Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Anoniem315

Bericht 23 Okt 2013 11:14

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, nee geen napijn, wonder boven wonder! Hij was gevuld en toen was het ook klaar. Ik kan er nu ook gewoon op kauwen. Wat jammer dat jouw kleintje nog steeds zo hoog ligt! Het zal wel goed komen, de verhalen van de meiden hier zijn ook allemaal optimistisch wat dat betreft, maar ik snap dat je er niet vrolijk van wordt. Het is geruststellender dat het gewoon 'klaarligt'.

Valerie, ik meende inderdaad ook dat verdoving geen kwaad kan. Maar hij nam het zekere voor het onzekere. Kennelijk heeft hij andere verhalen/ervaringen gehoord. Ik heb een tandarts van Duitse afkomst, misschien dat de regels daar anders/strenger zijn? Het lukt me steeds beter mijn energie kwijt te raken ja :D Deze week zit helemaal volgepland vanwege de herfstvakantie, dus dat helpt sowieso. Vanochtend werd ik pas na 10 uur wakker en dat is echt een unicum! Mensen over de vloer, veel kletsen, veel lopen, dat werkt echt voor mij :) Succes met je groei-echo morgen! Ik ben heel benieuwd en ik ga voor je duimen! :hug:
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 23 Okt 2013 12:38

Re: najaar 2013 mama's!

Stitch: Daar vertrouw ik ook wel op hoor, dat het goedkomt. En nu ik hier alle verhalen lees van alle baby's die nog niet ingedaald waren stelt me dat toch weer een beetje meer gerust!

Filoria: Hoe gaat het nu met jullie? Ben heel benieuwd! Heeft I al bij je kunnen drinken?

Valerie: Ik hoop dat de echo morgen gewoon goed is en dat er nog geen reden tot ingrijpen is, dat zou toch een stuk fijner zijn denk ik. En ja, nog een week of twee! Spannend he! Mijn man is er ook zo erg mee bezig. Van de week belde ik hem even tijdens werktijd omdat ik een vraagje had, was hij helemaal geschrokken omdat ie dacht dat het begonnen was hahahaha. Nu moet ik van hem eerst een berichtje sturen dat ik ga bellen en dat het nog niet begonnen is, die is niet goed wijs :wink:

Exo: Jaaaa eerste in de rij! Alhoewel ik stiekem denk dat het nog wel even duurt. Dat gevoel heb ik de hele zwangerschap al gehad... En de verhalen van de meiden hier stellen me inderdaad wel wat meer gerust ja, het komt dus veel vaker voor dat baby's nog niet zijn ingedaald. Fijn dat je nog zoveel kunt lopen. Wij gaan nu wel elk weekend even lekker een stukje wandelen in het bos ofzo, maar na een half uur is het toch wel echt genoeg geweest.

All: Herkent iemand dit gevoel? Ik heb echt het gevoel dat op sommige plekken mijn buik helemaal beurs is aan de binnenkant. Volgens mij zijn het ook de plekken waar ze ook constant loopt te trappen... Ik zie alleen aan de buitenkant helemaal niets. Gisteren ben ik weer eens flink onder handen (nouja eigenlijk voeten) genomen door deze kleine druktemaker, en elk porretje vandaag is er eentje teveel, dat doet gewoon pijn...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Okt 2013 20:05

Re: najaar 2013 mama's!

@ Pomodori: Wow, wat gaat dat snel, 10 weken alweer! Fijn dat het zo goed gaat :D En dat borstvoeding geven zwaar is heb ik ook ervaren (en ervaar ik nog steeds), maar wil heel graag volhouden!
De bruiloft vrijdag was leuk! Het gescheiden zijn van E. viel me eigenlijk mee. Het was sowieso in twee delen verdeeld. Eerst burgerlijk en kerkelijk huwelijk, daarna hebben we gegeten bij mijn schoonouders en kon ik E. dus ook voeden en daarna het feest. Het feest duurde langer dan het eerste gedeelte, maar was erg gezellig! En mijn schoonouders hebben het erg leuk gehad met E.
Ze is nog steeds wel wat verkouden, maar wel een stuk minder. Ze heeft er in elk geval niet meer de hele dag last van.

@ Nillis: Wat een mooi mannetje! Fijn dat je eerste dag alleen met beide kinderen goed is bevallen. Lijkt me best zwaar. Haha, ik vind een dag alleen met mijn dochter al lang :wink: Nouja, het gaat prima hoor, maar vind het wel heerlijk als mijn man er ook is.

@ Exo: Klinkt pijnlijk, je bezoekje aan de tandarts! Ik moest ook twee vullingen laten maken tijdens mijn zwangerschap, ik mocht wel een verdoving als ik heel graag wilde, maar hij deed het liever niet. Ik heb het dus ook zonder verdoving gedaan en vond het erg pijnlijk! Volgende keer neem ik dus lekker weer een verdoving (maar hopelijk duurt dat gewoon nog heel lang).

@ Stitch: Wat grappig dat je zoon de flesvoeding weigert na de eerste keer borstvoeding. Dat lijkt me een hele goede stimulans om er mee door te willen gaan :)
Hier gaat het goed! E. is meestal een erg tevreden meisje, al kan ze erg onrustig worden als ik niet snel genoeg klaar zit met een ontblote borst :wink: Ik moet ook echt goed opletten dat ze goed aanhapt, ze zuigt echt ontzettend hard en als ze niet goed aanhapt, doet het drinken echt pijn. Morgen is ze alweer 4 weken, wat gaat dat toch hard!

@ Aardbei: Ik heb zelf nooit gehad dat het pijn deed, maar ik hoor het wel vaker van mensen dat het getrappel pijnlijk is.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Okt 2013 23:07

Re: najaar 2013 mama's!

Hey meiden, ik lees wel elke dag mee, maar heb vaak geen puf om uitgebreid te reageren.

Hier een aantal gezellige en drukke dagen gehad!

Kwebbeltje, ik had als cadeau de brandweerkazerne van lego gekocht, maar toen hij 's ochtends weer bij ons was vertelde hij dat hij die al bij zijn vader had gekregen. Toen hij hem uitpakte vroeg hij ook waarom hij die kreeg en dat hij die niet wilde omdat hij hem al had. Ik had toen al bedacht om hem te gaan ruilen samen met hem.
We zijn dus meteen naar de winkel gegaan en hem geruild voor 3 kleinere dozen lego. (had de kazerne met 25% korting gekocht en dus konden we niet een even dure/grote doos terug kopen, maar nu was de actie 2+1 gratis.)
Hij heeft een reddingshelikopter, racewagen transporttruck en set met brandweer, ambulance en politiemotor uitgezocht.
Verder nog meer lego gekregen, een schrijf-oefenboek en strijkkralen van andere visite.
Ik kan me voorstellen dat het fijn was om vakantie te hebben en niet steeds heen en weer naar school te hoeven.
Wat vervelend dat jullie kleine opgenomen moest worden. Gelukkig ging het snel beter. Hoe gaat het nu?

Aardbei, het was zeker een gezellig feestje. Zie hierboven bij kwebbeltje voor alle verwennerij haha.
Ik herken het niet echt dat beurse gevoel, al roep ik wel geregeld auw als ze weer eens flink ligt te schoppen.

Valerie, idd fijn dat ik nu weer naar de vk kan. Al ben ik nu wel wat onzekerder omdat ik nu niet meer steeds een echo krijg. Dat was wel een fijne geruststelling.

Pomodori, ik heb nog niet echt een gevoel van verlof, maar dat komt denk ik ook doordat D. Nu vakantie heeft en het dus ook drukker in huis is. En ik genoeg te doen heb. Volgende week zal het wel rustiger zijn als hij bij zijn vader en op school is.
L. alweer 10 weken, wat gaat dat hard! Fijn dat het nu zo lekker loopt.

Stitch, klinkt idd heftig je kraamtijd. Fijn dat het nu een stuk beter gaat met de bv. Erg mooie foto's van jullie ventje! :heart:

Filoria, wat enorm heftig je verhaal! Hoe is het nu bij jullie?

Nillis, ah, ook al zo'n mooi ventje! Fijn dat het zo goed is gegaan met beide kindjes alleen thuis! Ik geniet er vooral van dat D. de hele week lekker hier is. Even extra aandacht voor hem en tijd om leuke dingen te doen!

Exo, dat klinkt niet fijn bij de tandarts. Ik moet eigenlijk ook. Loop al een paar weken met pijn, maar ik stel het steeds weer uit om te bellen. Ik wil ook een nieuwe hier in de buurt uitzoeken, mijn oude tandarts zit nog in mijn oude woonplaats waar ik al 10 jaar niet meer woon. Misschien morgen toch maar eens bellen....

Hier is het weer wat rustiger. Gisteren en vandaag waren mijn broer en zijn zoon van bijna 10 hier te logeren. Lekker druk, maar erg gezellig. Ze wonen bijna 1,5 uur rijden hier vandaan en neefje is alleen om het weekend en in vakanties bij zijn vader en precies het andere weekend dan dat D. bij ons is. Ze zien elkaar daardoor dus niet erg vaak.
Vandaag met z'n allen gezwommen. Ik voelde me wel een attractie met iedereen die mijn dikke buik aanstaarde haha.
Nu alleen thuis met D. mn vriend heeft voor het eerst een hele nachtdienst. Afgelopen nacht heeft hij een paar uur meegedraaid, maar was hij 3.00 weer thuis. Nu dus een hele nacht van 23.00 tot 7.00 uur. Wel vreemd om de hele nacht alleen te zijn. Morgen lekker een rustig dagje. Even boodschappen doen en thuis aanrommelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 24 Okt 2013 06:59

Re: najaar 2013 mama's!

Wij zijn weer in het streekziekenhuis, waar I. op een kamer ligt met andere baby's die geen couveuse nodig hebben, maar wel monitoring. Ze doet het erg goed. Gisteravond heeft ze voor het eerst bij me aan de borst gedronken. Meteen erg goed ook! Ikzelf had dat ook echt even nodig. Ik ben erg van slag door wat er maandag gebeurd is. De eerste tijd kon ik amper naar I. kijken omdat ik niet kon geloven dat ze er echt is. Ik heb ook niet geslapen. Maar na de heerlijke avond gisteren eindelijk weer even kunnen dromen :) Zo weer naar haar toe en hopelijk weer borstvoeding geven! Oja en T. kan zijn zusje vandaag voor het eerst gaan bekijken. Eindelijk. Hij mocht in het academisch ziekenhuis niet op de couveuse-afdeling lomen i.v.m. infectiegevaar (kinderen hebben vaker iets natuurlijk). Dat vond hij helemaal niet leuk.
<<

Anoniem272

Bericht 24 Okt 2013 07:19

Re: najaar 2013 mama's!

Ik bof trouwens enorm dat ik toch in het ziekenhuis ben bevallen. Als dit was gebeurd tijdens een thuisbevalling en we hadden nog helemaal met een ambulance gemoeten, had ik dood kunnen bloeden en I zou dan veel langer zonder zuurstof hebben gezeten... Ze had het dan waarschijnlijk niet gered. Het lijkt er nu gelukkig op dat ze er weinig aan over heeft gehouden. En ik leef ook nog :cheering:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 24 Okt 2013 13:38

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria, wat fijn dat jullie weer in het streekziekenhuis zijn en dat I. goed bij je gedronken heeft gisteravond. Heeft ze dat inmiddels vaker gedaan? Logisch dat je erg van slag was/bent, het is ook niet niks wat jullie overkomen is. Gelukkig maar dat jullie al in het ziekenhuis waren! Hopelijk kan je het gebeurde gauw achter je laten en herstellen jullie snel. Hoe vond T. het om zijn zusje te zien? En hoe lang moet I. in de gaten gehouden worden in het ziekenhuis?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 25 Okt 2013 07:23

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria: Ik heb gisteren al in je eigen topic gereageerd, maar wil hier toch ook nog even zeggen dat het wel heftig is geweest allemaal hoor! Hoop dat jullie heel snel thuis van elkaar mogen gaan genieten, heb je al een indicatie wanneer dat kan? En hoe vond T het om zijn zusje te zien?

Kwebbeltje: Wat balen dat hij dat kado al gekregen had zeg, was hij zelf net zo blij met de andere legospullen die hij zelf mocht uitzoeken? Wat gezellig dat je broer en zijn zoontje zijn komen logeren. En kan me helemaal voorstellen dat zo'n nacht alleen heel raar is. Mijn man moet 2 a 3 keer per jaar een nachtje naar het buitenland voor zijn werk en vind dat toch altijd maar ongezellig. Ach, de volgende keer dat hij weer moet (december) ben ik gelukkig niet meer helemaal alleen :P Dan zal hij het wel lekker vinden, eens een hele nacht heerlijk alleen doorslapen in een hotel!

Valerie: Hoe was je echo gisteren? Ik hoop goed!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 25 Okt 2013 08:42

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Je duimen heeft geholpen :D (zie berichtje aan @all). Fijn dat je allemaal leuke dingen te doen hebt (anders zouden de weken ook zo lang duren). Dat heb ik nu wel.. 2 weken zijn natuurlijk zo om, maar het lijkt nog zo lang te duren.

Aardbei: Haha, dat wordt nog wat met je man zijn zenuwen als het straks echt begonnen is.
Het gevoel van beurse plekken ken ik wel. Ook van de buitenkant niks te zien, maar van binnen toch echt pijnlijk soms. (Voornamelijk als ze haar beentjes rekt waardoor ze haar billetjes tegen mijn buik afzet).

Dolphinne: Wat leuk dat ze langs waren gekomen. En stiekem is het toch ook wel leuk dat iedereen naar je buik kijkt?

Filora: Gelukkig maar idd dat je in het ziekenhuis was, aan het andere scenario wil je niet denken. Fijn dat de borstvoeding meteen goed ging :).

@All: De groei echo was goed. De vk (in het zkh hebben we elke keer een andere, dat is wel jammer) zei dat het natte vingerwerk is om het gewicht te schatten met dit termijn. Ze schatte het zo rond de 2,4 en een beetje, dus in dat geval is ze afgelopen week meer dan 200 gram aangekomen! Superfijn dus. Ze ging nog even overleggen met de gynaecoloog over wel of niet inleiden (omdat de baby nog steeds te klein is voor Nederlandse maatstaven) maar besloten om in ieder geval nog weer een week af te wachten (aangezien wij dus ook niet groot zijn). Daar zijn we wel echt heel blij mee aangezien ik echt denk dat de baby het in mijn buik prima naar haar zin heeft. En een natuurlijke bevalling lijkt me ook het meest gunstig.
Make happy memories
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 25 Okt 2013 10:21

Re: najaar 2013 mama's!

@ valerie, wat fijn dat de echo goed was en dat je nog niet ingeleid hoeft te worden.

@ Exo, gewoon lekker veel blijven ondernemen, dan gaan de weken vanzelf.

@ Dolphinne, wat balen van het kado, maar fijn dat hij nog andere dingen heeft kunnen uitzoeken.

@ Filoria, heftig hoor. Hopelijk mogen jullie snel naar huis en kan het genieten met z'n viertjes echt beginnen. Hoe vond T zijn zusje?

@ all, nou hier een beroerde nacht achter de rug. Heb denk ik 2 uur slaap gehad. Mick had veel last van krampjes en kon in zijn eigen bed totaal zijn draai niet vinden, dus heeft de hele nacht bij mij gelegen. Gelukkig heeft hij nu gepoept, dus blijft hij nu rustig. Hij spuugt dan ook veel meer. Verder vanmiddag nog verjaardag van het buurmeisje en zondag T haar verjaardag. Daar zie ik nog wel tegenop, want er komt 26 man en 8 kids over de hele dag. Dus zal wel kapot zijn 's avonds.
Fijn weekend allemaal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 25 Okt 2013 11:22

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie, wat een goed nieuws! Hele geruststelling :D

Nillis, vervelend, zo'n beroerde nacht :( Heb je wel hulp bij de verjaardag van T.? Want dat klinkt wel erg druk. Goed aan je zelf denken :hug:

Filoria, daar moet je toch niet aan denken inderdaad! Brrr... Wat fijn dat het met I. zo goed lijkt te gaan. Hopelijk mogen jullie gauw naar huis, dat is het mooiste plekje!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Okt 2013 11:48

Re: najaar 2013 mama's!

@ Valerie: Fijn dat de groeiecho goed was en je (nu in elk geval nog) niet ingeleid hoeft te worden.

@ Nillis: Wat sneu dat Mick zo'n last had van krampjes en balen dat jij daardoor ook zo slecht geslapen hebt. Heb je vandaag overdag een beetje tijd om te slapen als hij ook slaapt?
Die verjaardag lijkt me ontzettend zwaar, heb je wel hulp?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 25 Okt 2013 19:39

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis: Klinkt druk komend weekend! Ik hoop dat de kleine man de komende nachten wat beter slaapt zodat jij ook nog wat rust kunt pakken.

Valerie: Wat fijn zeg, dat ze het in ieder geval nog een weekje aankijken en dat ze nog geen reden zien om je in te leiden. Deze gyn klinkt voor wat ik hoor toch al een stuk positiever, dat ze/hij ook naar jullie postuur kijkt.

All: hier hebben we namenstress... Hoe zeker we in het begin over de naam waren hoe meer ik nu begon te twijfelen. Ik gaf dit aan aan mijn man, blijkt hij ook al een tijdje te twijfelen! We hebben nu dus weer een lijst met 11 namen samengesteld. We denken nu dat we deze lijst maar mee gaan nemen naar het ziekenhuis en op het moment dat ze geboren is gaan kiezen ofzo... Pfffff, denk je alles geregeld te hebben :wink:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 25 Okt 2013 20:21

Re: najaar 2013 mama's!

Nilles, kan je baby niet ergens heen tijdens de verjaardag. N was drie weken toen we de verjaardag van R vierden en zij is toen de hele dag bij mijn moeder geweest. Is ook alle aandacht echt voor je oudste.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 27 Okt 2013 13:04

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, hij vond de andere cadeaus die hij nu zelf uitgezocht heeft ook erg leuk. Hij is de hele dag met opa en andere visite aan het bouwen geweest!
Aardbei, klinkt bekend die namenstress. De naam die we hadden twijfelden we al een beetje aan en nu heeft vriend hem helemaal afgekeurd. Nu dus zoeken naar een andere. We hebben wel wat opties, maar nog niks beslist...

Valerie, stiekem is dat idd best leuk. Er waren ook een aantal bekenden (klanten vd zwemles) die vroegen hoever ik nu was en me succes wensten de komende tijd.
Wat fijn dat de echo helemaal goed was!

Nillis, succes met de verjaardag vandaag en natuurlijk gefeliciteerd met T!!

Filoria, ik las dat jullie weer thuis zijn. Wat fijn! Heeft I verder niks aan de bevalling overgehouden of kunnen ze dat nog niet zeggen. Hoe is het nu met jou?

Ik ben vandaag maar eens begonnen met de babywasjes. Heb alles uitgezocht op kleur en alle kaartjes van kleding etc. af. Heb 3 bergen. Rood/ roze, wit en overige kleuren. Mn vriend is net uit bed (hij had nachtdienst) dus kan ik het zo in de machine gooien.
Verder weinig plannen de komende dagen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 27 Okt 2013 18:45

Re: najaar 2013 mama's!

Ik heb morgen de groei-/liggingsecho. Ben eigenlijk wel een beetje zenuwachtig, omdat de baby zich soms zo ontzettend lijkt te draaien in alle mogelijke standen. Ik ben bang voor een stuitligging ofzo :confused: En de groei vind ik ook spannend.
<<

Anoniem272

Bericht 28 Okt 2013 09:23

Re: najaar 2013 mama's!

Zo, ik heb even bijgelezen! Mijn bevallingsverhaal en hoe het nu gaat staat in mijn eigen topic.

Exo:Hoe laat mag je? Succes! En maak je niet te druk om die ligging, er zijn genoeg baby's die nog draaien tijdens de laatste weken. Hoop voor je dat je kindje goed gegroeid is.
Dolphinne: Ahh leuk, babywasjes. Heeft jouw zoon ook al herfstvakantie gehad? Hebben jullie nog leuke dingen gedaan?
Aardbei: Is toch juist superromantisch, om de naam pas te geven als je ziet hoe je dochter eruitziet? :heart: Hoe is het verder lichamelijk met jou? Trek je het nog een beetje? Voel je al iets rommelen? Ik vind jouw reacties op mijn berichtjes trouwens superlief, zo fijn als er mensen met je meeleven. Dankje :hug:
Nillis: gefeliciteerd nog! Hoe was het feestje? O en hoe vindt je dochter het poppenhuis? En die foto's van jouw zoontje... :heart: :heart:
Valerie: wat fijn dat ook mee wordt genomen dat jullie niet zo groot zijn. Jij bent ook alweer bijna uitgerekend... Heb jij al voorweeën of iets?
Suus: wat een lief berichtje van jou. Ik heb alles in mijn eigen topic gezet. En jeetje wat gaat het hard bij jou. Alweer naar een bruiloft geweest zonder je dochter zelfs. Heb je zelf ook het gevoel dat de tijd vliegt?
Kwebbeltje: Ik kan me voorstellen dat herfstvakantie lekker is, even met z'n allen bij elkaar. Hoe gaat dat trouwens bij jullie met kraamvisite, nemen er veel mensen ook een kadootje voor je oudste mee? En vind je dat vanzelfsprekend of juist overbodig? Ik twijfel of T. zo niet teveel verwend wordt gezien Sinterklaas en zijn verjaardag ook voor de deur staan.
Pomodori: Prikjes al gehad? Hoe ging het? Wat je zegt over de borstvoeding is herkenbaar, dat geeft echt een trots gevoel! I. zit bijna op haar geboortegewicht en daar ben ik best trots op :yes:
Stitch: jeetje, jouw verhaal had ik nog helemaal niet gelezen. Wat naar voor jullie dat je zoveel zorgen hebt gehad in de kraamweek. Op de foto's zie je helemaal niet dat M zo klein is!
<<

Anoniem315

Bericht 28 Okt 2013 16:54

Re: najaar 2013 mama's!

Zo, weer terug van de verloskundige. Het zag er allemaal goed uit. Baby is nu een goede 5 pond, het heeft lange benen en een goede buik (zowel buik als benen liggen een ruime week voor) en een normaal, neigend naar klein, hoofdje.
Mijn bloeddruk stijgt wel elke keer een beetje, maar is niet verontrustend. Baby kan nog een klein stukje verder indalen, maar dat is een kwestie van millimeters. Ik heb nog vrij veel vruchtwater (wáár bevindt zich dit allemaal in mijn kleine lijfje?? :P ) en de baby heeft nog aardig wat bewegingsruimte. De navelstreng was heel goed te zien, die ligt mooi naast het lijfje.

Ik ben al met al dus een tevreden mensch :thumbup:
<<

Anoniem272

Bericht 28 Okt 2013 17:27

Re: najaar 2013 mama's!

Wat fijn Exo!
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 28 Okt 2013 21:59

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Fijn hoor! Die kleine ligt dus nog lekker op zijn/haar plek.

Filoria: Dat er mensen met je meeleven verdien je wel hoor, het is niet niks waar je (jullie!) doorheen gegaan bent! Kan me niet voorstellen hoe het voelt als je niet weet of je kindje het wel gaat redden of niet! :hug: Ik voel me op zich nog prima, maar merk wel dat ik het sinds afgelopen weekend zwaarder vind worden. Begin nu toch een beetje last van mijn bekken te krijgen, kan niet goed meer slapen en begin een beetje op te zwellen. Maar al met al mag ik niet klagen geloof ik hoor! Verder nog absoluut geen tekenen van een naderende bevalling helaas! Heb nu wel een beetje een zeurderig gevoel onder in mijn buik dus hoop dat de beeb zichzelf een beetje naar beneden aan het drukken is. Morgen controle dus ben benieuwd of ze inmiddels nog steeds boven mijn bekken ligt of al een stukje erin.

Dolphinne: Wij hebben nu ook opties en heb eigenlijk geen zin meer om er nu over na te denken, ben veel te bang dat als ik nu iets beslis ik er later weer op terug kom haha! We hebben wel beiden een top 3, waar gelukkig bij ons allebei drie dezelfde namen in staan! Weet alleen niet of de volgorde ook hetzelfde is. Het lijstje met alle namen zit in ieder geval in het koffertje :) Alle babywasjes helemaal gelukt? Wat een werk nog he, dat gepriegel met ophangen en binnenstebuiten keren enzo...

All: Ik heb morgen weer controle, ben benieuwd of ze inmiddels al een stukje gezakt is, maar ik vrees van niet. 's Avonds komen mijn schoonouders eten, benieuwd hoe dat wordt... vorige week waren we daar gaan eten en we hebben toen even voorzichtig een balletje opgegooid dat de kans heel groot is dat ze 'pas' iets van ons horen als de kleine geboren is. Daar waren ze het absoluut niet mee eens en wilden het al horen als de bevalling begint. Er leek ook niet echt ruimte voor onze mening daarin. Begrijp me niet verkeerd, we gaan het absoluut zo doen zoals wij dat willen, wij vinden het een intiem iets en beleven graag onze laatste uurtjes met zijn tweeën als niet-ouders samen. Maar toch zou het wel fijn zijn als daar geen onenigheid over zou ontstaan en dat mensen gepikeerd zijn.


Hoe is het met de rest van de (bijna) mama's?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Okt 2013 22:03

Re: najaar 2013 mama's!

Wat fijn Exo!

Ik ben vandaag ook weer bij de vk geweest. Alles was goed. Een stagiaire deed de controles en volgens haar was het kindje gemiddeld van grootte. Ze is ook al helemaal ingedaald. Over 2 weken moet ik weer terug komen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 29 Okt 2013 11:01

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, wat 'flauw' van je schoonouders. Het is toch jullie moment, daar hebben zij niks over te eisen. Wij zijn ook van plan het geheel stil te houden (of gewoon te doen alsof er niks aan de hand is), zodra het begint. Ik wil niet dat mensen zenuwachtig worden of met iedereen gaan delen dat het begonnen is.
Met die namen komt het vast goed. Zodra jullie kindje er is, komt het gevoel van de juiste naam ongetwijfeld.
Succes met de echo! Hopelijk is ze stiekem toch al een stukje ingedaald.

Dolphinne, Wat fijn dat ook bij jou weer alles goed is. Bij ons doen ze de controles nu elke week. Ik moet volgende week dus al weer. Geniet je lekker van je verlof? En heb je alles helemaal gereed staan? Ga je trouwens voor een thuis- of ziekenhuis bevalling?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Okt 2013 12:27

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, de babywasjes zijn nog niet klaar. Het wasrek hing nog helemaal vol met gewone was. Vandaag dus een nieuwe poging. Alles is in elk geval al uitgezocht en idd binnenstebuiten gedraaid.
Ik heb nu een aantal nieuwe naam opties, maar mn vriend stelt steeds uit om ernaar te kijken. Doe ik zo! is steeds het antwoord, maar dat schiet nog niet echt op. Ik wil het wel graag voor de bevalling weten, gelukkig heb ik als het goed is nog een paar weken.
Succes met de controle vandaag.
Ik denk dat wij het ook niemand zeggen als het begonnen is. Alleen mss mijn ouders zodat ze D. kunnen opvangen als hij hier is wanneer het begint. Mocht dat 's nachts zijn vind ik het ook goed dat mn moeder hier in huis komt en D. dus niet z'n bed uit hoeft midden id nacht.

Exo, het meeste is nu klaar idd. We wachten nog op de gordijnen, maar die zijn besteld. En ik moet nog extra kruiken regelen. Vind het alleen zonde om die nieuw te kopen. Hebben er nu eentje te leen, maar moet er dus in elk geval 1 bij. Nog even op marktplaats kijken of hier in de buurt bij een tweedehands kinderwinkel.
Bij jullie alles al helemaal klaar?
Ik wil in principe thuis bevallen. Bij D. ging alles heel voorspoedig en ben ik in het zotel bevallen. Afdeling vh ziekenhuis waar je zonder medische indicatie met eigen vk kon bevallen. Toen woonden we in een gehorig appartement, dus vond ik dat wel fijn. Nu lijkt thuis mij ook wel fijn.

All, hebben jullie de babywas nog met een apart wasmiddel gewassen of gewoon met je normale middel? Ik heb Ariël voor wit en robijn voor kleur in huis. Ik gebruik dan alleen geen wasverzachter.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 29 Okt 2013 14:33

Re: najaar 2013 mama's!

@ Aardbei: Wat lastig dat jullie toch nog niet uit de naam zijn! Maar ik denk dat het vanzelf wel goed komt, jullie hebben in elk geval een lijstje en op het moment van de geboorte weten jullie het vast!
Wat raar dat je schoonouders daar zo moeilijk over doen. Gelukkig doen jullie het gewoon zoals je zelf wilt, maar lijkt me niet leuk.

@ Dolphinne: Succes met de babywasjes! En fijn dat de controle weer goed was.

@ Filoria: Zal je bevallingsverhaal zo even lezen!
De tijd vliegt inderdaad wel voorbij. De bruiloft vond ik wel een beetje snel al hoor, maar het was van hele goede vrienden van ons, dus ik wilde er heel graag heen. En ik was blij dat het vlakbij mijn schoonouders was, zodat we halverwege nog even naar E. konden om zelf te eten en haar borstvoeding te geven en even te knuffelen :)

@ Exo: Wat fijn dat de echo zo goed was! En wat ga je ineens hard! Voor mijn gevoel is het nog maar heel kort geleden dat je naar de 32 weken toeleefde en nu ben je gewoon alweer ruim 35 weken zwanger :cheering:

@ All: Het gaat goed hier, maar ik blijf de borstvoeding nog zwaar vinden, vooral 's nachts! De laatste nachten komt E. steeds vaker, ze blijft maar drinken! Terwijl ze eerder ook nog wel eens 4 uur achter elkaar sliep. Misschien moet ik haar overdag wat meer wakker houden :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 29 Okt 2013 19:22

Re: najaar 2013 mama's!

@Nillis, Wat een bos haar heeft jullie ventje. Leuk! En hoe is de verjaardag van T gegaan?

@Stitch, wat grappig dat hij de borstvoeding zoveel smakelijker vind dat hij de flesvoeding niet meer wil. Toch chapeau hoor, het klonk niet als een weg zonder hobbels. Een jaar is een mooi streven. hier zou ik graag het half jaar vol maken en als het dan nog langer goed gaat, wellicht wel langer ook.

@Valerie, mijn verlof duurt tot eind november nog. Doordat L 3,5 week te vroeg is geboren hebben we gewoon 16 weken samen. En na mijn verlof heb ik mijn vakantiedagen geplakt. Ik hoef pas op 2 januari 2014 weer te beginnen.
Fijn dat het met de kleine ook goed gaat! Elke week langer in je buik lijkt me beter. Volgende week dus maar even afwachten.

@Suus, inmiddels gaat het voeden hier prima. En ik krijg steeds meer nachtrust van L. Hij laat nu regelmatig 5 uur tussen twee voedingen 's nachts en soms wel langer. Erg lekker (en vreemd als het de eerste keer is...) Vervelens dat jullie E er zo weinig tijd tussen laat zitten. Maar dat komt met de tijd vast goed, je moet er even doorheen. Kan het niet zijn dat ze aan het regelen is al? Wakker houden overdag hebben wij ook gedacht te doen, maar las ergens dat dat helemaal niet helpt. En gezelliger werd hij er ook niet van....

@Filoria, behoorlijk heftig verhaal zeg. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn jullie lekker samen thuis.

@Aardbei, ai dat is lastig zo ineens, namenstress. Maar je hort het wel meer hoor. Dat wanneer ze het baby'tje hebben gezien, dan de naam weten die erbij past. En hoe is het vandaag gegaan bij de VK? Hopelijk heb je het gezellig met je schoonouders vanavond. Wij hebben het ook niemand laten weten van te voren (was ook haast geen tijd voor, maar dat terzijde, we hadden het bij genoeg tijd ook niet gedaan).

@dolphinne, Schattig he die babywasjes. Al die kleine dingetjes aan de waslijn. Ik vond het erg vreemd ook dat ik dan een baby zou hebben die al die mini dingetjes zou passen. En ik heb alles met mijn gewone wasmiddel gewassen. (en ook niet binnenstebuiten, waarom is dat?) En fijn dat alles goed was!

@Exo, fijn dat alles weer in orde was. Wat gaat het hard zeg, alweer 35 weken!

@All,
Zo wij hebben vandaag de eerste prikken gehaald. Dat is best zielig zeg. Arme mannetje lag daar vrolijk te lachen en ineens tsjakka, spuit in zijn been. Hij schrok zich rot en zette het op een brullen. Wow.... Dikke tranen. En toen was hij net weer een beetje bedaard, kwam de tweede prik eraan. Hij schrok zich wezenloos en brulde het uit. Maar gelukkig was het daarna klaar en kon ik hem snel troosten. Toen heeft hij nog zeker 5 minuten met een hele dikke pruillip gezeten en daarna viel hij in slaap. En eigenlijk doet hij verder vandaag niet veel meer dan slapen tot nog toe.
Verder deed meneer het hartstikke goed. Hij is lekker gemiddeld op alle curves. Inmiddels al 61 cm lang. Al 13 centimeter gegroeid in de 11 weken dat hij nu oud is. Gaat hard!

De eerste kleertjes in maat 50 alweer opgeruimd en ook een aantal kledingstukken in maat 56 zit al aan de korte kant. Weer zo'n cliché wat waar is, geniet er maar van, voor je het weet zijn ze groot.
Oh meneer is wakker aan het worden, tijd voor maaltijd weer, even het buffet open gooien.
augustus 2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: sarah1985