Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik kan niet meer.

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Jan 2017 10:48

Re: ik kan niet meer.

Ik heb helaas geen tips (buiten het feit dat ik in jouw plaats gewoon ook vroeg zou gaan slapen) maar het lijkt me wel erg rot. Hopelijk is er snel beterschap.
2012 & 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Jan 2017 11:17

Re: ik kan niet meer.

Heeft ze al een nachtlampje? Misschien last van verlatingsangst, wellicht vind ze het wel even fijn om bij jullie op de kamer ( wel in haar eigen bed) te liggen? Of dat ze jullie hoort bijvoorbeeld dus de deuren open of zo iets?

Daarnaast zou ik oordoppen kopen en elkaar afwisselen wie er "dienst" heeft, dan kan degene met oordoppen even bijtanken en de ander neemt de nacht voor zijn rekening en zo omwisselen, daarnaast inderdaad vroeg naar bed en in het weekend ook beide een uitslaap dag nemen waarbij de ander met de kindjes naar beneden gaat. Of bijvoorbeeld in de woonkamer op een matras gaan liggen terwijl de ander boven op dezelfde verdieping als de kinderen ligt.

Daarnaast zou ik persoonlijk consequent zijn, ik snap dat als ze ziek geweest is dat je wil uitzoeken wat er is, maar er is blijkbaar niet iets uit het rijtje wat je op noemt, dus dan zou ik haar niet 's nachts in en uit jullie/ haar bed halen bijvoorbeeld. Ik ben groot voorstander van kinderen laten weten dat je er bent, maar ze niet hun "zin" ( in hoe verre zo'n kleintje natuurlijk al een eigen wil heeft) geven, dus ik zou in dit geval denk ik het bedje naast jullie bed zetten, zorgen dat ze genoeg speentjes heeft, goed op temperatuur is, zeker weten dat ze geen pijn heeft, geen honger kan hebben en als ze dan huilt even je hand in het bedje op haar leggen zodat ze weet dat jullie er zijn maar verder blijven liggen, niet praten, geen lamp aan, niet optillen ed. Wel de zekerheid bieden van jullie nabijheid maar er geen "feestje" van maken 's nachts.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Geel

Bericht 09 Jan 2017 13:04

Re: ik kan niet meer.

<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Jan 2017 14:04

Re: ik kan niet meer.

Wat Minoes zegt vind ik wel een hele kindvriendelijke maar toch duidelijke manier.

En heb je al is sleepzzz of valdispert overwogen?
<<

anoniem196

Bericht 09 Jan 2017 20:31

Re: ik kan niet meer.

Vandaag bij de huisarts en die heeft ons doorverwezen naar de kinderarts.
Ik belde om een afspraak te maken en er had iemand afgebeld voor vanmiddag. Dus meteen naar het ziekenhuis.
Kinderarts heeft haar lichamelijke na gekeken, mijn verhaal aangehoord, 100.000 vragen gesteld.
En zijn conclusie is dat ze een probleem heeft met doorslapen.

Zijn voorstel was een slaap opname.
Dit houd in dat ze 7! dagen opgenomen word. Overdag moet je aanwezig zijn. Ze kijken mee hoe ze slaapt en hoe je haar naar bed brengt. Hoe ze speelt en eet.
De eerste 3 nachten mag je niet bij haar zijn. Naar bed brengen en naar huis tot het ontbijt. De andere nachten ga je samen met de verpleging aan het werk om haar weer te laten slapen.

Vrij heftig voor een baby en ons. In combi met een afdeling die nu vol ligt met buikgriep en rs opnames.
Hebben wij besloten dit als optie te onthouden.
Als we willen is er binnen een week plek.

Woensdag hebben we een afspraak bij de osteopaat.
Eerst eens kijken of er niks "klem" zit
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Jan 2017 20:35

Re: ik kan niet meer.

Ik snap dat het heftig is, maar als de osteopaat zegt dat er niks is, zou ik het met beide handen aanpakken.

Edit: wel een naar idee om je kindje daar 3 nachten alleen te laten....
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem196

Bericht 09 Jan 2017 20:41

Re: ik kan niet meer.

Ayla schreef:Wat Minoes zegt vind ik wel een hele kindvriendelijke maar toch duidelijke manier.

En heb je al is sleepzzz of valdispert overwogen?

sleepzz mag niet onder de 2 jaar.
Valdispert raden de af onder de 1. Ze is bijna 1 jaar. Zal het volgende week even met het cb overleggen als ik er ben.
<<

anoniem196

Bericht 09 Jan 2017 20:47

Re: ik kan niet meer.

Sam schreef:Ik snap dat het heftig is, maar als de osteopaat zegt dat er niks is, zou ik het met beide handen aanpakken.

Edit: wel een naar idee om je kindje daar 3 nachten alleen te laten....


We denken er ook wel aan om het te doen.
We willen graag weer dat ze goed slaapt.
Maar er komt een hoop geregel bij kijken.
Man moet thuis blijven voor de oudste(zzp'er dus niet werken is geen geld), ik heb net 1 maand een nieuwe baan. Geen ouders in de buurt die kunnen helpen.
Even rustig de komende dagen bekijken hoe we dit zouden kunnen doen.
<<

Anoniem211

Bericht 09 Jan 2017 21:00

Re: ik kan niet meer.

Poe, ik zou geloof ik eerst de melatonine proberen voordat je dr opneemt op zo'n slaappoli. Ik denk dat dat eerste een stuk minder ingrijpend is.
<<

Geel

Bericht 09 Jan 2017 21:06

Re: ik kan niet meer.

Slaappoli is heftig en zou ik ook pas later proberen, maar melatonine is niet zo onschuldig als het lijkt. Bovendien pak je zelden de oorzaak aan van het slaapprobleem.
<<

Anoniem180

Bericht 09 Jan 2017 21:18

Re: ik kan niet meer.

Sleepzz kan vanaf 1 jaar (staat in gebruiksaanwijzing) en was hier heel effectief. In mn omgeving hoor ik veel succesverhalen over een bezoek aan de homeopaat.

Een slaappoli vind ik echt bijzonder zielig voor je baby. Ik geloof er niet in dat dat goed kan zijn. Daar zou ik echt nog eens goed over nadenken.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 09 Jan 2017 21:22

Re: ik kan niet meer.

Ik zou de slaappoli ook niet doen. Ik zou dat zelf echt niet kunnen om mijn kind daar achter te laten.
Sleepzz mag inderdaad vanaf 1 jaar. Bij Luuk hielp het wel wat bij Nora merkte ik geen verschil.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jan 2017 21:25

Re: ik kan niet meer.

Ik zou de slaappoli juist wél aangrijpen. Wellicht is er iets in het probleem dat je zelf onbewust in stand houdt. Hiermee kun je dat misschien achterhalen.

Slaapmiddelen zou ik NOOIT doen!
<<

Geel

Bericht 09 Jan 2017 21:27

Re: ik kan niet meer.

Exo, eens.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Jan 2017 21:30

Re: ik kan niet meer.

Heel heftig Knutsel.
Hier ook geen tips, maar hopelijk vinden jullie snel iets dat helpt!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jan 2017 21:35

Re: ik kan niet meer.

Geel schreef:Exo, eens.


Ik ook met jou. Slaapmiddelen zijn absoluut niet onschuldig.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Jan 2017 21:50

Re: ik kan niet meer.

Ik ben het ook met Exo en Geel eens. Als het slapen echt al maanden slecht gaat en ze uren wakker is. Zou ik ook gebruik maken van de slaappoli. Het lijkt me enorm heftig maar het is voor het goede doel
2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Jan 2017 21:53

Re: ik kan niet meer.

Ik zou, als de osteopaat niet helpt, ook de slaappoli overwegen.
Rustig bedenken hoe jullie dat kunnen regelen. Want hoe het nu gaat is voor niemand fijn.
Ik hoop zo dat er wat gevonden wordt een ze lekker gaat slapen :hug:
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

anoniem196

Bericht 09 Jan 2017 21:55

Re: ik kan niet meer.

Deze week eerst de osteopaat bezoeken.
En deze week onze slaapkamer verbouwen.
Kast weg halen en op haar kamertje zetten zodat haar bedje bij ons op de kamer past.
Wie weet slaapt ze dan beter.
Of misschien heeft de osteopaat nog een tip waar we heen kunnen.
Afgelopen nacht was ze "maar" 2 uur wakker.

Slaapmedicatie durft ik niet. Ben dan bang voor wiegedood.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Jan 2017 21:56

Re: ik kan niet meer.

Oh ik had door de mobiele versie helemaal niet meegekregen/gezien dat ze nog zo jong is, excuus.

Een slaap-poli zou ik ook niet doen, ze is nog zo jong.
Welke omgeving wonen jullie?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 09 Jan 2017 21:57

Re: ik kan niet meer.

Wij hebben lange tijd een co sleeper gebruikt. Ledikant van de ikea waar de zijkant uit kan. Dit zorgde ervoor dat we in ieder geval de ruimte hadden in bed en ook al was ze uren wakker we dommelde dan wel wat.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Jan 2017 22:06

Re: ik kan niet meer.

Wellicht is bij jullie op de kamer slapen al een goeie.
Geeft haar dat de veiligheid.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem196

Bericht 09 Jan 2017 22:11

Re: ik kan niet meer.

Sam schreef:Wellicht is bij jullie op de kamer slapen al een goeie.
Geeft haar dat de veiligheid.

Laatste weken wil ze tussen in niet meer slapen.
Hopelijk wel in haar eigen bed.

Vanaf 19 uur tot ze ergens in de nacht wakker word slaapt ze zonder problemen.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jan 2017 22:12

Re: ik kan niet meer.

Heftig ja de slaappolli. Maar als de osteopaat niks vindt zou ik het toch doen. Zeker niet leuk dat ze de eerste 3 dagen daar slaapt zonder jullie. Maar misschien ook wel een beetje goed. Kunnen jullie 3(!) dagen lekker slapen (heerlijk!) en bijkomen. En daarna vol frisse moed weer beginnen. Snap heel goed dat je er doorheen zit.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 09 Jan 2017 22:18

Re: ik kan niet meer.

En is er iets op haar kamer dat ze wellicht eng vindt? Of een geluid waar ze van wakker schrikt? Zoals, ik noem maar iets, de verwarming die aanspringt, een buurman die de auto start?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers