Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fysio afgebeld, nu rekening..

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 16:41

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Lexi schreef:Ja ik snap dat ze te laat is hoor. Maar ik bedoel dat dat dan niet het eerste zou zijn wat ik zou doen in de ochtend. Hier worden de lege plekken vaak gewoon opgevuld in de loop van de dag daarom zou ik normaal zo vroeg mogelijk bellen als ik in de nacht ziek werd (daar zou ik dan m'n wekker nog wel voor zetten) maar die moeite zou ik niet doen als ik toch moest betalen. Dan kan het 's middags ook nog wel.


Dat zou ik dan weer niet zo netjes vinden (omdat ze evt nog op kunnen vullen), tenzij ik echt op 't randje zou zitten van ga ik wel of ga ik niet.

Maar ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen Ava.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Jan 2017 16:48

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

JustMeDaan schreef:Ik zou hier geen minuut van wakkker liggen. Niet eens voor bellen en het niet eens melden. Ik heb binnen 24 uur afgebeld en de regel is dat je dan betaald. Zo is het en niet anders dus ik zou gewoon betalen en klaar.

Same.
#teammaple🍁
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 18:27

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Urban Naked schreef:
JustMeDaan schreef:Ik zou hier geen minuut van wakkker liggen. Niet eens voor bellen en het niet eens melden. Ik heb binnen 24 uur afgebeld en de regel is dat je dan betaald. Zo is het en niet anders dus ik zou gewoon betalen en klaar.

Same.


Nouja, dit zou ik eigenlijk ook doen inderdaad. Je kunt allicht bellen, wie weet, maar moet je wel betalen dan is dat gewoon pech. En het bedrag is nou ook weer niet onoverkomelijk hoog.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Jan 2017 20:15

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Huppekee schreef: Maar ik heb ook spreekuren waarvan er gewoon 5-6 op een dag niet komen (en dat kost mij ook tijd, andere kant van het verhaal).

dat is dan weer de andere kant. want waarom zou je zoals Ava netjes afbellen als je toch moet betalen?
of wat anderen ook al zeggen, niet meer een wekker zetten om direct sochtends te bellen. is niet netjes, maar wel een bijeffect van de rekening die ervoor moet zorgen dat mensen zich op tijd afmelden.
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 20:25

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Nouja, het is natuurlijk wel netjes als je je optijd afmeldt zodat er wellicht nog iemand anders diezelfde dag op jouw afspraak ingepland zou kunnen worden. Niet dat dat jouw probleem zou moeten zijn maar ik vind dat ook gewoon wel netjes. Of je nou moet betalen of niet.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Jan 2017 20:40

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

het is ook netjes van een fysio wanneer ze je geen rekening sturen als je afbelt ivm overmacht. niet hun probleem maar wel netjes.

ik ben ook voor netjes afmelden hoor, begrijp me niet verkeerd. maar een verhaal als dit is niet alleen maar puur zakelijk, van beide kanten niet.
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 20:55

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Tja. Als ze geen rekening sturen zie ik dat alleen maar als heel erg meegaand. Verder weet je gewoon dat je officieel moet betalen ongeacht de reden van afzegging, dus er is weinig 'netjes' aan vanuit de fysiotherapeut gezien natuurlijk, als er niet gefactureerd wordt. Maargoed, dat is in dit topic wel vaker gezegd. Zij hebben het recht jou een factuur te sturen, jij hebt de plicht je afspraak af te zeggen zodra je weet dat je het niet gaat redden. Zo zie ik het.
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2017 21:40

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Elska schreef:het is ook netjes van een fysio wanneer ze je geen rekening sturen als je afbelt ivm overmacht. niet hun probleem maar wel netjes.

ik ben ook voor netjes afmelden hoor, begrijp me niet verkeerd. maar een verhaal als dit is niet alleen maar puur zakelijk, van beide kanten niet.


Ik snap je laatste zin niet. Wat is hier niet zakelijk aan vanuit de fysio? De voorwaarden staan gewoon vermeld op de website en wellicht ook in de praktijk en/of op de afsprakenkaart. Nu wordt Ava er alleen voor het eerst mee geconfronteerd (te laat afzeggen, om welke reden dan ook). Dat maakt de voorwaarden c.q. wetgeving toch niet opeens anders? Ava is maar 1 van de cliënten. Ze zal niet de enige zijn die te laat afzegt en iedereen heeft vaak op zijn/haar manier een goede reden. Door consulten af te nemen bij deze fysio, ga je akkoord met de voorwaarden. Als hierop een uitzondering wordt gemaakt is dat heel aardig, maar het hoeft niet. Ik snap niet wat hier oneerlijk aan zou zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2017 21:46

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Maar stel dat ze toch nog iemand kunnen inplannen, dan vind ik dus ook niet dat de afmelder een rekening moet krijgen. Want dan hebben ze ook die onkosten niet. Ze hoeven niet extra te verdienen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2017 21:52

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Susan schreef:Maar stel dat ze toch nog iemand kunnen inplannen, dan vind ik dus ook niet dat de afmelder een rekening moet krijgen. Want dan hebben ze ook die onkosten niet. Ze hoeven niet extra te verdienen.


Ook al ben ik het met je eens, toch denk ik dat dit teveel 'gedoe' (administratieve rompslomp) met zich meebrengt. Ava is niet de enige die te laat afzegt per dag/week/maand. Om dat allemaal bij te houden en correcties op uit te voeren, lijkt me daarom teveel 'gedoe'.
<<

Anoniem211

Bericht 05 Jan 2017 21:55

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Minx schreef:
Winegum schreef:Ik denk dat je niet wil weten hoe vaak mensen zeggen dat ze ziek zijn, een spoedgeval hebben of wat dan ook omdat ze niet naar een afspraak kunnen/willen. Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die dan niks rekenen als het sporadisch voorkomt. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je echt ziek bent of er een andere reden is waarom je niet kunt komen. Denk dat Ava het zo bedoelt.

En dat je zorgverzekeraar het vergoed is volgens mij niet de bedoeling. Je hebt immers geen gebruik gemaakt van de dienst, maar niet verschenen zonder dat 24u van te voren te melden.
Bij mij is 29 euro wel een standaard consulent bedrag volgens mij.


Klopt dat is fraude. Het mag niet eens want je hebt de behandeling niet gegeven. Alleen zijn er nog steeds veel fysio's die het wel doen. 29 euro is wel een goedkope fysio zeg.

Maar echt het komt veel voor. Ik werk dan nu zelf niet maar een vriendin van mij had laatst dat 6 van de 14 patiënten die ze die dag had niet kwamen of te laat afgezegd hadden. En dat is geen uitzondering zeg maar. Mijn ervaring is dat zeker in de winter er dagelijks 1-3 patiënten (te laat) afzeggen.


Ik heb een eigen praktijk en deel deze ervaring ook. Sinds ik de 24 uurs regel heb, heb ik vrijwel geen afzeggingen meer. Rara, hoe kan dat? ;)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Jan 2017 21:56

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Heel verhaal getypt weer weg. Ga het ook niet nog een keer typen maar onder andere door al dit gezeur ben ik wel klaar met de fysiotherapie. Als fysio doe je het niet snel goed. Het is geen vriendendienst die je levert. Het is keihard knokken voor werk op het moment. Er zitten achterlijk veel mensen zonder werk, veel contracten zijn dramatisch. Ik hoor van meerdere advocaten dat ze nog nooit zulke belabberde contracten hebben gezien als bij de fysio. De werkgevers behandelen je als slaafjes en patiënten verwachten ook dat je je in allerlei bochten wringt.

(Nee dit is niet overal zo maar als startende fysio is het drama)
2015 💙
<<

Anoniem211

Bericht 05 Jan 2017 22:10

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Nou, dat geloof ik zeker Minx!

Waar ik me soms aan kan ergeren is de vanzelfsprekendheid van mensen. Dat ze denken dat je begrip hebt en dus niks in rekening brengt. Oke lastig dat je kind ziek is of dat je zelf ziek bent, maar ik heb tijd voor je ingepland en dingen voorbereid. En het kost me geld. Ik heb zelfs wel eens mensen gehad die 's ochtends belden of ze de afspraak nog konden verzetten, want hun kind was net gevraagd voor een kinderfeestje en ja dat was toch ook wel leuk. Come on...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Jan 2017 22:23

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Guattari schreef:
Susan schreef:Maar stel dat ze toch nog iemand kunnen inplannen, dan vind ik dus ook niet dat de afmelder een rekening moet krijgen. Want dan hebben ze ook die onkosten niet. Ze hoeven niet extra te verdienen.


Ook al ben ik het met je eens, toch denk ik dat dit teveel 'gedoe' (administratieve rompslomp) met zich meebrengt. Ava is niet de enige die te laat afzegt per dag/week/maand. Om dat allemaal bij te houden en correcties op uit te voeren, lijkt me daarom teveel 'gedoe'.


Je krijgt die no-show rekening soms pas maanden later, die sturen ze niet meteen op de dag zelf. Het lijkt mij dat als ze een afspraak weer op hebben kunnen vullen, ze gewoon een streep door die eerste afspraak kunnen zetten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 05 Jan 2017 22:41

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Marin schreef:
Caulfield schreef:Ik vind dit de normaalste zaak van de wereld. De reden van afzegging doet er niet toe, het gaat om de termijn, en dit communiceren ze duidelijk. Ik zou dus gewoon betalen, ik zie geen reden voor een klacht.


Precies. Binnen 24 uur is binnen 24 uur. Ongeacht de reden. Ik zou ook gewoon betalen.


Dit inderdaad.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Jan 2017 23:00

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Guattari schreef:
Elska schreef:het is ook netjes van een fysio wanneer ze je geen rekening sturen als je afbelt ivm overmacht. niet hun probleem maar wel netjes.

ik ben ook voor netjes afmelden hoor, begrijp me niet verkeerd. maar een verhaal als dit is niet alleen maar puur zakelijk, van beide kanten niet.


Ik snap je laatste zin niet. Wat is hier niet zakelijk aan vanuit de fysio? De voorwaarden staan gewoon vermeld op de website en wellicht ook in de praktijk en/of op de afsprakenkaart. Nu wordt Ava er alleen voor het eerst mee geconfronteerd (te laat afzeggen, om welke reden dan ook). Dat maakt de voorwaarden c.q. wetgeving toch niet opeens anders? Ava is maar 1 van de cliënten. Ze zal niet de enige zijn die te laat afzegt en iedereen heeft vaak op zijn/haar manier een goede reden. Door consulten af te nemen bij deze fysio, ga je akkoord met de voorwaarden. Als hierop een uitzondering wordt gemaakt is dat heel aardig, maar het hoeft niet. Ik snap niet wat hier oneerlijk aan zou zijn.

ik zeg nergens dat het oneerlijk is? ik ben het niet eens met je oneens...

volgens de regels heeft het helemaal geen nut om binnen die 24uur een belletje te doen om je af te melden, je bent toch al te laat. maar dat is wel zo netjes zodat ze misschien nog iemand anders kunnen inplannen en niet voor niets zitten te wachten.

omgekeerd kan het van de fysio ook netjes zijn om in sommige gevallen een uitzondering te maken en de te laat afgemelde behandeling niet in rekening te brengen.

Die 2 dingen hebben niets te maken met regeltjes of wetgeving. dus zoals gezegd er is meer dan alleen een zakelijke kant.
Afbeelding
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2017 23:12

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Susan schreef:
Guattari schreef:
Susan schreef:Maar stel dat ze toch nog iemand kunnen inplannen, dan vind ik dus ook niet dat de afmelder een rekening moet krijgen. Want dan hebben ze ook die onkosten niet. Ze hoeven niet extra te verdienen.


Ook al ben ik het met je eens, toch denk ik dat dit teveel 'gedoe' (administratieve rompslomp) met zich meebrengt. Ava is niet de enige die te laat afzegt per dag/week/maand. Om dat allemaal bij te houden en correcties op uit te voeren, lijkt me daarom teveel 'gedoe'.


Je krijgt die no-show rekening soms pas maanden later, die sturen ze niet meteen op de dag zelf. Het lijkt mij dat als ze een afspraak weer op hebben kunnen vullen, ze gewoon een streep door die eerste afspraak kunnen zetten.


Ik snap ook wel wat je bedoelt, maar dan moet je alsnog achteraf correcties aanbrengen. Dat lijkt me best bewerkelijk en ik snap ook dat dit niet wordt gedaan. Zodra iemand afbelt, wordt dit meteen geadministreerd en gekoppeld aan de code no-show. Maar goed, ik weet niet hoe een dergelijk systeem eruitziet, dus ik weet feitelijk ook niet of mijn vermoeden klopt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Jan 2017 23:21

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ligt aan het systeem waar je mee werkt hoe je het verwerkt. Er is niet 1 administratiesysteem. Bij de een moet je wat meer handelingen doen dan bij de ander.
Coulance kan altijd natuurlijk maar tijdens mijn laatste waarneming heb ik het maar bij 1 iemand gedaan. Mijn agenda was al dramatisch en leeg ik werkte letterlijk om de opvang te betalen en de persoon waar ik de afspraak uit de agenda heb gehaald was opgenomen in het ziekenhuis en het was de vraag hoe die er uit zou komen.
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 05 Jan 2017 23:24

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Elska: maar je weet niet hè of de fysio niet af en toe uitzonderingen maakt. In het geval van Ava niet (en dat snap ik, want griep is wel overmacht, maar geen uitzonderlijke situatie. Heel veel mensen in NL zijn momenteel ziek).

Ik heb wel eens moeten afbellen door een ziekenhuisopname, wat ook overmacht is. Dat werd niet in rekening gebracht. Het zal per geval verschillend zijn, kan ik me zo voorstellen. :)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Jan 2017 23:45

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Guattari schreef:Elska: maar je weet niet hè of de fysio niet af en toe uitzonderingen maakt. In het geval van Ava niet (en dat snap ik, want griep is wel overmacht, maar geen uitzonderlijke situatie. Heel veel mensen in NL zijn momenteel ziek).

Ik heb wel eens moeten afbellen door een ziekenhuisopname, wat ook overmacht is. Dat werd niet in rekening gebracht. Het zal per geval verschillend zijn, kan ik me zo voorstellen. :)

klopt ik weet niet of de betreffende fysio af en toe een uitzondering maakt maar daar ging het mij ook niet om. het was eigenlijk meer een reactie op de mensen die het enkel zakelijk benaderen en vinden dat er bijvoorbeeld geen gevoel mag meespelen.

maakt ook niet uit... ik krijg het niet goed geschreven wat ik bedoel en val in herhaling.
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jan 2017 08:58

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Bij ons is de regel dat je de dag van te voren moet afbellen en als je op de dag zelf ziek bent dan proberen we er een telefonisch consult van te maken en anders word de afspraak geannuleerd. Hij gaat hier niet om fysiotherapie maar een ander paramedisch beroep.
Ik denk wel dat er bij ons wel eens misbruik van gemaakt word.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

anoniem203

Bericht 06 Jan 2017 11:15

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Nou ik heb gebeld en ik hoef de rekening niet te betalen. Ik heb mijn situatie nogmaals uitgelegd mijn mijn gevoel daarbij omschreven. De secretaresse heeft in het systeem gekeken en zag ook dat ik de laatste was van die avond en mijn fysio dus eerder naar huis is gegaan. En ook omdat dit de eerste keer is geweest in zoveel jaar dat ik daar bekend ben vond ze het goed dat ik even belde en snapte mijn gevoel. Zo nu en dan maken ze een uitzondering op de wetten en regels en hier ben ik dan een van. Toch goed dat ik toch gebeld heb en ik ben blij dat ze mijn verhaald wilde aanhoren en het netjes afgehandeld hebben.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jan 2017 11:20

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Fijn Ava! Toch goed dat je even gebeld hebt, netjes van ze.

Ik heb me een keer vergist in de tijd toen ik naar fysio moest voor mijn bekken. Dacht dat het om 14.00 was, maar het was om 13.00. Toen belde ze dus om 13.05. Ik vergat in die periode na mijn bevalling heel veel, ongelooflijk. Ik vroeg meteen "wat zijn de kosten hiervoor?" en toen zei ze aan de telefoon al "niks". Dus het is niet standaard zo, en mijn geval was nog erger dan die van Ava, was gewoon erg slordig van mij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2017 12:48

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Fijn dat ze zo coulant waren!
Let's discover the world together.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 06 Jan 2017 13:15

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Fijn dat het is opgelost, Ava! Het scheelt natuurlijk wel wanneer je de laatste afspraak van de dag bent, qua tijdverlies.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers