Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


15 jarige pleegt zelfmoord

<<

Anoniem201

Bericht 11 Jan 2017 09:19

15 jarige pleegt zelfmoord

http://www.1limburg.nl/zelfmoord-van-th ... xt=default

Een 15 jarige jongen uit Limburg heeft afgelopen weekend zelfmoord gepleegd omdat hij erg gepest werd op school.
Jeetje ik ben hier echt onwijs van geschrokken dat dit zomaar kan gebeuren. Uit de berichten begrijp ik dat de school wel van het pesten wist, maar dat hij niet serieus genoeg werd genomen. De familie heeft een heel bericht op Facebook gezet over het verloop en echt de rillingen lopen over mijn lijf.
Hoe kan dit? Hoe is dit mogelijk dat dit zo uit de hand kan lopen.

In dit geval ben ik van mening dat school wel enorm gefaald heeft hierin en dat dit blijkbaar vaker voorkomt. Ik ben echt oprecht bang dat dit mijn zoon ook kan overkomen. Hij is nu al vaker het mikpunt wegens zijn autisme en ook helaas bij hem op school nemen ze dit pest gedrag niet altijd serieus. Maar ondertussen raakt het hem wel enorm. Gelukkig is het nu weer even rustiger maar als ik dit dan lees dan wordt ik spontaan bang.
<<

Brooke

Bericht 11 Jan 2017 09:39

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik had het vanmorgen ook gelezen en ik zet wel mijn vraagtekens bij het feit dat de instanties hem hebben laten gaan, toen de jongen zei dat hij geen hulp hoefde. Dat dat zomaar kan, terwijl die jongen duidelijk hulp nodig had.

Ik snap wel dat je je zorgen maakt Stuiterbal. Je leest en hoort zoveel nare verhalen over pesten. Ik ben zelf ook gepest om niks eigenlijk. Mijn dochter is een hele gevoelig meisje en zij kan verbaal niet voor haar zelf opkomen en daar maak me echt heel erg veel zorgen om als ze straks naar school gaat. Uiteraard heb ik het aangekaart en ze gaan haar ook helpen zodat ze zich meer kan uiten en kan duidelijk maken, maar maak mij soms ook wel zorgen over de toekomst wat dat betreft.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2017 09:44

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik heb het gister ook gelezen en ja, vreselijk :(

Dat de school gefaald heeft, vind ik een aanname. Je weet niet welke acties er zijn ondernomen en kinderen kunnen hun pesterijen stiekem in stand houden.
Er valt vaak weinig te bewijzen. Pesten kan een heel ongrijpbaar iets zijn. Zo akelig..

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt. Doet je zoon al een weerbaarheidstraining? En wordt hij begeleid in het uiten van zijn emoties? Dat kan al heel fijn zijn :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2017 10:08

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik vind dit ook heel erg. Je hoort vaker zulke berichten en ik word er toch altijd naar van. Ik moet meteen aan het boek 'Spijt!' van Carry Slee denken. Ik hoop echt dat pesters zich nu eens gaan realiseren wat hun gedrag teweeg kan brengen.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Jan 2017 10:25

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik las het gisteren ook ja. Wat ontzettend heftig voor alle betrokkenen. Ik moest ook meteen aan de pesters denken, die zijn ook voor hun leven getekend nu. Een heel, heel harde les.

Verdrietig dat je zoontje wordt gepest Stuiterbal. Ik ben zelf de laatste twee jaar van de basisschool ook gepest en de school heeft na klachten van een paar ouders wel halfbakken iets geprobeerd te doen maar dat hielp geen klap. Ik vind het ook heel lastig wat een school wél kan doen om pesten tegen te gaan. Maar daar zijn vast hele onderzoeken naar gedaan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jan 2017 10:36

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Het blijft een lastige kwestie, juist omdat het nu steeds meer via internet gaat. Cyberpesten is nog lastiger te signaleren dan face-to-face pesten. Op de school waar ik werkte werd er regelmatig aandacht besteed aan (cyber)pesten en was er eens per jaar een informatieavond voor ouders, waarbij een deskundige info gaf over cyberpesten en wat je als ouder kunt doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem201

Bericht 11 Jan 2017 12:59

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Het is idd een aanname exo op basis van 1 kant van het verhaal. Ik weet natuurlijk helemaal niet wat er precies aan gedaan is, maar zoals ik het zo lees en stel het klopt, dan heeft school echt gefaald.
Het is ook een moeilijk iets zeker wanneer het via social media gaat. Want wie controleert dat? Is het te controleren uberhaupt.

Op de school van S zijn ze nu wel alerter nadat ik 2x een gesprek daar heb gehad erover. Ook S gaat er beter mee om en het komt nu haast niet voor zover ik weet. Maar hij is gewoon het jongetje die anders is en dus buiten de boot valt. Makkelijk te beinvloeden helaas.
Gelukkig zegt hij het nu wel meteen thuis dus kan ik direct ingrijpen. Dat deed hij eerst niet.
<<

Anoniem184

Bericht 11 Jan 2017 13:51

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik vind het heel verdrietig voor die jongen en z'n familie. Maar pesten via social media lijkt me zo'n verschrikkelijk lastig iets, daar kan school volgens mij geen enkele invloed op uitoefenen. Vroeger, toen pesten nog op het schoolplein gebeurde kon je een grote verantwoordelijkheid bij school neerleggen, maar hierin... Ik vind het echt lastig te bedenken hoe je dit aan kunt pakken, school kan uiteraard wel íéts betekenen, maar verder? Ik weet het niet.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Jan 2017 16:33

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Heel heftig inderdaad.. Heb gisteren ook die facebook berichten gelezen en stukjes uit zijn afscheidsbrieven. Het bleef niet bij cyberpesten, maar het ging veel verder. Echt ontzettend verdrietig dat dit gebeurd is.
Mijn zoon heeft vorige week via de app met de dochter van mijn vriend een meisje gepest (zie pubertopic) en hij heeft daar gigantisch voor op zijn kop gehad (nog steeds straf). Dit is in onze gemeente gebeurd dus een ontzettende wakeup call voor hem ook, wat de impact van pesten kan hebben.
<<

Anoniem201

Bericht 11 Jan 2017 16:59

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Idd Kira, heeft C het ook gelezen wat er is gebeurd met deze jongen? Want dat zal absoluut een eye opener zijn voor hem.
<<

Anoniem245

Bericht 11 Jan 2017 17:02

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ja, heb het er sowieso heel uitgebreid met hem over gehad. Verteld wat er gebeurd is waardoor die jongen geen uitweg meer zag. Weet je, pesten is zoveel meer dan alleen gemene dingen zeggen tegen iemand, dat besef had hij nog niet. Ik hoop nu wel.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 11 Jan 2017 19:20

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ja, word hier ook altijd zo verdrietig van. Moet dan ook meteen aan 'Spijt' van Carry Slee denken. Heb pas ook de verfilming gegeven en ik moest toch echt even slikken. Zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor kinderen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 11 Jan 2017 19:34

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik las het gisteren en heb zo ontzettend moeten huilen (sowieso wat emotioneel de laatste tijd).
Voelde me weer even dat 14-jarige meisje dat ook op het punt heeft gestaan er een einde aan te maken, omdat mij het leven behoorlijk zuur werd gemaakt.

Eerlijk gezegd denk ik dat het de pesters niet heel veel zal leren. Las vanmiddag ook het bericht dat de pesters nu bedreigd zijn. School is nu natuurlijk in alle staten. Waarom er nu wel ineens flink wordt opgetreden en ten tijde van de pesterijen niet, schiet mij maar lek.


Wat naar dat jouw zoontje zo gepest wordt, Stuiterbal :( .
Kira, hopelijk is dit nieuws een wake-up call voor C.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 11 Jan 2017 20:53

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik vind het heel heftig om te horen, het brengt bij mij ook weer herinneringen van mezelf naar boven. Helaas zijn er nog steeds scholen die hier geen goed beleid voor hebben. Ik hoop bij elk geval weer dat het een eye opener is voor alles en iedereen maar helaas blijft het voorkomen.

De film cyberbully vind ik ook zo heftig.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Jan 2017 20:54

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Als leraar zie je dit niet vaak tijdens de les gebeuren, het pesten zelf. Het meeste gebeurt gewoon heel sneaky tijdens pauzes en buiten school en het meeste pesten gebeurt via social media zoals whats app groepen.
Ik vind het een taak vd ouders ook om te weten wat je kind allemaal op zijn telefoon uitvoert.
De meeste ruzies/vechtpartijen ontstaan door whatsapp.
Heel erg dat dit gebeurd is, maar om dit de school aan te rekenen ... moeilijk.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Jan 2017 20:56

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Via Snapchat wordt er ook heel veel gepest.
Ze filmen elkaar en zetten dat dan op Snap. Met allerlei teksten erbij.
Ik pleit eigenlijk voor een smartphoneverbod binnen school.
Dit is alleen bijna niet te handhaven en te faciliteren.
04-2014
10-2015
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 11 Jan 2017 22:22

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

waarom zou dat niet te handhaven zijn. bij mij op school moesten we onze mobiel in het kluisje leggen tijdens schooltijd. oke, dat is alweer heel wat jaren terug maar bij mijn broertje op school was dat de standaard en die is pas net van de middelbare af.

ben het er trouwens wel mee eens dat de school maar beperkt kan ingrijpen. het pesten gebeurt meestal niet onder de ogen van een docent. in mijn ervaring werkte het ingrijpen van school zelfs compleet averechts en werd het pesten juist veel erger.
elke situatie is ook weer anders maar van elke situatie valt ook weer iets te leren.
Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jan 2017 05:49

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik vind dat de ouders ook verantwoordelijk zijn. Maar vaak zeggen hun 'dat doet mijn zoon/dochter niet'.
Ik vind het triest dat er weer een tiener is die hierom zelfmoord pleegt.
Ik ben vroeger ook gepest en het heeft nu (15jaar later) nog invloed op mijn leven. Zodra ik de pesters van toen zie, krijg ik een knoop in mijn maag. Ze hebben geen idee wat voor impact het heeft. En nu doen ze opeens aardig omdat ze mijn man of vrienden van mij kennen, ja sorry maar daar doe ik niet aan mee. Eerst excuses en zolang ik die niet krijg, hoef ik niets met hun te maken hebben.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Jan 2017 18:02

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Chava schreef:Ik las het gisteren en heb zo ontzettend moeten huilen (sowieso wat emotioneel de laatste tijd).
Voelde me weer even dat 14-jarige meisje dat ook op het punt heeft gestaan er een einde aan te maken, omdat mij het leven behoorlijk zuur werd gemaakt.

Eerlijk gezegd denk ik dat het de pesters niet heel veel zal leren. Las vanmiddag ook het bericht dat de pesters nu bedreigd zijn. School is nu natuurlijk in alle staten. Waarom er nu wel ineens flink wordt opgetreden en ten tijde van de pesterijen niet, schiet mij maar lek.


Wat naar dat jouw zoontje zo gepest wordt, Stuiterbal :( .
Kira, hopelijk is dit nieuws een wake-up call voor C.


Same here. En dan al die briefjes op school nu van we missen je zo en je was zo'n vrolijke gezellige jongen. Ik kon er echt boos om worden omdat ik het zo hypocriet vind als je dan die zusjes zag dat hij vertelde dat niemand met hem om wilde gaan of met hem praatten. Zie zo voor me en voel hoe dat jochie met zijn ziel onder zijn arm heeft rondgelopen en dan nu dit...

Kotsmisselijk word ik ervan. Ik denk dat school vast steken heeft laten vallen maar ik denk ook dat we de verantwoording niet puur bij scholen moeten zoeken. Die zo'n ook maar beperkt in wat ze kunnen, voorlichting maakt vooral indruk op de kinderen die niet het voortouw nemen en echt effectief ingrijpen heeft vaak ook averechts effect. De ouders hebben mi eebn veel grotere rol om betrokken te zijn bij hun kinderen, hun (social) media gedrag en algemeen sociaal gedrag en vooral ook te erkennen en straffen. Ook de ouders van mijn pestkoppen vroeger spraken letterlijk de prachtige woorden "mijn kind doet dat niet".
<<

Anoniem221

Bericht 12 Jan 2017 18:56

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Ik had het laatst nog met mijn moeder over pesten en zelfmoord. Als kind ben ik ook vrij veel gepest, maar als ik thuiskwam dan had ik rust. Dan werd ik niet gepest en mocht ik gewoon mezelf zijn. Nu er internet is wordt er 24/7 gepest en redt alleen degene met de langste adem het gevecht. Ik zou op deze leeftijd toch echt geen kind/puber willen zijn.

Het is triest te lezen dat mensen zelfmoord plegen om pesterijen van anderen. Zo triest. :(
<<

Anoniem236

Bericht 12 Jan 2017 21:50

Re: 15 jarige pleegt zelfmoord

Vanmorgen stond een kopie van een app gesprek in de krant tussen anonieme dader en de jongen. Wal-ge-lijk. Ik hoop echt dat ze gaan achterhalen wie dat gestuurd heeft.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers