Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2017 13:53

Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Weet niet of het beter bij reizen moet en anders mag het daarheen.

Ik had hier ooit info gevraagd ivm Thailand, maar las dat veel gefrituurd eten in varkensvet word gedaan. Dat ze dan zeggen dat het vegetarisch is en dat ik het kan eten...................niet dus!

Weet iemand hoe dat in/op Bali is?
<<

Anoniem184

Bericht 08 Jan 2017 14:08

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Ik probeer ff te googelen want geen ervaring. Maar wat als je nou gewoon geen gefrituurd eten neemt, just to be sure?
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2017 14:12

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Maple schreef:Ik probeer ff te googelen want geen ervaring. Maar wat als je nou gewoon geen gefrituurd eten neemt, just to be sure?


Hahaha ja dat kan ik doen, maar een loempia gaat er wel in. Denk dat ik het het beste kan vragen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 08 Jan 2017 14:16

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Je kan er sowieso niet vanuit gaan in zulke landen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Jan 2017 14:20

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

http://www.degroenemeisjes.nl/het-goede ... n-op-bali/

https://indonesia.tripcanvas.co/bali/ve ... rant-bali/

Misschien weten ze hier meer, maar volgens mij is vega daar echt vega. Anders zou het geen vega walhalla zijn denk ik
<<

Anoniem184

Bericht 08 Jan 2017 14:29

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Tabbie, ik had al wel ergens gelezen dat er in Indonesie niet eens zozeer uit vrije wil vegetarisch gegeten wordt, maar vooral omdat vlees en vis al gauw prijzig is. Ik zou er dus niet op voorhand vanuit durven gaan dat het vet plantaardig is, denk ik. Verder vind ik er niet zo heel veel duidelijke informatie over. Wel sites/blogs met veel adresjes waar je heerlijk vegetarisch zou moeten kunnen eten, maar geen specifieke info over frituren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Jan 2017 16:56

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Misschien frituren ze daar gewoon niet?

Heb er bijvoorbeeld ook geen loempia's gezien.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Jan 2017 17:20

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Dat kan ook :)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Jan 2017 17:26

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Ik kan me zo ook niet meer voor de geest halen of ik iets gefrituurd hebt gegeten in Bali.
En misschien zeg ik iets heel doms hoor, maar wordt er normaal gesproken in varkensvet gefrituurd eigenlijk? Dat wist ik helemaal niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jan 2017 23:17

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Winegum schreef:Ik kan me zo ook niet meer voor de geest halen of ik iets gefrituurd hebt gegeten in Bali.
En misschien zeg ik iets heel doms hoor, maar wordt er normaal gesproken in varkensvet gefrituurd eigenlijk? Dat wist ik helemaal niet.



In Thailand wel had ik hier begrepen en aangezien daar veel gefrituurd wordt wilde ik daar niet heen. Ja ik kan zonder dus op Bali kan ik het prima redden met groenten, tofu ed. Wat in Thailand overigens ook kan, maar achteraf gezien trekt dat land mij niet zo.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jan 2017 12:26

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Ik dacht al, waarom zou je in dat land überhaupt gefrituurd spul willen eten als er zó'n uitgebreide keuken is :)
#teammaple🍁
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 12 Jan 2017 13:09

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

caribbeanlover schreef:
Winegum schreef:Ik kan me zo ook niet meer voor de geest halen of ik iets gefrituurd hebt gegeten in Bali.
En misschien zeg ik iets heel doms hoor, maar wordt er normaal gesproken in varkensvet gefrituurd eigenlijk? Dat wist ik helemaal niet.



In Thailand wel had ik hier begrepen en aangezien daar veel gefrituurd wordt wilde ik daar niet heen. Ja ik kan zonder dus op Bali kan ik het prima redden met groenten, tofu ed. Wat in Thailand overigens ook kan, maar achteraf gezien trekt dat land mij niet zo.


Zoveel wordt er niet gefrituurd hoor in Thailand! Als ze het over fried rice hebben is dat gewokt, fried omelette is gewoon in olie gebakken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jan 2017 13:12

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Maar hebben ze niet veel van die dumpling achtige hapjes in Thailand? Geen idee hoor, maar dat zie ik wel voor me een beetje, van dat streetfood wat wel gefrituurd wordt.

Dat was in Myanmar wel heel veel. In Vietnam geloof ik wel veel minder, daar was alles wel veel verser en lichter. Thailand misschien ook.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Jan 2017 13:51

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Urban Naked schreef:Ik dacht al, waarom zou je in dat land überhaupt gefrituurd spul willen eten als er zó'n uitgebreide keuken is :)



Hahaha nou soms is dat wel lekker, als bijgerecht, voorgerecht of als tussendoor snack. Idd die keuken is heerlijk!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 12 Jan 2017 14:52

Re: Gefrituurd eten in Bali vegetarisch?

Marin schreef:Maar hebben ze niet veel van die dumpling achtige hapjes in Thailand? Geen idee hoor, maar dat zie ik wel voor me een beetje, van dat streetfood wat wel gefrituurd wordt.

Dat was in Myanmar wel heel veel. In Vietnam geloof ik wel veel minder, daar was alles wel veel verser en lichter. Thailand misschien ook.


Nee dat valt enorm mee eigenlijk.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers