Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fruitvraagjes

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 01 Sep 2013 19:09

Fruitvraagjes

Hoeveel fruit eten jullie? Welk fruit eten jullie (in de zomer en in de winter)? Hoe bewaren jullie fruit? Hoevaak gaan jullie fruit kopen? Wat is jullie budget voor fruit?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 01 Sep 2013 19:16

Re: Fruitvraagjes

Ik eet momenteel zon 4 stuks fruit op een dag. Mijn man ook, de kinderen 2 of 3. We hebben geen budget voor fruit. Fruit gaat soms in de koelkast, meestal op de fruitschaal op het aanrecht. Op zaterdag kopen we fruit, is het op woensdag al bijna op, dan koop ik dan nog wat erbij. Appels en bananen eten we het hele jaar door, verder is het seizoen afhankelijk en verschilt het heel erg. Mandarijntjes, druiven, aardbeien, peren, nectarines, kiwi's etc.
We kopen het liefst op de markt, maar daar hebben we vaak de tijd niet voor, dus dan bij de jumbo.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Sep 2013 21:04

Re: Fruitvraagjes

Ik eet echt te weinig fruit op het moment.
Het schiet er gewoon bij in. Heb er ook helemaal geen trek meer in.
Tot een paar weken terug at ik echt wel 2 stuks per dag.
Vanaf morgen maar weer op letten.
Er gaat trouwens wel veel fruit doorheen, de kinderen zijn er gek op.

Weet iemand trouwens wanneer de mandarijntjes weer lekker zijn?
Daar heb ik dus echt weer zin in!
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 01 Sep 2013 21:12

Re: Fruitvraagjes

Onze fruitschaal zegt waarschijnlijk wel genoeg :)

Afbeelding

Ik eet zelf meestal 1 a 2 stuks fruit per dag, m'n vriend sowieso 2, dus zo'n 4 stuks per dag.

We kopen het fruit bij de Lidl. Kost niet zo veel.
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:49

Bericht 02 Sep 2013 13:57

Re: Fruitvraagjes

Ik eet wel 2 a 3 stuks fruit op een dag, maar ik vindfruit ook echt heel lekker! (wel duur helaas haha)
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 02 Sep 2013 13:59

Re: Fruitvraagjes

_Lana_ schreef:Weet iemand trouwens wanneer de mandarijntjes weer lekker zijn?
Daar heb ik dus echt weer zin in!

Mijn vriend heeft iedere dag nu weer mandarijntjes mee. Heb vorige week ze weer gekocht en hij vindt ze lekker. Ze 'voelen' ook lekker aan.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Sep 2013 14:01

Re: Fruitvraagjes

Niet al het fruit hoeft duur te zijn. Zo zijn aardbeien nu goed te betalen, maar over een paar maanden niet meer.
In appels zit ook veel verschil. Je kunt jonagold of elstar nemen, maar ook de dure soorten.
Bij de Lidl en op de markt is het goedkoper dan in de supermarkten. En ook de supermarkten hebben elke week wel een fruit soort in de aanbieding.
<<

Anoniem12

Bericht 02 Sep 2013 14:02

Re: Fruitvraagjes

Wij eten vooral mandarijntjes, perziken, kersen, kiwi`s (groen of gold), pruimen en dat was het wel.

Meestal bewaar ik het op de fruitschaal, maar perziken en kersen liggen nu in de koelkast omdat m`n perziken steeds gingen schimmelen toen het zo warm was. Ik koop 1 of 2 per week fruit, ligt eraan wanneer het op is.

Ik heb geen budget. Ik denk dat ik ongeveer €10 aan fruit uitgeef per week. Ik koop mijn fruit bij de Lidl en soms bij de Jumbo.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Sep 2013 15:53

Re: Fruitvraagjes

Ik koop nu veel aardbeien, mango's en meloen bijvoorbeeld. Meloen snijd ik vaak in blokjes en neem ik dan in een zakje mee naar mijn werk. De aardbeien eten we vaak als dessert. Dat is in het seizoen en hartstikke goedkoop op de markt.

Ik heb van de week ook weer mandarijntjes gekocht en ze zijn bijna allemaal lekker, soms zit er opeens een zure tussen helaas.
Verder koop ik bijna wekelijks bij de AH zo'n zakje bananen voor 1 euro, die gooi ik smoothies en zelfgemaakt yoghurtijs bijvoorbeeld of neem ik mee als tussendoortje.

Mijn man is dol op kiwi's dus die hebben we vaak ook wel in huis, die koop ik graag bij de Lidl. Net als de pers sinaasappels, in het weekend persen we vaak een vers glas sinaasappelsap bij het ontbijt. Ook koop ik vaak druiven als ze in het seizoen zijn of ik krijg ze in overvloed mee uit mijn ouders tuin, zo ook met pruimen van vrienden.

Ik koop bijna geen appels omdat ik ze erg duur vind op dit moment, dat wordt straks weer betaalbaarder. Maar ik eet ze niet veel omdat dat niet goed is voor mijn kaak en ik ze eigenlijk ook niet "mag"eten. Dan eet ik liever peren die dan ook in het seizoen komen en de stoofpeertjes ook trouwens, heerlijk!
De schoonouders van mijn nichtje hebben een boomgaard en daar krijgen we altijd val appels van, die kunnen niet meer verkocht worden maar zijn nog prima voor appelmoes/ taart enz. Vaak vries ik dan lekker wat zelfgemaakte appelmoes in.

Dingen zoals blauwe bessen, kersen en frambozen vind ik ook heerlijk, maar duur, die koop ik eigenlijk alleen op de markt als ze voordelig zijn.

In de winter koop ik ook wel bakjes diepvriesfruit, die gebruik ik voor door de yoghurt, ijs, smoothies enz.

Ik neem altijd iets van fruit mee naar mijn werk, vandaag waren dat 3 mandarijntjes en dan nemen we vanavond nog aardbeien als dessert bijvoorbeeld. Maar soms drink ik ook alleen een glas vers geperst sinaasappelsap of een smoothie met een banaan en een handje blauwe bessen uit de diepvries of zo.

Ik heb geen idee wat ik aan fruit uitgeef per week, ik let heel erg op seizoensfruit en waar ik het koop, dat is echt niet meer dan een euro of 3 a 4 per week.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem186

Bericht 02 Sep 2013 16:07

Re: Fruitvraagjes

Mijn dochter en ik eten heel veel fruit. Dochter is er echt gek op, ze kiest een bak blauwe bessen boven koek.

Deze tijd is heerlijk wat fruit betreft:
Aardbeien, frambozen, blauwe bessen, kersen, perziken, abrikozen.

Appels, mango's en bananen eten we ook regelmatig.

In de winter mandarijnen, sinaasappels en peren.

We geven best veel geld uit aan fruit. Sowieso heb ik voor 5 euro per week een biologisch fruitpakket, maar dat is lang niet genoeg.
Net nog een bakje frambozen voor 2 euro gekocht, dat gaat zo in 1 keer op.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Sep 2013 16:17

Re: Fruitvraagjes

Ik eet 2 stuks fruit per dag. Op het werk mag ik altijd fruit mee eten en dan neem ik vaak appel, peer of kiwi. Dit scheelt veel geld, want ik hoef zelf niet veel te kopen. Thuis heb ik altijd appels, kiwi en banaan. Dit gaat ook door de smoothie. En het ligt aan het seizoen wat er nog is. Nu eet ik veel aardbeien, nectarines, meloenen en 's winters weer veel mandarijnen.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Sep 2013 16:29

Re: Fruitvraagjes

Op de dagen dat ik moet werken eet ik 3/4 stuks fruit. Als ik vrij heb meestal maar 1.
Ik eet dan het vaakst banaan en kiwi. Als het er het seizoen voor is ook mandarijnen, perzikken, nectarines, aardbeien, druiven, meloen, peer. Helaas heb ik een appelallergie en kan ik alleen speciale appels eten die maar heel kort verkrijgbaar zijn. Maar als die er zijn eet ik die dus ook.
Wij hebben geen budget voor fruit, ik koop gewoon wat ik nodig heb. We doen al onze boodschappen bij de ah en de biologische winkel, dus daar kopen we ook het fruit. Vaak dus ook biologisch en/of fairtrade. Soms als het zo uitkomt halen we wat fruit op de markt (bv aardbeien, die vind ik in de winkel meestal te duur), maar ik ga er niet speciaal voor naar toe.
<<

Anoniem 3

Bericht 03 Sep 2013 12:43

Re: Fruitvraagjes

Ik eet minimaal 2 stuks fruit per dag, soms meer, maar niet minder.
We hebben altijd appels, bananen en kiwi's. Afwisselsn en afhankelijk van seizoen hebben we mineola's, nectarines, meloen, peren, druiven en aardbeien en kersen.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 03 Sep 2013 13:34

Re: Fruitvraagjes

ik eet 2 of meer stuks fruit op een dag. Eens per week krijgen we een kist met fruit van de bioboer, die koopt ook in op uitheemse vruchten maar wel biologisch. Dus we eten meer dan alleen een appel of peer :-)
Afbeelding
<<

Anoniem305

Bericht 03 Sep 2013 22:46

Re: Fruitvraagjes

Ik eet te weinig fruit. ik kan niet tegen appels, peren en perziken en dat zijn wel de makkelijkste fruitsoorten dat ik zo even eet. Ik ben rigoureus bezig om anders te eten en wil dus ook meer fruit gaan eten.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 22:49

Re: Fruitvraagjes

Ik eet veel te weinig fruit. Sommige periodes, bijvoorbeeld als de mandarijnen of aardbeien goedkoop en goed zijn, haal ik wel 1 a 2 stuks per dag. Maar soms ook weken gewoon niet. Heb vandaag maar weer eens 2 dozen met druiven meegenomen en een meloen. Weer klaar voor een week :p.
<<

Cappuccino

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 04 Sep 2013 08:12

Re: Fruitvraagjes

Ik eet 2 stuks fruit per dag, altijd een appel en dan iets van kiwi/sinaasappel/aardbeien/nectarine
Koop altijd jazz appels bij de AH, zijn duur maar wel lekker stevig en zoet.

Op dit moment hebben we ook kiwi's in huis en pruimen, die waren in de aanbieding.
Ik moet zeggen dat ik fruit vrij duur vind, maar ik bezuinig er niet op.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 08:14

Re: Fruitvraagjes

Zwilling schreef:ik eet 2 of meer stuks fruit op een dag. Eens per week krijgen we een kist met fruit van de bioboer, die koopt ook in op uitheemse vruchten maar wel biologisch. Dus we eten meer dan alleen een appel of peer :-)


Zo, dat is handig!
Hoef je daar dan niet voor te betalen?

Er zit hier volgens mij geen bioboer, jammer, anders zou ik het daar gaan kopen.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 04 Sep 2013 13:48

Re: Fruitvraagjes

Vriendlief eet 2 stuks fruit per dag en ik drink elke ochtend een smoothie met 2 soorten fruit.. En het meest voorkomende wat wij eten zijn appels, bananen, mandarijnen, aardbeien en kiwi's en een budget hebben we niet, ik neem het gewoon mee met de boodschappen maar ik let wel op de prijs. Ik ga bijv. geen 4,- voor een bakje aardbeien uitgeven..dat vind ik net iets teveel aangezien er in de zomer 1kg (2 bakjes) door heen gaat in een week :P
Wat als het lukt

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers