Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fysio afgebeld, nu rekening..

<<

anoniem203

Bericht 04 Jan 2017 20:16

Fysio afgebeld, nu rekening..

1,5 week geleden moest ik in de avond naar de fysio. Die nacht heb ik flinke buikgriep gekregen en heb ik in de ochtend afgebeld dat ik ziek was en ik echt niet kon komen omdat ik zo beroerd was. 2 dagen later was ik weer beter. In die dagen was ik gewoon echt ziek en kwam het er van boven en onder uit en kon de deur echt niet uit. Nu zat er vandaag een brief in de bus dat ik een afspraak niet was nagekomen/afspraak te laat had afgezegd en of ik 29 euro wil overmaken. Ik kom daar al minimaal 15 jaar en ik ben altijd netjes gekomen en nu krijg ik dus dit en ik ben eigenlijk niet van plan om dit te betalen. Op hun site staan dit :

Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken die niet of te laat geannuleerd worden, worden in rekening gebracht.

Ik begrijp het van die 24 uur. Maar ik heb uitgelegd aan de telefoon wat ik had en had eerlijk gezegd wel verwacht dat dit onder een 'goede reden' zou vallen want het was gewoon onmacht. Ik kon daar moeilijk gaan zitten met een teiltje en een luier om.

Wat vinden jullie ervan? Klacht indienen of gewoon betalen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 04 Jan 2017 20:19

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Betalen deed ik niet.
Zou ze bellen en dit ook zeggen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 04 Jan 2017 20:20

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Lastige kwestie, want je kunt er weinig aan doen dat je ziek bent geworden. De meeste zorgaanbieders hanteren de regel van 24 uur en in dat geval is het gewoon betalen. Je kunt altijd contact opnemen met de praktijk en het voorleggen, maar ik vrees een beetje dat je toch de rekening moet gaan betalen. Hoe vervelend ook. Welke reactie kreeg je tijdens het telefoongesprek? Hebben ze toen aangegeven dat je een rekening zou ontvangen of dat deze kwijtgescholden zou worden?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Jan 2017 20:20

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik zou hier geen klacht voor indienen, want je staat gewoon niet in je recht. Het is wettelijk geregeld, deze no-show kosten bij binnen 24u afzeggen. Ze hadden er gezien je geschiedenis wel wat coulanter mee om mogen gaan, dát zou je ze wel nog kunnen melden. En vragen of er iets mogelijk is. Maar een klacht indienen zou ik dus niet doen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Jan 2017 20:21

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Echt klantvriendelijk is het niet, maar ze staan wel in hun recht. Iedereen zal bij afbellen zeggen dat hij/zij ziek is, of het de waarheid is is een tweede. Ik zou bellen en om uitleg vragen, zeggen dat je écht ziek was en dat je nog nooit een afspraak hebt afgebeld in die 15 jaar, kijken hoe ze reageren.
<<

anoniem203

Bericht 04 Jan 2017 20:24

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Niks. Geen waarschuwing en ook niet dat er een rekening aan vast zat. Alleen wat vervelend, beterschap en goed uitzieken. En of ik ter plekke een nieuwe afspraak wilde maken of ik later die week terug zou bellen voor een afspraak. Ik ben voor het lastste gegaan omdat ik de agenda niet hij de hand had.
<<

anoniem203

Bericht 04 Jan 2017 20:26

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Klacht is misschien een groot woord maar ik ga er wel naar toe bellen dat ik dit niet tof vind. En nogmaals het telefoongesprek uitleggen.
<<

Anoniem184

Bericht 04 Jan 2017 20:29

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik zou gewoon nog even bellen. Misschien is de reden van afzeggen hun even ontgaan op het moment dat de factuur de deur uit ging.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Jan 2017 20:29

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik begrijp de andere kant ook. Je fysio heeft wel die tijd vrij gehouden en in deze periode zeggen veel mensen af. Veel fysio's werken op omzetbasis dus niet behandelen is niet kunnen declareren en gewoon geen inkomen. In dit geval is het wel echt kut maar ze staan in hun recht.

Edit: er wordt hier ook veel mee gefraudeerd en dan wordt het gedeclareerd wat je een behandeling kost.
Laatst gewijzigd door Minx op 04 Jan 2017 20:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Anoniem210

Bericht 04 Jan 2017 20:29

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik zou contact opnemen en aangeven dat je onaangenaam verrast was door deze rekening.
Hoewel ze in hun recht staan vind ik het niet netjes en aardig. Dit zou ik ook op vriendelijke toon duidelijk maken en hopen dat zij het met mij eens zijn en de rekening kwijt schelden.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Jan 2017 20:36

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Lennox schreef:Ik zou contact opnemen en aangeven dat je onaangenaam verrast was door deze rekening.
Hoewel ze in hun recht staan vind ik het niet netjes en aardig. Dit zou ik ook op vriendelijke toon duidelijk maken en hopen dat zij het met mij eens zijn en de rekening kwijt schelden.


Ja dit in combinatie met wat Maple zegt en begrip voor wat Minx aangeeft.
L2014 & H2017
<<

Anoniem282

Bericht 04 Jan 2017 21:32

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik sluit me bij Zora aan. Ik snap dat je baalt, want buikgriep kondigt zich niet ruim van tevoren aan. Ut coulance zouden ze je misschien tegemoet kunnen komen, maar als je wel moet betalen zou ik daar verder niet moeilijk over doen. Deze regel wordt niet verzonnen waar ze bij staan. Iets dat wettelijk is geregeld, kun je niet tof vinden maar daar is ook alles mee gezegd. Succes met bellen! :)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 04 Jan 2017 21:51

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

kan heel goed zijn dat degene die de rekeningen maakt verder geen info heeft over het telefoongesprek en puur handelt op de feiten namelijk dat je afmelding volgens de regels te laat was. of misschien gaat het zelfs automatisch.

even bellen om te informeren kan altijd. ze kunnen op zijn minst bij het afmelden alvast vertellen dat je een rekening kan verwachten zodat dit niet als een verrassing komt.
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 04 Jan 2017 21:59

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik vind dit de normaalste zaak van de wereld. De reden van afzegging doet er niet toe, het gaat om de termijn, en dit communiceren ze duidelijk. Ik zou dus gewoon betalen, ik zie geen reden voor een klacht.
<<

Anoniem221

Bericht 04 Jan 2017 22:08

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Bij de fysio van mijn vriend staat een bordje op de balie met de mededeling dat als er te laat wordt afgezegd, met welke reden dan ook, dat ze een bedrag van 25 euro in rekening brengen en deze dient te worden afgerekend bij het volgende bezoek. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en vriend gaat zelfs als het niet helemaal gaat als het moet. Kijk als hij het bed niet uitkomt vanwege een buikgriep, dan houden we rekening met het betalen van het bedrag. Zijn ze coulant, dan zijn ze coulant. Zijn ze dat niet, dan wisten we dat eigenlijk al van te voren.
<<

Anoniem236

Bericht 04 Jan 2017 22:28

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik zou gewoon betalen. duidelijke regel, ook al kan jij er niets aan doen, dat is een risico vind ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Jan 2017 22:34

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Het is ook geen strafmaatregel maar gewoon een afspraak die ze niet meer kunnen opvullen en niet op de verzekering kunnen verhalen. Daarom moet je betalen.

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik te laat was met afbellen en eerst gigantisch uitgefoeterd werd en toen ook een boete kreeg. Dat vond ik wel belachelijk. Als je die boete betaalt moet het daarmee wel klaar zijn. Die reactie aan de telefoon was absurd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 06:44

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Caulfield schreef:Ik vind dit de normaalste zaak van de wereld. De reden van afzegging doet er niet toe, het gaat om de termijn, en dit communiceren ze duidelijk. Ik zou dus gewoon betalen, ik zie geen reden voor een klacht.


Precies. Binnen 24 uur is binnen 24 uur. Ongeacht de reden. Ik zou ook gewoon betalen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Jan 2017 06:55

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

ik heb dit bij de tandarts gehad. Ook gewoon betaald.
2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 05 Jan 2017 06:55

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Caulfield schreef:Ik vind dit de normaalste zaak van de wereld. De reden van afzegging doet er niet toe, het gaat om de termijn, en dit communiceren ze duidelijk. Ik zou dus gewoon betalen, ik zie geen reden voor een klacht.


Mee eens. De reden is voor jou heel vervelend. Maar binnen 24 uur afzeggen is betalen.
Ik werk zelf als gastouder en als een kind zich minder dan 24 uur vantevoren afmeld om wat voor reden dan ook, breng ik die uren ook in rekening.
2012
2016
2020

Instagram
<<

ChiQ

Bericht 05 Jan 2017 07:41

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Je speelt het nu een btje op 'gevoel' ik kom er al 15 jaar etc. Zaken zijn zaken. Vervelend voor jou, dat snap ik, maar ik snap het wel ook van je fysio. Ik zou niet bellen, maar de eerst volgende x benoemen dat je er bent.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Jan 2017 09:45

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik zou er gigantisch van balen als ik daar al zo lang kom en altijd netjes mijn afspraken na kom etc.
Begrijpelijk dat zij inkomsten mislopen omdat jij niet kan komen, maar als dit echt de eerste afspraak is die je zo vroeg als mogelijk afbelt in weet ik hoeveel jaren dan zou ik het zelf als een soort van waarschuwing meegeven, dat er bij een volgende keer toch een bepaald bedrag in rekening wordt gebracht. Gewoon uit coulance omdat je een vaste klant bent.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2017 09:56

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ava schreef: Ik kom daar al minimaal 15 jaar en ik ben altijd netjes gekomen en nu krijg ik dus dit en ik ben eigenlijk niet van plan om dit te betalen. ?


Ik vind dit eigenlijk best wel gek dat je dit zegt. Natuurlijk ben je daar altijd netjes gekomen. Waarom zou je dat normaal niet doen? Het is toch geen kwestie van vrijwillig bezoek? Je gaat daar heen voor een dienst die zij leveren, iets wat jij nodig hebt en waar zij hun dienst verlenen.

Ik vind inderdaad net als ChiQ dat je het te veel op gevoel speelt. Ik snap wel dat je het zelf vervelend vindt, maar het heeft mijn inziens niet zo heel veel te maken met hoe lang je er al komt.
Is die 29 euro trouwens het totale bedrag wat je altijd moet betalen of is dat al een verminderingspercentage bij annulering?

Ik heb even gekeken en ik heb me recentelijk ook ziek moeten melden op korte termijn (binnen 24 uur) bij de fysiotherapeut en dat is ook 100 % gerekent. Nou heeft m'n zorgverzekering het betaald, maar het telt toch als keer waar je recht op hebt. Als m'n zorgverzekering dat niet had betaald had ik dat ook zelf moeten doen, dat is de regel nou eenmaal. Zo heb ik dat ook een keer gehad met rijles, etc. Toen heb ik ook gewoon keurig betaald (of het als les laten tellen in dit geval) omdat het binnen 24 uur viel.
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 05 Jan 2017 10:04

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik heb dit ook 2x gehad bij de tandarts. Eerste keer ook gewoon moeten betalen. Tweede keer ging ik daar ook vanuit en toen belde de tandarts later terug dat ze een patiënt had gebeld die een week later moest of die nu kon en toen heeft ze mij op de plek van die andere patiënt gezet. Toen kreeg ik dus geen rekening en eigenlijk heel prettig voor alle partijen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Jan 2017 10:05

Re: Fysio afgebeld, nu rekening..

Ik denk dat je niet wil weten hoe vaak mensen zeggen dat ze ziek zijn, een spoedgeval hebben of wat dan ook omdat ze niet naar een afspraak kunnen/willen. Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die dan niks rekenen als het sporadisch voorkomt. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je echt ziek bent of er een andere reden is waarom je niet kunt komen. Denk dat Ava het zo bedoelt.

En dat je zorgverzekeraar het vergoed is volgens mij niet de bedoeling. Je hebt immers geen gebruik gemaakt van de dienst, maar niet verschenen zonder dat 24u van te voren te melden.
Bij mij is 29 euro wel een standaard consulent bedrag volgens mij.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers