Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


New York in 2 dagen

<<

Anoniem198

Bericht 01 Sep 2013 10:58

New York in 2 dagen

Eind oktober reis ik via New York en heb dan 2 dagen en een beetje om de stad te verkennen.
Wat mag ik zeker niet overslaan? Ik ga daarna naar een andere stad in USA waar ik langer blijf en kan shoppen. Shoppen in NY heeft dus geen prioriteit :D
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 01 Sep 2013 11:50

Re: New York in 2 dagen

Oh dat is moeilijk kiezen. Wat ik in ieder geval zou doen zijn:
- Bovenop een wolkenkrabber het uitzicht over New York bekijken. Het zou mij niet uitmaken of dat vanaf het Empire state building is of vanaf Top of the rock.
- 's Avonds naar Times square. Wat een lichtjes, drukte en ontzettend grote winkels heb je daar. Ik heb echt mijn ogen uitgekeken.
- Central park, zo leuk om daar eens rond te lopen.
- Het monument van 9/11, erg indrukwekkend.
- Brooklyn bridge, dat is goed te combineren met het monument van 9/11, want het is bij elkaar in de buurt. Je wandelt dan meteen door Wallstreet.
- Op de boot langs het vrijheidsbeeld varen. Voor mij toch echt een van de symbolen van NY.

Er zijn nog zoveel meer leuke en mooie dingen, maar dit zijn voor mij echt hoogtepunten in NY.
<<

Anoniem198

Bericht 01 Sep 2013 19:50

Re: New York in 2 dagen

Bedankt Zonnetje voor je tips!
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 02 Sep 2013 10:46

Re: New York in 2 dagen

Ik sluit mij helemaal aan bij Zonnetje!

En vergeet niet te genieten!
<<

Anoniem321

Bericht 02 Sep 2013 12:16

Re: New York in 2 dagen

Ik zou overdag top of the rock doen en 's avonds empire state building. En inderdaad times square, verder sluit ook ik me aan bij Zonnetje. Gaaf! Veel plezier..
<<

Anoniem198

Bericht 03 Sep 2013 19:39

Re: New York in 2 dagen

Bedankt allemaal!! Vind het ook zo gaaf! Wil er al zolang heen en nu de kans het te combineren. We hebben net een hotel geboekt midden op Times Square :D
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Sep 2013 20:02

Re: New York in 2 dagen

Ik had Ellis Island denk ik ook niet willen missen. Goed te combineren met een trip naar het vrijheidsbeeld!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem4

Bericht 03 Sep 2013 21:43

Re: New York in 2 dagen

Het ligt een beetje aan het weer, maar als het lekker weer is zou ik door Central Park gaan fietsen. En verder eens met Zonnetje!
<<

Anoniem119

Bericht 03 Sep 2013 21:53

Re: New York in 2 dagen

Ragazza schreef:Ik zou overdag top of the rock doen en 's avonds empire state building. En inderdaad times square, verder sluit ook ik me aan bij Zonnetje. Gaaf! Veel plezier..


Als je echt maar twee dagen gaat, zou ik misschien niet allebei doen. Maar het is wel lastig kiezen, ik denk dan toch Empire State 's avonds, omdat dat gevoel wat ik had toen ik daar naar buiten stapte en AL die lichtjes zag toch wel echt onbeschrijflijk vond.

Als je hotel op Times Square zit, hoef je in elk geval niet apart daar heen, dat scheelt weer! Dan kan je 's avonds rondom je hotel gewoon rondlopen. Da's wel handig qua tijd besparen.

Als ik twee dagen zou hebben, zou ik denk ik het volgende doen:

Dag 1
Ochtend: Ferry naar Ellis Island en Liberty Island
Middag: WTC
Einde van de middag/avond: Greenwich Village

Dag 2
Ochtend: Central Park
Middag: Fifth Avenue & Rockefeller Center (Niet TOTR maar gewoon daar binnen en rondom de ijsbaan enzo), evt MOMA of Guggenheim als je van musea houdt
Avond: Empire State Building

Dan heb je volgens mij wel echt klein Manhattan in een notendop en liggen de dagschema's nog redelijk bij elkaar qua locaties.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 03 Sep 2013 22:54

Re: New York in 2 dagen

Ik zou juist Top of the Rock doen, heb je prachtig uitzicht over Central Park én Empire State building. Verder zou ik gratis ferry naar Staten Island nemen om langs het Vrijheidsbeeld te gaan en voor de rest sluit ik me aan bij bovengenoemde posts.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Sep 2013 23:22

Re: New York in 2 dagen

Is ellis islamd niet afgesloten?

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers