Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kia picanto en toyota aygo ervaringen

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 06 Jan 2017 20:52

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik heb sinds een jaartje een Suzuki Alto (2012). Heerlijk autootje!
Moest wel even wennen aan het "lawaai". Ging van 4 cilinder naar 3 en dat is net een naaimachientje. Maar ben heel tevreden. Nog 0 problemen mee gehad, start altijd als een zonnetje, en Suzuki onderdelen zijn niet duur (in het verleden ook Suzuki's gehad)
Kofferbak is niet heel groot idd maar een grote boodschappentas past er met makkie in.

Snelheid ook geen probleem, t is een licht autootje dus hij trekt vlot op en k haal zonder moeite de 140 op de snelweg maar dat ligt ook heel erg aan hoe je zelf rijdt. Ik rij best vlot en trap em regelmatig op z'n staart dus daar wordt hij ook wel wat feller van.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 06 Jan 2017 20:53

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Fred schreef:Is een Volkswagen Up! of een Hyundai I10 een optie? Deze auto's zitten ook in de categorie. In de Up! heb ik gereden en dat is wel een fijne zuinige auto. Enig minpuntje is dat je de airco moet gebruiken als de auto beslaat.



Hoezo is dat een minpunt? Airco gebruiken is sowieso niet verkeerd, haalt het vocht uit je auto. Hier staat hij standaard aan.
Als je geen airco hebt moet je de gewone blower gebruiken en gebeurd er juist vaak niks. Heb in deze auto voor het eerst airco en wil echt niet meer zonder.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Jan 2017 21:21

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Dolphinne schreef:
Ik ben er erg tevreden over. Hij rijdt ook erg zuinig. Met een volle tank van 35 liter rij ik ruim 650km.


Dat vind ik eigenlijk nog wel tegenvallen, dan heb je het over 1:16/1:17. Ik rijd met mijn 107 op winterbanden 1:19/1:20 en op zomerbanden 1:21/1:22.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jan 2017 22:06

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Wij hebben als 2e auto de Peugeot 107. Een Franse auto. Maar de aygo 107 en c1 hebben alle 3 een Toyota motor erin. (Kijk maar eens onder de motorkap)
2014 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Jan 2017 19:01

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Tom schreef:
Dolphinne schreef:
Ik ben er erg tevreden over. Hij rijdt ook erg zuinig. Met een volle tank van 35 liter rij ik ruim 650km.


Dat vind ik eigenlijk nog wel tegenvallen, dan heb je het over 1:16/1:17. Ik rijd met mijn 107 op winterbanden 1:19/1:20 en op zomerbanden 1:21/1:22.


Ik heb de tank dan nog niet helemaal leeg natuurlijk, maar dan tank ik al wel.
Dus als ik hem echt leeg rij is het wel ruim 700 km, dus 1 op 20.
En dit is in de winter met veel airco en verwarming en veel kort stadsverkeer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 11 Jan 2017 23:10

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik rij sinds 2,5 jaar in een Nissan Pixo (nu 6 jr oud). Deze lijkt erg veel op de Suzuki Alto (alleen het vooraanzicht is anders). Erg fijn autootje. Lekker compact, zuinig, trekt zeer snel op en genoeg ruimte in de kofferbak voor 3 volle boodschappentassen. Ik merk wel nu mijn kinderen wat groter worden dat ze achterin minder beenruimte hebben. Komt ook omdat ze nog in de zitverhogers met rugleuning zitten. Als ze daar niet meer in hoeven zal dat wel meevallen denk ik.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 17 Jan 2017 19:30

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Het is uiteindelijk een huyndai i10 geworden. Ik kon hem gisteren ophalen.
Rijdt echt heerlijk, hele vooruitgang met m'n vorige auto. Heb uiteindelijk voor deze gekozen, omdat ik het wel fijn vond als er een klein beetje kofferbak ruimte in zat.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 24 Jan 2017 17:11

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik heb 10 jaar in mijn Kia Picanto gereden, nooit problemen mee gehad. Echt een heerlijk autootje!
Ik heb hem pas verkocht, omdat de auto van mijn moeder altijd stilstaat voor de deur, dus ik rij nu in die van haar. Maar ik raad een Picanto zeker aan!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers