Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 03 Jan 2017 17:06

Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Ik ga daar volgende maand heen en wil wat ervaringen horen van mensen die er geweest zijn. Dus laat je horen!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Jan 2017 17:38

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Ik ben 3 weken in Peru geweest. Echt een super reis! Ben 8 dagen in de jungle van Menu geweest. Veel wildlife gezien daar. Dat vond ik mooier dan Macchu Picchu. Ben in Lima, Arequipa, Cusco en Manu geweest. Lima is vooral heel groot en druk. Maar het eten is super lekker. We hebben er gefietst en meerdere foodtours gedaan. Arequipa is heel mooi en rustig op ongeveer 2000 meter hoogte. Moest ik wel ff aan wennen. Daar hebben we het mummie meisje bezichtigd dat is gevonden bovenop een vulkaan. Is wel een aanrader, erg interessant. Cusco ligt erg hoog, daar de eerste dagen echt rustig aan moeten doen vanwege de hoogte. Is een leuke stad maar vergeleken met Arequipa heel toeristisch. Doe daar vooral echt rustig aan, de hoogte ga je zeker merken.

Wat heb je op de planning staan?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Jan 2017 05:39

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Ik in beide.
Let erop dat je in Peru, als je naar Macchu Pichu gaat, last kunt krijgen van hoogteziekte. Ik had er niet bij nagedacht en vond het wat overdreven met als gevolg dat ik met 40 graden koorts daar was. Ik was ook doodziek in Cusco. Dus bouw dat langzaam op is mijn advies.
Als je met de bus reist, zet je tas niet op de grond, kinderen kruipen onder de stoel door en snijden met een mesje je hengsels door als je je tas aan je been vastzet. veel gebeurd met mede reizigers. De grensovergang van Peru naar Bolivia met de bus duurde voor ons 11 uren wachten staand in een rij. Ik ben heel erg blond en ben in Bolivia echt schandalig slecht behandeld, mensen weigerden met me te praten, alleen tegen m'n man. Ik moest huilen van opluchting toen we in Brazilie aankwamen.
Wat natuur en bezienswaardigheden betreft: fantastisch.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 04 Jan 2017 10:23

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Ik ben in beide landen geweest. Heel bijzonder. Vooral de natuur/omgeving vond ik overweldigend mooi.
We hebben in Landcruisers de Altiplano overgestoken en hebben een trekking gemaakt in de bergen boven La Paz.
We zijn ook in La Paz zelf geweest. Ik vond het een fascinerende stad.
Ik heb wel meerdere malen last gehad van de hoogte en ben een keer flink ziek geworden van verkeerd eten en water.
We zijn in Cusco geweest en bij het Titicacameer. Ook zijn we bij Macchu Pichu geweest. Ik vond het heel mooi.
Lima vond ik niet veel aan.
Verder vond ik de mensen in Bolivia sympathieker dan in Peru.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Jan 2017 10:33

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Oh ik vond Lima geweldig en La Paz een vieze bedreigende stad. Bijzonder hoe dat kan verschillen hè?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 04 Jan 2017 10:53

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Wij hebben trouwens luxe gereisd en alles gevlogen. Lima naar Arequipa en Arequipa naar Cusco. Vonden het zonde om in die korte tijd dat we er waren in de bus te zitten.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jan 2017 14:56

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Marsy31 schreef:Oh ik vond Lima geweldig en La Paz een vieze bedreigende stad. Bijzonder hoe dat kan verschillen hè?


Ja we hebben het heel verschillend ervaren inderdaad. Grappig eigenlijk hoe dat kan verschillen.
<<

Anoniem249

Bericht 08 Jan 2017 14:59

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

In Peru vond ik het eten heerlijk. Erg fan van Haucachina (oase in de woestijn waar je kunt sandboarden). Wij zijn vervolgens doorgereden naar Cusco. (Arequipa hebben wij dus overgeslagen) Eerste dag last van hoogteziekte gehad, daarna niet meer. Machu Picchu vonden wij echt fantastisch. Het lopen, de natuur etc. Lima was ik niet van onder de indruk en zijn we vrij snel weggegaan (gewoon een grote stad).

Wij hadden slechte ervaring met de grensovergang Ecuador - Peru, en zijn daarom met Bolivia hop vanaf Cusco gaan reizen. Je maakt daarmee tussenstops waar je een tour kunt doen of je kan uitstappen en een nacht/dag/langer blijven. Het is heel veilig en je leert veel mensen kennen. Onze grensovergang ging dan ook heel rustig en prettig, we waren zo weer weg.
La Paz vond ik niet heel bijzonder, maar de death road vond ik toch wel leuk om te rijden! Daarna hebben we de nachtbus naar Uyuni gepakt en vanuit daar een 3 daagse tour over de zoutvlaktes gemaakt. Aanrader om met Red Planet te gaan, zij zijn de enige die de 2e nacht bij een hot spring slapen en die heb je savonds dus voor jezelf. Vond ik erg bijzonder. Wij zijn door hun gedropt in Chili, maar je kunt ook kiezen om terug gebracht te worden in Uyuni.

Wat nog een aanrader is, is om ook de zonsondergang tour (een avond tour) te doen naar de zoutvlaktes dat levert echt fantastische plaatjes op (bij helder weer). Eten in Bolivia vond ik niet lekker. Ik heb me nergens onveilig gevoeld (ben ook blond, maar gelukkig niks naars meegemaakt).

Ik vond het echt heel erg mooi! Mooie reis! Veel plezier.
<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 09 Jan 2017 18:00

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Wow super, bedankt voor jullie reacties. Iedereen noemt andere dingen dus vind het altijd wel lastig om te bepalen waar ik wel en niet heen wil gaan.
Mijn plan is om via Lima, Arequipa richting La Paz te gaan en dan een rondje Bolivia te maken. Vervolgens richting Titicaca en Cusco en dan Manu park in. Ik heb ruim 2 maanden dus kan rustig aan doen denk ik. Een precies plan heb ik nog niet, want ik wil flexibel blijven en zelf bepalen of ik ergens blijf of weer door wil reizen.

Zijn er nog meer absolute must-see of must-do's?
<<

Anoniem249

Bericht 10 Jan 2017 20:00

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

ringling schreef:Wow super, bedankt voor jullie reacties. Iedereen noemt andere dingen dus vind het altijd wel lastig om te bepalen waar ik wel en niet heen wil gaan.
Mijn plan is om via Lima, Arequipa richting La Paz te gaan en dan een rondje Bolivia te maken. Vervolgens richting Titicaca en Cusco en dan Manu park in. Ik heb ruim 2 maanden dus kan rustig aan doen denk ik. Een precies plan heb ik nog niet, want ik wil flexibel blijven en zelf bepalen of ik ergens blijf of weer door wil reizen.

Zijn er nog meer absolute must-see of must-do's?
Ohhh als je 2 maanden hebt zou ik gewoon gaan en daar verder zien. Dan kun je namelijk veeeeel meer doen dan dat. Leuk man, veel plezier!!
<<

Anoniem335

Bericht 13 Apr 2019 16:03

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Iemand nog Peru tips?

Wij hebben in ons hoofd om Lima te bezoeken, dan door te vliegen naar Araquipa, daar 2 nachten verblijven, dan vanuit Cabanaconde zelf te wandelen door de Colca Canyon dan 4 daagse tour Manu National Park, dan 3 nachten Cusco en vervolgens de 5 daagse tour naar Machu Picchu. Dan weer terug naar Cusco, vliegen naar Lima en vliegen naar Amsterdam.

We zijn vooral nog op zoek naar een goede organisatie voor het Manu National Park en andere leuke tips.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 14 Apr 2019 12:41

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Kexter schreef:Iemand nog Peru tips?

Wij hebben in ons hoofd om Lima te bezoeken, dan door te vliegen naar Araquipa, daar 2 nachten verblijven, dan vanuit Cabanaconde zelf te wandelen door de Colca Canyon dan 4 daagse tour Manu National Park, dan 3 nachten Cusco en vervolgens de 5 daagse tour naar Machu Picchu. Dan weer terug naar Cusco, vliegen naar Lima en vliegen naar Amsterdam.

We zijn vooral nog op zoek naar een goede organisatie voor het Manu National Park en andere leuke tips.


Manu park zijn we 8 dagen geweest. Kan ik je echt aanraden dan zie je veel wildlife, je moet echt diep het gebied in hiervoor. Wij zijn in het gebied geweest waar geen Westerse beschaving meer is. Machu Picchu kun je ervoor inkorten, viel echt in het niet bij de magie van de jungle! Je staat bij Macchu picchu met duizenden anderen op dezelfde plek ( het is mega toeristisch met busladingen komen ze erheen), diep in de jungle waren wij op dat moment de enige toeristen.

Bij Macchu Picchu waren we er om 5 uur 's morgens dat vond ik wel magisch en was er nog geen kip te bekennen. Naarmate het later werdd, kwamen de bussen en is de magie weg en is het een plek vol met mensen en niks anders.
<<

Anoniem335

Bericht 28 Apr 2019 16:34

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Ja Machu Picchu lopen we vooral heel omheen, we zijn in Machu Picchu zelf maar een paar uur. Jungle hebben we op Borneo ook al veel gezien, daarom wilden we dat wat korter doen. De meeste van het Manu NP mag je niet in omdat het beschermd is, maar je kan natuurlijk wel meer op zij lopen etc. We gaan wel lang ook naar de cola canyon, daar heb ik ook erg veel zin in.

Leuk om je reactie te lezen. Misschien toch wat langer nog naar Manu.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 28 Apr 2019 17:40

Re: Wie is er naar Peru en/of Bolivia geweest?

Kexter schreef:Ja Machu Picchu lopen we vooral heel omheen, we zijn in Machu Picchu zelf maar een paar uur. Jungle hebben we op Borneo ook al veel gezien, daarom wilden we dat wat korter doen. De meeste van het Manu NP mag je niet in omdat het beschermd is, maar je kan natuurlijk wel meer op zij lopen etc. We gaan wel lang ook naar de cola canyon, daar heb ik ook erg veel zin in.

Leuk om je reactie te lezen. Misschien toch wat langer nog naar Manu.


Wij mochten ver het park in met aanmelding bij een ranger station, via tour organisatie geregeld. Anders mag je er idd niet ver in.

Ik weet niet of iedere jungle veel van hetzelfde is en welke dieren je inmiddels al hebt gezien. Maar in Manu hebben we een jaguar, anaconda en reuzenotters gezien, was erg gaaf!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers