Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 17 Okt 2016 19:05

Re: Weight Watchers

Hoeveel punten mag je Hope? Ik mag er 30 en dit is mijn eerste officiële dag dat ik aan het tellen ben. Ik heb nu dit gegeten:

O: havermout met halfvolle melk (7 punten)
T: twee mandarijnen (0 punten)
L: 1 grote kom kippensoep, twee wasa sesam crackers met smeerkaas 15+ (6 punten)
T: een banaan (0 punten)
D: bloemkool, kaassaus, gekookte aardappels, gehaktschnitzel (50 gram) en als toetje magere yoghurt (11 punten)
T: 40 gram paprika wokkels (6 punten)

Ik drink geen calorieën dus dat houd ik niet bij in de app. Ik drink alleen water, groene thee en soms cola light. Ik ga straks nog de paprika wokkels eten. Ik eet regelmatig chips en het is echt een beetje een verslaving waar ik moeilijk vanaf kom. Dus nu gun ik mezelf het nog zolang het binnen mijn dagpunten past.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 19 Okt 2016 09:10

Re: Weight Watchers

Mooi lijstje isabel!

Ik mag er ook 30.
Gisteren als ontbijt heb ik 4 rijstwafels met zuivelspread en kipfilet op.
Als lunch de sandwich met kip en ei.
Als diner oosters stoofpotje met ananas.
Tussendoor 2 plakjes ontbijtkoek zonder suiker, een appel met kaneel en een banaan.
ik drink sowieso alleen maar water en thee. Ik kwam gisteren aan de 29 punten.

Ik herken het wel, afkicken van zo'n verslaving. Ik at iedere dag heel veel vleeswaren en een stuk kaas, moet ik ook van af kicken.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 20 Okt 2016 12:03

Re: Weight Watchers

Ik mag idd ook 30 punten op een dag.
Fruit en groente is idd 0 punten. Je mag 2stuks fruit en 300gr groente maximaal op een dag. Als je daar boven gaat, gaat het wel punten kosten. Ik zit daar nooit boven dus geen idee hoeveel punten.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 20 Okt 2016 12:12

Re: Weight Watchers

Ik heb net 5 stukken fruit ingevoerd in de app om te kijken of er dan punten gerekend worden, maar hij blijft 0 punten aangeven. Hoe weet je dat je maximaal 2 stuks fruit mag? Ik eet meestal twee stuks fruit maar groente eet ik bijvoorbeeld wel eens mee dan 300 gram per dag.
<<

Anoniem197

Bericht 21 Nov 2016 06:15

Re: Weight Watchers

Is er nog iemand bezig? Ik ga nu weer beginnen, heb nog wel eetbuienb sinds de bevalling dus ik ben benieuwd hoe het gaat.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Nov 2016 06:52

Re: Weight Watchers

Groenten hoef je nooit te tellen, ook niet als je boven de 300 gram zit.
Fruit moet je zelf een beetje uitproberen. De ene kan naast de dagpunten nog 5 stuks fruit eten en afvallen de ander niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Dec 2016 20:01

Re: Weight Watchers

Zijn er nog meiden die aan WW doen en me een beetje kunnen uitleggen hoe het tegenwoordig werkt?

Ik moet écht wat met mijn gewicht gaan doen, ook voor mijn eigen lichamelijke gezondheid, en zelf krijg ik de stok gewoon niet voldoende achter de deur.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 30 Dec 2016 11:11

Re: Weight Watchers

Ik ben recentelijk begonnen maar ik vind het tot nu toe niet veel anders dan het oude systeem. Alleen is de puntentelling wat anders (in zin dat bepaalde producten meer of minder punten hebben). Beweging is wel belangrijker geworden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 12:21

Re: Weight Watchers

groente enz is niet meer onbeperkt toch?
En verdien je dan extra punten oid met beweging? Want dat was natuurlijk altijd al wel zo.
<<

Anoniem197

Bericht 31 Dec 2016 07:02

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:groente enz is niet meer onbeperkt toch?
En verdien je dan extra punten oid met beweging? Want dat was natuurlijk altijd al wel zo.

Je krijgt idd extra punten maar het is niet de bedoeling dat je die standaard op eet.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 31 Dec 2016 19:26

Re: Weight Watchers

Ik heb dat tot nu toe niet gemerkt Lejow, dat groente niet meer onbeperkt zijn.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 01 Jan 2017 09:09

Re: Weight Watchers

Ik doe het ook nog steeds. Al is het er in december een beetje bij ingeschoten. Ik begin maandag weer. Ik heb een combipas en ga dus elke week wegen.

Groente is nog steeds onbeperkt. Net zoals fruit. Al raden ze aan 200gr fruit en 300gr groente als max te nemen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Jan 2017 09:11

Re: Weight Watchers

Ik ben ook gestart gisteren, na de zwangerschap zitten er nog wat extra kilo's aan. Ik heb nog niet eerder WW gedaan, dus ben nog wat aan het zoeken met punten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 03 Jan 2017 11:48

Re: Weight Watchers

Ik meld me helaas ook weer, ik heb me echt teveel laten gaan de laatste weken :palm: er moet minimaal 5 kilo af maar wellicht dat ik met nog wat loopmaatjes ga trainen voor de 16km dus dan zou -10 eigenlijk nog mooier zijn.
Ik zou gisteren weer beginnen maar we zijn hier allemaal niet fit, ik ben grieperig en dochter spuugt sinds vanochtend dus heb de moed nog niet echt kunnen opbrengen. Ik mag trouwens 30 punten.

Zitten jullie ook op connect? Mijn naam is dast Sauvignonblanc :P misschien tref ik jullie daar?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 08 Jan 2017 10:12

Re: Weight Watchers

Hoe gaat het met de WW'ers?
Ik zit nu op mijn 4e dag en begin er nu weer lekker in te komen en het voelt gewoon weer goed om weer bewust met je eten om te gaan.
Gisteravond 3 wijntjes gedronken en een paar toostjes met eisalade, alles mooi binnen mijn dag en weekpunten. Ik ontbijt vandaag laat met havermoutpap met fruit en neem als lunch een salade met een 0 punten soepje want we hebben vanmiddag nog een verjaardag.
Hoop dat ik van de week weer fit genoeg ben om het hardlopen weer op te pakken.
Wegen heb ik nog niet weer gedaan, wil eerst even een poosje goed bezig zijn.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 08 Jan 2017 18:45

Re: Weight Watchers

Hier gaat het wel goed, ik heb de smaal weer te pakken. Ik combineer het met meer groente en biologisch eten. Bevalt mij goed. Morgenochtend is voor mij weer weegmoment. Ben benieuwd.
Ik ben heel enthousiast over deze bananen brownie (mag het eigenlijk geen brownie noemen). Maar 2 punten per stukje!

125 gram pindakaas (ik heb de chrunchy variant van smaakt genomen, biologisch).
3 rijpe bananen
2 flinke eetlepels pure cacao.

Pindakaas even verwarmen zodat het smeuïg wordt, bananen prakken. Alleen door de blender en dan 20 minuten op 175 bakken (hoewel het hier langer heeft moeten bakken).

In 9 stukjes snijden en heerlijk voor de zoete trek.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Jan 2017 21:17

Re: Weight Watchers

Ik ben gisteren ook begonnen. Ik geef nog borstvoeding en heb daardoor erg veel punten. Ik puzzel nog een beetje hoe ik deze punten inzet. Vandaag heb ik te weinig punten gebruikt. Mijn lunch had in verhouding te weinig punten, dus daar moet ik even opletten.
Vanaf morgen moet ik weer werken, ik hoop dat dat ritme ook positief bij draagt aan het afvallen. Minder thuis is sowieso al minder snoepen.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Jan 2017 08:40

Re: Weight Watchers

Mijn valkuil is normaal gesproken het weekend, dat eet en drink ik gewoon teveel van alles maar ik ben tevreden over hoe het dit weekend ging!
Ik heb gistermiddag op de verjaardag slechts één wijntje gedronken, ik ook de BOB, en met de hapjes heb ik me ook redelijk in kunnen houden. We hebben daar niet echt gegeten maar er waren voldoende hapjes dus heb gisteravond thuis nog een bakje optimel kwark genomen. Ik had nog 23 punten over dus denk dat ik daarmee wel mooi uitkwam.

Ik zit nu op mijn werk en heb vanochtend ontbeten met een meergranen boterham met rauwe ham en ei en twee wasa lichtgewicht cracker met kipfilet en rookvlees, in totaal 5 punten.
Voor de lunch heb ik ook twee boterhammen met kaas en kipfilet en een 0 punten soepje, tussendoor nog een boterham met halva jam, een ei en fruit. Vanavond eten we aardappelen, bloemkool en sucadelapjes. Als ik terugkom van trainen neem ik nog een bakje kwark en ik denk dat ik dan redelijk door mijn punten heen ben.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Jan 2017 14:52

Re: Weight Watchers

Goed bezig meiden! Leuk dat we met een groepje zijn.

Siep, ik houd niet zo van pindakaas, dus deze brownievariant is niet aan mij besteed helaas!
Pandora, klinkt als een vullend ontbijtje! Alleen ik zou op veel meer punten komen, bijna het dubbele. (Brood-2, ei-2, ham-1, crackers-2, kipfilet-1, rookvlees-1) Doe jij het ook via de app?
Succes GP!

Mijn eerste week is goed verlopen, ik heb geen Activpoints gebruikt en had nog weekpunten over. De weegschaal gaf -1.5kg aan, dus een zeer mooie start! Eind februari trouwt mijn schoonmoeder, dan hoop ik op -7.5 kg te zitten. In totaal wil ik 15 kg afvallen, streven is voor de bruiloft van mijn broertje in mei.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2017 14:59

Re: Weight Watchers

Siep schreef:Hier gaat het wel goed, ik heb de smaal weer te pakken. Ik combineer het met meer groente en biologisch eten. Bevalt mij goed. Morgenochtend is voor mij weer weegmoment. Ben benieuwd.
Ik ben heel enthousiast over deze bananen brownie (mag het eigenlijk geen brownie noemen). Maar 2 punten per stukje!

125 gram pindakaas (ik heb de chrunchy variant van smaakt genomen, biologisch).
3 rijpe bananen
2 flinke eetlepels pure cacao.

Pindakaas even verwarmen zodat het smeuïg wordt, bananen prakken. Alleen door de blender en dan 20 minuten op 175 bakken (hoewel het hier langer heeft moeten bakken).

In 9 stukjes snijden en heerlijk voor de zoete trek.

Jo hallo! :good:
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Jan 2017 15:11

Re: Weight Watchers

Taeda schreef:Goed bezig meiden! Leuk dat we met een groepje zijn.

Siep, ik houd niet zo van pindakaas, dus deze brownievariant is niet aan mij besteed helaas!
Pandora, klinkt als een vullend ontbijtje! Alleen ik zou op veel meer punten komen, bijna het dubbele. (Brood-2, ei-2, ham-1, crackers-2, kipfilet-1, rookvlees-1) Doe jij het ook via de app?
Succes GP!

Mijn eerste week is goed verlopen, ik heb geen Activpoints gebruikt en had nog weekpunten over. De weegschaal gaf -1.5kg aan, dus een zeer mooie start! Eind februari trouwt mijn schoonmoeder, dan hoop ik op -7.5 kg te zitten. In totaal wil ik 15 kg afvallen, streven is voor de bruiloft van mijn broertje in mei.


Ik doe inderdaad via de app en heb het als volgt berekend;
Brood - 2
Ei - 2
10 gr. Rauwe ham - 0
Wasa lichtgewicht crackers - 1
Heel dun plakje rookvlees - 0
Heel dun plakje kipfelt - 0

Wat goed dat je al 1,5 kg bent afgevallen! Ik denk dat ik vrijdag pas weer ga wegen, dan ben ik 8 dagen bezig. In april word ik 35 en willen we een feestje geven, ik hoop dat te schitteren in mijn mooie rode jurkje met -7,5kg. Dan zou ik 67,2 wegen en dat vind ik prima bij mijn lengte van 1.72
Laatst gewijzigd door Pandora op 09 Jan 2017 15:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2017 15:12

Re: Weight Watchers

Pandora schreef:
Ik doe inderdaad via de app en heb het als volgt berekend;
Brood - 2
Ei - 2
10 gr. Rauwe ham - 0
Wasa lichtgewicht crackers - 1
Heel dun plakje rookvlees - 0
Heel dun plakje kipfelt - 0



Ik zou voor dit totaal toch wel 1 punt rekenen dan, denk ik.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Jan 2017 15:17

Re: Weight Watchers

Cotton schreef:
Pandora schreef:
Ik doe inderdaad via de app en heb het als volgt berekend;
Brood - 2
Ei - 2
10 gr. Rauwe ham - 0
Wasa lichtgewicht crackers - 1
Heel dun plakje rookvlees - 0
Heel dun plakje kipfelt - 0



Ik zou voor dit totaal toch wel 1 punt rekenen dan, denk ik.


ja, dat had ik zelf eigenlijk ook al bedacht nu ik het zo zag staan :palm:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Jan 2017 15:22

Re: Weight Watchers

Pandora schreef:Wat goed dat je al 1,5 kg bent afgevallen! Ik denk dat ik vrijdag pas weer ga wegen, dan ben ik 8 dagen bezig. In april wordt ik 35 en willen we een feestje geven, ik hoop dat te schitteren in mijn mooie rode jurkje met -7,5kg. Dan zou ik 67,2 wegen en dat vind ik prima bij mijn lengte van 1.72


Mijn streefgewicht is ongeveer gelijk bij dezelfde lengte. Het grootste deel wat eraf moet zijn zwangerschapskilo's.
Heb je het jurkje al? Ik wil zo'n jurkje voor februari:
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 09 Jan 2017 15:31

Re: Weight Watchers

Ja, ik heb het jurkje in april gekocht bij Steps voor een paar familiefeestjes. Hij past me nog wel maar ik voel me er gewoon niet heel zelfverzekerd en lekker in. Ik weet gewoon dat wanneer ik weer wat lichter ben hij me mooier zit en ik me er beter in voel dus daar wil ik weer voor gaan.
Die jurk die jij op het oog hebt is ook mooi!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers