Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik kan niet meer.

<<

anoniem196

Bericht 08 Jan 2017 10:35

ik kan niet meer.

Ik/wij zijn op :cry:

Dochter slaapt al maanden slecht.
Alles geprobeerd.
-bedje op een andere plek
-warme slaapzak
-lampje/geen lampje
-tussen in slapen
-fles/geen fles
- en nog 1000 dingen.

Afgelopen nacht was ze van 23:00-3:00 wakker.
Steeds huilen en weer even stil. En ligt maar in haar ogen te wrijven. Niks is goed. Niet tussen in, op mij, in haar eigen bed.
Steeds even een aai geven en weer weg lopen werkt ook niet.

Ze heeft 5! nachten door geslapen in 11 maanden.
Ik ben zo moe en chagrijnig. Voor onze relatie is dit ook niet goed.
Ben al weken verkouden en ziek. Zo blijft mijn weerstand slecht.

HELP! :cry:
Laatst gewijzigd door anoniem196 op 16 Mrt 2017 01:11, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jan 2017 10:37

Re: ik kan niet meer.

Heeft ze pijn? Slaapt ze beter met een zetpil?
R. 2013
D. 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 08 Jan 2017 10:39

Re: ik kan niet meer.

Helaas geen tips. Weet hoe het is. Hier 4 jaar gebroken nachten gehad. Vooral bij Nora ook uren wakker 's nachts niets was goed. Eigenlijk hielp niets. Hoe gek ook hoe langer het duurde hoe meer het begon te wennen en ik ook wat minder moe werd. Wat wel hielp is dat wij elke avond maximaal om 22.00 in bed lagen. Het gaat hier nu sinds een maand of 2 een stuk beter.
Dus helaas geen tips. Hoop voor jullie dat het het snel wat beter gaat.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Jan 2017 10:39

Re: ik kan niet meer.

D had een hele tijd oorontsteking en sliep niet. Hij ligt naast me en ik heb z'n hand vast, zo ben ik 'gewoon' gaan slapen. Geen uren lang maar ik kon hem toch niet troosten en moet gewoon werken dus zo sliep ik steeds even. Hij huilde toch wel, ook als ik niet sliep. Klinkt heel onaardig maar ik kan ook niet drie nachten overslaan natuurlijk.
R. 2013
D. 2016
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 08 Jan 2017 10:45

Re: ik kan niet meer.

Oh, wat naar en helaas zo herkenbaar! Wij zijn uiteindelijk naar de ha gegaan, omdat mijn man, door slaaptekort, zich zowat doodreed tegen een vangrail. Hij werd net op tijd wakker... Die wilde ons doorverwijzen naar de kinderarts. Uiteindelijk was dat niet nodig, omdat ze ineens beter ging slapen. Wij hebben tijden lang bij haar gezeten/gelegen om haar in slaap te krijgen. Als ze dan wakker werd, kwam ze bij ons en bed en sliepen we verder. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen en ze slaapt nu iedere nacht de klok rond. Ik kan me ook niet meer voorstellen hoe we dat ooit hebben gedaan. Praat erover, echt waar. Sterkte!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jan 2017 10:56

Re: ik kan niet meer.

Wat een hel :( Ik heb geen tips, behalve haar zo nu en dan uit logeren doen als je die mogelijkheid hebt.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 08 Jan 2017 11:23

Re: ik kan niet meer.

Heb je weleens aan alternatieve geneeswijze gedacht? Een natuurarts of homeopaat?
Wellicht kunnen deze je verder helpen?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Jan 2017 11:45

Re: ik kan niet meer.

Och meid het is zo vermoeiend. Wij hebben ook een slechte slaper en als hij af en toe wel een nachtje pakt tot 6 uur ben ik gelijk weer een ander mens. Het is nu al weer een week een ramp.volgens mij heeft hij een groeispurt..Ik blijf zelf ook kwakkelen met mijn gezondheid door slaaptekort. Ik ga tegenwoordig om 21:30 naar bed en dan trek ik het werken wel.

Ik denk dat je echt haar een nachtje uit logeren moet doen. Dan heb je zelf weer een goede nacht gehad en kun je er weer tegen. Verder geen tips helaas.
2016
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 08 Jan 2017 11:55

Re: ik kan niet meer.

Ik weet niet of je er achter staat, maar vraag anders een verwijzing naar de kinderarts en vraag daar om medicatie.

Y. behon er mee toen hij 2,5 was. Wij gaven de verhuizing de schuld, toen de sint, toen kerst, toen zijn verjaardag, maar het stopte niet. We kregen hooguit 4 uurtjes slaap per nacht. Hij sliep elk weekend bij mijn ouders zodat wij bij konden slapen.

Van de kinderarts medicatie gehad en na een paar weken ging het beter. Nu slaapt hij netjes door, al is hij wel elke dag tussen 6 en 6.30 wakker, maar dat nemen we voor lief :)
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Jan 2017 12:10

Re: ik kan niet meer.

Oh wat heftig is dat he Ikknutsel! Wat ontzettend rot dat het nog steeds zo is bij jullie :hug: .

Hier werkte uiteindelijk de 10 minuten methode, maar je typt dat je dat al hebt geprobeerd (aai geven en weglopen). Hebben jullie dit ook een weekje achter elkaar geprobeerd? Ik vond het HEEL moeilijk en rot maar dit icm het stoppen met voeden 's nachts was hier het enige dat hielp om haar te leren doorslapen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 08 Jan 2017 12:14

Re: ik kan niet meer.

Nier doorslapen is op die leeftijd op zich nog niet eens heel raar. Mijn jongste sliep ook pas de meeste nachten door rond 1,5 jaar (en nog niet eens alle nachten toen hoor). Maar dat op zich is al vrij slopend, laat staan als ze dan ook nog uren wakker zijn in de nacht zoals jij omschrijft. Dat is op een gegeven moment inderdaad haast niet meer vol te houden lijkt me. Ik zou denk ik toch verder blijven zoeken. Langs de huisarts, eventueel verwijzing voor de kinderarts vragen. Of kijken naar dingen als een osteopaat, of iets anders in de meer 'alternatieve' hoek. Al zou ik denk ik wel eerst beginnen bij huisarts/kinderarts, stel dat het iets medisch is.

En wat hier verder wel een beetje hielp was zelf zoveel mogelijk slapen waar mogelijk, dus vroeg naar bed, middagslaapje mee doen als er gelegenheid voor is (vaak niet hier, maar stel dat je die mogelijkheid wel hebt), kinderen af en toe uit logeren, dat soort dingen. Sterkte iig, ik hoop dat jullie snel wat meer nachtrust krijgen!
<<

Anoniem211

Bericht 08 Jan 2017 13:00

Re: ik kan niet meer.

Het lijkt alsof ze moeite heeft met weer in slaap vallen? Heb je al melatonine tabletjes geprobeerd? Kun je bij de drogist halen van sleepz. Hele lage dosering zijn die korreltjes dus kan eigenlijk geen kwaad. Je hebt 2 varianten. Een gewone melatonine en eentje die het de hele nacht afgeeft. Ik zou die laatste proberen. Mijn middelste heeft dit ook een periode gehad en dat hielp hem er weer doorheen. Sterkte. Helse tijd is dat..
<<

anoniem196

Bericht 08 Jan 2017 13:08

Re: ik kan niet meer.

Spencer schreef:Heeft ze pijn? Slaapt ze beter met een zetpil?

Begin van de week was ze ziek. Buikgriep en oorpijn. Dus toen was ze echt zielig en pijn. Ze heeft een aantal nachten een zetpil gehad en dan was ze zo'n twee uur per nacht wakker.

Maar het is al vanaf september drama. Soms een nachtje dat ze 1 uurtje wakker is.
Helaas hebben we niet de mogelijkheid om haar ergens te laten logeren.
We moeten 18 januari naar het cb.
Maar denk dat ik morgen de huisarts ga bellen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 08 Jan 2017 13:47

Re: ik kan niet meer.

Hoi, wat rot voor jullie zeg!
Ik weet helaas hoe het voelt en heb er pas geleden een topic over geopend http://www.zegmaaryes.nl/doorslapen-baby-11-mnd-t25509.html
Als je geen mogelijkheid om haar ergens te laten logeren kunnen jij en je man misschien af en toe ergens anders gaan slapen.

En verder zou ik het ook zoals teun doen. Dat is even echt niet leuk, maar als je dat door kunt zetten zou het echt beter moeten gaan.
Heel veel sterkte! Je hebt geen fijn jaar achter de rug volgens mij
<<

anoniem196

Bericht 08 Jan 2017 13:50

Re: ik kan niet meer.

Teun schreef:Oh wat heftig is dat he Ikknutsel! Wat ontzettend rot dat het nog steeds zo is bij jullie :hug: .

Hier werkte uiteindelijk de 10 minuten methode, maar je typt dat je dat al hebt geprobeerd (aai geven en weglopen). Hebben jullie dit ook een weekje achter elkaar geprobeerd? Ik vond het HEEL moeilijk en rot maar dit icm het stoppen met voeden 's nachts was hier het enige dat hielp om haar te leren doorslapen.


Ook dit geprobeerd
<<

Anoniem249

Bericht 08 Jan 2017 14:18

Re: ik kan niet meer.

Ik heb zelf geen kinderen, dus misschien zeg ik nu iets heel doms. Maar misschien kunnen jullie tijdelijk (tijdens dat je naar een langdurige oplossing zoekt met de dokter) om en om "dienst" kunnen doen? Dus dat de een dan op de zolder met oordoppen slaapt en de ander voor het kindje zorgt? Dan heb je in elk geval om de nacht tijd om bij te slapen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 08 Jan 2017 14:23

Re: ik kan niet meer.

Het is ook gewoon klote. Er bestaat een slaappoli, waar kindjes worden opgenomen en ze dan hun slaapritmes analyseren.

Wij slapen al 5 jaar niet door, op sporadisch een nacht na waar ze van 7-7 beiden stil zijn. Er moet er altijd wel een plassen, of een knuffel, of klaarwakker en vraagt dan constant om aandacht. Het is heel erg, maar na jaren snachts een spokende dochter, die in mei sinterklaasliedjes keihard zong van 2-5 (en dan moest ik om 7 uur beginnen met werken), sliepen we er beiden op een gegeven moment gewoon doorheen. Dan werd ik wel wakker om een knuffel te geven, maar dat gezanik viel ik van vermoeidheid zo weer in slaap.

Wat hier hielp (en helpt bij de jongste ook) is gewoon boos worden. Wij hebben serieus 2 prinsesjes, die we gewoon af en toe moeten laten merken wie er de baas is. Snachts slaap je gewoon, klaar.
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jan 2017 15:05

Re: ik kan niet meer.

Lijkt mij vreselijk, sterkte.
Vrienden van ons hebben dat ook met hun dochter (wordt in april 2) wat bij hen hielp is een keer goed boos worden. Klinkt echt heel sneu, maar het heeft geholpen. Ze is nu stil na een aai en een speentje.
Verder nog;
- camping bedje proberen of ander bedje?
- bedje op een andere plek/ kamer zetten?
- proberen te negeren
<<

anoniem196

Bericht 08 Jan 2017 15:30

Re: ik kan niet meer.

De oudste heeft tot 4,5 ook bijna geen nacht doorgeslapen.
Maar die was maar een paar keer kort wakker.
Pas toen ze ouder werd 2,5 jaar ofzo toen was ze soms een paar uur wakker.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 08 Jan 2017 15:38

Re: ik kan niet meer.

Ik zou eerst naar de huisarts gaan om medische oorzaken uit te sluiten. Verder zou ik kijken of het niet mogelijk is om ergens (bij vrienden of familie) een nachtje bij te slapen en jouw man ook. Dit gezien je aangeeft dat je dochter uit logeren doen geen optie is. Hopelijk geeft dit weer iets meer draagkracht voor jullie.

Sterkte voor jullie!
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 08 Jan 2017 16:01

Re: ik kan niet meer.

Hier geen ervaring, maar kan goed snappen dat je hier helemaal aan onderdoor gaat.

Wij hebben tegenwoordig voor J. een drankje van de kruidvat omdat ze zo slecht insliep. Ze lag soms tot 22 uur wakker (en dat vond ik al vermoeiend). Sinds ze dit heeft gaat het een stuk beter.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 08 Jan 2017 16:41

Re: ik kan niet meer.

Helaas niet echt tips. Mijn dochter van bijna 21 maanden slaapt ook nog niet door. Het enige wat ons allen slaap geeft is een nachtvoeding. Wanneer Dit niet helpt leggen we haar tussen ons in.

Sterkte!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 08 Jan 2017 20:33

Re: ik kan niet meer.

Pfff drama joh. Volgens mij ben jij degene die een knuffel nodig hebt :wink:

M slaapt pas sinds 2 weken door, maar dat wilde je vast niet horen.. :smile: Ook al zit er een verschil tussen 1..2...3... en soms ook weken 18keer per nacht wakker en tussen urenlang achter elkaar wakker. Of slaapt ze toch nog tussendoor een half uurtje steeds? Ze heeft geen problemen met inslapen (daar zou je inderdaad medicatie voor kunnen gebruiken in uiterste geval)? Hoe slaapt ze overdag...?

Misschien inderdaad eerst medisch uit laten sluiten, osteopaat valt ook te proberen, ook veel goede dingen over gehoord mbt slapen van kinderen.

Nog wat tips:
- Merk je verschil tussen een drukke/rustige dag? Overprikkeld? Of juist niet moe genoeg?
- Rust en regelmaat in je dag en vooral in het slapen-ritueel. Badderen, verhaaltje voor het slapen gaan
- En misschien hele tricky vraag- hoe voel jij je zelf? Kinderen voelen soms hoe jij je voelt...
- Eet/drinkt ze voldoende overdag? Dat ze niet daarvan wakker wordt...
- En iets wat niks veranderd aan het niet slapen van haar- maar probeer zelf overdag bij te slapen of op momenten dat het kan. Ga zelf ook om 19:00uur naar bed, doe middagdutjes mee... Dan trek je het een beetje...

Succes in ieder geval, slaaptekort is echt vre-se-lijk :palm:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 08 Jan 2017 21:21

Re: ik kan niet meer.

Onze zoon slaapt momenteel ook heel slecht in en door. Dus ik heb niet echt tips. Wel wil ik degene bedanken van de 5-10 minuten methode. Gisteren mee begonnen en na 16 minuten sliep hij, vandaag na 9 minuten!
Nu dochter nog doorslapen en ik ben blij!
Ik ga dus wel echt te bed na de laatste fles. Dus rond 8-9 uur. Als ik er dan 3 keer uit moet, heb ik iig wat geslapen.
Sterkte! Hopelijk kan de dokter helpen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Jan 2017 07:16

Re: ik kan niet meer.

Wat DdL zegt: zelf ook gewoon na de laatste fles gaan slapen. Ik lag er gister ook in om 21:30 om die reden.
Zo had ik al 5 uur slaap gehad toen meneer eventjes wakker werd. En daarna ook nog ruim 2 uur kunnen slapen.
Mijn man doet dit ook steeds vaker nu.
2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo, Thunder