Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ijzer houdende producten

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Okt 2013 14:27

Ijzer houdende producten

Ik heb (denk ik) een ijzertekort. Ik ben laatst voor het eerst in mijn leventje flauwgevallen, ik ben erg bleek de laatste tijd, moe, lusteloos en vanuit het verleden kan ik nog wel eens ijzer te kort komen. Of althans, ik heb daar vroeger veel last van gehad. Nu ga ik ook naar de huisarts deze week hoor voor een klein testje maar weten jullie zo welke producten veel ijzer bevatten? Ik moet zo boodschappen doen en dan kan ik daar rekening mee houden. Of andere tips natuurlijk!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 20 Okt 2013 14:38

Re: Ijzer houdende producten

Rundvlees en broccoli, in spinazie lang niet zoveel als altijd beweerd werd.

Wat eng om ineens flauw te vallen. Zou fijn zijn als je het met voeding op kunt lossen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Reva

Bericht 20 Okt 2013 14:39

Re: Ijzer houdende producten

Spinazie, noten, appelstroop, biefstuk, peulvruchten.
<<

Reva

Bericht 20 Okt 2013 14:40

Re: Ijzer houdende producten

Verse spinazie wel toch?

Oh en vitamine c zorgt ervoor dat je lichaam het beter opneemt, dus ook jij moet aan de etos bruistabletten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Okt 2013 14:44

Re: Ijzer houdende producten

Ja spinazie kwam ik al wel op, en eigenlijk eet ik dit ook al regelmatig maar goed. Jij zegt dat er helemaal niet zoveel in zit. Das dan weer jammer :)

Ja het was ook best engig! En ik ben normaal helemaal niet zo snel onder de indruk en ik schaamde me dood tov de groep meiden waarmee ik was. Ben redelijk ongelukkig terecht gekomen (met mijn hoofd tegen een deurklink aan) en heb er nog een flink aantal dagen last van gehad.

Maar ik vertelde dit tegen mijn moeder en zij wees me er eigenlijk op dat ik vroeg ook vaker ijzer tekort had. Dus het zóu kunnen..
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 20 Okt 2013 14:50

Re: Ijzer houdende producten

Er zit wel flink wat ijzer in hoor, maar zoveel als altijd gezegd was is niet waar.
Ze hebben daar ooit een rekenfout in gemaakt en de komma een plek verschoven, waardoor het dus een tienvoud minder is dan gedacht.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Okt 2013 14:59

Re: Ijzer houdende producten

Oeh.. das een beetje dom :angel:
<<

Anoniem 63

Bericht 20 Okt 2013 15:09

Re: Ijzer houdende producten

Ik dacht ook in pindakaas.... maar dat weet ik niet zeker. En dat roosvicé rozenbottelspul.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 20 Okt 2013 15:13

Re: Ijzer houdende producten

Appelstroop zit ook wat in
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 20 Okt 2013 15:22

Re: Ijzer houdende producten

Door een glas sinaasappelsap te drinken voor een maaltijd wordt ijzer beter opgenomen door je lichaam.

Verder drink ik vaak een glas roosvice forte, daar zit ook ijzer in.
10.04.17
<<

anoniem196

Bericht 20 Okt 2013 18:47

Re: Ijzer houdende producten

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/ijzer.aspx

Hier heb ik veel info vandaag gehaald, toen ik ijzer tekort had.
<<

Anoniem75

Bericht 20 Okt 2013 19:48

Re: Ijzer houdende producten

Waarom koop je niet gewoon ijzertabletjes? Eigen merk Kruidvat bijvoorbeeld. Kost 3 euro per potje en dan krijg je een bepaald % zeker in je lichaam en de rest kan je aanvullen door een keer spinazie en appelstroop te eten.
<<

Anoniem28

Bericht 20 Okt 2013 20:44

Re: Ijzer houdende producten

En niet innemen met koffie/thee of zuivel.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 21 Okt 2013 23:27

Re: Ijzer houdende producten

Roosvicee Ferro. Die is speciaal met veel vitamine C & ijzer. Staat idd op de fles dat je het niet tegelijk met zuivel moet innemen. Vind het alleen niet echt de lekkerste roosvicee versie, maar is wel echt bedoeld voor gebruik bij (licht) ijzertekort.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 22 Okt 2013 02:48

Re: Ijzer houdende producten

Ik zou niet starten met ijzertabletten. Duurt sowieso een poos voordat het gaat werken en misschien blijkt het wel voor niks te zijn. Er zitten ook best wat bijwerkingen en interacties aan vastgekleefd. Ik zou afwachten wat de huisarts zegt.

In de tussentijd kun je wel voeding eten met een hoog ijzergehalte, zoals je zelf ook al opperde in de openingspost. Meer zou ik er niet aan doen.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Okt 2013 07:46

Re: Ijzer houdende producten

Men dacht altijd dat in appelstroop ijzer zat, maar dat is onzin.

Ik zou inderdaad ook even naar de HA gaan. Misschien is het wel iets anders, lage bloeddruk ofzo. Dan weet je het in ieder geval zeker. Als je echt een ijzertekort hebt dan heb je vaak echt tabletten nodig, afhankelijk van hoe erg het is natuurlijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Okt 2013 12:17

Re: Ijzer houdende producten

Ik ga idd niet zelf met tabletjes beginnen als ik niet zeker weet dat dat de oplossing is. Dus ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest, morgen krijg ik de uitslag en dan zal ik het afwachten wat er gaat gebeuren :-).

En áls er al wat is, is het vast op te lossen met iets simpels! Kan ook gewoon nog steeds een uiting van stress zijn allemaal..
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 23 Okt 2013 15:54

Re: Ijzer houdende producten

al uitslag?
<<

Anoniem38

Bericht 23 Okt 2013 21:03

Re: Ijzer houdende producten

Floradix!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Okt 2013 22:20

Re: Ijzer houdende producten

Ja! Mijn ijzer was zelfs perfect! Naa.. dat had ikeven niet verwacht, maar dan levert al dat gezonde eten wél wat op dus ;-). Mijn HB was ook helemaal goed dus mijn bloed is helemaal in orde :-)
<<

Anoniem119

Bericht 23 Okt 2013 22:30

Re: Ijzer houdende producten

Razz schreef:Waarom koop je niet gewoon ijzertabletjes? Eigen merk Kruidvat bijvoorbeeld. Kost 3 euro per potje en dan krijg je een bepaald % zeker in je lichaam en de rest kan je aanvullen door een keer spinazie en appelstroop te eten.



Deze slik ik tegenwoordig elke dag. Weet niet of het daar door komt, maar ik voel me stuk 'steviger' in m'n schoenen staan, zeg maar. Ik slikte ze altijd al voordat ik op wintersport ga, omdat ik anders van de hoogte flauwval, maar ook dagelijks heb ik er nu baat bij.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Okt 2013 22:33

Re: Ijzer houdende producten

In studentenhaver zit ook veel ijzer, toen ik na mijn tweede bevalling een wat laag ijzergehalte had toen had ik daar gewoon steeds een bakje van staan en dan nam ik daar af en toe een handje van, dat vond ik ook wel lekker voor tussendoor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 24 Okt 2013 05:49

Re: Ijzer houdende producten

Jip83 schreef:Floradix!

Ik kon niet op de naam komen, maar wat is dat vies :laughcry:
Ik moest dat nemen na mijn bevalling ivm best veel bloedverlies. Hoop dat het na deze bevalling beter gaat :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 24 Okt 2013 06:30

Re: Ijzer houdende producten

Caro schreef:Ja! Mijn ijzer was zelfs perfect! Naa.. dat had ikeven niet verwacht, maar dan levert al dat gezonde eten wél wat op dus ;-). Mijn HB was ook helemaal goed dus mijn bloed is helemaal in orde :-)


En je bloeddruk?

Ik heb standaard een te lage bloeddruk en dat zorgt ook voor de nodige, vervelende klachten. Sterretjes zien en bijna flauwvallen bijvoorbeeld.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Okt 2013 08:31

Re: Ijzer houdende producten

Jans schreef:
Caro schreef:Ja! Mijn ijzer was zelfs perfect! Naa.. dat had ikeven niet verwacht, maar dan levert al dat gezonde eten wél wat op dus ;-). Mijn HB was ook helemaal goed dus mijn bloed is helemaal in orde :-)


En je bloeddruk?

Ik heb standaard een te lage bloeddruk en dat zorgt ook voor de nodige, vervelende klachten. Sterretjes zien en bijna flauwvallen bijvoorbeeld.


Zoals altijd: aan de hoge kant bij mij. Ik zag de laatste tijd ook wel sterretjes maar ik denk er niet meer over na! Bloed was goed, bloeddruk ook.. en dat flauwvallen, ach: laten we hopen dat het bij een keer bleef :-)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers