Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inleiden met ballonkatheter.

<<

Anoniem234

Bericht 07 Jan 2017 20:05

Inleiden met ballonkatheter.

Als ik aankomende week niet genoeg ontsluiting heb dan word ik waarschijnlijk ingeleid. Dit gaan ze dan doen met een ballon. Ik lees in het topic wanneer bevallen van de eerste best veel reacties van bevallingen door een ballon. Dus dacht ga even wat ervaringen vragen :)

Met hoeveel ben je ingeleid?
En hoe lang erna ben je bevallen?
Hoe heb je het ervaren met de ballon?
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Mocht je ermee naar huis toe?

Een hoop vragen zo :redface:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 07 Jan 2017 20:37

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Puggle schreef:
Met hoeveel ben je ingeleid?
42 weken
En hoe lang erna ben je bevallen?
2 dagen
Hoe heb je het ervaren met de ballon?
Totaal niet vervelend. Heel relaxed.
Alleen duurde het 24 uur voordat de ballon er pas uitviel en ze dus verder konden met inleiden.
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Geen pijn, niet vervelend. Voelde niet gek ofzo.
Mocht je ermee naar huis toe?
Nee, ik moest blijven omdat ik al 42 weken zwanger was.
Mocht wel het ziekenhuis door en naar het restaurant en naar buiten.
Helaas mocht mijn vriend niet blijven slapen die 1e nacht. Toen zat de ballon er in en was de bevalling niet begonnen.


Een hoop vragen zo :redface:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Jan 2017 20:41

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Ik ben beide keren geprimed met een balloncatheter.

Bij de oudste met 40+4 bevallen. Ik kreeg op dinsdagochtend de ballon, woensdagochtend hebben ze hem verwijderd en bleek ik genoeg ontsluiting te hebben om in te leiden. Er was echter geen ruimte in het ziekenhuis, dus ik moest wachten. Uiteindelijk was er woensdagavond ruimte en donderdagnacht/ochtend ben ik bevallen.

Bij de jongste kreeg ik op dinsdag eind van de middag een ballon. Deze viel er die nacht uit -> genoeg ontsluiting dus. Woensdagochtend werd ik ingeleid en woensdag begin van de middag is hij geboren (met 39+4).

Ik vond de ballon niet erg, ik vond het plaatsen niet pijnlijk, voelt alleen wat raar, haha. Er zit de hele tijd iets tussen je benen wat je wel voelt, beetje opletten met je broek aantrekken enZo, maar verder niet vervelend.

Bij de oudste mocht ik er niet mee naar huis. Bij de jongste waren de richtlijnen veranderd en mocht het wel. Dat vond ik wel heel prettig!

Succes, Puggle! Hopelijk is het lekker niet nodig en begint de bevalling spontaan, maar anders ook geen ramp :)
Laatst gewijzigd door Suus op 07 Jan 2017 21:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem316

Bericht 07 Jan 2017 20:58

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid?
Met 39+4.

En hoe lang erna ben je bevallen?
Op dezelfde dag, door middel van een keizersnede.

Hoe heb je het ervaren met de ballon? Uiteindelijk bleek ik genoeg ontsluiting te hebben en hoefde er verder niks meer te gebeuren.

En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Het inbrengen vond ik geen pijn doen.

Mocht je ermee naar huis toe?
Als ik niet voldoende ontsluiting had gehad, moest ik inderdaad naar huis.

:[/quote]
<<

Anoniem291

Bericht 07 Jan 2017 21:05

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid? De ballon is geplaatst met 38+5 nadat ik mij om 20 uur moest melden in het ziekenhuis. Ik had toen 1cm ontsluiting.

En hoe lang erna ben je bevallen? Om half 9 de volgende dag is de ballon verwijderd, zijn de vliezen doorgeprikt en is er gestart met de weeenopwekkers. Om 12:02 ben ik bevallen met 38+6.

Hoe heb je het ervaren met de ballon? Beetje apart en onhandig met kleding etc

En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder? Viel wel mee, vond voelen voor hoeveel cm ontsluiting stuk pijnlijker.

Mocht je ermee naar huis toe? Ik heb die nacht in het ziekenhuis geslapen, mijn vriend mocht ook blijven.

Een hoop vragen zo :redface:
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 07 Jan 2017 21:21

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid?
En hoe lang erna ben je bevallen?
Hoe heb je het ervaren met de ballon?
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Mocht je ermee naar huis toe?

Met 37 weken werd de ballon in de ochtend geplaatst. Dit deed geen pijn. Eind van de middag viel de ballon er uit. De ochtend er na zijn mijn vliezen gebroken. Direct aan het infuus. Om 17.53 is ze geboren. Ik mocht niet naar huis, maar lag al in het ziekenhuis.

De 2de keer werd de ballon met 34+4 's avonds geplaatst. Dit deed erg veel pijn. Gaf ook veel bloedverlies. De volgende ochtend is hij verwijderd. Vliezen rond 8 uur gebroken. Het kwam zelf op gang en uiteindelijk is ze na een 45 minuten weeën om 10.38 geboren met 34+5 weken. Ook deze keer lag ik al in het ziekenhuis.

Ballon was prima te doen. Infuus vond ik minder prettig. Weeën waren niet goed zichtbaar op scherm, maar door het infuus kreeg ik een weeënstorm met hele nare rugweeen.

Ik kijk wel positief op mijn bevallingen terug.
<<

Anoniem286

Bericht 07 Jan 2017 21:35

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Ik werd met 40+6 geprimed met een balloncatheter, ik vond het plaatsen we even rot. Werd door iemand in opleiding gedaan (met mijn toestemming maar helaas wel klunzig) de volgende dag werd hij na 24 u verwijderd maar ik bleek alsnog genoeg ontsluiting te hebben om te gaan inleiden. Dus dat volgde en diezelfde avond ben ik bevallen (20:45u met ks) . Ik mocht er niet mee naar huis maar had mijn joggingbroek aan en banjerde het ziekenhuis gewoon door (op bezoek bij een vriendin, koffie drinken in het restaurant etc). Het verliep allemaal prima met die catheter, ik vond het niet vervelend verder.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 07 Jan 2017 21:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 07 Jan 2017 21:36

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid? 39+3
En hoe lang erna ben je bevallen? Ze hebben de ballon op zondag tegen 16:30 ingebracht. Hij viel er rond middernacht uit. Volgende morgen vliezen gebroken en om 11:00 aan de wee-opwekkers. Om 18:42 is zoon geboren.
Hoe heb je het ervaren met de ballon? Ik zat van te voren wel te stressen omdat ik bang was dat het lang zou duren voor ik ontsluiting zou krijgen. Maar dat viel dus reuze mee.
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder? Het was misschien even gevoelig, maar ik kan me niet echt pijn herinneren. Ik had er ook geen last van.
Mocht je ermee naar huis toe? Nee. Ik heb de nacht in het ziekenhuis doorgebracht.
<<

Anoniem336

Bericht 07 Jan 2017 22:02

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid? 38wk
En hoe lang erna ben je bevallen? Zelfde dag
Hoe heb je het ervaren met de ballon? Ballon viel er snel uit, dus zag de bui al hangen. Maar het kwam erg snel op gang daarna!
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder? Nee, maar voelde wel raar. Ik had langdurig gebroken vliezen, dus verloor continu vruchtwater, daardoor voelde het wellicht ook niet heel fijn soms.
Mocht je ermee naar huis toe? Nee, ik was opgenomen. Moest daar blijven.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 07 Jan 2017 22:09

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met 39,6 ingeleid. Vond het plaatsen niet prettig, te vergelijken met voelen hoeveel ontsluiting je hebt. Het vullen van de ballon heb ik niks van gevoeld. Na een paar uur kreeg ik wat menstruatie achtige kramp die ik op een gegeven moment echt moest wegpuffen. Pas de volgende ochtend hebben ze de vliezen gebroken, had toen 4 cm. De weeen kwamen vanzelf op gang en heb geen wee opwekkers gehad. Om half 2 is hij geboren. Ik werd trouwens meteen bij inbrengen opgenomen en ben dus niet naar huis geweest.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jan 2017 22:15

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid?
40+5
En hoe lang erna ben je bevallen?
Dezelfde dag
Hoe heb je het ervaren met de ballon?
Ik zou toen ik 40+4 was een ballon krijgen, maar toen bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. Ik heb uiteindelijk dus geen ballon gekregen.
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Geen ervaring dus.
Mocht je ermee naar huis toe?
Als ik wel een ballon had gekregen zou ik daar in beginsel wel mee naar huis mogen. De reden van inleiden was bij mij echter dat ik de baby weinig voelde bewegen, dus in mijn geval had ik toch in het ziekenhuis moeten blijven omdat ze de baby in de gaten wilde houden.

♥♥
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 07 Jan 2017 22:42

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid? 38 weken (vanwege zwangerschapsdiabetes)
En hoe lang erna ben je bevallen? De dag erna. De ballon is in de ochtend gezet, viel er 's avonds uit. Volgende dag had ik genoeg ontsluiting en zijn mijn vliezen doorgebroken.
Hoe heb je het ervaren met de ballon? Prima eigenlijk. Voelde een beetje raar, vooral dat slangetje dat uit je kwam.
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder? Nee eigenlijk helemaal niet. Fijn is het natuurlijk niet, maar ik was heel ontspannen (zei degene die hem inbracht ook) en dat hielp blijkbaar echt.
Mocht je ermee naar huis toe? Ja. Als hij er overdag was uitgevallen kon ik meteen terugkomen. In mijn geval, 's avonds, hoefde ik me pas de dag erna te melden.

Een vriendin van mij heeft overigens ook en ballonnetje gehad (bij 42w), meerdere zelfs, maar bij haar haalde het weinig uit. Haar ontsluiting wilde gewoon echt niet vlotten.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem234

Bericht 07 Jan 2017 22:43

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Bedankt voor de reacties tot nu toe fijn! Gelukkig valt het plaatsen dus erg mee.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 07 Jan 2017 22:59

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid?
37w3d.
En hoe lang erna ben je bevallen?
37w4d 1 dag later dus.
Hoe heb je het ervaren met de ballon?
Ik vond het niet vervelend, was ook ontspannen geloof ik al vond ik het idee van inleiden wel spannend.
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Het deed geen pijn, vond het ook voelen alsof je getoucheerd wordt.
Mocht je ermee naar huis toe?
Nee ik mocht er niet mee naar huis toe, ik heb ook eind van de middag de ballon gekregen. Hij viel er al vrij snel uit, het werkte dus goed ;-). Achteraf gezien kreeg ik ook 's avonds al weeën al realiseerde ik mij dat op dat moment niet echt, ik wilde ook persé niet die nacht bevallen maar nog een nacht slapen en dan de volgende ochtend vliezen breken. Toen ik die ochtend weeën kreeg voelde ze exact als de avond ervoor.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Jan 2017 23:23

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid? Precies 41 weken. Althans met 41 weken de ballon ingebracht. Het kwam daarna snel zelf op gang dus inleiden was niet meer nodig.
En hoe lang erna ben je bevallen? Savonds laat ballon ingebracht en diezelfde nacht/ochtend bevallen.
Hoe heb je het ervaren met de ballon? Die ballon stelde niks voor vond ik.
En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder? Ik was heel ontspannen ( ik denk omdat ik al zoveel inwendig onderzoek had meegemaakt vanwege ivf) en heb amper pijn gehad bij het inbrengen. Het was ook in no time klaar.
Mocht je ermee naar huis toe? Nee ik moest blijven. Voor zover ik weet is dat ook standaard! Oh ik lees hierboven dat het niet standaard is! Was in ieder geval wel zo in het ziekenhuis waar ik lag. Vond ik ook een prettiger idee. In mijn geval ook maar beter want 7 uur na de ballon braken mijn vliezen en had ik direct flinke weeën.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Jan 2017 23:26

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Olijfje schreef:Mocht je ermee naar huis toe? Nee ik moest blijven. Voor zover ik weet is dat ook standaard!

Nee hoor, dat verschilt per ziekenhuis denk ik, ik mocht gewoon naar huis :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem328

Bericht 08 Jan 2017 00:18

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Suus ik las het inderdaad en had m'n post al aangepast :)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Jan 2017 00:54

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid?
40 weken

En hoe lang erna ben je bevallen?
Dag erna, dmv vliezen breken en inleiden

Hoe heb je het ervaren met de ballon?
Ik kan me nog veel herinneren, maar eigenlijk weinig over de ballon, dus zal wel meevallen;)

En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Ik reageerde met flinke harde buiken. Ik lag heel veel aan de ctg (leek standaard) en soms kwamen ze kijken hoe t ging. Ik zelf vond t wel meevallen. Ze gaven aan dat sommigen alleen van de balloncatheter konden gaan bevallen, maar dat is toch niet gebeurd. 'Savonds is deze eruit gehaald. 'Snachts gewoon geslapen ivm slaapmedicatie.
De volgende dag werden om half 9 m'n vliezen gebroken, om half 11 langzaam aan de wee-opwekkers en om half 2 was ze er

Mocht je ermee naar huis toe?
Nee, ik lag ook de hele tijd aan de ctg
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 08 Jan 2017 09:13

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid?
38+2 om 9.00uur ballon ingebracht gekregen en om 01.26uur bevallen. Weeën vanaf 23.00uur in de avond (vliezen werden om 20.00uur gebroken).

En hoe lang erna ben je bevallen?
Zie hier boven.

Hoe heb je het ervaren met de ballon?
Geen last van gehad. Voelde wel dat er iets dat maar was niet pijnlijk.

En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Inbrengen ging als vanzelf. Als je goed ontspant kunnen ze hem heel makkelijk inbrengen.

Mocht je ermee naar huis toe
Ja ben meteen daarna naar huis gegaan en pas om 18.30uur terug gegaan. Om 14.30uur viel hij uit maar vk zei pas terugkomen als je weeën krijgt dus had ook dag erna terug kunnen gaan. Maar goed ik voelde de baby niet meer dus daarom zijn we teruggegaan. Vond het wel fijn gewoon thuis op de bank met netflix en nog wat boodschappen gedaan.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem234

Bericht 08 Jan 2017 11:32

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Best positieve ervaringen volgens mij als ik het zo lees.
Fijn femm dat je er ook mee naar huis kon. Ben je in R. bevallen trouwens of in B. ?
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 08 Jan 2017 13:09

Re: Inleiden met ballonkatheter.

In B. het kon toen al niet meer in R. Echt een superfijne plek en allemaal verloskundigen ook uit R. Fijne kamers, lieve mensen. Echt een hele prettige plek om te zijn vond ik.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 08 Jan 2017 13:23

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid?
Met 41+6 om 19.00 uur moest ik mij melden in het ziekenhuis. Na eerst onderzoek gedaan te hebben kreeg ik rond 20.30 de ballon geplaatst.

En hoe lang erna ben je bevallen?
Uhm 3,5 uur later :-)
Half uur later viel de ballon er al uit en braken mijn vliezen kreeg ik weeen en niet veel later had ik onze dochter in mijn armen.

Hoe heb je het ervaren met de ballon?
Prima, het was net het laatste zetje dat mijn lijf nodig had.

En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Nee deed geen pijn. Meeste vervelende vond ik het gefroet aan mijn lijf die week. (Ook 2 strippogingen gehad en controle gyn). Wel kreeg ik na het plaatsen meteen harde buiken/beginnende weeen.

Mocht je ermee naar naar huis?
Nee dat mag in ons ziekenhuis niet. Zou opgenomen worden op de kraamafdeling die nacht en dan volgende ochtend zouden mijn vliezen gebroken worden en aan de opwekkers gelegd worden.
Nu was ik rond half 4 snachts weer thuis met baby!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem234

Bericht 08 Jan 2017 14:29

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Femm schreef:In B. het kon toen al niet meer in R. Echt een superfijne plek en allemaal verloskundigen ook uit R. Fijne kamers, lieve mensen. Echt een hele prettige plek om te zijn vond ik.


Goed om te lezen dat je het zo fijn ervaren hebt! Ik heb er een rondleiding gehad ook en idd zag er allemaal keurig uit.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Jan 2017 14:47

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Met hoeveel ben je ingeleid?
41 weken

En hoe lang erna ben je bevallen?
2 dagen daarna

Hoe heb je het ervaren met de ballon?
ik was op van de spanning, ik vond het hele idee van inleiden vreselijk. Maar de ballon an sich heb ik weinig van gemerkt.

En deed het pijn om in te brengen en had je ook last ervan verder?
Nee niet pijnlijk en op zich geen last van. Alleen de slang die er dan nog uit hangt is vervelend. De arts die em plaatste, wilde de slang ook niet afsluiten, dus er liep ook af en toe bloed uit. Heel irritant, gelukkig wilde een andere arts em de volgende dag wel afsluiten, want ik bleek nog een dag te moeten wachten met dat ding.

Mocht je ermee naar huis toe?
Nee, maar mijn vriend mocht wel bij me blijven slapen
december 2016
juli 2019
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 08 Jan 2017 20:02

Re: Inleiden met ballonkatheter.

Puggle schreef:
Femm schreef:In B. het kon toen al niet meer in R. Echt een superfijne plek en allemaal verloskundigen ook uit R. Fijne kamers, lieve mensen. Echt een hele prettige plek om te zijn vond ik.


Goed om te lezen dat je het zo fijn ervaren hebt! Ik heb er een rondleiding gehad ook en idd zag er allemaal keurig uit.


Ja en je blijft ook gewoon op 1 kamer. Dat vond ik echt het fijnste van alles. Vk is na het starten van de weeopwekkers ook helemaal niet weggegaan maar bij ons gebleven. Gezellig mee gekletst. En na afloop ook fijn gewoon een aparte kamer en bezoek mogen ontvangen wanneer jij wil. Als ik het ooit nog eens zou moeten doen zou ik graag weer daar bevallen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda