Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

<<

Anoniem244

Bericht 03 Jan 2017 23:06

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Aan het begin dacht ik "ohnee wat moet hier van terecht komen" maar aan het eind zag het er wel positief uit. Wel denk ik dat het niet verkeerd zou zijn als ze wel die hulp zouden aangrijpen zodat ze dan een eigen huisje zouden krijgen
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 04 Jan 2017 12:57

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Bijzondere aflevering inderdaad. Wel mooi hoe je het koppel ten goede zag veranderen zodra de kinderen waren geboren. Ik denk dat Tatum het heel goed heeft gedaan, juist door nadruk te leggen op de zaken die wel goed gaan.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 04 Jan 2017 15:19

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vond het ook een bijzondere aflevering en was ook positief verrast door Tatum. Ik vind dat ze op een hele goede manier het heeft aangepakt en echt aanvoelde hoe ze dingen moest brengen bij hun.
Het zag er aan het einde wel positief uit, helemaal als ze straks een plekje voor zichzelf hebben. Wel sluit ik mij aan bij Radler dat die gezinshulp niet zo'n slecht idee is.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Jan 2017 13:12

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik heb gisteren het programma teruggekeken en ik was positief verrast. Door zowel het stel als door Tatum. De moeder mag een leerachterstand hebben, net als haar broertjes en zusjes, maar ik vond dat ze alles aanpakte wat werd aangereikt. En ik snap ook nog dat ze niet in een huis wil wonen waarbij er een 'pottenkijker' meekijkt. Of het een slimme keuze is, weet ik niet. Maar ik vond het knap dat ze in korte tijd zulke sprongen hebben gemaakt. Gestopt met blowen, inzicht in financiën en dan mag het huis er nog niet zijn, ze komen er wel. Denk ik, hoop ik. En wat een mooi cadeau van Tatum, precies wat ze nog nodig hadden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 13:29

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Fedora schreef:Ik heb gisteren het programma teruggekeken en ik was positief verrast. Door zowel het stel als door Tatum. De moeder mag een leerachterstand hebben, net als haar broertjes en zusjes, maar ik vond dat ze alles aanpakte wat werd aangereikt. En ik snap ook nog dat ze niet in een huis wil wonen waarbij er een 'pottenkijker' meekijkt. Of het een slimme keuze is, weet ik niet. Maar ik vond het knap dat ze in korte tijd zulke sprongen hebben gemaakt. Gestopt met blowen, inzicht in financiën en dan mag het huis er nog niet zijn, ze komen er wel. Denk ik, hoop ik. En wat een mooi cadeau van Tatum, precies wat ze nog nodig hadden.


Nou misschien ben ik te sceptisch, maar zo rooskleurig vond ik het allemaal niet hoor.

Een huis afwijzen omdat je geen zin hebt in pottenkijkers (maatschappelijk werk) lijkt me toch niet echt getuigen van volwassenheid. Natuurlijk wil ze het zelf kunnen en dat zelfstandige is een goede, sterke eigenschap. Maar dit was overduidelijk een probleemgezin waarbij ze van haar moeder ook niet veel steun kan verwachten.
Ik had inderdaad wel de indruk dat de geboorte van de jochies wel echt indruk had gemaakt op de kersverse ouders en ze hun verantwoordelijkheid op sommige vlakken wel duidelijk namen, zoals inderdaad stoppen met blowen (maar heel sceptisch denk ik dan voor hoelang?). Inzicht in de financien is mooi, maar wat zegt inzicht nou eigenlijk? Ik was eerlijk gezegd best verbaast dat dat vinkje zo snel gegeven werd.

Ik vond Tatum wel heel goed, ze probeerde zich duidelijk op het zelfde niveau op te stellen als de tieners (nou ja, jong volwassenen) en had een positieve benadering. Soms ook wel iets té positief hoor. Ik weet even niet meer wat er voor moment was, maar toen zei zij iets van 'ooh wat snoezig' en toen dacht ik echt nee, niet snoezig, gewoon super onverstandig. Maar weet even niet meer wat dat was.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Jan 2017 13:34

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vond het levelen van Tatum een genot om te zien. En natuurlijk, inzicht geven in financiën zegt niet dat je ook daadwerkelijk 'dure' rekeningen gaat betalen. Het zegt dat je weet dat het er is en dat wist ze al, ze gooide ze namelijk weg. Persoonlijk zou ik het huis aannemen en ook de hulp van een MW. Want wie niets te verbergen heeft... Het kan geen kwaad om wekelijks hulp te krijgen. En ze namen de hulp wel aan toen ze nog in verwachting waren.

Maar ik vond het mooi om te zien dat een geboorte zoveel te weeg kan brengen. En ik hoop dat ze het redden. Dat gun ik ze wel.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 05 Jan 2017 16:12

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Marin schreef:Inzicht in de financien is mooi, maar wat zegt inzicht nou eigenlijk? Ik was eerlijk gezegd best verbaast dat dat vinkje zo snel gegeven werd.


Hier hadden ze wel hulp van maatschappelijk werk bij. Dus wellicht vandaar het vinkje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 16:14

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Jada schreef:
Marin schreef:Inzicht in de financien is mooi, maar wat zegt inzicht nou eigenlijk? Ik was eerlijk gezegd best verbaast dat dat vinkje zo snel gegeven werd.


Hier hadden ze wel hulp van maatschappelijk werk bij. Dus wellicht vandaar het vinkje.


Heb ik dat gemist? Dat was toch Tatum met de rekenmachine?
Die drugs kerel heb ik wel gezien.
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 05 Jan 2017 16:19

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Marin schreef:
Jada schreef:
Marin schreef:Inzicht in de financien is mooi, maar wat zegt inzicht nou eigenlijk? Ik was eerlijk gezegd best verbaast dat dat vinkje zo snel gegeven werd.


Hier hadden ze wel hulp van maatschappelijk werk bij. Dus wellicht vandaar het vinkje.


Heb ik dat gemist? Dat was toch Tatum met de rekenmachine?
Die drugs kerel heb ik wel gezien.


Ja maar naar aanleiding daarvan hebben ze wel maatschappelijk werk ingeschakeld om hun te helpen met de financiën. Die vrouw is ook nog wel in beeld geweest.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 16:27

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Oh dat heb ik dan even gemist denk ik. Dat is wel een goede stap denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jan 2017 20:52

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Vanavond weer op de buis, nu!

Bijzonder ook weer deze week.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 10 Jan 2017 20:59

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Hoe oud is die Michael? Hij komt op mij geestelijk beperkt over.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jan 2017 21:08

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Oh jeetje. Ik vind dit nog al wat hoor. Arm kindje ook. Hoop dat het nog ergens goed zal komen.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jan 2017 21:11

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Heftig hoor!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Jan 2017 21:12

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Dat arme meisje, uit huis geplaatst..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jan 2017 21:12

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Pfffff... heftig dit.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jan 2017 21:15

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Arwyn schreef:Dat arme meisje, uit huis geplaatst..



Toch heb ik wel het gevoel dat het beter is. Ze zijn zich zelf van geen kwaad bewust lijkt het, terwijl dat meisje lang niet kreeg wat ze nodig had.
Maar toch, triest hoor.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 10 Jan 2017 21:16

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vind dit wel de meest schrijnende aflevering tot nu toe. :wtf:
04-2014
10-2015
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jan 2017 21:17

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Nou, inderdaad. Echt heftig.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jan 2017 21:21

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vind alleen dat dat rapport van de raad niet besproken hoeft te worden op tv. Kind is niet voor niets uit huis geplaatst, punt. Het hoe en waarom doet er op tv niet toe.
Eigenlijk vind ik dat deze uitzending geskipt had moeten worden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jan 2017 21:31

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vond het juist goed dat zelfs de Raad aan het woord kwam om uit te leggen hoe en wat. Ik denk dat er veel onduidelijkheid is over wanneer zij ingrijpen en met welk doel. Goed om een x te zien wat er gebeurt als men zich echt zorgen maakt en wat voor vangnetten er zijn. Ze toonden ook echt zo frappant weinig zelfreflectie in dat laatste interview... typisch. Echt sneu voor hen allemaal.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 10 Jan 2017 21:42

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Wat een verdrietige aflevering. Patty heeft het knap gedaan. Bij dit soort ouders heb ik wel mijn twijfel bij hun deelname aan een programma op landelijke televisie. Waar ligt de grens? Als in, wanneer moet je als programmamaker iemand in bescherming nemen? Het is natuurlijk wel spraakmakende televisie, maar oh wat heb ik te doen met dit gezin en verdere betrokkenen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Jan 2017 21:44

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Oh wat sneu dit. Ik hoop zo dat ze dit moment echt zien als een kans, dat ze door dit diepe dalen moeten om die verantwoordelijkheid te nemen en aan te tonen dat ze het wel kunnen.

Ik vond het trouwens wel goed dat de Raad van Kinderbescherming aan het woord kwam. Nu had het een serieuze ondertoon ipv alleen maar entertainment. Dat vind ik wel zo gepast in zo'n schijnende situatie
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 10 Jan 2017 21:50

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik bedoel niet dat ze de raad aan het woord laten. Ik bedoel dat Patty zei; pak het verslag er eens even bij. Dit doet er niet toe. Ouders hebben niet de capaciteiten en inzicht om de zorg te dragen voor hun kindje. Waarin ze dan gefaald hebben hoeft niet heel Nederland te weten.
Nee dit had echt niet uitgezonden moeten worden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 10 Jan 2017 22:22

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Poeh heftig hoor!
Sneu voor zowel de ouders als de baby dat het zo gaat.
Ik hoop dat ze nu echt wel inzien dat er wat moet veranderen. Zodat hun kindje weer terug kan komen.
Wel heel goed om te horen dat zij nu ook aan het werk is.
2012
2016
2020

Instagram
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers