Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwen in het buitenland

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Jan 2017 20:16

Trouwen in het buitenland

Wie zijn er hier getrouwd in het buitenland? Ik ben vooral benieuwd naar:

- Waar je getrouwd bent en waarom
- Waarom je voor trouwen in het buitenland hebt gekozen
- Hoeveel gasten je had meegenomen
- Wat je bekostigd hebt voor deze gasten
- Wat je kwijt was in totaal
- Of je een weddingplanner hebt ingeschakeld en welke
- Of je je make-up/haar hebt laten doen en een fotograaf hebt gehad
- Of je tevreden bent over je trouwdag/trouwen in het buitenland

En een klein verslagje van de dag zou ook leuk zijn!

Een hoop vragen, I know! :smile:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Jan 2017 23:06

Re: Trouwen in het buitenland

- Waar je getrouwd bent en waarom
Op een strand dat Pretty Beach heet, in een national park, 3.5 uur zuiden van Sydney, Australie
- Waarom je voor trouwen in het buitenland hebt gekozen
Wij wonen hier en past beter bij ons dan ergens binnen in Nederland
- Hoeveel gasten je had meegenomen
90 gasten
- Wat je bekostigd hebt voor deze gasten
Verblijf en eten, tickets waren voor de gasten zelf
- Wat je kwijt was in totaal
$17000 = 12000 euro
- Of je een weddingplanner hebt ingeschakeld en welke
nee, deden alles zelf
- Of je je make-up/haar hebt laten doen en een fotograaf hebt gehad
ja, haar en makeup, en hadden fotograaf voor het hele weekend
- Of je tevreden bent over je trouwdag/trouwen in het buitenland
de foto's zijn zo geweldig en was zo fantastisch, ik had het niet anders gewild.

We zijn op vrijdag met een grote groep al gegaan, hadden de hele camping naast het strand afgehuurd met 2 huisjes die er ook staan. Gezellige rustige avond gehad. Iedereen bleef kamperen in tentjes. Kangoeroes hopten overal rond.

Volgende dag kwam om 8 uur de kapper en makup mevrouw, eerst m'n zusje, en 2 beste vriendinnen in de makeup etc, toen m'n schoonmoeder en ik. Mannen maakten zich klaar in andere huis ernaast. Fotograaf was er ook vrijdag en is zaterdagochtend vroeg begonnen met foto's maken. Schipperde tussen strand en onze 2 huisjes.

Tot 11 uur ben ik zelf nog buiten bezig geweest. Hadden witte mooie stoeltjes, witte loper en een prachtige boog met verse bloemen (stak mooi af bij strakblauwe lucht, het groen van de natuur, het strand en de blauwe zee). Daarna ben ik tot 2 uur in huis gebleven. Celebrant etc is geregeld door m'n vriendinnen. Toen naar m'n man gelopen terwijl 1 van onze beste vriendinnen 'thinking out loud' live song met haar gitaar. Getrouwd, toen foto's terwijl vrienden van ons de bbq's aanzetten, waar we veel eten voor hadden gekocht. Gegeten, onze vrienden hadden wat stukjes, mijn vader een speech en toen tot half 5 's morgens op het strand zitten lachen met kampvuur en veeeeeel drank.

We hadden een telefoon verbod en alleen netjes gekleed tijdens de ceremonie, zodat de gasten erna in badkleding de zee inkonden. Ik had ceremonie jurk en daarna een makkelijk zittende jurk, 2 trouwjurken dus en dus ook 2 foto momenten.

De zondag waren we allemaal brak. Bacon and eggs op de bbq's en lekker zwemmen en hangen met z'n allen. Had ook witte jurk aan op die ochtend maar daarna in makkelijke kleding. Op deze dag gingen de meeste weg.

Maandag lekker rustig aan gedaan, alles opgeruimd en we waren moe maar voldaan rond 20.00 uur weer thuis. Dinsdag meteen weer aan het werk :P

Hier 2 foto's

Na de ceremonie, net getrouwd:
Afbeelding

Jurk 2 met kangoeroes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 09:36

Re: Trouwen in het buitenland

Prachtig Marsy!

Scandic, ik heb zelf geen ervaring met trouwen in het buitenland, hoewel ik er wel eens naar gekeken heb en ik weet wel wat van het trouwwereldje.

Wat ik weet is dat het echt niet persé duurder hoeft te zijn dan een bruiloft in Nederland, wat vaak een misconceptie is. Je 'neemt' toch vaak een stuk minder mensen mee naar een bruiloft in het buitenland dan in Nederland. Maar ook daar kan je natuurlijk kiezen voor een grote of kleine bruiloft. Een collega van me trouwde op Curacao en had alleen familie uitgenodigd. Een vriendin van me trouwt volgend jaar in Amerika (Zion National Park, hoe vet!) maar doet dit alleen, of met twee vrienden. Maar ik ken ook mensen die groots in Italie of Frankrijk zijn getrouwd.

Waar je goed op moet letten is wat rechtsgeldig is en wat niet.
Ik weet van Italie volgens mij dat je geen burgerlijk (dus officieel) huwelijk mag afnemen in de buitenlucht of zonder officiele trouwlocatie te zijn. Ze zijn hier strenger in dan in Nederland. Dus wil je trouwen in een wijngaard of op een landgoed? Dan zal je eerst een officieel Italiaans huwelijk moeten ondertekenen in een gemeentehuis daar, of al het officiele deel in Nederland regelen. Dan kan je een symbolische ceremonie (wat net zo betekenisvol kan zijn) op de droomplek doen. Hoe dit met andere landen zit weet ik natuurlijk niet, maar dat was iets wat ik ooit gelezen heb toen ik me er in verdiepte. Dat is dus wel belangrijk om na te gaan bij het land van keuze.

Een wedding planner is volgens mij wel handig, maar dan wel een lokale, niet eentje hier vanuit Nederland (tenzij diegene een duidelijke band heeft met die plek). Een wedding planner kent toch vaak meerdere lokale adresjes voor locaties, ambtenaren, fotografen, bloemisten etc. Hoewel het ook wel gebruikelijk is om bijvoorbeeld een ambtenaar of een fotograaf/videograaf mee te nemen vanuit Nederland, zeker ivm het contact dat je zelf hebt met diegene is een taalbarriere een stuk lastiger. Ik heb toevallig net een aanvraag voor een bruiloft in Italie gehad, van een Nederlands stel. In zo'n geval betaal je dan het onderdak en de reis voor het 'personeel' dat je meeneemt vanuit Nederland, in elk geval voor de dagen van de bruiloft zelf. Maar iemand lokaal regelen kan net zo goed, maar dan is iets van contact met een wedding planner volgens mij wel fijn. Ik had toen wel een aantal Nederlandse wedding planners ín Italie gevonden, zoiets had mij wel handig geleken.

Qua reis kan ik je ook nog wel wat vertellen :) Je neemt hoogstwaarschijnlijk zelf je bruidskleding mee. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kan je deze gewoon inchecken, maar ook als handbagage meenemen, immers wil je absoluut niet riskeren dat het kwijt raakt. Dat moet dan vaak wel even van te voren aangevraagd worden en zit een bepaald limiet aantal kg aan. Als je dus een jurk voor zware steentjes meeneemt, kan het te zwaar zijn (al zal dat wel meevallen hoor, maar er zit wel een max kg aan). Voor de precieze regels kan je het beste dan even contact opnemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij want dat kan wel verschillen.

Al met al dus geen eigen ervaring maar hopelijk heb je er toch wat aan.

Ben heel benieuwd wat jullie aan het overwegen zijn!
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 05 Jan 2017 10:45

Re: Trouwen in het buitenland

- Waar je getrouwd bent en waarom
Op Curacao. We vonden het een leuk idee om op een wit strand ergens ter wereld te trouwen.
- Waarom je voor trouwen in het buitenland hebt gekozen
Mijn man voelde er minder voor om in Nederland te trouwen. Ik hou er niet zo van om in het middelpunt van de belangstelling te staan en we wilde onzelf de moeite van bepaalde mensen uitnodigen of niet besparen. Budget speelde ook een rol en na het trouwen zelf vonden wij de huwelijksreis het belangrijkste.
- Hoeveel gasten je had meegenomen
Geen
- Wat je bekostigd hebt voor deze gasten
Niets dus.
- Wat je kwijt was in totaal
Voor het trouwen, de aankleding van de locatie, taart, diner, onze kleding en weddingplanner ongeveer 2500 euro
Voor de tickets, ons appartement en de (huwelijks)auto ongeveer 4500 euro.
We hebben ook ontzettend veel geld uitgegeven op onze huwelijksreis (die in totaal een maand duurde) aan luxe uitstapjes en etentjes. Daar zijn we zeker nog wel 3000 euro aan kwijt geweest.
Volgens mij stond ons eindbudget op 8500/10.000 euro.
- Of je een weddingplanner hebt ingeschakeld en welke
Ja. Een plaatselijke weddingplanner via Guus van het forum!
- Of je je make-up/haar hebt laten doen en een fotograaf hebt gehad
Mijn haar en make-up heb ik zelf gedaan. Een fotograaf hadden we wel (zelf 2 + een stagiaire). Erg leuk!
- Of je tevreden bent over je trouwdag/trouwen in het buitenland
Ja! Het was fantastisch. Ik zou niets veranderen als ik het over zou mogen doen.
Laatst gewijzigd door Frankie op 07 Jan 2017 13:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Jan 2017 10:54

Re: Trouwen in het buitenland

Zoooooo gaaf Frankie <3
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 10:58

Re: Trouwen in het buitenland

Dit is ook wel echt het summum van een buitenland bruiloft natuurlijk, Frankie! Het blijft echt magazine waardig!
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 05 Jan 2017 11:02

Re: Trouwen in het buitenland

Thanks! Haha. Ik zat net de foto's weer even door te kijken. We hebben nog steeds geen album ofzo gemaakt. Heel zonde eigenlijk. Ik beleefde het allemaal nog een keer haha.

@ Marsy, ik vind jullie foto's ook zo mooi! Die eerste met die zee op die achtergrond. Echt wauwie! En dat beestje op die tweede foto. Echt Australisch toch haha!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 06 Jan 2017 21:03

Re: Trouwen in het buitenland

Zo gaaf dat in het buitenland trouwen!
<<

Anoniem210

Bericht 06 Jan 2017 22:47

Re: Trouwen in het buitenland

Wat een sprookjesachtige foto's Marsy en Frankie. :love:
<<

Anoniem316

Bericht 07 Jan 2017 07:48

Re: Trouwen in het buitenland

*weet nu eindelijk wie Frankie is :palm:*

Blijft zo mooi Marsy en Frankie! Ik wou dat wij zoiets hadden gedurfd. Misschien ooit nog maar een keer trouwen (wel met dezelfde man :wink:)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Jan 2017 13:16

Re: Trouwen in het buitenland

Ik kom ook eindelijk onder een steen vandaan. Leuk dat je er weer bent Frankie!

Verder: het lijkt me super gaaf om te trouwen in het buitenland.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Jan 2017 13:23

Re: Trouwen in het buitenland

Ah echt super leuk, bedankt voor jullie antwoorden! :heart: Gelukkig gaf mijn vriend gisteren aan het toch ook wel een leuk idee te vinden, eerst twijfelde hij nog. De reden dat wij graag in het buitenland willen trouwen is dat het hier heel duur wordt als we kijken naar onze wensen. Daarnaast willen we graag op luxe huwelijksreis en kunnen we dit op deze manier combineren. Ik hou ook helemaal niet van in de belangstelling staan en hoef niet zo nodig een groot gezelschap, dit lijkt me dus ideaal! We willen wel onze ouders en mijn broers meenemen, dat kost dus ook wel aardig wat. Al denk ik eigenlijk dat ze wel (een gedeelte) zelf willen betalen, maar daar ga ik niet vanuit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2017 13:52

Re: Trouwen in het buitenland

Spannend Scandic, klinkt als een mooi avontuur voor jullie samen! Heb je al een beetje een idee waar je zou willen trouwen dan?
Let's discover the world together.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Jan 2017 13:56

Re: Trouwen in het buitenland

Nee dat nog niet echt. We gaan dit jaar waarschijnlijk naar Kos op vakantie, misschien dat dat iets is. Het is ook een beetje afhankelijk van de temperatuur, door mijn studie kunnen we in 2018 alleen in een schoolvakantie op vakantie, hartje zomer vinden we te warm om (in het buitenland) te trouwen. Dus misschien de herfstvakantie dan, maar dan moet het wel lekker weer zijn. Nouja, we hebben nog ruim de tijd, dat scheelt!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2017 13:57

Re: Trouwen in het buitenland

Dat is waar! Maar wel erg leuk om alvast over na te gaan denken.
Let's discover the world together.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers