Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rechtsbijstandverzekering

<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 04 Jan 2017 11:42

Rechtsbijstandverzekering

Ok, het mag duidelijk zijn dat we die niet hebben. Niet slim, want een beetje hulp hadden we op dit moment wel kunnen gebruiken.... Maar mijn vraag is waar hebben jullie die afgesloten en waarom juist daar? Waar kan ik het beste naar kijken? Ik weet dat ik voor mijn problemen nu te laat ben, maar ik wil in de toekomst beter beslagen ten ijs komen en heb mijn lesje intussen geleerd :palm:
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 04 Jan 2017 12:05

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ik had mijn inboedelverzekering al bij Interpolis. Op het moment dat ik niet meer onder de rechtsbijstand van mijn ouders viel heb ik mijn rechtsbijstand ook afgesloten bij Interpolis. Vind het wel handig dat het bij 1 verzekering is ondergebracht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Jan 2017 12:07

Re: Rechtsbijstandverzekering

Via Interpolis, mijn ex heeft dat toen uitgezocht en dat kwam er het beste uit, daar nu ook wa en daardoor pakkerkorting. Qua inkomen zou ik het niet nodig hebben maar dat voelt niet goed. Heb al zoveel gebruik moeten maken van de gesubsidieerde rechtsbijstand. Ik was overigens ook te laat maar had door m'n lage inkomen wel recht op de gesubsidieerde rechtsbijstand.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 04 Jan 2017 12:10

Re: Rechtsbijstandverzekering

Je hebt toch ook verschillende soorten? Bijvoorbeeld voor verkeer kun je bij de autoverzekering meenemen, maar je hebt ook voor wonen, werken, etc. Ik moet me er overigens ook nog verder in verdiepen. Ik heb nu ook geen rechtsbijstandsverzekering, ook nog niet eerder ergens nodig gehad. Maar lijkt me aan de andere kant toch wel slim om te hebben.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Jan 2017 12:14

Re: Rechtsbijstandverzekering

ik heb de een na hoogste de hoogste was alleen nuttig als je aandelen en huizen enzo hebt en dat heb ik niet.
2015 💙
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 04 Jan 2017 12:24

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ik heb deze wel en dan voor alle factoren. Ik zit bij Interpolis, maar heb daar zo'n all-in-1 pakket. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar vind het wel belangrijk goed verzekerd te zijn. Je weet maar nooit waar je allemaal tegen aan kunt lopen.
<<

Anoniem244

Bericht 04 Jan 2017 12:38

Re: Rechtsbijstandverzekering

Hier ook interpolis, heeft ex toen afgesloten.
Gelukkig kon ik nog gebruik maken van de rechtsbijstand toen we in scheiding lagen, had de rechtsbijstand toen hard nodig :-)
Daarna heb ik de polis laten splitsen in 2 zodat ik een eigen bij interpolis had.

Modules verkeer, consument & wonen, werk & inkomen heb ik bij interpolis
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 02:22

Bericht 04 Jan 2017 13:06

Re: Rechtsbijstandverzekering

Jeanette schreef:Ik heb deze wel en dan voor alle factoren. Ik zit bij Interpolis, maar heb daar zo'n all-in-1 pakket. Gelukkig nog nooit nodig gehad, maar vind het wel belangrijk goed verzekerd te zijn. Je weet maar nooit waar je allemaal tegen aan kunt lopen.

Hier ook Interpolis.
Hebben al meerdere keren gebruik van gemaakt
*2009*2011*2013*
<<

Anoniem221

Bericht 04 Jan 2017 13:21

Re: Rechtsbijstandverzekering

Mijn rechtsbijstandsverzekering loopt via Das. Dat heeft mijn adviseur zo geregeld. Andere verzekering zijn bij NH1816 ondergebracht. We hebben al veel zaken moeten aanmelden en het gaat allemaal goed. Ik vind het wel jammer dat mijn vaste contactpersoon/adviseur met zwangerschapsverlof is, want nu dreigen zaken in het slop te raken. Maar goed, daar kan zij en Das beiden niet iets aan doen. Lijkt me ook moeilijk een zaak op te pakken die al bijna op zijn einde zit.
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 04 Jan 2017 14:23

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering afgesloten bij FBTO. Modules verkeer en consument&wonen.
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jan 2017 14:32

Re: Rechtsbijstandverzekering

Hier centraal beheer. Kwam voor ons als beste uit de bus. Wij hebben het alleen voor werk. Dachten het destijds nodig te hebben voor de vorige werkgever van mijn man maar had het uiteindelijk nodig voor mijn eigen ex-werkgever :palm:
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 04 Jan 2017 15:49

Re: Rechtsbijstandverzekering

Verkeer is ook een verstandige om af te sluiten. Komt bijvoorbeeld van pas als je als fietser aangereden wordt.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 04 Jan 2017 16:12

Re: Rechtsbijstandverzekering

Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt, maar bij DAS kun je ook rechtbijstand per zaak regelen. Misschien is dat nog iets?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Jan 2017 08:17

Re: Rechtsbijstandverzekering

Bloom schreef:Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt, maar bij DAS kun je ook rechtbijstand per zaak regelen. Misschien is dat nog iets?

We hebben nogal problemen met een grote verzekeraar, sinds we een andere auto hebben. Eind april 2015 is de auto gekocht en moest de verzekering aangepast worden. Alles netjes geregeld, maar na een aantal maanden kregen we ineens een brief op de mat. We zouden onvoldoende verzekerd zijn en waren ze geld schuldig. We hebben telkens contact met ze gehad en iedere keer konden ze zien dat er niks aan de hand was, maar dat het ik hun systeem niet goed was aangepast. Het bleef maar doorgaan, deurwaarder aan de deur gehad die de auto weg wilden slepen.... Omdat we steeds bewijs konden laten zien dat we gewoon netjes en voldoende betalen is er gelukkig nooit zoiets "gelukt", maar mijn man werd op een gegeven moment op het matje geroepen door zijn baas. Ze wilden beslaglegging op loon uitvoeren, of we soms problemen hadden? Gelukkig niet, maar dit is tot 3 maal toe gebeurd, dan klink je op een gegeven moment niet meer zo geloofwaardig :( We zitten nu al een maand of 3 te wacten op een brief, die ze ons hebben toegezegd, waarin we zwart op wit hebben, dat wij in ons recht staan. En wat gebeurd er gisteren? Weer een brief van een deurwaarder die, namens verzekeraar, geld komt eisen..... :palm:
We hebben destijds contact gehad met het juridisch loket en rechtsbijstand zou op dat moment niks meer kunnen betekenen, omdat deze zaak al liep,voordat ik me had aangemeld voor bijstand. We kunnen een rechter gaan inschakelen, maar dat brengt veel kosten met zich mee en we schieten er verder niks mee op.

Sorry, heel verhaal! Maar we zijn er zo klaar mee en hopen dat we nooit, maar dan ook nooit meer zulke problemen krijgen. Dit hierboven is nog maar een fractie van wat er allemaal gebeurd is namelijk. Ondertussen willen we ook erg graag overstappen naar een andere verzekeraar, maar ik wil nu eerst alles eens kunnen afsluiten en we worden steeds van het kastje naar de muur geslingerd. Ik wil het kunnen afsluiten, maar zelfs dit blijkt teveel gevraagd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 08:21

Re: Rechtsbijstandverzekering

Huh, dat moet voor zo'n verzekeraar toch simpel zijn, een belletje naar de deurwaarder dat zij de zaak terug trekken? Wat vreemd.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Jan 2017 08:22

Re: Rechtsbijstandverzekering

Oh jeetje, wat een verhaal! Ik snap dat je er helemaal klaar mee bent.
Vervelend dat de rechtsbijstand niets kan doen in deze. Wij hadden een ander conflict (met de projectontwikkelaar van onze woning), dit conflict liep al. Toch heeft Das ons alsnog kunnen helpen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Jan 2017 08:41

Re: Rechtsbijstandverzekering

Maple schreef:Huh, dat moet voor zo'n verzekeraar toch simpel zijn, een belletje naar de deurwaarder dat zij de zaak terug trekken? Wat vreemd.

Dat gebeurd ook iedere keer, maar op de een of andere manier blijft dit zich herhalen. En het steevaste antwoord wat we krijgen is dat mensen fouten blijven maken.... :palm: :palm: :palm: Dit is inmiddels zo'n raar verhaal, dat ik het zelf amper geloof. We willen graag met de verzekeraar om de tafel op kantoor, maar daar willen ze niet aan meewerken, want zoiets kan ook per telefoon?! Dat hebben we inmiddels allang geprobeerd, maar het levert niks op. Alsof je tegen de muur praat.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 08:44

Re: Rechtsbijstandverzekering

En als je nou zelf contact met de deurwaarder opneemt? Ze kunnen die zaak niet zomaar stopzetten natuurlijk, maar als je hen de situatie uitlegt, misschien dat zij zelf dan nog eens in contact kunnen treden met de verzekeraar. Of dat écht kan weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis. Verder heb ik inderdaad wel eens gehoord dat DAS kan helpen bij lopende zaken.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Jan 2017 08:44

Re: Rechtsbijstandverzekering

Bloom schreef:Oh jeetje, wat een verhaal! Ik snap dat je er helemaal klaar mee bent.
Vervelend dat de rechtsbijstand niets kan doen in deze. Wij hadden een ander conflict (met de projectontwikkelaar van onze woning), dit conflict liep al. Toch heeft Das ons alsnog kunnen helpen.

Je hebt inderdaad DAS flexx, maar daar rekenen ze vaste bedragen voor iedere stap die ze nemen. Prima, maar ik ga geen €1000 betalen om een rechter in te schakelen, als ik niet zeker weet of ik dat bedrag ook weer terug krijg. Misschien een beetje krom geformuleerd, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik kan er altijd nog eens een belletje voor doen natuurlijk.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Jan 2017 08:48

Re: Rechtsbijstandverzekering

Maple schreef:En als je nou zelf contact met de deurwaarder opneemt? Ze kunnen die zaak niet zomaar stopzetten natuurlijk, maar als je hen de situatie uitlegt, misschien dat zij zelf dan nog eens in contact kunnen treden met de verzekeraar. Of dat écht kan weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis. Verder heb ik inderdaad wel eens gehoord dat DAS kan helpen bij lopende zaken.

Dit hebben we inmiddels al wel 5 keer gedaan, ze koppelen dan inderdaad terug naar de verzekeraar. Maar doordat de verzekeraar steeds in gebreke blijft, nemen die opnieuw contact op met de deurwaarder, omdat we zogenaamd geld schuldig zijn. Dit is momenteel een soort van vicieuze cirkel, waar we niet uit lijken te komen. En dat is zwaar ***
Laatst gewijzigd door Leipe Loetje op 05 Jan 2017 08:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 08:49

Re: Rechtsbijstandverzekering

Als daarmee de zaak afgerond en m'n naam 'gezuiverd' zou zijn, zou ik die €1000 er zeker voor over hebben. Of ik het nou wel of niet terugkrijg. Ze willen zelfs beslag leggen op 't salaris, dit is toch ook niks?
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 08:52

Re: Rechtsbijstandverzekering

Overigens zou ik nogmaals het juridisch loket inschakelen, vragen of zij je rechten uit willen zoeken en vragen of zij een brief voor je willen schrijven waarin ze die rechten duidelijk maken. Dreig in die brief ook gerust maar net de rechter/publiciteit, misschien lopen ze dan een stapje harder.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Jan 2017 08:55

Re: Rechtsbijstandverzekering

Klopt. Maar ik vind €1000 neerleggen voor een fout, die ik zelf niet heb gemaakt, erg zuur en ik kan het beter gebruiken. Erg dubbel, dat snap ik. Een beetje eigen schuld, dikke bult, omdat ik niet verzekerd ben. Zuur lesje helaas.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 05 Jan 2017 08:56

Re: Rechtsbijstandverzekering

Maple schreef:Overigens zou ik nogmaals het juridisch loket inschakelen, vragen of zij je rechten uit willen zoeken en vragen of zij een brief voor je willen schrijven waarin ze die rechten duidelijk maken. Dreig in die brief ook gerust maar net de rechter/publiciteit, misschien lopen ze dan een stapje harder.

Dit is een goede, ga ik doen!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jan 2017 08:58

Re: Rechtsbijstandverzekering

Tja, maar de andere kant is dat je misschien jarenlang premie voor rechtsbijstand betaalt die je al die tijd niet gebruikt. Zie je dat geld dan ook als geld wat je beter kunt gebruiken? Een verzekering kost nu eenmaal geld.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers