Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afgewezen op basis van haarkleur.

<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2017 09:40

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Fauve schreef:Ik vind het wel goor dat er op de kinderopvang meiden werken met zichtbare piercings. Tong- en neus. Bah.

Wat is daar nou weer goor aan?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 07 Jan 2017 09:57

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Fedora schreef:
Reva schreef:
Fedora schreef:
Omdat hij het is en er trots op is. ;) Waarom mag je dat niet zeggen? Hij heeft er geen problemen mee en wij nog zoveel minder.


Staat er dat je dat niet mag zeggen? Ik vroeg me slechts af waarom je dat erbij noemt.


Omdat hij het als serieuze belediging ziet als we het niet zouden zeggen. Het is echt een mooie jongen. Om te zien en om mee te maken in de winkel. Hij is vriendelijk, hartelijk en overduidelijk gay. En deze jongen wens je geen huidprobleem toe, omdat hij zo kien is op zijn uiterlijk. Maar net als ik er geen geheim van maakt dat de huid gewoon menselijk is en soms een kleine afwijking heeft. Voor mij was dat ringworm, voor hem was dat wat wij eigenlijk niet echt zagen. Maar er bestaan cremes voor, dus dan is het ook een probleem.


Blijf ik me nog steeds afvragen wat nou de toevoeging van het noemen is. Heeft toch niets met zijn huidprobleem te maken?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem249

Bericht 07 Jan 2017 10:58

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Misschien kan de jongen met huidprobleem beter roaccutane proberen. Het probleem komt van binnenuit, met smeren verhelp je wat er al is ontstaan maar je wilt dat natuurlijk voor zijn. Maar dat terzijde.

Blauw is een onnatuurlijke kleur, je kiest daarvoor omdat je anders wilt zijn/wilt opvallen. Dan gaan mensen daar een mening over hebben. Mij interesseert het geen bal hoe anderen eruit zien (piercings, haarkleuren etc), maar als werkgever kijk je daar toch anders naar. Wat vinden je klanten ervan? Je wilt niet dat klanten weglopen, omdat je cassiere aanstoot geeft. (voor jou 10 anderen die achter de kassa willen) Zou de beslissing dan laten afhangen van het klantenbestand.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Jan 2017 12:18

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Nou, ik heb liever 10 dames met blauw haar, die gewoon interesse tonen, vriendelijk zijn naar de klant en een praatje maken (met de klant wel te verstaan), dan van die ongeïnteresseerde mutsen met blond of bruin haar, die het te druk hebben met kletsen met hun mede collega's over het weekend, en het kleingeld in een keer in mn hand plempen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 07 Jan 2017 12:45

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Ik vind het echt onzin om iemand af te wijzen op haarkleur. Lekker belangrijk welke haarkleur iemand heeft, als ze haar werk maar goed doet. Dat vindt ik trouwens ook bij een restaurant, ziekenhuis of ander bedrijf. Wat maakt mij het nou uit of bijvoorbeeld een verpleegster of stewardess paars haar heeft, als ze gewoon vriendelijk is en me helpt met waar ze voor aangenomen is vind ik het allemaal prima.
2010 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Jan 2017 12:52

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Lexi schreef:Ik vind het echt onzin om iemand af te wijzen op haarkleur. Lekker belangrijk welke haarkleur iemand heeft, als ze haar werk maar goed doet. Dat vindt ik trouwens ook bij een restaurant, ziekenhuis of ander bedrijf. Wat maakt mij het nou uit of bijvoorbeeld een verpleegster of stewardess paars haar heeft, als ze gewoon vriendelijk is en me helpt met waar ze voor aangenomen is vind ik het allemaal prima.


Juist, dit dus.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Jan 2017 13:50

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Ik vind het onzin om sexuele voorkeuren en hoofddoekjes bij een dergelijke 'discussie' te betrekken.
<<

Anoniem282

Bericht 07 Jan 2017 15:04

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Lejow schreef:Nou, ik heb liever 10 dames met blauw haar, die gewoon interesse tonen, vriendelijk zijn naar de klant en een praatje maken (met de klant wel te verstaan), dan van die ongeïnteresseerde mutsen met blond of bruin haar, die het te druk hebben met kletsen met hun mede collega's over het weekend, en het kleingeld in een keer in mn hand plempen.


Dit soort uitersten snap ik nooit zo goed. Je kunt als blondine net zo goed klantvriendelijk zijn en met blauw haar klantonvriendelijk. De vraag is ook niet of het hier gaat om wel/niet klantvriendelijk; het gaat over wel/niet representatief worden geacht voor een bepaalde functie. :)

Verder sluit ik me aan bij Caulfield. Het is appels met peren vergelijken. Gaat mank.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 07 Jan 2017 18:48

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Tom schreef:
Fedora schreef:
Reva schreef:
Staat er dat je dat niet mag zeggen? Ik vroeg me slechts af waarom je dat erbij noemt.


Omdat hij het als serieuze belediging ziet als we het niet zouden zeggen. Het is echt een mooie jongen. Om te zien en om mee te maken in de winkel. Hij is vriendelijk, hartelijk en overduidelijk gay. En deze jongen wens je geen huidprobleem toe, omdat hij zo kien is op zijn uiterlijk. Maar net als ik er geen geheim van maakt dat de huid gewoon menselijk is en soms een kleine afwijking heeft. Voor mij was dat ringworm, voor hem was dat wat wij eigenlijk niet echt zagen. Maar er bestaan cremes voor, dus dan ishet ook een probleem.


Blijf ik me nog steeds afvragen wat nou de toevoeging van het noemen is. Heeft toch niets met zijn huidprobleem te maken?


Ik begon bijna aan mezelf te twijfelen :smile:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 07 Jan 2017 19:31

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Lejow schreef:En blauw is nog wel de kleur van de AH :P



Vandaar dat ze niet bij de Jumo mocht werken brahahaha :smile:

Zolang iemand er verzorgd en netjes uit ziet en daarbij vriendelijk is, zal het mij een worst zijn wat voor kleur haar iemand heeft.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Jan 2017 20:34

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Jeanette schreef:
Lejow schreef:En blauw is nog wel de kleur van de AH :P



Vandaar dat ze niet bij de Jumo mocht werken brahahaha :smile:

Zolang iemand er verzorgd en netjes uit ziet en daarbij vriendelijk is, zal het mij een worst zijn wat voor kleur haar iemand heeft.


Zo goeiemorrege.. Hoe kom ik nou bij Ah dan..
Maar.. inderdaad.. misschien daar proberen hahaha
<<

Anoniem221

Bericht 07 Jan 2017 23:26

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

De volgende keer zal ik het woord homoseksueel weglaten. Ik vertel gewoon heel erg veel kenmerken van een persoon en/of situatie. Dat is mij en ik bedoel er helemaal niets kwaads mee. Er zit nog geen vooroordeel in verborgen.
<<

Anoniem205

Bericht 07 Jan 2017 23:51

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Ik werk in de detailhandel en in onze winkels mogen max 2 oorbellen per oor, geen afwijkende haarkleur en een neus/tongpiercing moet aan bepaalde maximale afmetingen voldoen. Tatoages moeten bedekt zijn. En alleen een zwarte of heel donkerblauwe hoofddoek is toegestaan.

Waarom? Omdat niet iedereen zo tolerant is als de mensen op dit forum. Sommige klanten (met name ouderen) ervaren afwijkend uiterlijk als vervelend. Dat kan je dus serieus klanten kosten.

In het voorbeeld van Feodora had de manier van afwijzen had wellicht anders gekund.
<<

Anoniem245

Bericht 08 Jan 2017 08:23

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Bij ons in het bedrijf werkt een jongen met blauw haar, ik vind het echt niet uitzien. Ik kan hem ook totaal niet serieus nemen. In de supermarkt zou ik dat zelfde idee hebben, mocht bij ons ook echt niet.
Piercings en tattoo's in de kinderopvang vind ik ook niet kunnen. Ik vind dat je er een beetje represenatief moet uitzien voor de functie die je hebt en ik vind dat niet passen.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Jan 2017 08:48

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Kira, wat hele opzichtige tattoos betreft ben ik het met je eens, maar verder vind ik het een beetje lastig. Ik heb/had twee collega's die de beginletters van hun (klein)kinderen aan de binnenkant van hun pols hadden. Vind je dat ook niet kunnen? Of een ander voorbeeld, een kleine tattoo op de enkel/voet?
Officieel moest/moet een tattoo bij ons ook afgeplakt worden, ik weet niet of dat nog steeds zo is. De regel wordt niet echt meer nageleefd bij ons dus wie weet hoeft het al niet meer.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 08 Jan 2017 09:35

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Ach mij maakt het niet uit, zijn vaak wat excentrieke figuren en kan je vaak erg mee lachen. Zou juist zo iemand aannemen, voor wat dynamiek in het team. Doet me trouwens denken aan een tijdje terug, toen was er een stewardess ontslagen bij klm omdat ze ook iets had gedaan met haar kapsel/piercings/tattoos.
<<

Anoniem205

Bericht 08 Jan 2017 09:45

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Wel logisch Libelle, die stewardes. Je bent het visitekaartje vanhet bedrijf. Bivendien had deze dame al meerdere waarschuwingen ontvangen, dat ze zich aan de voorschriften moest houden en dat anders ontslag een gevolg zou zijn.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Jan 2017 10:27

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

In functies waarin je echt het uithangbord van het bedrijf bent snap ik dat je er representatief bij moet lopen. Echter wat representatief is is subjectief en verschilt weer per functie en bedrijf. Een woordvoerder van een internationaal bedrijf of voor mij part een verkoopster in een damesmodezaak kan m.i. daarom geen blauw haar hebben. Een kassamedewerker in de supermarkt of leidster op een kdv schaar ik in een andere categorie, die zijn m.i. veel minder uithangbord. Blauw haar bij hen, mits verzorgd, vind ik prima kunnen. Daarbij heb je nogal verschil in piercings/tattoo's. Een bescheiden neuspiercing is natuurlijk heel wat anders dan je gezicht vol piercings. En helemaal onder de zichtbare tattoos is anders dan een kleine tattoo op de pols.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jan 2017 15:04

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Persoonlijk krijg ik de kriebels bij kledingvoorschriften en eisen mbt uiterlijk. Als iemand er maar verzorgd bij loopt dan zal het mij worst wezen als iemand blauw haar heeft.
Ik vind het dan ook niet eerlijk dat je daar op afgewezen wordt. Dan wordt er helemaal voorbij gegaan aan jou als persoon. Ik vind dat niet kunnen en de persoon in kwestie die diegene heeft afgewezen kan dus blijkbaar niet verder kijken dan uiterlijke kenmerken. Dat zegt m.i. heel veel over die persoon in kwestie. En daar bedoel ik niks positiefs mee..
<<

Anoniem288

Bericht 09 Jan 2017 15:34

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 09 Jan 2017 16:01

Re: Afgewezen op basis van haarkleur.

Bij mijn ouders in de stad werkte een meisje bij de Jumbo dat altijd een grote pleister over haar neuspiercing moest plakken, die mocht niet zichtbaar zijn. Dat zag er zo stom uit, het viel veel meer op dan als haar neuspiercing zichtbaar zou zijn. Ik vind het ouderwets, het gaat toch om hoe klantvriendelijk iemand is, niet om iemands uiterlijk.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers