Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

<<

Anoniem316

Bericht 05 Jan 2017 16:53

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Oh en mocht je wel een keizersnede krijgen; vraag of ze foto's maken van alles. Is bij mij ook gebeurd en ben daar ontzettend blij mee. Op deze manier kan ik toch een beetje zien wat er allemaal gebeurd is.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 05 Jan 2017 16:53

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Zo Marin, goed topic! Heb me tot 2x toe niet echt in verdiept & gemaakt ivm de inleiding. Maar heb voor nu wel wat eisen mbt de huidige inleiding die er aan zit te komen, goed idee om dit as dinsdag met de controle eens te bespreken. (en daarna wat dingen op papier te zetten).. heb eigenlijk maar 1 eis, en dat ze me serieus nemen, omdat de meiden door de inleiding in nog geen 4uur en nog geen 2uur zijn geboren, ik zou het nu allemaal wat minder snel willen (dus niet meteen het infuus zo hoog mogelijk maar geleidelijk aan).. kun je dat ook opschrijven in zo'n bevalplan?
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jan 2017 17:01

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Sookie schreef:Bij een volgend plan zal ik er twee dingen inzetten;
Er Worden GEEN Vliezen Doorgeprikt! Of in ieder geval niet zonder uitgebreid overleg met mij.
Ik wil dat ik geholpen wordt met houdingen zoeken, ontspannen en de juiste ademhaling. Een vk / gyn / vpk moet daar leiding in nemen en me verschillende opties aanwijzen want zelf ben ik daar blijkbaar op dat moment niet meer toe in staat :laughcry: (en die vrouw maar vragen: maar wat wíl je dan, ik kan je alleen helpen als jij me vertelt wat jíj wilt, nou, misschien wat suggesties van jouw kant, tut hola).


Haha oh dat laatste is wel iets wat ik ook zou kunnen denken. Ik doe dit voor het eerst, hallo. Wat pointers zouden fijn zijn.

Maarre, ik had het al aan iemand anders gevraagd, maar waarom niet vliezen doorprikken? Die moeten toch sowieso kapot?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jan 2017 17:04

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Dee schreef:Oh en mocht je wel een keizersnede krijgen; vraag of ze foto's maken van alles. Is bij mij ook gebeurd en ben daar ontzettend blij mee. Op deze manier kan ik toch een beetje zien wat er allemaal gebeurd is.


Mag je partner eigenlijk mee met een (gentle) sectio?

M'n man vroeg laatst ook of hij foto's moest maken van down under, heb gezegd dat ik dat denk ik inderdaad wel prettig vind voor de verwerking daarna. Maar dat hoeft niet in het 'plan' denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Jan 2017 17:05

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ja mijn man mocht gewoon mee. Heel fijn was dat.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 05 Jan 2017 17:15

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ja bij de sectios waar ik bij geweest ben mocht de partner ook mee. Gewoon bij zijn partner aan het hoofdeinde.
Laatst gewijzigd door Whatever op 05 Jan 2017 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 05 Jan 2017 17:15

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ik had beide keren maar één afspraak met mijn man: niemand anders dan mijn man en het medisch personeel ziet onze baby voordat ik haar zelf gezien heb. Dit naar aanleiding van een vriendin die een spoedkeizersnede moest ondergaan. Tegen de tijd dat zij haar baby voor het eerst zag (volledige narcose) hadden alle opa's en oma's haar zoontje al uitgebreid vastgehouden en bewonderd. Dat wilde ik écht niet.

Verder heb ik vooral het medisch personeel hun werk laten doen. J. werd direct na de geboorte meegenomen want zij ademde niet en mijn man mocht bij haar blijven. Toen zij gecheckt was en zelfstandig ademde heb ik haar op mijn buik gehad en hadden we ruim een uur huid op huid contact. Bij E. waren er geen bijzonderheden en werd zij meteen op mijn buik gelegd. Huid op huid contact van minstens een uur direct na de geboorte wordt hier in het ziekenhuis standaard toegepast tenzij dit niet direct kan zoals bij J.

Ik wilde echt geen foto's van de bevalling en zeker niet van down under. Bij mij bood de verloskundige ook twee keer een spiegel aan zodat ik mee kon kijken. Wilde ik niet maar misschien voor jou wel een optie Marin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jan 2017 17:23

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Isabel_ schreef:Ik had beide keren maar één afspraak met mijn man: niemand anders dan mijn man en het medisch personeel ziet onze baby voordat ik haar zelf gezien heb. Dit naar aanleiding van een vriendin die een spoedkeizersnede moest ondergaan. Tegen de tijd dat zij haar baby voor het eerst zag (volledige narcose) hadden alle opa's en oma's haar zoontje al uitgebreid vastgehouden en bewonderd. Dat wilde ik écht niet.

Ik wilde echt geen foto's van de bevalling en zeker niet van down under. Bij mij bood de verloskundige ook twee keer een spiegel aan zodat ik mee kon kijken. Wilde ik niet maar misschien voor jou wel een optie Marin.


Bovenstaande wil ik inderdaad ook echt echt niet en dat weet mijn familie intussen maar al te goed. Dit is bij mijn eigen geboorte namelijk wel gebeurd (m'n moeder kreeg een keizersnee en m'n familie heeft mij eerder gezien dan zij zelf mij echt goed gezien had, pas na 24 uur kon ze mij echt zien, andere tijden weliswaar, buidelen op borst bestond toen nog niet echt). Maar dit ga ik zeker er in zetten en m'n man weet het ook heel duidelijk.

Ik denk dat ik zelf eerder naar foto's neig dan een spiegel omdat je het dan later rustig terug kunt kijken. Maar dat onthoud m'n man denk ik wel. Maar wel goeie tip!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 05 Jan 2017 17:25

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Marin schreef:
Sookie schreef:Bij een volgend plan zal ik er twee dingen inzetten;
Er Worden GEEN Vliezen Doorgeprikt! Of in ieder geval niet zonder uitgebreid overleg met mij.
Ik wil dat ik geholpen wordt met houdingen zoeken, ontspannen en de juiste ademhaling. Een vk / gyn / vpk moet daar leiding in nemen en me verschillende opties aanwijzen want zelf ben ik daar blijkbaar op dat moment niet meer toe in staat :laughcry: (en die vrouw maar vragen: maar wat wíl je dan, ik kan je alleen helpen als jij me vertelt wat jíj wilt, nou, misschien wat suggesties van jouw kant, tut hola).


Haha oh dat laatste is wel iets wat ik ook zou kunnen denken. Ik doe dit voor het eerst, hallo. Wat pointers zouden fijn zijn.

Maarre, ik had het al aan iemand anders gevraagd, maar waarom niet vliezen doorprikken? Die moeten toch sowieso kapot?


Ja, maar ik heb liever dat dat spontaan gebeurd, of in overleg zodat ik mezelf erop kan voorbereiden, dan zoals het nu ging. Ik wilde naar het ziekenhuis maar om de boel te versnellen (had al vrij lang weeën, ging verder prima) heeft de verloskundige thuis de vliezen gebroken. Direct daarna werd het heel heftig, moesten we dus nog naar het ziekenhuis en raakte ik helemaal in paniek van de pijn. Dus volgende keer gaat het óf natuurlijk, óf ze wachten maar lekker tot ik (een tijdje) in het ziekenhuis ben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jan 2017 17:26

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Oh ja dat snap ik inderdaad wel Sookie! Wat raar dat ze 't dan vóór de rit naar het ziekenhuis deed. Wat naar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 05 Jan 2017 18:37

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ja dat heb ik nooit begrepen. Had een andere vk bij de nabespreking dus heb alleen gevraagd waarom ze überhaupt die vliezen moest breken maar niet waarom ze dat thuis al deed. Denk zodat het haarzelf en ritje naar het ziekenhuis scheelde, want ze zou pas later die kant opkomen als ik al wat verder was.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 05 Jan 2017 18:56

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Oei ik had dit topic niet moeten openen geloof ik, bij veel opmerkingen gaan mijn handen jeuken om uit te leggen waarom dit gedaan is etc. (ben verloskundige)

Ik wil alleen even reageren op vliezen breken: vliezen breken word door de meeste verloskundige gedaan om het proces te versnellen inderdaad. Vooral als je al een tijdje op hetzelfde aantal centimeters ontsluiting zit, of de progressie langzaam gaat kan dit helpen. Naast dat uren lange weeën voor de vrouw geen pretje zijn is het ook bevorderlijk voor het verloop van een bevalling als er voldoende progressie in zit. Een nadeel van het breken van de vliezen is dan ook meteen dat de weeën er heftiger door kunnen worden, dit kan dus een reden zijn om er mee te wachten (en om het inderdaad niet voor de autorit te doen maar erna, dat snap ik ook niet helemaal Sookie!). Veel vrouwen zijn bang hierdoor in een weeënstorm te belanden, maar dit is niet het geval. Heftiger word het wel, en als dit niet nodig is, is het natuurlijk prettiger om dit niet te doen. Je zou dus best in je bevalplan kunnen zetten dat je graag wil meebeslissen in dit moment, maar dat doe ik bijvoorbeeld standaard.

Veel dingen die vrouwen in een bevalplan schrijven doen wij al standaard, maar ik begrijp ook wel dat het voor jullie lastig is om te weten van te voren wat er standaard gedaan word en wat niet. Daarom zou mijn advies zijn: schrijf op wat je écht belangrijk vind en waarvan je denkt dat het goed is dat ze dit van te voren weten. Sommige dingen kunnen ook prima nog op dat moment besproken worden.

Verder dingen die ik wel nuttige toevoegingen vind in een geboorteplan:
- als partner niet goed tegen bloed kan oid
- als je geen oxytocineprik wil
- als je graag wil dat partner ook gaat buidelen (dan help ik je nog even mee herinneren ;))
- als je het laatste punt wil weten waarop je pijnstilling kan krijgen (hier begin ik niet uit mijzelf over namelijk)
- als je graag "gepushed"wil worden om juist geen pijnstilling te nemen
- als je graag veel alleen wil zijn tijdens een bevalling
- en de wat meer bijzondere wensen zoals lotusbevalling, naveltouwtje ipv navelklem etc.
- en zo zijn er nog veeeel meer dingen haha
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Jan 2017 19:21

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ook fijn om het juist vanuit een verloskundige te horen denk ik!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 05 Jan 2017 19:22

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Wat die ontsluiting betreft was het trouwens de eerste keer geloof ik 2x gecheckt verspreid over langere tijd en daarna uren niet meer. Dus zo heel raar was het niet dat ik in een paar uur tijd van 5-6cm naar volledig was gegaan. Maar de verpleegkundige (niet eens de VK!) was van mening dat het echt niet kon. Pas nadat we 3 keer kort achter elkaar geroepen hebben gingen ze toch maar even kijken dan, en jawel ik had gelijk. Gelukkig duurde dat geen uur ofzo, maar het is wel vervelend om onnodig persweeën te moeten negeren.

Tweede keer ging ik met 5cm en weeënstorm weg voor een ruggenprik (die het helaas niet deed), uurtje later kwam ik terug met 8cm en echt een kwartier later voelde ik dat ik moest persen. Ze twijfelden wel even, maar de VK zei dat ze dan wel moest checken om het zeker te weten (zoals ik had gevraagd zei ze ook). Nou, prima, en het klopte.

Aan de andere kant had ik in dat zelfde plan staan dat ik met uitzondering van ontsluiting checken bij persdrang juist het liefst zo min mogelijk getoucheerd wilde worden. Ik ben moeilijk te toucheren bleek bij de eerste bevalling (baarmoedermond gekanteld en ver naar achteren), dus dat is sowieso geen pretje en met flinke weeën erbij al helemaal niet.

Bij de oudste had ik ook een plan, maar dat was veel beknopter. Met name door de eerste bevalling had ik wat puntjes die ik graag anders wilde zien waar mogelijk. Zoals met die ontsluiting. Of dochter die bijna meteen werd meegenomen voor controles terwijl dat geen spoed was. Zoon heeft toen inderdaad langer bij me gelegen. Ze hebben hier echt de moeite genomen het plan door te nemen en waar mogelijk rekening te houden met onze wensen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Jan 2017 20:05

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Niet alles gelezen. Mijn wensen heb ik niet meer door kunnen spreken en alles ging zo ontzettend snel. Gelukkig zijn wel al mijn wensen uitgekomen:
Ze werd op mij gelegd en is daa er blijven liggen tot en met het hechten. Dus twee uur bijna. Daarna ging ik douchen en heeft ze bij mijn man bloot gelegen. Daarna pas alle checks.

De verloskundige vertelde heel goed wat ze ging doen en wat ik moest doen. Ik heb zelf mijn benen vastgehouden.

Meer wensen had ik niet. Het bevalbad. Maar we zijn met opzetten daarvan niet verder gekomen dan het grondzeil.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jan 2017 20:10

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Henque, ik vind het juist heel fijn om jouw kant te lezen. Dat verklaart zoveel meer. Ik wil juist graag de beweegreden achter dat soort beslissingen weten. En op basis van wat jij zegt denk ik zelf juist vliezen doorprikken als de verloskundige dat nodig acht.

Dat laatste punt van pijnstilling is een hele goeie. Dat ga ik er echt zo in zetten. Dan heb ik nog een laatste keuze moment. Fijn, goeie suggestie.

Jip, fijn dat het ondanks de vrij onverwachte bevalling naar wens is gegaan!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jan 2017 20:17

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ik had er vrij weinig in staan. Ja wat specifieke dingen over visite ed.

Verder had mijn voorkeur een ruggeprik dat stond er in, maar toen puntje bij paaltje kwam heb ik een petidinepomp gehad. Zat er nl niet op te wachten om 1,5 uur nog te moeten wachten.

Verder ben ik normaal wel van het uitleggen maar tijdens m'n bevalling moest iedereen z'n mond houden. Gelukkig gaf de verloskundige voornamelijk 'bevelen'. Het was gewoon ik zeg wat je moet doen en dan doe jij dat dan gaat het het beste. Prima vond ik dat.
2015 💙
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Jan 2017 20:22

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ik had van tevoren alles besproken met mijn man. Alles is uiteindelijk anders gegaan door allerlei risico's.
Wat we wel heel duidelijk op de dag van de inleiding met elkaar hebben afgesproken is dat ik de baby wel eerst mocht zien /huid op huidcontact etc voordat de familie ingelicht zou worden. Voor het geval het toch een keizersnee werd.
Ik wilde absoluut eerst een moment samen.
Gelukkig is het zover niet gekomen.(keizersnee bedoel ik)

Verder kijk ik niet echt prettig terug op mijn begeleiding. Maar dat komt omdat er met spoed gehandeld moest worden en de baby op dat moment natuurlijk het belangrijkste was.
2016
<<

Anoniem243

Bericht 05 Jan 2017 21:04

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Goed om te lezen Henque! Voor mij had het al gescheeld als de vk even had gezegd; joh, grote kans dat de weeën na het breken van je vliezen heftiger worden. Dan had ik op z'n minst mezelf even mentaal kunnen voorbereiden en alvast alles klaar kunnen laten zetten in de auto enzo, haha. Tot die tijd waren mijn weeën prima te doen namelijk, het ging inderdaad niet zo snel qua ontsluiting maar daarna dus ook niet vanwege mijn stress.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 05 Jan 2017 21:24

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat je graag wilde reageren Henque. Ik ben geen verloskundige maar heb wel op de verloskamers gewerkt en ik kan me echt wel verbazen over hoe sommige vrouwen de regie rondom de bevalling willen overnemen. Ik zeg bewust overnemen want in mijn ogen is bevallen met name een medische handeling en heeft de verloskundige, arts(assistent) of gynaecoloog de regie in handen.

Ik vind het tegenwoordig steeds meer overkomen alsof het doel van bevallen niet meer helemaal duidelijk is, namelijk: een baby gezond en op een zo veilig mogelijke manier op de wereld zetten. Leuk als je daar allemaal rituelen omheen verzint maar de beleving van de bevalling an sich mag in mijn ogen niet voorop staan; je baby gezond geboren laten worden wel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Jan 2017 21:34

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Oh Lady wat ben ik ontzettend blij jouw reactie te lezen. Ik ben zelf totaal niet medisch geschoold maar wat jij schrijft herken ik qua gevoel wel heel sterk. Ik merk dat ik het nu lastig vind een balans te vinden tussen wat ik zelf belangrijk vind en wat je overal leest wat goed is voor het jezelf en het kind. Ik heb het gevoel dat het tegenwoordig allemaal zo 'natuurlijk' mogelijk moet, zo veel mogelijk zelf doen of bepalen (als barende vrouw) of zo veel mogelijk op beetje soort antroposofische wijze contact leggen met de baby met hechten en borstvoeding etc. Ik krijg daar zelf zulke kriebels van, maar dat vind ik ook moeilijk. Ben ik dan zo'n ontaarde moeder (nu al?) dat ik zo denk? (overigens vind ik hechting en borstvoeding wel belangrijk maar niet op zo'n manier waarop 't soms omschreven wordt, daar word ik kriegelig van eerlijk gezegd)

Ik denk dat ik mezelf veel geruster voel bij een iets meer medische aanpak, waarvan ik zelf niet precies kan verwoorden wat dat precies is want ik heb daar te weinig kennis van. Maar ik wil wel graag vertrouwen op artsen en verloskundige, immers is dat hun vak. Dat is ook de reden dat ik absoluut in het ziekenhuis wil bevallen. In principe is een bevalling iets heel natuurlijks, maar ook een medische handeling of de grens daar naar toe is in elk geval heel dun. En dan ben ik graag in goede handen.

Ik wil niemand voor 't hoofd stoten die hier dan weer lijnrecht tegenover staat, dat is natuurlijk ieders goed recht, maar ik wil even zeggen dat ik 't heel, echt heel erg fijn vind om te lezen dat de kant die ik belangrijk vind ook door iemand herkent wordt. Ik wist niet goed hoe ik dat kon verwoorden maar jij doet dat eigenlijk heel goed.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 05 Jan 2017 21:39

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ik sluit me ook helemaal aan bij Lady, ik kreeg een vragenlijst als bevalplan. Daarin stond ook hoe sta je tegenover een keizersnede etc. Ik heb toen ook aangegeven bij de vk dat wat moet dat moet gewoon. Je wil dat je kindje gezond ter wereld komt en wat daarvoor moet gebeuren moet gebeuren!

In mijn bevalplan stond dan ook niet zo heel veel. Wel hebben we uitgebreid een eventuele ks. besproken omdat ik bij een kijkoperatie 2x heel slecht gereageerd heb op een ruggenprik (hele lage bloeddruk, overgeven en uiteindelijk in paniek toch onder narcose gebracht). Dit wilde ik niet, dan liever direct onder narcose en geen paniek. Mijn man zou dan idd de enige zijn die onze dochter zou zien voordat ik bij kwam.

Wat ik verder nog wel zou doen bij een volgende bevalling is bij de kraamzorg aangeven dat ik graag dezelfde kraamverzorgster wil bij de bevalling als de rest van de week. Wij waren door de snelle bevalling wat dingen kwijt en die kon de kraamverzorgster ook niet vertellen. F. haar hartje had een beetje opstartproblemen en dat moesten we de volgende ochtend uitleggen. Dat vond ik lastig.
⁠♡♡♡
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 05 Jan 2017 21:45

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Heel erg eens met lady. Ik wil dat mijn baby gezond ter wereld komt en vertrouw op de professionals om me heen. Ze communiceren heus wel met je, als daar de mogelijkheid toe is. Een bevalling kun je niet plannen en dat wordt in ons winter mama's topic steeds duidelijker. Tot nu toe loopt het toch bij iedereen onverwachts anders...
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 05 Jan 2017 21:51

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Ik had geen bevalplan. Het enige wat man en ik hebben afgesproken is dat indien de situatie dusdanig was dat er keuze gemaakt moest worden tussen baby of mij er voor mij gekozen werd. Vooral ook ivm onze andere kinderen.

Verder heeft mijn vk tijdens onze gesprekken veel gevraagd waardoor een bevalplan niet nodig was. Zij wist wat ik belangrijk vond en hoefde dat niet nog eens op papier.

Edit ik kan me ook goed vinden in de laatste post van Lady.
Laatst gewijzigd door Femm op 05 Jan 2017 21:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 05 Jan 2017 21:51

Re: Specifieke bevalling wensen (voor in bevalplan)

Tijdens mijn zwangerschap is er nooit gesproken over een plan. Maar tijdens de bevalling, vooral het eerste stuk werd er wel goed naar mij geluisterd. Er werd een stoel voor mij neer gezet, liggen vond ik verschrikkelijk en medicatie mocht ik kiezen.
Maar het laatste stuk ging snel, opeens werd mij verteld dat het een spoedkeizersnede zou worden en voor ik het weet had ik een catheter en werd ik met spoed naar de ok gebracht. nooit geweten dat ik bij een keizersnede een catheter zou krijgen.
Mijn jongens werden direct naar een andere kamer gebracht en toen ze even bij mij kwamen (5minuten ongeveer) waren ze al in doeken gewikkeld. Eenmaal op de uitslaapkamer was ik voor mijn gevoel iedereen kwijt, man weg kids weg.
Er was al familie in het ziekenhuis maar gelukkig was mijn man allert genoeg om op mij te wachten.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers