Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Jan 2017 13:25

Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Mijn dochter van 11 maanden weigert nog steeds elke vorm van brood. Ik heb allerlei soorten brood geprobeerd, het geroosterd, er beleg op gesmeerd, aangeboden met alleen boter of geroerd door melk zodat het een soort broodpap wordt. Maar ze weigert pertinent. Ze draait haar hoofd weg en perst haar lippen stijf op elkaar. Meestal geven we haar dan maar een rijstwafel of soepstengel, daar eet ze een paar stukjes van.

Wat ik lastig vind is dat ze om deze reden nog steeds op 4 flessen zit. Ze eet haar fruit en warme eten gelukkig wel goed, al moet het nog steeds erg geprakt of worden gepureerd omdat ze stukjes in haar eten ook weigert. Doperwtjes en rijstkorreltjes lukken nét, maar groter niet.

Ik wil graag toe naar drie flessen, maar wat kan ik haar aanbieden zodat ze wel genoeg binnen krijgt? Ik heb als alternatief ook weleens banaan-ei pannenkoekjes gebakken, daar moest ze ook niks van hebben nadat ze de structuur gevoeld had (zacht).

Zal ik haar dan maar dubbele porties fruit en warm eten geven of is dat ook niet goed? En zouden jullie het brood wel of niet steeds blijven proberen? Bij het KDV proberen ze het wel altijd (= 2 dagen per week) omdat ze daar ook van mening zijn dat ze op deze leeftijd gewoon brood moet kunnen eten. Maar ook daar lukt het ze vrijwel nooit. Thuis proberen we het ook meerdere keren per week.

Ze heeft trouwens ook nog geen tandjes, zou dat er nog invloed op hebben?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem198

Bericht 11 Jan 2017 13:33

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Wat lastig Teun dat je dochter slecht eet. Als ik jou was zou ik eens een afspraak maken met een pr verbale logopedist.
Deze komt bij je thuis en kijkt dan hoe je dochter eet. Mijn zoon had al eerder moeite met eten. Ze is volgens mij 3 keer geweest en daarna geen problemen meer gehad.

Zelf goede ervaringen met iemand die volgens mij ook bij jou in de buurt werkt (je nieuwe huis). Als je wil kan ik je de gegevens pm-en.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 11 Jan 2017 14:08

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Mijn zoon at ook geen brood op die leeftijd. Nou at hij sowieso bijna niets, oof fruit en avondeten ging moeizaam, maar ik heb me daar geen moment druk om gemaakt. Mijn zoon eet sinds een paar maanden goed brood. Hij wordt volgende maand 2. Ik bood het op den duur ook vaak niet meer aan. Crackers at hij wel, dus hij kreeg een cracker. Of hij at mee met mijn havermoutontbijt.

Als jouw dochter verder redelijk eet, zou ik het daarbij laten. Misschien het brood eens vervangen door pap, groentemuffin, banaan-ei-pannenkoek o.i.d. Dat brood eten komt dan vanzelf wel een keer.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Jan 2017 15:16

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Wat lastig teun.
Wil ze ook niet alleen een korstje?
Of misschien een papfles of bordje pap tussen de middag?
F. is ook dol op cracottes.

Mijn dochter kreeg haar eerste tand pas met 14 maanden en die at alles gewoon, ook brood.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Jan 2017 15:30

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Mijn zoon van 7 eet ook geen brood. Nooit goed gedaan ook. Hij eet graag crackers en beschuit. Misschien eet ze het wel geroosterd of als tosti? Dat kan mijn zoon wel eten, maar is hij ook niet wild van. Hij kan niet met de structuur van brood overweg.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Geel

Bericht 11 Jan 2017 16:45

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Hm, lastig ja. Die van mij wilde het eerst ook niet, maar toen heb ik een tijdje gewacht en toen ik het weer aanbood, wilde ze wel. Toen kreeg ze inderdaad ook tanden, dus het was fijn om op te knagen. Ik zou dat denk ik dan proberen: even twee/drie weken geen brood aanbieden en het daarna weer proberen. Soort reset. Hier was dé truc trouwens om er pindakaas op te smeren, bedenk ik nu. Dat vond ze erg smakelijk. Je hebt bij de AH ook beleg van appel-perenstroop en chocoladepasta, van de Kleine Keuken ofzo, met alleen natuurlijke ingrediënten.

Ik herken het trouwens wel, van die stukjes. Ik hoef haar eten niet glad te pureren, maar alleen prakken volstaat ook niet. Zucht. Dramaqueen.

Misschien helpt het trouwens om te bedenken dat brood op zich wel belangrijk is, maar ook weer niet zó belangrijk. Als ze groenten en fruit in dubbele porties eet, kun je dat ook gewoon doen. Amber Albarda en al die types zijn ook niet van die brood-fans.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Jan 2017 17:05

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Bedankt voor jullie reacties!

Victoria, een logopedist ja? Daar zou ik nou nooit aan denken! Wat heeft hij/zij gedaan dan naast meekijken? Fijn dat het gewerkt heeft bij jou! Ik wil het eerst nog even aankijken, maar als ze moeite blijft houden met stukjes dan kom ik zeker even bij je terug voor de naam van de logopedist bij ons in de buurt, thanks!

Jezzie, ze krijgt 's ochtends een papfles, maar ik zou inderdaad als lunch ook een bordje met dikkere pap kunnen geven ipv de fles van 11 uur.

Hasse, die pannenkoekjes heb ik toevallig vandaag geprobeerd, maar dat at ze dus ook niet. Ze zit dan echt te gruwelen en te walgen van de structuur. Ik denk dat dat met die muffins niet anders zal zijn. 'Fijn' in elk geval dat je het herkent en dat het bij je zoontje uiteindelijk goed is gekomen. Geduld, geduld!

Geel, dat laatste wat je zegt klopt natuurlijk. Maar ik word soms onzeker doordat de dames van het kdv het ook allemaal zo raar vinden dat ze brood nog steeds blijft weigeren, om over het CB nog maar te zwijgen. Ik heb appelstroop, pindakaas, roomboter en margarine geprobeerd. Appelstroop vond ze heel even lekker maar nu vindt ze brood met stroop nog viezer dan gewoon brood. Raar kind. Dat van die reset vind ik wel het proberen waard, ga ik morgen gelijk bespreken met het kdv zodat ze het daar ook even niet meer aanbieden. Fijn dat jouw diva'tje intussen wel goed brood eet!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 11 Jan 2017 17:23

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Een logopedist was ook het eerste wat in mij op kwam, zeker omdat het niet alleen om brood gaat maar om grof eten lijkt het wel, misschien krijgt ze het niet prettig weg.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Geel

Bericht 11 Jan 2017 18:07

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Een logopedist hielp ons in het ziekenhuis ook bij de drinktechniek van Maria. Zeker een goeie optie idd!
<<

Brooke

Bericht 12 Jan 2017 12:56

Re: Dochter (11 maanden) wil geen brood eten

Een logopedist komt inderdaad ook in mij op, hele goede ervaringen mee. Die kan dan ook meekijken tijdens het eten en drinken en advies geven.

En dat brood eten komt misschien nog wel, ze is nog best jong en als ze verder genoeg andere dingen en stoffen binnenkrijgt, is dat echt geen ramp. Mijn dochter heeft ook heel lang niks gelust en had ook moeite met veel structuren en door haar motoriek en nu is het ineens sinds een paar weken omgedraaid en eet ze inmiddels graag brood etc. Het kan dus best een poos duren voor ze eraan gewend is en het het wel graag eet. Verder is mijn ervaring veel dingen blijven aanbieden, maar dan zonder die druk erachter van dat het moet.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers