Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jan 2017 13:22

Re: Healthy en fit in 2017

Cotton schreef:
Zora schreef:Cotton daar ga ik ff over nadenken! Zie je dan altijd wat de ander verzet op een dag of alleen in relatie tot de challenge?

Het motiveert me denk ik wel erg haha!

Je ziet het van je vrienden altijd ja. I'm watching you! :P
Anderen uit de challenge waarmee je geen vrienden bent zien het alleen in de challenge.


Haha dude okee ik passssss even :angel: :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem185

Bericht 11 Jan 2017 14:11

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb vandaag vanaf -1 tot het 7e de trap genomen! Ik hoop dit iedere ochtend als ik werk te gaan doen. Heb het ook getimed (2:47), dus ik kan iedere ochtend mijn record verbreken dan.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jan 2017 17:13

Re: Healthy en fit in 2017

Wow Bob, wat goed! Krijg je mooie billen van :)
Ik ben ff niet zo fit en healthy want ik heb m'n zoveelste snotvirus te pakken. Dus bootcampen en hardlopen gaat niet. Heb voor vanavond voor mezelf wel een lekkere vegetarische Indiase curry klaarstaan, met flink veel rode peper en gember, dat is we, lekker bij de verkoudheid.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 11 Jan 2017 19:21

Re: Healthy en fit in 2017

Mijn nogal snoeperige vriendin was vandaag op bezoek en ipv koekjes hebben we ons vandaag gehouden aan ons porties Skyr! Zijn we best trots op!
Gisteren heb ik wel gefaald met een half softijsje en een appelflap als lunch maat heb ik ook zeker 3,5 uur gelopen dus dat compenseert weer een beetje. En verder netjes alleen maar skyr, fruit en soep gegeten. Maandag skyr als ontbijt, 4 borden soep (2 als lunch, 2 als avondeten) en tussendoor fruit, wortels en komkommer.

Ik zondag wel elke dag met 3x een grote Latte maar zolang ik nog bv geef mag dat nog van mijzelf, ik moet van mijzelf nu alleen na mijn eerste en tweede latte eerst 750 ml water drinken voor ik de volgende mag nemen en na de laatste nog minimaal 250, maar liever 500 ml.

Morgenochtend haal ik de wii naar beneden en ga ik met de jongste Dance dance doen. Zij is echt vet goed erin en wil dat het liefst de hele dag doen, op die manier hoop ik wat fitter te worden tot het weer lekker fiets en wandel weer is. Man heeft net alle gewichten en halterbank ook naar beneden gehaald, hopelijk ga ik die ook nog eens aanraken!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jan 2017 19:30

Re: Healthy en fit in 2017

Blegh, ik ben deze week (voor het eerst in bijna twee jaar) ongesteld geworden. Ik vind mezelf heel zielig, dus heb wel extra chocola verdiend, haha!
Verder gaat het wel oké. Ik moest deze week ook weer aan het werk en op mijn werk heb ik niet de gelegenheid om slechte tussendoortjes te eten, dat scheelt. Alleen dropjes, maar zelfs daar kan ik vanaf blijven nu ik al bijna twee maanden geen bloeddrukmedicatie slik. Ik hoor morgen of ik zonder kan :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 11 Jan 2017 19:31

Re: Healthy en fit in 2017

Netjes Bob, ik wil de trap ook wat vaker gebruiken ipv alles op de trap leggen wat dan later een keer naar boven kan. Nu maar eens direct naar boven brengen.

Houdt een fitbit ook bij wat je verbrand of alleen de aantallen die je maakt?

Jans, lekker bezig haha! Pilates is lekker he? Moet dat okk weer eens doen. Heb vet veel filmpjes op tv ervan, nu nog uitvoeren.

Lady, dat toetje klinkt lekker!

Caulfield, beterschap! Ik houd ook echt van dat soort eten als ik niet fit ben.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jan 2017 19:38

Re: Healthy en fit in 2017

Chaos, leuk dat dance spel op de Wii! Wij hebben een soortgelijk spel, deed ik laatst ook met mijn dochter. Ze vindt het heel leuk, maar ze snapt het nog niet helemaal :wink:
Wat is skyr?

Beterschap, Caulfield!

Goed bezig, Bob! Kom je elke dag je tijd melden?

Zo'n fitbit lijkt me ook wel leuk! Ben ook wel benieuwd hoeveel ik nu loop op mijn werk eigenlijk, volgens mij best wel wat. Hoeveel kost een simpele?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2017 20:15

Re: Healthy en fit in 2017

Chaos schreef:Houdt een fitbit ook bij wat je verbrand of alleen de aantallen die je maakt?


Ja, wat je verbrand, stappen, afstand en tijd. Dat doet de simpelste, de Fitbit Zip.
Je hebt ook nog luxere versies die ook je slaap tracken en ik weet niet of die nog meer functies hebben.

Ik heb dan Runkeeper en Myfitnesspal ook nog gekoppeld, dus alles gaat in sync :banaan:
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 11 Jan 2017 20:18

Re: Healthy en fit in 2017

Ik doe nog mee hoor, gaat steeds meer de goede kant op! Mijn vriend had in de kast een soort fitbit iets, ga hem eens opzoeken, kijken of dat me motiveert.
Smile, it's free!
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jan 2017 16:38

Re: Healthy en fit in 2017

In de allerhande van deze maand staan echt hele goede tips en gezonde recepten!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jan 2017 14:20

Re: Healthy en fit in 2017

Oh ik heb me echt zitten storen aan de allerhande van deze maand. Zo bemoederend en voor de hand liggende dingen. M'n zoontje vroeg op een gegeven moment waarom ik steeds 'WAT EEN FANTASTISCH IDEE' riep tegen de allerhande toen ik m las :laughcry: De recepten zijn wel leuk trouwens!

Ik heb vanmorgen jillian weer eens uit de kast getrokken voor een 30 day shred. Moet weer wennen zeg, m'n conditie is prima maar m'n spieren zijn versloft.
#teammaple🍁
<<

Anoniem193

Bericht 15 Jan 2017 14:35

Re: Healthy en fit in 2017

Heb je wel een beetje gelijk in, maar voor de gemiddelde Nederlander die wil starten met gezonder eten zonder teveel moeilijke en bijzondere veranderingen denk ik dat het wel heel helpend kan zijn
<<

Anoniem185

Bericht 15 Jan 2017 19:19

Re: Healthy en fit in 2017

Vandaag voor de tweede keer mijn trap challange gedaan!
Vorige record: 2.47
Huidig record: 2.35!

Ik doe het wel alleen maar in de ochtend (dus bij een vroege dienst), dan is er niemand in het trappenhuis en word ik niet uitgelachen met mijn hijgende nijlpaarden actie :laughcry:

Voor mijn verjaardag donderdag krijg ik dus ook een fitbit van vriend! Vind het alleen jammer dat ik hem op het werk niet aan mag houden.

Alibi thanks voor de tip van de Allerhande!
UN 30 day shred wil ik ook wel eens proberen. Vind alleen nu dat ik momenteel al veel doe vergeleken bij een paar maanden geleden en als ik nu te ver ga ben ik bang dat ik 'over' mijn motivatie heen ga ofzo.
Suus ongesteld zijn is echt een ramp he. Ik moet morgen ook weer. Merk het direct in mijn snoepgedrag. Ik kan nu ook eigenlijk beter niet om boodschappen gaan dinsdag... ook water drinken gaat nu minder goed.
Caulfield al beter?
Chaos fijn dat je jongste je eigenlijk op die manier motiveert!

Heeft iemand tips over hoe je om gaat met mensen die je dingen aanbieden? Net als een cola door mijn collega, zelf gemaakte hapjes door studenten die klaar zijn met stage etc? Ik vind het vaak toch moeilijk om te weigeren, terwijl ik bijvoorbeeld al geen chocolaatjes meer neem van patiënten (die bijna constant op ons keukentafeltje op het werk staan). Ook de taart van de artsen laat ik tegenwoordig regelmatig staan. Ik vind het gewoon moeilijk soms om iets te weigeren als ze er moeite voor hebben gedaan, alsof ik iemand beledig.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jan 2017 19:24

Re: Healthy en fit in 2017

Bob, ik sla het gewoon af hoor. Ga geen extra calorieen zitten te eten als ik dat niet wil, voor een ander nota bene.
#teammaple🍁
<<

Anoniem185

Bericht 15 Jan 2017 19:26

Re: Healthy en fit in 2017

Ja dat doe ik nu dus ook vaak, maar pff struggles af en toe! Wordt dat makkelijker?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jan 2017 19:38

Re: Healthy en fit in 2017

Ja hoor. Ik heb taart en koekjes en shizzle lange tijd afgeslagen, gewoon, omdat ik overdag niet snoepte. Als dat eenmaal een gewoonte is en een regel voor jezelf dan is het makkelijker, vind ik. Hoef je niet te twijfelen.

Nu sla ik het meestal af (supermarkttaart hoef ik niet dus dat scheelt), soms eet ik iets wel als ik het lekker vind, maar goed ik hoef ook niet af te vallen dus ik ben niet zo enorm streng op mezelf.
#teammaple🍁
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 15 Jan 2017 19:40

Re: Healthy en fit in 2017

Oh lastig is dat he Bob. Mijn collega had laatst heel lief koffie voor me gehaald van de Starbucks onder ons kantoor. Het was een limited Kerst koffie maar er zat echt megaveel suiker in. Ik heb ongeveer de helft opgedronken (ik vind koffie met suiker heel vies) en de rest weg gespoeld (met een mega schuldgevoel). Dat vind ik echt ontzettend zonde van m'n calorie inname omdat ik er niet eens van genoot.
<<

Anoniem202

Bericht 15 Jan 2017 19:41

Re: Healthy en fit in 2017

Bij mij komen er ook heel veel traktaties langs, van collega's en kinderen die langskomen. Ik eet het alleen zelf op als ik het écht heel erg lekker vind (een 9 of hoger :laughcry: ), anders verloot ik het onder m'n kinderen.
Als ze met een schaal koeken of bonbons staan pak ik soms hetgeen ik lekker vind, soms juist iets waar ik niet van houd, maak ik m'n kinderen weer blij.
Ik heb er geen moeite mee om het niet te nemen of weg te geven, wat UN al zegt, het wordt een gewoonte.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Jan 2017 19:45

Re: Healthy en fit in 2017

Ja precies dat Feline! Onze secretaresse komt ook iedere ochtend met chocomelk uit het automaat af, heel lief maar ik hoef het eigenlijk niet. Meestal sneak ik het in de wasbak weg als ik op een patiëntenkamer kom :laughcry:

Phoebe ik heb geen kinderen waar ik het aan kan geven haha! Maar wat je zegt van een 9 of hoger, die probeer ik tegenwoordig inderdaad ook toe te passen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 15 Jan 2017 20:06

Re: Healthy en fit in 2017

Maar Bob, als het elke dag automaten chocomel (gratis neem ik aan?) is dan zou ik gewoon zeggen dat je het waardeert maar dat je even op je suikerinname wil letten. Ik voelde me vooral schuldig omdat zo'n koffie 6 dollar kost dus moest van mezelf wel iets ervan drinken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Jan 2017 23:14

Re: Healthy en fit in 2017

Hey, beetje stil van mijn kant, man en één kind waren anderhalve week lang flink ziek, dus het was vooral van de één naar de ander rennen en ondertussen het huishouden proberen bij te houden. Sporten is dus absoluut niets van gekomen, máár ik heb ook amper tot niet gesnoept, waar ik normaal gezien wel erg de neiging toe heb als ik moe ben en het druk heb. Dus daar ben ik nog best tevreden mee.

Vandaag poffertjes en chocomel op :love: , maar wel in normale porties, dus dat moet best 's kunnen vind ik. Morgen weer gewoon netjes eten, mijn aandachtspunt is met name veel groenten eten. Als ik nog honger heb naast het eten dat ik echt nodig heb, wil ik groenten eten i.p.v. bv. nog een boterham. Oh en weer wat beter erop letten dat ik broodbeleg eet wat echt iets toevoegt qua voedingswaarde, de laatste tijd neig ik toch weer net iets te vaak naar 'vleeswaren' en hagelslag. Dus weer meer eieren, notenpasta, avocado en ik wil ook binnenkort weer zelf houmous maken i.p.v. het te kopen in de supermarkt. Sporten moet ik nog even kijken (als de jongste al wil slapen 's middags, wil ik zelf meestal ook vanwege gebroken nachten), maar eigenlijk moet het gewoon wel van mezelf, al is het maar een kwartiertje wat spieroefeningen, nog steeds beter dan niets.

Jullie zijn lekker bezig allemaal, fijn als zo'n fitbit echt motiveert. Succes voor iedereen die moeite heeft met lekkere (of minder lekkere :wink: ) dingen afslaan. En beterschap Caulfield!
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2017 10:20

Re: Healthy en fit in 2017

@LG: Dat is al een sport op zich om voor een ziek gezin te zorgen ;)

Gisteren heb ik voor het eerst sinds 4 weken eindelijk weer verder dan 1-2 km gelopen.
Strak blauwe lucht, zonnetje wat opkwam en heerlijk door de natuur gewandeld. Zo'n 5 km. Eindelijk weer 10.000 stappen op een dag gehaald ipv 2000-4000.
Eten gaat goed in balans. Ben daar echt tevreden over zoals het nu gaat. Voel mij niet meer schuldig als ik in het weekend met de kinderen ontbijt en een croissantje met nutella neem.

Ik neem eigenlijk alleen zelfgemaakte dingen op verjaardagen en feestjes. De rest sla ik sowieso af. Als iemand onverwacht iets lekker voor mij meeneemt of maakt, dan zie ik dat als mijn snack van die dag. En zal ik er verder wel wat rekening mee houden met lunch of diner. Als het 's avonds gebeurd, pas ik de volgende dag wel wat aan.
<<

Anoniem185

Bericht 17 Jan 2017 21:20

Re: Healthy en fit in 2017

Lekker hoor Alibi, buiten wandelen! LG man en kind er weer helemaal bovenop?

Mijn collega zei vandaag 'jij bent toch ook wel veel gezonder bezig de laatste weken?'. Leuk dat ze het opmerkt!

Daarnet naar de sportschool geweest en ik zie al een enorme vooruitgang in mijn pols snelheid bij mijn warming-up. Ik zit nu al 20 lager (aan het einde van mijn oefening) dan toen ik in december begon.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Jan 2017 21:44

Re: Healthy en fit in 2017

Hier gaat het ook goed. Ik eet gezond en nauwelijks ongezonde tussendoortjes. Het sporten gaat ook lekker. En, heel cool, ik ben vanavond door mijn personal trainer gevraagd of ik wik meewerken aan een fotoshoot ter promotie van hun bedrijf. Dat lijkt me erg leuk maar ik heb dan nachtdienst en moet even afwachten of ik die kan ruilen. Als het doorgaan ga ik wel een paar weken een eetschema volgen, om mijn spieren net wat beter zichtbaar te maken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem202

Bericht 17 Jan 2017 21:59

Re: Healthy en fit in 2017

Wat gaaf, Lady!

Hier gaat het ook weer lekker! Heb erg last gehad van de jetlag maar probeer sinds zaterdag gewoon weer een ritme aan te houden en ben toen ook weer begonnen met sporten.
Was heel fijn om te merken dat het paaldansen nog steeds goed ging en ik niet naar beneden ben gekletterd. Zondag deed ik een legday en dat heb ik wel aardig gevoeld, haha!
Net nog een total body workout gedaan volgens het schema wat ik heb gekregen, en dan donderdag en zaterdag weer paaldansen en dan heb ik deze week weer 4 keer gesport, mooi aantal!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers