Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat 48 uur alleen thuis

<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 04 Jan 2017 22:32

Kat 48 uur alleen thuis

Ben ik weer met mijn kattenvragen...

Aankomend weekend ga ik een paar dagen weg met mijn vriend. Ik had geregeld dat twee mensen mijn kat zouden verzorgen, maar de eerste liet net weten ziek te zijn en niet te kunnen. Zij zou mijn kat vrijdag eten, drinken en aandacht en de ander zaterdag en zondag (zij kan vrijdag niet).
Ik ga morgenmiddag weg en dat zou betekenen dat mijn kat van morgenmiddag tot zaterdagmiddag alleen is en niet gevoerd wordt. Ik zet dan wel voer neer natuurlijk, maar de andere keren dat ik weg was kwam er elke dag wel iemand en was ze nooit zo lang alleen.

Kan dit? En zo ja, hoe? Zijn jullie katten ook wel eens zo lang alleen?
<<

Anoniem184

Bericht 04 Jan 2017 23:11

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Jij hebt nog maar net een kitten toch? Dan had ik dat denk ik nog niet gedaan. Misschien persoonlijk hoor, maar ik vind het gewoon sneu voor zo'n jong beestje.
Mijn oudere katten kunnen prima 48 uur alleen zijn trouwens. Ze hebben sowieso al een grote waterbak (een kleine ovenschaal), ik zorg dan dat die helemaal vol zit, en ze krijgen een volle dubbele voerbak met eten. Als we thuiskomen zot in beiden vaak nog meer en voldoende. Oh, en een schone kattenbak.
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 05 Jan 2017 06:30

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Maple, ik heb haar sinds april vorig jaar. Ze is nu 11 maanden.
Ze is wel vaker alleen geweest, maar dan kwam er altijd iemand voeren en kroelen. Nu kan dat dus 48 uur niet.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 07:45

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Ohh, als ze 11 maanden is, zou ik het wel aandurven. Door je andere topic dacht ik dat je een kitten had van nog maar net een paar maanden oud.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 05 Jan 2017 07:52

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Wij doen het wel regelmatig. Zetten dan op meerdere plekken water neer (voor het geval ze omstoten). Brokken krijgen ze sowieso niet elke dag. Ze hebben een voerpuzzel die we volgooien zodra die leeg is, dat is niet dagelijks. Ze zijn wel met zijn drieën, dus kunnen elkaar gezelschap houden. Tot dusver lijken ze er weinig aan overgehouden te hebben. Ik ga er maar vanuit dat ze zo weinig tijdsbesef hebben dat die 2 dagen net zo lang kunnen duren voor hen als een boodschap doen.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2017 07:56

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Huh Nan hoe kan je er nou vanuit gaan dat een kat weining tijdsbesef heeft? Die van ons is nog stipter dan een wekker haha.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 05 Jan 2017 08:04

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Daar heb je gelijk in. Maar voor mijn gevoel zijn er voor hen 2 modussen, je bent er wel of je bent er niet. Ze reageren bij ons niet enthousiaster als we na 2 dagen weer opduiken in plaats van 2 uur. Bij ons reageren ze overigens vooral op wakker-word-geluiden of thuiskom-geluiden en niet het tijdstip. Zo kwam ik gisteren thuis in een andere auto dan normaal en lagen ze nog te snurken, terwijl ze met mijn eigen auto al klaarzitten.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 08:12

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Die van mij hebben wel tijdsbesef hoor, ik word elke avond rond 21:30-22:00 door één van de katten naar bed gestuurd omdat dat het moment is waarop ze eten krijgen :laughcry: Daar gaan geen geluiden of rituelen van onze kant aan vooraf, we zitten gewoon op de bank en na een tijdje begint ze rond te dralen en me de bank af te kijken.
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 08:16

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Overigens reageren ze bij ons ook enthousiaster als we langer dan een dag zijn weg geweest. Dus ik denk dat dat gewoon oer kat verschillend is.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 05 Jan 2017 09:57

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Die van mij hebben ook echt wel tijdsbesef. Als ik een paar dagen weg ben geweest dan kom ik ook niet van ze af. Overal waar ik ga gaan zij ook.

Maar ik laat mijn katten nooit 48 uur alleen. Ze eten namelijk alle brokken in 1 keer op dus dat betekent dat ze dan ook 48 uur geen eten hebben en dat vind ik te lang. Als ze gewoon netjes telkens een beetje zouden eten had ik het overigens wel gedaan.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Jan 2017 10:07

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Ik zou dat wel gewoon doen als je zeker weet dat je kat in de tussentijd genoeg eten en drinken heeft.
Zelf heb ik namelijk niet het idee dat mijn kat het echt heel erg afschuwelijk vindt als ik 48 uur er niet zou zijn. Natuurlijk vindt ze het leuker als ik er wel ben, maar het is ook geen wereldramp als dat soms voorkomt.
<<

Anoniem316

Bericht 05 Jan 2017 10:29

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Het nadeel is dat die van ons buiten komen, anders had ik ze ook rustig 48 uur alleen gelaten. Dat is nog wel te overzien.
Gewoon zorgen voor voldoende voer en water, desnoods op meerdere plekken wat zetten en dan komt het vast goed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 10:31

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Ik heb het toen ik een kat had wel gedaan, maar ik vond rond 48 uur wel de max. Zorg voor genoeg eten én drinken en misschien alvast een schone kattenbak. Ik vond het wel een beetje zielig maar het ging wel goed volgens mij. Ze was wel aanhankelijk daarna.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Jan 2017 11:09

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Wij laten onze katten ook wel eens 48 uur alleen, veel langer niet. We geven extra water en brokjes en een schone kattenbak. Verder kunnen ze naar buiten wanneer ze willen (we hebben een kattenluikje).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 05 Jan 2017 11:34

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Wij laten onze kat wel eens een weekend alleen als we met mijn ouders en broer een weekendje weg gaan. Als we alleen weg gaan zorgt mijn moeder voor de kat. Ik zet altijd extra voer neer. Onze kat kan wel altijd naar buiten door het kattenluik, dat maakt voor mij wel een verschil. Ze kan ook buiten drinken bijvoorbeeld.
Ik merk het wel altijd aan haar als ze langer alleen is geweest, dan is ze een tijdje wat aanhankelijker.
<<

anoniem203

Bericht 05 Jan 2017 13:21

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Als wij een weekend weg gaan van vrijdagochtend tot zondagavond zorg ik altijd dat er iemand zaterdag even langskomt. Onze kat eet vrijwel niks als er niemand bekends thuis is. Dus als mijn moeder of vriendin even een kwartiertje langskomt dan heeft hij iig 1x wat kunnen eten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2017 18:36

Re: Kat 48 uur alleen thuis

wij doen het wel eens, geven ze extra veel brokjes en veel drinken zetten we neer. en krijgen voor we weg gaan een heel zakje vlees per kat. Normaal half zakje. En we leggen alle speeltjes bij ze neer. Het scheelt dat ze samen zijn.
Afbeelding
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 05 Jan 2017 19:00

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Ik heb het één keer gedaan, omdat ik niemand kon vinden die haar even eten en drinken wilde geven.
Voelde me wel schuldig, omdat ze echt een aanhankelijke knuffelkat is.
Normaal gesproken komt mijn broertje langs als ik voor langere tijd weg ben.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 05 Jan 2017 19:54

Re: Kat 48 uur alleen thuis

toen de katten nog onbeperkt brokjes hadden staan hebben we dat wel een keer gedaan (al was dat eigenlijk overmacht ivm noodweer).
nu kan dat niet meer omdat ze minimaal 1x per dag eten moeten krijgen.
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 07 Jan 2017 10:55

Re: Kat 48 uur alleen thuis

Ik zou het wel doen, maar idd, 48 uur wel de max.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers