Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rotterdam

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 13:38

Rotterdam

Mijn man heeft voor mijn verjaardag een nachtje Rotterdam geboekt met als hoogtepunt eten bij FG :love:

Ik heb ook zin om lekker wat te winkelen en rond te neuzen maar ik hou helemaal niet van drukke winkelstraten op Zaterdag.. Waar moet je zijn in Rotterdam voor kleinere winkels en boetiekjes?

Of wat is er nog meer leuk om te doen voor een stelletje? We vinden het niet erg om grotere stukken te wandelen. Oh en we houden heel erg van cafeetjes om iets te drinken of te snacken. Iemand daar nog tips voor? Of ergens ontbijten?

Dank u!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Jan 2017 16:22

Re: Rotterdam

Niemand? Er wonen hier toch wel mensen in Rotterdam neem ik aan haha.

Misschien heeft iemand nog sightseeing tips?
<<

Geel

Bericht 03 Jan 2017 16:27

Re: Rotterdam

Sorryyyy, holidays drukte hiero. En ik moet zo hard nadenken over die boetiekjes, ik kom echt zo weinig in de stad.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Jan 2017 16:31

Re: Rotterdam

Jaaa ik heb tips! Leuke boetiekjes en cafeetjes vind je in en rond de Witte de Withstraat en aan de Nieuwe Binnenweg.

Ik vond het ook leuk om via de Erasmusbrug naar het Noordereiland en Katendrecht te lopen. Daar heb je De Rotterdam van Rem Koolhaas waar je ook wat kunt drinken, Hotel New York en een hoop hippe nieuwe plekken en gebouwen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jan 2017 16:38

Re: Rotterdam

Teun schreef:Jaaa ik heb tips! Leuke boetiekjes en cafeetjes vind je in en rond de Witte de Withstraat en aan de Nieuwe Binnenweg.


Ja ik vond zelf het NRCafé (Witte de With) leuk een paar jaar geleden, maar weet niet of dat nu nog leuk is hoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jan 2017 17:29

Re: Rotterdam

Kleinere winkeltjes: Zwaanshals, en het gebied rond de Pannekoekstraat. Als je bij de Zwaanhals bent moet je zeker even koffie drinken en taart eten bij Lof der Zoetheid op het Noordplein. Diner kan ik in die buurt Zino Urban Bistro aanbevelen - oh wacht, je ging al naar FG. En ontbijten in die buurt doe je bij Hoofdkantoor van Man met Bril, of bij Bertmans. Oh ja, Bird in de Hofbogen is leuk voor een drankje 's avonds.
In de buurt van de Pannenkoekstraat kun je heel erg lekker ontbijten en lunchen bij Picknick, en de lunch bij Pierre is ook erg goed. Je bent dan ook vlakbij de Markthal.
Als je naar Hotel New York wilt, zou ik niet gaan borrelen in het restaurant zelf, maar in de redelijk nieuwe basement bar, die is leuk. Daar in de buurt heb je ook Café Rotterdam om leuk te borrelen of lunchen, en ik vind de Fenix Food factory altijd een aanrader, veel kleiner en leuker dan de Markthal.
Rondom Witte de With zou ik gaan voor Hopper als het gaat om koffie, ontbijt of lunch (er is ook een Hopper Noord in de Zwaanshals trouwens), La Bru voor cocktails in de Hartmanstraat, zijstraat van de WdW. Als je van wijnbars houdt is het Eigendom in de WdW misschien wat voor je.
<<

anoniem213

Bericht 03 Jan 2017 17:32

Re: Rotterdam

Ik vind de Fenix Food Factory ook veel leuker dan de Markthal inderdaad. Ik vond het bezoeken van een kubuswoning stiekem ook heel leuk.

Veel plezier!
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jan 2017 17:33

Re: Rotterdam

Oh en een hele mooie (en hippe en dure) rooftop cocktailbar bovenop het Groothandelsgebouw, dat is misschien ook wel wat voor jou. Nouja, ik kan nog wel meer verzinnen, maar dit is misschien wel genoeg. Als je nog specifieke verzoekjes hebt, holler!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 09:35

Re: Rotterdam

June schreef:Ik vind de Fenix Food Factory ook veel leuker dan de Markthal inderdaad. Ik vond het bezoeken van een kubuswoning stiekem ook heel leuk.

Veel plezier!


Ja daar wil ikook nog naar toe.

En die tips van Caulfield zijn super om te onthouden. Ik vind Rotterdam heel leuk tegenwoordig. Gelukkig hebben we wat vrienden er wonen dus we komen er wel eens.
Let's discover the world together.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Jan 2017 10:05

Re: Rotterdam

Ja top! Ooh dit vind ik echt heel erg leuk klinken. Toevallig had mijn man ook van de Fenix Food Factory gehoord en daar wilde hij echt heen. Ook al die cafeetjes en ontbijtspots klinken mij echt als muziek in de oren.

Thanks! Heb er echt super veel zin in!

Nu nog een leuke plek vinden om te overnachten. Ik ben verliefd op het Mainport maar vind een kleinere B&B ofzo ook wel erg leuk haha.
<<

Geel

Bericht 04 Jan 2017 10:30

Re: Rotterdam

Marin schreef:Ik vind Rotterdam heel leuk tegenwoordig.
Tss, Rotterdam was altijd al leuk, alleen zag niemand het. :afro:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 10:33

Re: Rotterdam

Geel schreef:
Marin schreef:Ik vind Rotterdam heel leuk tegenwoordig.
Tss, Rotterdam was altijd al leuk, alleen zag niemand het. :afro:


Haha ik kwam er gewoon nooit doofus. Maar ik heb er nu een aantal bruiloften gefotografeerd en kom er wel eens voor die vrienden dus nu ben ik het een beetje aan het ontdekken. Sterker nog, ik probeer as we speak een Rotterdam date te plannen met die vrienden.

Ik weet ook nog een leuk Italiaans restaurantje in Kralingen aan de Oostzeedijk (?) ofzo maar ik weet de naam niet meer. Was wel echt zo'n echt goed Italiaans restaurantje, simpel maar goed.

En de Kantine en Biertuin in Kralingen vind ik ook leuk, ben ik nu paar keer geweest:
http://www.kenbkralingen.nl/

Maar volgens mij heeft het wel een enorme vooruitgang in populariteit gemaakt afgelopen jaren. Niet langer het ondergeschoven kindje, toch?
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 04 Jan 2017 10:42

Re: Rotterdam

Nee, absoluut! Ik proef alleen een soort weerzin tegen die populariteit onder Rotterdammers: enerzijds vinden ze de vooruitgang top en ook hartstikke leuk dat iedereen komt kijken, maar dat ge-verhuis vanuit Amsterdam en populaire gedoe hoeft niet zo. Beetje zo van: nou, leuk dat jullie geweest zijn en nu weer ophoepelen. Ik heb het zelf ook wel. Elke keer als Rotterdam weer ergens wordt aangeprezen, heb ik zin om dat artikel te deleten. 'We' willen we groot zijn, maar niet populair. En zéker niet op Amsterdam gaan lijken, hehe.

Dit is wel een hilarisch filmpje daarover, met Martin van Waardenberg: https://www.youtube.com/watch?v=DBmdKFTLKYI
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 10:46

Re: Rotterdam

Oh ja dat kan ik me wel voorstellen. Die rare concurrentie tussen die twee steden ook altijd. Ik heb zelf weer niet zoveel met Amsterdam, ondanks dat ik daar gewoond heb. Ik denk dat ik meer met Rotterdam zou hebben om te wonen.
Ik kan het filmpje nu niet kijken op m'n werk, maar leuk.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 04 Jan 2017 10:49

Re: Rotterdam

Hahaha, ja leuk hè!

Ik bedoelde met 'op Amsterdam gaan lijken' meer dat toeristische hoor, en ook wel een beetje de attitude, dat hét dat gebeurt. Verder is Amsterdam heus mooi, is toch onze hoofdstad.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 10:52

Re: Rotterdam

Ja dat toeristische is vreselijk in Amsterdam tegenwoordig. 'Ze' proberen nu ook meer mensen naar Haarlem te krijgen om die reden. Zandvoort staat zelfs bekend als 'Amsterdam Beach'. :palm:

Maar mijn man heeft een keer hele leuke food tips voor een Amerikaanse gegeven over Rotterdam. Ik vind het wel echt een leuke stad!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 04 Jan 2017 10:56

Re: Rotterdam

Nou, bedankt Marin! Ik ook, I love it. Vooral de 'oude' dingen. Het mooiste is het gevoel als je vanaf Zuid de Brienenoordbrug oprijdt en dan de skyline ziet liggen. Dat staat niet in de toeristenboekjes, maar kan ik je echt aanraden. (Mocht je ooit eens een lekker lang stuk willen omrijden, haha!)

Haarlem vind ik ook te gek!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 10:57

Re: Rotterdam

Geel schreef:Nou, bedankt Marin! Ik ook, I love it. Vooral de 'oude' dingen. Het mooiste is het gevoel als je vanaf Zuid de Brienenoordbrug oprijdt en dan de skyline ziet liggen. Dat staat niet in de toeristenboekjes, maar kan ik je echt aanraden. (Mocht je ooit eens een lekker lang stuk willen omrijden, haha!)

Haarlem vind ik ook te gek!


Is dat als je vanuit Breda richting de Brienenoordbrug rijdt en dan links kijkt? Zo ja, jaaa, het enige machtige skyline gevoel van Nederland!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 04 Jan 2017 10:59

Re: Rotterdam

Yesss, dat is 'm! Dat uitzicht op een stad heb je echt nergens anders in Nederland, inderdaad.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 13:55

Re: Rotterdam

Nou Geel, na ons gesprek van vanmorgen:

http://www.parool.nl/amsterdam/ook-amst ... ntent=free
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Jan 2017 22:49

Re: Rotterdam

Hee leuk Frankie, eten bij FG, wanneer gaan jullie? Of zijn jullie al geweest?

Ik vind Rotterdam heerlijk, ik mag dat als Amsterdammer misschien niet zeggen, maar als ik er doorheen fiets en kan ik zo genieten. Ik vind het echt een fijne grote stad met veel leuke hippe eettentjes en apartere winkels, goeie restaurants etc.
Ik woon tegenwoordig natuurlijk in Dordt dus Rotterdam daar ben ik zo. Nooit een straf. Haha maar ik mag dat dan weer van mijn vriend niet zeggen, ik moet Dordt het allerleukste vinden, vind ik ook best leuk, goeie plek om te wonen. Maar als ik de grote stad mis (en eigenlijk is Amsterdam gewoon een dorp natuurlijk) dan haal ik met enige regelmaat mijn hart op in Rotterdam.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 08 Mrt 2017 15:51

Re: Rotterdam

Ik up deze even :)

Het weekend na pasen gaan manlief en ik 2 nachtjes naar Rotterdam (vrijdag - zondag).
We logeren in het NHow hotel.

Iemand nog tips voor restaurants, must-sees en leuke winkelstraatjes?
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mrt 2017 16:07

Re: Rotterdam

Caulfield schreef:Kleinere winkeltjes: Zwaanshals, en het gebied rond de Pannekoekstraat. Als je bij de Zwaanhals bent moet je zeker even koffie drinken en taart eten bij Lof der Zoetheid op het Noordplein. Diner kan ik in die buurt Zino Urban Bistro aanbevelen - oh wacht, je ging al naar FG. En ontbijten in die buurt doe je bij Hoofdkantoor van Man met Bril, of bij Bertmans. Oh ja, Bird in de Hofbogen is leuk voor een drankje 's avonds.
In de buurt van de Pannenkoekstraat kun je heel erg lekker ontbijten en lunchen bij Picknick, en de lunch bij Pierre is ook erg goed. Je bent dan ook vlakbij de Markthal.
Als je naar Hotel New York wilt, zou ik niet gaan borrelen in het restaurant zelf, maar in de redelijk nieuwe basement bar, die is leuk. Daar in de buurt heb je ook Café Rotterdam om leuk te borrelen of lunchen, en ik vind de Fenix Food factory altijd een aanrader, veel kleiner en leuker dan de Markthal.
Rondom Witte de With zou ik gaan voor Hopper als het gaat om koffie, ontbijt of lunch (er is ook een Hopper Noord in de Zwaanshals trouwens), La Bru voor cocktails in de Hartmanstraat, zijstraat van de WdW. Als je van wijnbars houdt is het Eigendom in de WdW misschien wat voor je.


Nouja dit :) qua restaurants kan ik wel met je mee denken, wat zoek je voor iets? Een nieuwe hotspot is bijvoorbeeld Savage.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 08 Mrt 2017 16:34

Re: Rotterdam

Thnx, leuk!

Een wijnbar zit er nu niet in, haha.
Qua eten zoek ik eigenlijk een gezellig eetcafé of tapas-achtig iets.
Hoeft niet te luxe en te 'speciaal'.
<<

Geel

Bericht 08 Mrt 2017 16:38

Re: Rotterdam

https://www.debuikvan.nl/rotterdam/top% ... -Rotterdam

Bij Hemel op aarde heb ik gegeten, érg lekker!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers