Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dertig dagen niet snoepen!

<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 02 Jan 2017 22:10

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik doe mee vanaf morgen.
Heb vanavond het laatste beetje chocola dat nog over was van Kerstmis opgegeten.

Geen chocola, koekjes en snoep meer voor mij.
Chocola gaat de grootste uitdaging worden. Van de rest kan ik met gemak afblijven.
Laatst gewijzigd door Chava op 02 Jan 2017 22:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Jan 2017 22:12

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Zora schreef:Wauw wat knap als je dit volhoudt! En dan snoepen als in de zin van dingen waar suiker in zit? Of hoe vullen jullie het in?

Nou inderdaad! Ik eet zo graag chips, ik zou dat echt geen maand niet kunnen eten denk ik. Of af en toe een stuk chocola, dat zou ik ook niet kunnen missen.
2012 & 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jan 2017 08:29

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Snoes schreef:
Zora schreef:Wauw wat knap als je dit volhoudt! En dan snoepen als in de zin van dingen waar suiker in zit? Of hoe vullen jullie het in?

Nou inderdaad! Ik eet zo graag chips, ik zou dat echt geen maand niet kunnen eten denk ik. Of af en toe een stuk chocola, dat zou ik ook niet kunnen missen.


Sowieso, volgens mij eet ik echt zo vaak 'per ongeluk' iets wat toch snoep is haha. Doen jullie nog wel kauwgom?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Jan 2017 08:40

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Oké, ik waag ook een poging! Vandaag dag 3, want gisteren en eergisteren heb ik niet gesnoept! Het wordt een hele uitdaging voor mij en dan idd ook snoep/koek/chocola. Suiker dus. Chips eet ik niet vaak eigenlijk. Vind het wel lekker (want ik vind alles lekker), maar als ik 'iets lekkers' wil eten, ga ik toch voor iets met suiker. Afkicken dus. Ben benieuwd.
❤ 7 juni 2018
<<

Geel

Bericht 03 Jan 2017 15:39

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Aaaa ik heb echt een enorme suikerdip. Wat moet ik nu eten om dat aan te vechten? Ik heb al een banaan gegeten. Er liggen nog frambozen. Met yoghurt? En wat kan ik er dan bij doen? Yoghurt en frambozen alleen vind ik weer zo saai.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 03 Jan 2017 15:43

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik eet vaak kwark met havermout en banaan en doe er dan wat kokosrasp doorheen, misschien is dat ook iets voor jou? Dan smaakt het net wat zoeter.

Ik zit nu wortels te knagen overigens.
❤ 7 juni 2018
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 03 Jan 2017 16:17

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Hier bezig met dag 2. Gisterenavond goed doorgekomen.

Vandaag heb ik over de dag verspreid ook netjes gegeten. Straks nog een goede avondmaaltijd en zorgen voor afleiding en dan is het zo morgen haha.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Jan 2017 16:22

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Goed van jullie! Ik ga dit doen als de hectische tijd waar ik nu inzit en mijn bloedarmoede achter de rug is. Met klussen en verhuizen is het heel lekker om tussendoor even wat suiker te eten, en als ik me rot voel over dat gedoe met mijn buik is chocola mijn beste vriend. Ik hoop dat het over een tijdje allemaal achter de rug is, dan lijkt me dit een hele goede start om weer fitter te worden.

Succes!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem336

Bericht 03 Jan 2017 18:15

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Dag twee doorstaan! Vanmiddag tijdens een borrel netjes aan de spa blauw.

Merk wel dat ik nu al (!) drang naar suiker voel.


@geel: heb je diepvriesfruit? Banaan in vriezer, en dan wat diepvriesfruit klein beetje laten ontdooien. Staafmixer erin, lekker ijs! Dat doe ik geregeld.
<<

anoniem224

Bericht 03 Jan 2017 18:46

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik doe mee, vanaf morgen. Heb vandaag namelijk al gesnoept en heb teveel lekkers in huis. Dus wil vanavond nog even een klein zakje snoep om het af te leren.
<<

anoniem224

Bericht 03 Jan 2017 18:48

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Dus, dag 1: 4 januari.
<<

Geel

Bericht 03 Jan 2017 20:37

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Oké, ik ga m'n voornemen aanpassen, want zo ga ik het nooit halen. Ik ga letterlijk een maand niet SNOEPen. Las net dit artikel http://www.ad.nl/dossier-nieuws/zo-hou- ... ~afa1c096/ en een 30 dagen helemaal geen zoetigheid is te groot en niet concreet genoeg. Ik merk het nu ook al. Van de snoepjes kan ik prima afblijven, als ik maar wel een stukje chocola mag bij de thee 's avonds.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Jan 2017 09:10

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik heb al gefaald.. bedenk ik ook echt nu pas. Ik Was bij mijn vriend gisteravond en we dronken koffie en kreeg er een blokje brownie bij. Die heb ik compleet zonder nadenken en zonder ook maar een seconde aan deze challenge te denken opgegeten. Dusss... vet goed.... misschien moet ik hem even inlichten hierover.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2017 09:12

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Hahaha Whatever, goed idee.

Ik heb niet gesnoept.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jan 2017 09:18

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik bedacht me dat ik maandag nog hagelslag op brood heb gegeten, maar dit reken ik maar niet tot snoepen. Ik was toen nog vrij en in het weekend eet ik wel vaker een broodje hagelslag. Ik ga nog even bedenken of ik dat ook helemaal ga schrappen verder. Over schrappen gesproken, vandaag 'snoep' ik weer verder van mijn geschrapte wortels :P
❤ 7 juni 2018
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Jan 2017 09:56

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Hier begint dag 3. Pff haha ik vind het maar saai. Dat is ook erg hoor. Dat ik gezelligheid en een fijn gevoel link aan snoep en chips.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Jan 2017 10:56

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik doe ook mee! Vandaag dag drie en ik vind het vooral in de avond moeilijk, echt verslavend die suiker.
De laatste maanden zat ik bijna iedere avond met een clusterende baby, Netflix, thee en wat te snaaien op de bank maar ik word er zo lusteloos van en ben echt zo verschrikkelijk moe de laatste tijd. Dat komt natuurlijk ook wel door de gebroken nachten maar al die suiker helpt dan ook niet echt mee.
<<

Geel

Bericht 04 Jan 2017 10:58

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Frankie schreef:Hier begint dag 3. Pff haha ik vind het maar saai. Dat is ook erg hoor. Dat ik gezelligheid en een fijn gevoel link aan snoep en chips.
Ooo, dit heb ik ook zo erg. En me-time, wordt ook altijd vergezeld van iets lekkers. Nu niet, maar ik had muntthee en een banaan. En ik ga zo maar iets nuttigs doen, dan denk ik er tenminste niet aan.
<<

anoniem224

Bericht 04 Jan 2017 11:08

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik ga trouwens niet de hagelslag/chocopasta op m'n brood 's ochtends skippen. Daar komt niemand aan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jan 2017 11:15

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Geel schreef:
Frankie schreef:Hier begint dag 3. Pff haha ik vind het maar saai. Dat is ook erg hoor. Dat ik gezelligheid en een fijn gevoel link aan snoep en chips.
Ooo, dit heb ik ook zo erg. En me-time, wordt ook altijd vergezeld van iets lekkers. Nu niet, maar ik had muntthee en een banaan. En ik ga zo maar iets nuttigs doen, dan denk ik er tenminste niet aan.


Heb ik ook, ik associeer ontspanning gewoon met iets lekker snaaien. Not good.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2017 11:21

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Het is maar goed dat ik `s avonds zo lui ben dat ik geen zin heb om naar de keuken te lopen :P
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 04 Jan 2017 11:56

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik vind het ook maar lastig, ondanks dat ik al nauwelijks snoepte. Ik mis mijn stukje chocola bij de thee 's avonds toch echt wel.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Geel

Bericht 05 Jan 2017 09:36

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Gaat goed hier, dag 4 van m'n aangepaste challenge en ik heb nog geen snoep gegeten. Wel chocola dus, maar netjes één stukje per dag. Zo vind ik het veel beter vol te houden.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 05 Jan 2017 10:00

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Ik ben mezelf aan het verwennen met fruit dat veel te duur Is maar wel heel lekker en zoet. Dat helpt best goed hier eigenlijk. Verse frambozen en granaatappel enzo. Helpt best wel goed tegen sugar cravings hier. En ik heb een bakje yoghurt met biologische choco cruesli genomen gisteravond. :smile: Maar dat was eigenlijk suf want was niet choco genoeg voor mijn craving dus Had net zo goed gewone cruesli kunnen zijn haha!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 05 Jan 2017 11:42

Re: Dertig dagen niet snoepen!

Geel schreef:Gaat goed hier, dag 4 van m'n aangepaste challenge en ik heb nog geen snoep gegeten. Wel chocola dus, maar netjes één stukje per dag. Zo vind ik het veel beter vol te houden.

Misschien dat ik dit ook maar ga doen.

Vanmorgen werd er op het werk een taart van een zakenrelatie ter attentie van mij bezorgd. Van een hele lekkere bakker.
Heb niets genomen. Collega's blij, omdat er nu meer voor hen was.
To travel is to live
Mijn instagram
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers