Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote kinderboekentopic

<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:53

Bericht 03 Jan 2017 21:29

Re: Het grote kinderboekentopic

Geel, Richard Scary-boeken las ik vroeger ook heel veel (of werd mij voorgelezen), mijn neefje van 1,5 vindt het ook geweldig!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 03 Jan 2017 21:33

Re: Het grote kinderboekentopic

Oh, Richard Scarry had ik vroeger en vond ik zo leuk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 03 Jan 2017 21:48

Re: Het grote kinderboekentopic

De wereld van de Gorgels vind jongste zoon op het moment erg leuk.
Oudste is fan van Koen Kampioen...
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Patsy

Bericht 03 Jan 2017 22:10

Re: Het grote kinderboekentopic

Die boeken van Richard Scarry heb ik ook veel gelezen idd. Ik vond ze altijd erg leuk.

Mijn zoons zijn dol op de boekjes van Gonnie het gansje.

Ik vind zelf de boeken van Annie M.G. Schmidt geweldig.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Jan 2017 22:22

Re: Het grote kinderboekentopic

Platvoetje en Monkie vonden de kinderen hier altijd erg mooi.
De gele ballon hebben wij ook in grote, dikke kartonnen uitvoering en dat is maar goed ook want mijn zoon leest dat boek nog steeds vaak.
Verder waren/zijn hier o.a. favoriet: Gonnie en Gijsje, Rupsje nooitgenoeg, over een kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop had gepoept, woezel en pip, otje, puddingtarzan, dolfje weerwolfje, boeken van Roald Dahl.

Aan mijn zoon moet ik nu eindeloos boeken van Kabouter Langmuts voorlezen, dat zijn boeken voor hooggevoelige kinderen. Ik vind het fijne boeken, herkenbaar voor hem en aanknopingspunt om het met hem over zijn eigen gevoel te hebben.

Voor beginnende lezers vind ik het boekje 'pak me dan' over dolfje weerwolfje een aanrader. Is een dun AVI start boekje, vooral omdat het over dolfje weerwolfje gaat vindt mijn zoon het een leuk stoer boekje. Het is wel snel uit dus vooral een aanrader om een keer in de bieb te lenen.

Mijn dochter vond toen ze in groep 3/4 zat de boeken over de Roskam en de boeken over Foeksia erg leuk om zelf te lezen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 04 Jan 2017 08:17

Re: Het grote kinderboekentopic

Leuke boeken worden hier genoemd!
Vorig jaar heb ik 'het boek zonder tekeningen' gekocht en mijn neefjes (4&6) zijn hier ontzettend fan van. Staan wat gekke woorden in en je moet dit als volwassene voorlezen, overslaan mag niet.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Jan 2017 09:05

Re: Het grote kinderboekentopic

Grote favorieten hier zijn:

- Elmer
- Kleine beer
- Gigantosaurus
- Dikkie dik

En verder heb ik nog een hele stapel van die disneyboekjes van vroeger en dat vindt hij nu ook erg leuk.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 04 Jan 2017 11:16

Re: Het grote kinderboekentopic

Taeda schreef:Leuke boeken worden hier genoemd!
Vorig jaar heb ik 'het boek zonder tekeningen' gekocht en mijn neefjes (4&6) zijn hier ontzettend fan van. Staan wat gekke woorden in en je moet dit als volwassene voorlezen, overslaan mag niet.


Dit boek had ik ook nog in gedachten om hier te noemen. Indertijd stond er volgens mij ook een filmpje van op dit forum, vond het zo leuk. https://www.youtube.com/watch?v=QT_gCuv3WNQ
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 11:23

Re: Het grote kinderboekentopic

Richard Scarry vond ik ook echt geweldig als kind. Kon helemaal verdwijnen in de tekeningen.

Welterusten Kleine Beer van Martin Waddell wil ik ook nog kopen. Die vond ik ook zo lief als kind.

Eric Carle mag eigenlijk ook niet ontbreken.
Let's discover the world together.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 04 Jan 2017 11:24

Re: Het grote kinderboekentopic

Ik vind de boeken van Sven Nordqvist over Pettson en poes Findus trouwens ook fantastisch qua tekeningen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jan 2017 11:44

Re: Het grote kinderboekentopic

Ik was vroeger groot fan van Roald Dahl, heel leuke boeken vind ik dat. Wel voor wat oudere kinderen natuurlijk, dus hier hebben jullie weinig aan :P
❤ 7 juni 2018
<<

Patsy

Bericht 04 Jan 2017 11:49

Re: Het grote kinderboekentopic

Bliss schreef:Ik was vroeger groot fan van Roald Dahl, heel leuke boeken vind ik dat. Wel voor wat oudere kinderen natuurlijk, dus hier hebben jullie weinig aan :P


Zijn boeken zijn geweldig! Ik kan niet wachten tot mijn zoons oud genoeg zijn voor die boeken.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 04 Jan 2017 11:50

Re: Het grote kinderboekentopic

Ik lees iedere dag voor. Leuk om te lezen voor nieuwe ideeën boekjes.
- de gruffalo
- ontbillenbijt
- boekjes van Marianne busser en Ron schreuder
- eendje Kiki
- tip de muis
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 04 Jan 2017 12:42

Re: Het grote kinderboekentopic

De gruffalo is hier ook een hit. Net als het kind van de gruffalo. Voor kerst heeft ie het boek De Gigantosaurus gekregen, is van dezelfde schrijfster als de Gruffolo. En De Vos in het bos is erg leuk. Hier houden ze erg van die boeken waarbij je heel erg kan variëren in stemgeluid en geluid kan maken door op het bed te slaan ofzo. Beetje de spannende prentenboeken.
Mijn oudste is sinds kort groot fan van het leven van een loser en heeft hier al 5 delen van. Erg leuke boeken!
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jan 2017 14:45

Re: Het grote kinderboekentopic

Wat een leuk topic! Monkie staat hier op het verlanglijstje. Die over de paraplu ken ik niet, ga ik eens naar kijken!

Zelf ben ik erg blij met 'Lente Zomer Herfst Winter' waarin je steeds twee bomen ziet veranderen onder de seizoenen. Zit wel tekst bij maar zijn mooie platen. Favoriet op dit moment zijn de boeken van Boer Boris (die vind ik zelf ook echt heel leuk), De kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft, Raad eens hoeveel ik van je hou (ook een klassieker) en Nijntjeboeken in alle soorten en maten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Jan 2017 14:52

Re: Het grote kinderboekentopic

Mijn dochter vindt op dit moment Kolletje er leuk.
En de boeken van Marianne busser en Ron schreuder doen het hier ook goed. Het letterwinkeltje, cijferwinkeltje enz. hebben we uit de bieb geleend.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 04 Jan 2017 19:27

Re: Het grote kinderboekentopic

Marin schreef:Richard Scarry vond ik ook echt geweldig als kind. Kon helemaal verdwijnen in de tekeningen.

Welterusten Kleine Beer van Martin Waddell wil ik ook nog kopen. Die vond ik ook zo lief als kind.

Eric Carle mag eigenlijk ook niet ontbreken.


Ah welterusten kleine beer is het eerste boek dat ik voor Tess kocht. Mijn vader las het me iedere dag voor waardoor ik het hele verhaal woord voor woord kende en hij dacht dat ik al vroeg kon lezen :cheering: echt mijn favoriete boek.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 19:32

Re: Het grote kinderboekentopic

Wat lief Femm! Vindt je dochter het ook leuk?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem210

Bericht 04 Jan 2017 20:35

Re: Het grote kinderboekentopic

Er worden leuke boeken genoemd.
Wij hebben het zoek en vind boek van Gonnie & vriendjes gekregen bij de geboorte van onze dochter.
Ze is er nu nog te jong voor maar ik denk dat het een heel leuk boek is voor als ze straks iets ouder is.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 04 Jan 2017 20:43

Re: Het grote kinderboekentopic

Wat een leuk topic dit. Zie leuke dingen voorbij komen die ik nog eens wil lenen of aanschaffen voor zoon.

Favorieten hier zijn:
- de mooiste vis van de zee.
- over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft
- Jip en Janneke
- we hebben er een geitje bij ( hier zit ook een erg leuke app bij)
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem250

Bericht 04 Jan 2017 20:52

Re: Het grote kinderboekentopic

Leuke tips staan er tussen. Misschien ook wel leuk om te weten; 25 januari beginnen de nationale voorleesdagen weer. In die week staan er in de bibliotheek en, als het goed is, ook op het kdv en peuterspeelzaal, activiteiten rondom het prentenboek van het jaar, op het programma.

Mijn lievelingsboeken van vroeger waren de boeken van Astrid Lindgren. Vooral ronja de roversdochter.

Ik heb Monkie en de paraplu besteld.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 04 Jan 2017 21:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 04 Jan 2017 21:00

Re: Het grote kinderboekentopic

Ik wil de maan! :love:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Jan 2017 21:23

Re: Het grote kinderboekentopic

Leuk HG, je vindt ze vast prachtig. En de kids natuurlijk hehe.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem286

Bericht 04 Jan 2017 22:44

Re: Het grote kinderboekentopic

Ik heb net een leuk boekje van Marianne Busser voorgelezen. (hoera, ik ga naar groep 1). Ze vond het helemaal geweldig dus ik ga daar eens wat meer boekjes van halen.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jan 2017 11:26

Re: Het grote kinderboekentopic

Geel, ga je dan in het Engels voorlezen?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers