Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2017 21:39

Re: Healthy en fit in 2017

Lady schreef:Wanneer ik eenmaal in een ritme zit qua sporten, zoals nu bijvoorbeeld drie maal per week, dan gaat het bij mij heel goed en heb ik er ook plezier in. Wanneer ik het laat versloffen en bijvoorbeeld een week niet ga, dan ben ik uit mijn ritme en wil het niet meer, raak ik gedemotiveerd. Dus die berg zul je nog even moeten nemen Holy. Wellicht gaat je gewicht ook wat omhoog door zulke workouts, doordat je spieren kweekt.

.


Dit is ook echt zo mijn probleem. Waarom werkt dat zo?! Het irriteert me echt mateloos altijd, die demotivatie en dat slappe gezeik van mezelf. En elke x vind ik het net niet erg genoeg er wat aan te doen. Maar het moet binnenkort toch echt. Merken jullie mijn aanloopje? :D

Ik vind een fitbit trouwens een hele leuke motivator. Mijn iPhone telt ook beweging, maar die heb je niet altijd bij je (op mijn werk loop ik veel en probeer ik 'm wel zoveel mogelijk mee te nemen maar toch). Hebben jullie een stappenteller/fitbit?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem222

Bericht 02 Jan 2017 21:41

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb echt een sportprobleem jongens. Ik vind sporten helemaal niet stom maar ik maak wel echt lange dagen op werk en als het dan donker is als ik wegga en donker als ik terugkom dan trek ik het gewoon niet. Ik ben meestal allang blij als ik voor half 8'gegeten heb. Hoee los ik dat op? Ik heb een collega die elke dag (!!) voor werk sport. HOE DAN. En als ik eenmaal ga vind ik het heerlijk. Ben op 1 januari een rondje gaan rennen en tussendoor verschillende varianten op de squat gedaan, heerlijk! Dat was waarschijnlijk ook meteen de laatste keer van 2017 haha!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2017 21:49

Re: Healthy en fit in 2017

Ja ik heb een Fitbit. Heel motiverend!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 03 Jan 2017 08:08

Re: Healthy en fit in 2017

Wat is een Fitbit? :nerd:

Ik heb vannacht een vet leuke tight besteld in de sale. Daar word ik ook altijd erg blij en gemotiveerd van :).

https://m.zalando.nl/nike-performance-t ... 0-q12.html
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jan 2017 08:22

Re: Healthy en fit in 2017

Haha jaaaa dingen shoppen werd ik ook altijd vet gemotiveerd van! Vorig jaar mocht ik als ik drie maanden BC had gedaan nieuwe schoenen, na de zomer toen ik weer begon. Ik heb ze nog steeds niet :nerd:

Een fitbit is een soort van activity tracker. Het is geloof ik een merknaam, maar weet niet of alle soorten fitbits ook hetzelfde doen. Sommige trillen als je ff moet gaan bewegen bijv. Je kunt 'm dragen als horloge maar mijn collega heeft 'm bijv aan haar BH hangen onder haar kleren. Lijkt me leuk om iig aan meer stappen te komen. Welke heb jij Cotton??
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jan 2017 08:42

Re: Healthy en fit in 2017

Zora schreef:
Een fitbit is een soort van activity tracker. Het is geloof ik een merknaam, maar weet niet of alle soorten fitbits ook hetzelfde doen. Sommige trillen als je ff moet gaan bewegen bijv. Je kunt 'm dragen als horloge maar mijn collega heeft 'm bijv aan haar BH hangen onder haar kleren. Lijkt me leuk om iig aan meer stappen te komen. Welke heb jij Cotton??

Ja Fitbit is idd een merk van activity trackers. Niet alle trackers doen hetzelfde, sommige tracken ook slaap enzo. Ik heb een Fitbit Zip, de goedkoopste van de Fitbit familie. Dat is voornamelijk een stappenteller zonder extra's zoals slaap. Ik zie daarop m`n stappen, kcal die verbrand zijn, tijd en afstand. Ik heb de Fitbit app gekoppeld met Runkeeper zodat m`n wandelingen en fietstochten ook mooi gekoppeld worden en met MyFitnessPal voor m`n voeding. :ja:
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 03 Jan 2017 08:57

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb mijzelf de Jawbone up 2 cadeau gedaan deze kerst. Althans ik heb hem vorige week besteld, maar hij is nog niet binnen. Ik twijfelde zelf tussen de Jawbone, Polar loop 2 en de Fitbit flex2. Ben benieuwd of ik een goede keuze heb genaakt. En of het echt zo motiverend werkt. Werkt het voor jou nog goed Cotton?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jan 2017 09:12

Re: Healthy en fit in 2017

Ja, maar in de winter krijg ik minder beweging haha. Ik probeer iedere dag minimaal 8500 stappen te zetten en meestal gaat dat wel goed. Ik moet soms wel m`n best doen, dus het is zeker motiverend.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 03 Jan 2017 09:15

Re: Healthy en fit in 2017

Oké! Ik ben benieuwd. Mijn Jawbone heeft overigens een nadeel. Ik doe aan kickboksen, en dan kan ik hem niet om. Niet dat dit iets uitmaakt want dit kan hij volgens de reviews ook biet registreren. Ik moet nog even kijken hoe ik dat oplos.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Jan 2017 09:59

Re: Healthy en fit in 2017

Urban Naked schreef:Ik ga vanmiddag hardlopen en ik ga me aanwennen om meer water te drinken. Elke dag een liter.
Zo dit is alvast mislukt. Baby had koorts en moest worden opgehaald van de kdv. En dat water heb ik ook niet gedaan. Da's mooi, vanaf hier kan het alleen maar beter gaan :)

Ik heb m'n hardloopkloffie aan en ga nu 7km rennen!
#teammaple🍁
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Jan 2017 10:20

Re: Healthy en fit in 2017

Goed bezig, UN! Nu al een gigantische verbetering tov gisteren :wink:

Nou, mijn bootcamp staat gepland voor vanavond! Ga je mee, Zora?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jan 2017 11:41

Re: Healthy en fit in 2017

Wat goed dat jullie als jullie eenmaal sporten het wel leuk vinden. Dat is iets. Ik heb lang, lang geleden (10 jaar) met een vriendin een experiment gedaan. Drie maanden tenminste 4x per week sporten. We dachten dan dat we een verslaving te pakken hadden en dat we dan zouden volhouden. Nee hoor. Niks daarvan. Ik moest me naar de sportschool slepen. En na die drie maanden nooit meer een sportschool van binnen gezien. Ik heb bootcamp geprobeerd, maar ik was altijd de slechtste (vooral met opdrukken), hardlopen (na de 10km behaald te hebben, was mijn zin weg. Ik heb nu twee keer een hardloopperiode van 3 maanden gehad), klassiek ballet (wel leuk, maar na de 10 lessen niet opnieuw begonnen), en ik heb 2 jaar yoga gedaan (dat is wel iets voor mij, daar ben ik goed in, maar daar word ik weer niet fit van).

Maar je raadt nooit waar ik me gisteren voor heb opgegeven. Mijn moeder gaat oppassen. Ik hoorde dat het echt te suf was en dat ik dit nooit op feestjes mag zeggen, maar ach daar kom ik toch nooit meer. Ierse dans. Hahaha! Je hupst, springt en ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik een keer naar Ierland moet. Omdat ik van het landschap houd, Damien Rice en Lisa Hannigan. En omdat een vakantie Ierland er voorlopig ook niet inzit, haal ik Ierland hiernaar toe. Ik word hier vast fit en absolutely fabulous van (zolang ik maar niet hardop zeg waar ik al die energie en rode blossen vandaan haal).
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jan 2017 11:43

Re: Healthy en fit in 2017

Haha wat leuk HGL, veel plezier! Ik heb ook een tijdje yoga gedaan, maar aan de spierpijn te merken dat ik er van kreeg denk ik toch wel dat je er fit van wordt hoor!
<<

Geel

Bericht 03 Jan 2017 11:44

Re: Healthy en fit in 2017

Haha, geweldig Holly! Ik vind t alleen maar vet origineel!
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jan 2017 11:46

Re: Healthy en fit in 2017

Hahaha HG, cool!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Jan 2017 12:10

Re: Healthy en fit in 2017

Hhahahaa ik vind het alleen maar harstikke origineel! Zo wilde ik me opgeven voor derby rollerskating. Leek me zo tof, beetje rolschaatsen en hard beuken. Maar ik vind dan het weer zon drempel dat ik naar een vereniging moet waar ik niemand ken enzo.

Maar het kriebelt ergens wel!

Op zich ging mijn december maand helemaal niet zo schrikbarend slecht, maar het is nu wel weer tijd om even de laatste kilos ook eraf te krijgen. Dus gisteren kwam het winterboek van TGH binnen, en wil ik weer gaan sporten. Ik heb alleen de laatste twee weken niet gesport maar ook dan zit mijn motivatie dus al ergens voorbij mijn dikke teen. En wil ik dus niet meer naar die stomme sportschool! Deze drie dagen ben ik thuis aan het studeren en het leek me best goed om dan tussendoor een uurtje te gaan sporten maar ja... dat doe ik dan weer niet he. Dus ik moet gewoon weer even gaan en dan zit je idd weer zo in het ritme.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jan 2017 12:40

Re: Healthy en fit in 2017

Hahaha HG, te leuk! En ach, wat kan jou het schelen, als je er maar blij van wordt.
Ik heb overigens vaak hetzelfde gehad. Ik had na de bevalling van m'n zoon een postnatale depressie, dus besloot ik te gaan hardlopen. Leek me goed voor alle endorfines enzo. En lekker in de buitenlucht. Gelijk ingeschreven voor de ladiesrun van 7,5 km. Keihard voor getraind, de ladiesrun gelopen en daarna amper nog hardgelopen. Ik was er zo klaar mee, die runnersrush kwam bij mij helaas niet.
Ik probeer zelf 1 keer per week een les yoga of bodybalance te doen. En 1 les iets met kracht en conditie (bodypump, bodyattack, zumba oid). Ik merk dat die combi heel goed werkt voor m'n lijf. Als ik 2 keer in de week alleen kracht en conditie lessen doe, dan verdwijnt m'n lenigheid en sierlijkheid. En dat vind ik niet leuk. Dus die combi is echt prettig.
Gisteravond voor het eerst pilates gedaan, dat zit nu ook bij het lesaanbod. En dat was echt heel leuk om te doen! M'n zus was na een jaar pilates echt mega strak. Dat wil ik ook!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Jan 2017 12:40

Re: Healthy en fit in 2017

Vet leuk juist, HG!
En volgens mij word je van yoga ook fit hoor.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jan 2017 12:41

Re: Healthy en fit in 2017

Van yoga wordt je lenig. En het is ook wel echt goed voor je mind. Maar je bouwt er geen conditie mee op.
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jan 2017 12:46

Re: Healthy en fit in 2017

Caro ik heb nog nooit van derby rollerskating gehoord. Klinkt leuk! Hoe kom je daar op?

Wat een leuke reacties! Ik begin pas in maart. Ik zit nu natuurlijk nog met mijn voet. Dus ik kan nog even lekker luiwammesen. Heb al wel ingrediënten in huis voor gezonde maaltijdsalades.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Jan 2017 12:57

Re: Healthy en fit in 2017

Cool HG! En dan kun je thuis oefenen met je kids, superleuk.

Ik heb net na het rennen een halve liter water gedronken, een halve liter banaan/water/mango en nu heb ik een tomatenomelet op. Maar ik geloof dat ik nog meer moet eten. Ik moet echt m'n kastjes weer gaan aanvullen met volkorencrackers, avocado's, makkelijke diepvriesgroenten zoals erwten voor door een omelet, dat soort spul. Vroeger had ik dat allemaal standaard in huis, ben er helemaal van af gestapt. Nu weer terug!
#teammaple🍁
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 03 Jan 2017 12:57

Re: Healthy en fit in 2017

Haha Hg! Ben echt benieuwd of het wat is en wat voor types er aan meedoen! Wanneer ga je? Als dit niks is, is zumba misschien wel leuk. Bestaat dat nog eigenlijk en is dat nog een beetje hip?

Ik ga dus morgenavond bootcampen. Echt. Maar man wat heb ik daar ook een moeite mee als het donker is 's avonds. :S
Maar ik moet. Ik zie er 's ochtends gewoon tegenop een spijkerbroek aan te trekken. Ze zitten toch echt wel een beetje strak :(

Gister en vandaag tot nu toe gezond gegeten maar moet echt die snaai neiging weer onderdrukken (cappuccino en croissantje in de ochtend (L). Maar dat is gewoon weer even wennen, vond ik eerder ook niet erg. Vanavond ga ik zelf falafel maken! Zo lekker.

Voordat ik ging verbouwen 1,5 jaar terug was ik echt helemaal into het gezonde Rens Kroes achtige superfood eten, durfde niet eens meer een maggi bouillon blokje te gebruiken. Zover wil ik ook weer niet gaan. Onbewerkt en zelfgemaakt als het kan maar, maar niet meer zo krampachtig als eerst.

Meneer de Uil, lastig trouwens als jij wil aankomen en je vriend wil afvallen. Weet je hoe het komt bij hem? Als het echt van snoepen of teveel eten/te weinig bewegen komt is het niet zo erg als hij wat vollere producten mee eet met jou. Dan kan hij op andere terreinen al veel winst behalen. Dingen als boter en kwark zijn ook trouwens vol en mager wel eenvoudig in huis te halen. Een bakje van 500ml hou je niet snel over, dat scheelt.
Smile, it's free!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jan 2017 13:38

Re: Healthy en fit in 2017

Suus schreef:Goed bezig, UN! Nu al een gigantische verbetering tov gisteren :wink:

Nou, mijn bootcamp staat gepland voor vanavond! Ga je mee, Zora?


Uh telt de Nieuwjaarsstamp van morgenochtend ook? :lol:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jan 2017 13:40

Re: Healthy en fit in 2017

Cotton schreef:
Zora schreef:
Een fitbit is een soort van activity tracker. Het is geloof ik een merknaam, maar weet niet of alle soorten fitbits ook hetzelfde doen. Sommige trillen als je ff moet gaan bewegen bijv. Je kunt 'm dragen als horloge maar mijn collega heeft 'm bijv aan haar BH hangen onder haar kleren. Lijkt me leuk om iig aan meer stappen te komen. Welke heb jij Cotton??

Ja Fitbit is idd een merk van activity trackers. Niet alle trackers doen hetzelfde, sommige tracken ook slaap enzo. Ik heb een Fitbit Zip, de goedkoopste van de Fitbit familie. Dat is voornamelijk een stappenteller zonder extra's zoals slaap. Ik zie daarop m`n stappen, kcal die verbrand zijn, tijd en afstand. Ik heb de Fitbit app gekoppeld met Runkeeper zodat m`n wandelingen en fietstochten ook mooi gekoppeld worden en met MyFitnessPal voor m`n voeding. :ja:


Leuk! Meer heb ik niet nodig! Ik ga eens kijken. Leuk dat je'm ook kunt koppelen aan RunKeeper zeg
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem202

Bericht 03 Jan 2017 14:55

Re: Healthy en fit in 2017

Ik doe ook mee, en zal proberen mee te schrijven! Ik sport nu 4 keer in de week, 2x paaldansen en 2x thuis volgens een schema of met een YouTube filmpje. Vind deze afwisseling erg fijn!
ik zit nog tot en met zaterdag op een eiland en ga dan thuis gewoon m'n ritme weer oppakken. Maar over 't algemeen eet ik hier vrij gezond, al is 't wat meer rijst en noodles dan ik gebruikelijk eet. En in vergelijking met de Maleisiërs eet ik t al veel minder, 3 x per dag vind ik wat te veel van het goede en een nasi gerecht als ontbijt vind ik net wat te heftig ;)
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers