Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagzak/draagdoek

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jan 2017 18:45

Re: Draagzak/draagdoek

Het rugpand is erg zacht, gewoon stof, net als andere dragers. Pas als je de baby er andersom in zet (dus met neus naar voren) heb je een verharde kant op z'n ruggetje en die is dus idd niet ok.
#teammaple🍁
<<

Anoniem260

Bericht 02 Jan 2017 19:09

Re: Draagzak/draagdoek

Urban Naked schreef:Het rugpand is erg zacht, gewoon stof, net als andere dragers. Pas als je de baby er andersom in zet (dus met neus naar voren) heb je een verharde kant op z'n ruggetje en die is dus idd niet ok.


Dan zit er toch wel een verhard stuk in? I don't snap it. :confused:
Als ik op afbeeldingen google, zie je wel een soort dikke padding als rugpand. Kan me voorstellen dat daarmee niet de natuurlijke bolling van de rug/billen gevormd kan worden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Jan 2017 19:18

Re: Draagzak/draagdoek

Ik heb research gedaan en volgens mijn bronnen is hij niet ergonomisch maar wel beter dan de babybjorn.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2017 19:25

Re: Draagzak/draagdoek

Al die tegensprekende dingen zijn zo lastig altijd. Maar met z'n gezichtje van me af zou ik sowieso nooit doen. Dus misschien is het dan toch nog een optie. Vind jij het een fijne drager, UN?
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jan 2017 19:38

Re: Draagzak/draagdoek

Stokke is idd niet ergo, wel beter dan bb maar niet ergo. De ergobaby 360 heeft ook de optie naar voren maar die is wel ergo mits je die optie dus niet gebruikt.
2015 💙
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 02 Jan 2017 19:45

Re: Draagzak/draagdoek

Voor het geld dat zo'n Stokke kost zou ik zelf iets anders nemen dat wel ergonomisch is. Rond dat bedrag is best wat te vinden, of voor wat meer/minder afhankelijk van je wensen. Sowieso is er zoveel te koop dat er haast altijd wel iets te vinden is dat goed en mooi tegelijk is. Soms wel even zoeken als je heel specifieke wensen hebt, maar het aanbod is zo ontzettend groot!

Qua draagzakken bijvoorbeeld Boba, Tula, Isara, Rose and Rebellion, Ergobaby, Manduca, etc. Veel verschillende modellen, kleuren en printjes.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Jan 2017 19:47

Re: Draagzak/draagdoek

Bedoelt UN niet dat de verharding aan de buikkant zit en niet in het rugpand. Dus als je de baby andersom er in doet zit de baby zijn rug tegen de eigenlijke buikkant en die is verhard?


Ik vind het ook allemaal ingewikkeld. Ik heb de bykay classic ssc aan gehad en die vond ik heel prettig zitten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 02 Jan 2017 19:52

Re: Draagzak/draagdoek

Ik vind het ook lastig, heb er ook totaal geen verstand van. Ik heb de bykay classic ssc gekocht omdat een drager me makkelijker leek dan een doek, ook voor mijn vriend. Volgens mij is dit ook een goede drager toch?
Via het forum heb ik toch nog een rekbare doek gekocht omdat die me in het begin toch fijner leek. Ik dacht dat het knopen moeilijk zou zijn maar dat valt met zo'n rekbare doek echt mee.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jan 2017 20:02

Re: Draagzak/draagdoek

Bykay is een ergonomische drager idd.
2015 💙
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 02 Jan 2017 20:09

Re: Draagzak/draagdoek

Ik heb ook de bykay ssc, vond hem wel oké maar dragen was sowieso niet helemaal wat voor mij. Ik heb ook nog de marsupi gekocht, die vond ik erg fijn! Alleen die is inderdaad alleen voor de hele kleintjes. Deze raad ik wel aan als je gelijk een draagzak wil. Tot maat 74 is hij goed te gebruiken.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jan 2017 21:21

Re: Draagzak/draagdoek

Jip schreef:Bedoelt UN niet dat de verharding aan de buikkant zit en niet in het rugpand. Dus als je de baby andersom er in doet zit de baby zijn rug tegen de eigenlijke buikkant en die is verhard?
Dus dat.

Ik vind het wel een ok ding, de hoeveelheid gespjes en beugeltjes irriteren met soms wel maar hij draagt fijn stevig en is goed verstelbaar.
#teammaple🍁
<<

Anoniem260

Bericht 02 Jan 2017 21:24

Re: Draagzak/draagdoek

Zit er dan 'normaal gesproken' iets tussen je kindje en jou in? Of is dat iets extra's wat je erin moet zetten als je je kindje verkeerd om erin wilt dragen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jan 2017 21:29

Re: Draagzak/draagdoek

Spencer schreef:Ik heb research gedaan en volgens mijn bronnen is hij niet ergonomisch maar wel beter dan de babybjorn.
Dat komt dus door die ene positie die wel mogelijk is maar die je niet moet doen. Daarom noemen sites direct de hele drager niet ergonomisch.

Zolang je kind in de stokke mycarrier met z'n buik tegen jouw buik zit, zit hij prima en ergonomisch: knieholte tot knieholte ondersteund, knietjes hoog genoeg: kikkerhouding, en een zacht rugpand voor de bolling.
Ik heb het gevoel dat ik mezelf nogal aan het herhalen ben.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jan 2017 21:36

Re: Draagzak/draagdoek

Ik heb trouwens helemaal geen zin in een discussie hierover, lijkt me ook niet nodig in dit topic.
#teammaple🍁
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 02 Jan 2017 21:42

Re: Draagzak/draagdoek

Wij hebben hem ook UN, en mijn vriend heeft hem veel gebruik met onze zoon. Hele fijne, stoere drager.
Ik had zelf doeken en een boba-zak. De rekbare doek vond ik voor in het begin heel erg fijn.

Heb je geen kennis met een doek of draagzak. Veel mensen die dragen willen andere graag stimuleren omdat ook te doen en lenen nog wel eens uit.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Jan 2017 21:45

Re: Draagzak/draagdoek

Wij hebben een Ergobaby. Deze is met baby-insert en ik vond mijn dochter er toch al gelijk best goed inzitten. Als je wil, mag je hem wel eens proberen (eventueel met dochter erin ;-))
2012 & 2016
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Jan 2017 22:23

Re: Draagzak/draagdoek

Hier trouwens voor een draagzak gekozen omdat ik dat een stuk makkelijker vinden dan knopen. Je geeft al aan dat je een draagzaktype bent dus dan zou ik ook daar gericht naar gaan kijken. Bij dragen enzo krijg je verschillende opties om te testen. Wat ik fijn vind dragen kan zijn dat jij dat niet vindt. Ook kunnen we wel een keertje langskomen dat je de onze kunt proberen met M erin. Maar die is natuurlijk al een stuk ouder.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Jan 2017 22:38

Re: Draagzak/draagdoek

Snoes en bloemetjesgordijn, pas op dat ik dan niet aanloop met kind er nog in;)
Ik vind een mei tan(?) of f buckle er wel het mooist uitzien. Maar vriend zegt ook, het gaat om functinaliteit, en daarna komt evt pas mooiigheid. En dat klopt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Jan 2017 22:53

Re: Draagzak/draagdoek

Ja dat klopt. Ik vond een andere draagzak ook mooier maar deze zat veel fijner. Keuze was toen snel gemaakt. En M kijkt vast haar ogen uit als je ermee gaat wandelen :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jan 2017 23:21

Re: Draagzak/draagdoek

Elsa schreef:Snoes en bloemetjesgordijn, pas op dat ik dan niet aanloop met kind er nog in;)
Ik vind een mei tan(?) of f buckle er wel het mooist uitzien. Maar vriend zegt ook, het gaat om functinaliteit, en daarna komt evt pas mooiigheid. En dat klopt


Mei tai is de overkoepelende naam maar bij hoppediz heet hij bv hoptai en zo zijn er nog wat namen in omloop.
2015 💙
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 03 Jan 2017 07:49

Re: Draagzak/draagdoek

Hier mag je ook gerust komen proberen. Heb doeken (geweven en rekbaar), ringsling, mei-tai, half-buckle, full-buckle en een baby om mee te testen :wink:
Voor een mini vind ik doeken veruit het fijnste omdat je die precies op maat knoopt. Van de dragers vind ik nu de mei-tai (Diva Essenza wrap-tai) het fijnste omdat deze brede banden heeft die ik over mijn schouders kan spreiden net als een doek. Maar mijn man vind de half-buckle (Kokadi TaiTai) juist weer heel fijn vanwege de dikke gevulde heup- en schouderbanden maar die vind ik dan weer vervelend dragen op mijn schouders. De Tula nog geen echte ervaring mee, die krijg ik over 2 weken en is nog net iets te groot voor S. Wel in de winkel haar er even in gehad en dat voelde heel goed en ik verwacht dat mijn man die ook heel prettig gaat vinden. Maar die is zonder insert niet geschikt voor de eerste maanden en met insert ben ik er geen fan van. Heb maar zelden gezien dat een baby er echt in een mooie houding in zat met insert.
Al met al is het dus heel persoonlijk wat je prettig vind en verschillende dragers proberen is dus zeker aan te raden.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:53

Bericht 03 Jan 2017 09:07

Re: Draagzak/draagdoek

Ik heb ook de kokadi taitai gekocht voor m'n baby (die nog geboren moet worden), ik ben heel benieuwd.
Bij de tula met insert zitten de voetjes ook ín de doek ipv erbuiten, waardoor de baby het reflex heeft om te gaan staan en er zo te veel druk op de heupjes komt. Alsdus mijn draagconsulente.
Ik heb getwijfeld over de kokadi en de hoptye, maar omdat mijn vriend eerder de kokadi zal pakken ben ik daarvoor gegaaan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers