Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem193

Bericht 03 Jan 2017 20:05

Re: Het hardlooptopic

Herkenbaar un.
Ik moet direct door naar de douche en dan eindigen met koud water. Anders krijg ik het niet meer warm.
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 03 Jan 2017 23:43

Re: Het hardlooptopic

Wat een sportieve meiden hier! Ik heb ook een hele tijd hardgelopen, meegedaan aan hardloopevenementen etc. Sinds juni heb ik niet meer gelopen en ik wil eigenlijk toch wel weer iets gaan doen. Weer conditie opbouwen en fitter worden. Maar die eerste stap... ik kan me er steeds niet toe zetten, helemaal niet met dit koude weer. Iemand tips? :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Jan 2017 07:28

Re: Het hardlooptopic

Ja ik heb een tip! Stel een piepklein doel voor jezelf:
- omkleden, en buiten minimaal 5 minuten hardlopen.

Dat haal je sowieso. Dikke kans dat je dan wel doorgaat maar dan is die eerste drempel al vast weg!
#teammaple🍁
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Jan 2017 07:39

Re: Het hardlooptopic

Ik douche ook altijd gelijk als ik thuiskom na het hardlopen, misschien helpt dat wel UN?

Helaas heb ik niet meer kunnen hardlopen sinds het Sinterklaasweekend. Toen had ik nadien erg last van mijn pezen onder mijn enkel, 3 weken later was het over en ging ik weer hardlopen. Helaas had ik na minder dan 10 minuten weer last en nu moet ik dus weer rusten. Ik ga nu wel echt wachten tot mijn voet helemaal genezen is, zodat ik binnenkort weer gewoon kan gaan hardlopen.

Ik heb overigens wel al andere schoenen gekocht, dat verschil merkte ik wel al gelijk toen ik het 2 weken geleden weer probeerde.
2012 & 2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Jan 2017 22:19

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb 16 december voor het laatst hardgelopen. Inmiddels bevallen!

Ik herken je klachten niet UN, wel vervelend!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem190

Bericht 06 Jan 2017 04:16

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk topic! Ik heb dit jaar 2x gelopen. Nieuwjaarsdag 5km en gisteravond 6,2. Zit rond de 5:10 -5:20 meestal gemiddeld. Gisteren in 31:59 gelopen, ging heerlijk. Perfecte loopweer, paar graden vriezen, super schone lucht.

Pluk er nu om 4:13 wel de vruchten van, mn kuiten houden mij wakker (oké mn snurkende man ook)

UN ik heb het juist omgekeerd, ik raak de warmte uit mijn lichaam helemaal niet kwijt. De dag na het lopen heb ik het nogsteeds bloedheet, als ik straks rustig naar het werk fiets dan zweet ik me n ongeluk. Vind dat echt het meest vervelende aan het hardlopen. Dat ik tijdens het lopen veel zweet is tot daar aan toe, maar snachts de pyjama drijfnat en de volgende dag ook nog zo erg....
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jan 2017 15:59

Re: Het hardlooptopic #2

Oh dat is ook gek TwistedAngel! Rare boel. Goed dat het rennen zo lekker ging.

Ik had vanmorgen een mislukte loop. Kreeg halverwege een zere knie, en een paar weken geleden had ik dat ook en toen rende ik er mee door -> hele week last van m'n knie gehad. Dus dat wilde ik niet, dus ging ik lopen. Maar het vroor en het was ZO KOUD!! Steeds weer een stukje geprobeerd te rennen maar de pijn kwam steeds snel terug dus al wandelend m'n rondje afgemaakt. Ik ren altijd om een meer heen dus m'n loopje verkorten ging ook niet.

Ik kwam echt totaal bevroren thuis, kon niet meer praten want m'n lippen deden niet meer mee. Blegh!
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 06 Jan 2017 16:08

Re: Het hardlooptopic #2

Misschien kan het hier meeschrijven voor mij een stok achter de deur zijn om wat vaker en langer te gaan hardlopen. Ik vind hardlopen heerlijk, maar ga ook elke dag al een km of 5 a 10 wandelen met baby en heb dan vaak geen tijd of zin meer om hard te lopen. Nou ja, als man straks thuis komt hoop ik nog een rondje te kunnen gaan. Ik ben 6 weken na de bevalling weer begonnen met hardlopen, mijn baby is nu 12 weken en ik loop weer 5km. Dit moet ik uitbreiden naar 10 km in maart vanwege een wedstrijd. Liefst ook nog een leuk tempo :smile:

UN misschien is de demping in je schoenen niet meer zo goed, dat je daardoor knieklachten krijgt?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jan 2017 18:08

Re: Het hardlooptopic #2

Wow luisa wat heb jij snel opgebouwd zeg! Wat fijn voor je dat dat zo goed gaat.
Ja van die schoenen zat ik ook aan te denken maar in m'n runkeeper app hou ik dat bij, er staat dat ik ze na 500km moet vervangen en ik zit nu op 200km.
#teammaple🍁
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 06 Jan 2017 23:39

Re: Het hardlooptopic #2

Nou inderdaad Luisa, je hebt het snel weer opgebouwd. Als je zo snel naar de 5km bent gegaan, zal die 10km vast ook wel lukken, succes!

UN, wat rot. Goed dat je wel gelijk gestopt bent met rennen, anders blijf je er mee zitten.
2012 & 2016
<<

Anoniem190

Bericht 08 Jan 2017 15:21

Re: Het hardlooptopic #2

Na al maanden niet verder dan 5-6 km gelopen te hebben heb ik vandaag mijn persoonlijke afstandsrecord verbroken! 13,8km. Mijn langste afstand was 10km. Mijn pr tijd daarvan meteen ook verbroken. Wel heb ik tussendoor stukjes (halve minuut, een stuk of 5-6 keer) maar ben zoo blij dat het gelukt is!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 09 Jan 2017 10:06

Re: Het hardlooptopic #2

Wauw, wat goed TA!
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2017 10:21

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ga vanavond weer een keertje lopen.

In 2015 en 2016 pogingen gedaan. Ik vind het erg leuk, maar helaas kreeg ik (denk ik door m`n overgewicht) gauw zere knieën en het voelde ook heel zwaar aan allemaal. Nu ben ik natuurlijk veel lichter en denk ik (hoop ik vooral) dat het nu een stuk beter zal gaan.
Omdat het hier overal nog al donker is `s avonds (bos) ga ik richting het dorp rennen en dan maar dezelfde weg weer terug. Dat is ongeveer 1.8km. Leuk om mee te beginnen dacht ik.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Jan 2017 11:25

Re: Het hardlooptopic #2

Ik zou om te beginnen idd vooral een makkelijk en fijn te lopen stuk nemen, afstand is ondergeschikt. En als het beter gaat kan je altijd uitbouwen Cotton. Misschien kan je beginnen met Evy of een andere app? Dat hielp mij ooit wel goed om te beginnen. Dan houd je het misschien ook eerder vol.

Ik ga straks weer een rondje van 5 km. En dan vanaf volgende week langzaam de afstand opbouwen.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2017 11:30

Re: Het hardlooptopic #2

Ik vind muziek of iets in de oren heel vervelend, dus ik ga het gewoon 'zo' proberen. Heb wel met Evy geprobeerd voorheen en dat ging opzich wel redelijk, zij is zelf ook wel motiverend, maar muziek en dopjes in m`n oren vind ik echt vreselijk :P
<<

Anoniem193

Bericht 09 Jan 2017 12:54

Re: Het hardlooptopic #2

Heb je wel een plan? Of ga je gewoon lopen en zie je wel waar het schip strand?
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2017 12:56

Re: Het hardlooptopic #2

Haha, vanavond gaat het regenen lees ik. XD

Maar ik zie wel hoe het gaat. Het is niet m`n eerste keer ooit, dus ik bak er vast wel iets van.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 09 Jan 2017 13:29

Re: Het hardlooptopic #2

Heeft iemand voor mij misschien die bestanden van Evy? Ik dacht dat ik ze nog had, maar het begint pas bij les 14. Iets te voorbarig! :P

Of een andere tip waarmee je als beginner kunt opbouwen?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 09 Jan 2017 15:03

Re: Het hardlooptopic #2

Je hebt ook de Evy app Burn. Die gebruik ik. Kan je lessenpakketten aankopen (zijn geloof ik 4 euro voor een reeks).
2012 & 2016
<<

Elle123

Bericht 09 Jan 2017 16:40

Re: Het hardlooptopic #2

Oh Cotton, ik kan juist echt total niet lopen zonder muziek! Dan ben ik echt na een km al moe. Gek eigenlijk he?
En lopen door de regen is juist superlekker, zit er meer zuurstof in de lucht. Het fijnst is dan wel om te vertrekken als het droog is, en dan de laatste 1 of 2 km door de regen (maar niet van die harde regen). Maar eigenlijk is dat toch fijner als het wat warmer is...

Ik heb 31 December een run van 15 km gedaan in Eindhoven, daarna niet meer geweest. Hopelijk kan ik deze week weer eens een rondje maken! Ik loop het liefst door het bos, maar dat wordt lastig nu het zo vroeg donker is. Dus dan maak ik altijd maar een rondje om ons dorp, daar loopt een fietspad omheen en dat is in totaal 8 km.

Ik zou dit jaar wel weer eens een halve marathon willen doen, in maart of april ofzo. En dan bij voorkeur in een leuke stad. Hebben jullie die run in Disneyland Parijs gezien? Dat is in September, hoe cool!
Via www.girlslove2run.nl kun je er tickets voor winnen, moet je 15 workouts doen in januari (alle workouts tellen) en op Instagram plaatsen met #girlslove2rundisney :)
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jan 2017 18:20

Re: Het hardlooptopic #2

Ja grappig hoe dat verschilt. Misschien was het ook wel een combi dat het zo moeizaam ging en dan nog dat mens in m'n oor te zeuren.

Hebben jullie verlichting op in donker?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Jan 2017 18:25

Re: Het hardlooptopic #2

Burn schreef:Heeft iemand voor mij misschien die bestanden van Evy? Ik dacht dat ik ze nog had, maar het begint pas bij les 14. Iets te voorbarig! :P

Of een andere tip waarmee je als beginner kunt opbouwen?


Deze?
http://starttorun.info/start-to-run-mp3-gratis-download/
2016
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 09 Jan 2017 19:17

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb vanavond ook gelopen, ruim 3 km in 25 minuten. Lekker rustig tempo. Voelde goed. Woensdagochtend als mijn kinderen op school zijn wil ik weer gaan lopen.
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 09 Jan 2017 19:18

Re: Het hardlooptopic #2

Ik moet trouwens ook muziek (Qmusic) aan hebben staan tijdens het lopen. :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Feb 2017 11:41

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker zoux!

Ik ben net bij de fysio geweest vanwege m'n knie! En ze constateerde een scheefstand in m'n heupen, een geblokkeerd SI gewricht en iets met m'n kniespier.
Dat gaat ze volgende week allemaal losmaken, ik ga oefeningen doen en nieuwe schoenen kopen en dan is het hopelijk met een paar weekjes weer ok.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers