Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kia picanto en toyota aygo ervaringen

<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 03 Jan 2017 09:14

Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Helaas is mijn 21 jarige auto nu toch echt aan vervanging toe. Aangezien onze andere auto pas 2 jaar oud is en ik zelf niet veel km rij, zijn we aan het kijken naar een klein wagentje voor mij. We hebben nu de kia picanto en de Toyota aygo op het oog.
Wat is jullie ervaring daar mee? Of hebben jullie nog leuke tips voor kleine wagentjes?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 03 Jan 2017 09:18

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Zelf heb ik geen ervaringen met deze merken. Ik rijd zelf in een nieuwe twingo (inmiddels twee jaar oud). Die wilde ik je als tip meegeven. Klein en fijn, maar anderzijds wel een vier deurs en gemakkelijk te laden in de kofferbak.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Jan 2017 09:21

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Wij hebben een Aygo maar die is echt wel klein met een hele kleine kofferbak. Met pikanto geen ervaring maar wel met Twingo en die kan ik je ook zeker aanraden! Klein maar toch erg ruim, je kan de achterbank naar voor schuiven waardoor je kofferbak groter. Super handig!!
30-04-2017
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 03 Jan 2017 09:48

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Mijn moeder heeft een aygo. Ze is heel blij met d'r autootje.
Ik rij er af en toe in, hij rijd prima maar niet mijn auto, ik vind hem te degelijk.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Jan 2017 09:59

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Hier ook een aygo, voor mij alleen een prima autootje maar nu met J wordt het wel een beetje klein. Toen hij nog in de maxi cosi zat deed ik de kinderwagen op de achterbank en was mn auto vol. Nu hij in een grotere stoel zit heb ik er maar een buggy bij gekocht. Het is te doen maar niet enorm ruim. Verder is het wel een bekend asgo probleem dat je in de winter soms je ramen binnen en buiten moet krabben.
2015 💙
<<

Anoniem252

Bericht 03 Jan 2017 10:16

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik heb toevallig vorige week een Nissan micra gekocht. Is dat nog een optie? Fijn wagentje!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Jan 2017 10:39

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Wij hebben een Peugeot 107 en een Citroen c1, de drielingbroers van de Aygo. Fijne autootjes, goedkoop om in te rijden maar de kofferbak is wel klein.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jan 2017 10:47

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik heb een Kia picanto uit 2006.
De kofferbak is erg klein, maar ik mis de ruimte eigenlijk niet.
Het enige nadeel is dat het even duurt voordat je op snelheid bent. Vooral met rijden op de snelweg is dat wel eens lastig. Maar ik vind het een fijne auto. Heb m inmiddels ook al 5 jaar.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 03 Jan 2017 11:12

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Minx schreef:Hier ook een aygo, voor mij alleen een prima autootje maar nu met J wordt het wel een beetje klein. Toen hij nog in de maxi cosi zat deed ik de kinderwagen op de achterbank en was mn auto vol. Nu hij in een grotere stoel zit heb ik er maar een buggy bij gekocht. Het is te doen maar niet enorm ruim. Verder is het wel een bekend asgo probleem dat je in de winter soms je ramen binnen en buiten moet krabben.


Ik heb ook een Aygo en ik sluit mij bij bovenstaande aan. De kofferbak is klein, dus ik zet boodschappen vaak ook op de achterbank. De buggy past er wel in, de kinderwagen is altijd puzzelen. Ik hoef mijn raam (nog) niet aan de binnenkant te krabben, maar het raam is aan de binnenkant vaak wel helemaal beslagen als het heeft gevroren. Verder ben ik heel tevreden over mijn autootje, hij rijdt erg fijn.
2011 2012 2017
<<

Anoniem234

Bericht 03 Jan 2017 11:29

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Mijn moeder heeft een nieuwe picanto gehad. Reed echt niet fijn vond ik. Vooral in zijn 1 slecht en duurt idd wel even voor je op gang bent. Ze heeft hem na 8 maanden dan ook ingeruild voor een rio.
Zelf heb ik een Citroën c1. 6 jaar geleden nieuw gekocht. Hij rijd echt heerlijk vind ik en heb er nooit wat heftigs aangehad tot nu toe. De kofferbak is idd niet heel groot maar op zich krijg ik alles mee zelfs de kinderwagen, het onderstel dan. De picanto vond ik overigen niet echt veel groter qua kofferbak.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Jan 2017 11:33

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Voor de boodschappen gebruiken wij overigens geen krat maar bigshoppers, daarvan passen er wel 3 in de achernak.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 03 Jan 2017 12:46

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Bedankt voor jullie reacties! Qua kofferbak ruimtes.. sja, ik heb niet echt ruimte nodig. Grote boodschappen doen we met de auto van mijn man en zelf gebruik ik altijd een plastic tasje voor die paar dingen. Ik gebruik nu de kofferbak ook vrijwel nooit.
Ik zal ook eens kijken naar een Twingo :)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Jan 2017 12:51

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik heb ook een aygo en ik vind het echt een fijne auto, maar de kofferbak is inderdaad niet groot.
Mijn ramen beslaan eigenlijk nooit aan de binnenkant.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 03 Jan 2017 18:24

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Toen ik 1,5 jaar geleden een auto zocht heb ik proef gereden in een Aygo, opzich prima maar ik vond het net wat te weinig auto, te basic qua inrichting/dashboard. Optrekken op de snelweg was het ook niet helemaal. Ook een Picanto getest maar die was het ook niet. Toen ging het voor mij nog tussen een Suzuki Alto en Hyundai i10, beide net wat meer auto en trekt ietsje beter op. Het is toen de Hyundai geworden, ben er erg blij mee maar optrekken gaat me soms toch nog wel wat te langzaam op de snelweg.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 03 Jan 2017 19:10

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik heb een vw Up! misschien is dat nog een optie.
Klein van buiten, (redelijk) ruim van binnen! Ben er nog steeds erg blij mee!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 03 Jan 2017 19:45

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

.
Laatst gewijzigd door Believe op 27 Feb 2017 15:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 03 Jan 2017 20:21

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Wij hebben als 2de auto een Kia Picanto en vinden het echt een top ding. Niet heel ruim maar ruim genoeg als 2de auto. En wel 5deurs dus dat is fijn. We hebben een vrij nieuwe en zijn er dus erg blij mee.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Jan 2017 15:53

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Wij hebben nu tijdelijk als voorloper een Kia picanto, ik heb er zelf nog niet in gereden, als bijrijder vind ik het een comfortabele auto. Maar hij is wel echt klein, als ik onze zoon zijn stoel wat onderuit leg zit ik met mijn knieën tegen het dashbord en als we de Bugaboo mee willen nemen kan het net in de kofferbak maar dan moeten we de wielen er af en het zitje helemaal plat en dan zit de kofferbak nok vol, iets anders kan er niet bij.

Qua zuinig rijden ed heb ik eerlijk gezegd geen idee.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elle123

Bericht 04 Jan 2017 16:33

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Qua degelijkheid is mij altijd verteld geen Franse auto te kopen (geen idee wat daar van waar is). Dus ik heb braaf een Japanner gekocht (en ik vind de Twingo ook zo leuk!). . Ik heb een Toyota Yaris (2007) en hij bevalt echt heel erg goed. Superveel ruimte, blijkbaar de auto in die klasse met de meeste ruimte dus ik ben blij (vooral met het dashboardkastje recht voor mijn neus, kan ik zo mijn zonnebril uitvissen). Het is mijn tweede Yaris, nog nooit problemen gehad. Mijn eerste auto was een Suzuki Swift. Ook lekker klein en een stuk sneller/sportiever dan de Yaris (ik had een GS uitvoering). Maar volgens mij zoek jij net een maatje kleiner toch?

Verder is een Hyundai i10 misschien nog wat? De nieuwe modellen zijn best leuk. Een Nissan Micra vind ik ook leuk, die hadden we op Curacao een als huurauto (daar heten ze alleen anders). Vond hem wel een heel basic en plastic dashboard hebben.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 04 Jan 2017 16:47

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik heb een kia picanto uit 2006. Heerlijke auto om in te rijden. Ja de kofferbak is klein, maar ik mis de ruimte niet. Ik rijd er heel Nederland mee door. Natuurlijk trek ik hiermee minder snel op dan met de auto van mijn man, maar heb niet t gevoel te traag op trekken op de snelweg ofzo. Hij is onmiddels 10 jaar oud en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik raad hem aan!
27-12-2011
03-06-2013
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Jan 2017 19:10

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Is een Volkswagen Up! of een Hyundai I10 een optie? Deze auto's zitten ook in de categorie. In de Up! heb ik gereden en dat is wel een fijne zuinige auto. Enig minpuntje is dat je de airco moet gebruiken als de auto beslaat.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jan 2017 19:56

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Is Volkswagen niet duur in onderhoud? Kun je ook kijken naar een Seat Mii of een Skoda Citigo, identiek aan de Up!.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 05 Jan 2017 08:43

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Bedankt weer voor alle tips! Het blijft lastig. Ik zag wel dat in ons dorp een Hyundai i10 te koop staat. Misschien vandaag maar eventjes gaan kijken daar. Die nieuwe modellen zijn inderdaad ook leuk om te zien.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Jan 2017 20:35

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik heb ook gekeken naar die kleine autootjes, maar heb uiteinde een fiat grande punto gekocht. Rijdt als een zonnetje
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Jan 2017 18:57

Re: Kia picanto en toyota aygo ervaringen

Ik rij sinds 1dec een skôda citigo.
De kofferbak is heel diep waardoor je er best veel in kwijt kan.

Wel is het voor mijn dochter iets krapper als ze achter mij zit in haar autostoel nr 1. Maar aan de andere kant is wel ruimte genoeg voor iemand achterin en iemand voorin.
Mijn zoon op alleen een verhoger past weer wel goed achter mij.

Ik ben er erg tevreden over. Hij rijdt ook erg zuinig. Met een volle tank van 35 liter rij ik ruim 650km.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers