Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Jan 2017 22:39

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Marin schreef:Vond je dat leuk of juist opdringerig, Chaos? Het klinkt mij wel leuk!

Weet je ik zou het hartstikke leuk vinden als we wat meer mensen in de omgeving leren kennen. Dat komt vanzelf ook wel met school en peuterspeelzaal enzo maar dat duurt nog wel even. Echt in de straat wonen volgens mij niet ontzettend veel jonge mensen. Dus als er nu iemand is die ook ongeveer in dezelfde levensfase zit, zou ik dat hartstikke leuk vinden om iig eens een praatje te maken.


Wij vonden dat erg leuk en attent! Er was sowieso veel interesse, vast doordat het er twee waren, vooral de ouderen wilden altijd even kijken en weten hoe het ging.
Maar wat ik dus vergat in die post was dus om te zeggen dat dat allemaal afzenders waren met alleen naam en huisnmr en geen verdere verhalen.

Moet trouwens zeggen dat ik het in de omgeving waar ik vandaan kom best zou aangeven ook zwanger te zijn en uit te nodigen voor koffie/thee/fris omdat dat daar vrij normaal is, maar ik vind de mentaliteit van velen in ons dorp en jullie dorp echt heel anders, veel meer op zichzelf waardoor ik het zou laten en zoiets pas aangeven tijdens een ppraatje. Jullie zullen elkaar met het mooiere weer straks vast vaker tegenkomen met kinderwagen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 02 Jan 2017 22:42

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou een kaartje in de bus doen, met naam en Huisnr. maar niet vermelden van je zwangerschap.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Jan 2017 06:56

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik vond het leuk om kaartjes uit de buurt te ontvangen maar op bezoek zat ik nog niet te wachten. Nu na 2 maanden zijn ze welkom.
Spreek ze nu ook makkelijk aan als ik ze zie om te bedanken voor het kaartje.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 03 Jan 2017 07:05

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wat ik me trouwens nu bedenk, in ons vorige huis heb ik ook eens in de straat een felicitatiekaartje in de brievenbus gedaan. En toen kregen we een geboorte kaartje terug.
Ik heb toen later de moeder opgezocht op fb en via een privébericht gevraagd of ze het leuk vond als ik op kraamvisite kwam. Baby was toen al twee maanden ofzo.
Zodoende kregen we contact en heb ik zelfs een tijdje op hun oudste dochter gepast.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jan 2017 08:39

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ah wat leuk Jezzie!

Nou, ik heb een kaartje in de bus gegooid! Bedankt voor jullie advies!
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Jan 2017 09:59

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Leuk Marin! Wij kregen na de geboorte van David ookneen kaartje van buren hier verderop die we nog nooit gezien hadden. Ik vond dat heel aardig en leuk :)

♥♥
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 03 Jan 2017 20:57

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ah inmiddels heb je over het kaartje geen advies meer nodig. Leuk initiatief van je!
Nog een ander idee om meer contact te krijgen met andere jonge gezinnen:
Babyzwemmen, en kijken of er een mama café in de buurt is. (Dat is meestal voor hoogzwangeren en moeders met een baby t/m 6 maanden. Daar heb ik in ieder geval leuke contacten opgedaan.
Make happy memories
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 03 Jan 2017 21:12

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Bij ons belde er een mevr aan die aan de overkant in een appartementen gebouw woont. Ze had een kaartje en een klein muziek ding. Ik was helemaal ontroerd. Zo lief!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Jan 2017 21:31

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik vind het altijd wel heel lief als buren zo meeleven. Een kaartje zou ik idd echt superleuk vinden!
Hier in het rijtje wonen volgens mij alleen maar oude mensen, dus geen kindjes te verwachten, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Jan 2017 01:15

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

En, gedaan? Ik vind het onwijs lief gebaar dat kaartje en gewoon doen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 04 Jan 2017 12:33

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Gewoon een kaartje in de bus doen. Zou het zelf juist leuk vinden om dit te ontvangen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 12:37

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Heb het intussen gedaan! Hoop dat ze het leuk vonden en dat ik ze ooit zie.
Let's discover the world together.
<<

anoniem224

Bericht 04 Jan 2017 16:04

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zie die topic nu pas, maar ik denk dat ze dit zeker wel kunnen waarderen hoor Marin. Lief van je, dat je dit hebt gedaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 04 Jan 2017 17:47

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Lief dat je een kaartje hebt gestuurd! Kaartjes krijgen Is toch altijd alleen maar leuk? En volgens mij kon je er ook best opzetten dat je zelf ook binnenkort een kleintje krijgt, een kaartje met meer tekst dan alleen maar "gefeliciteerd *naam adres*" Is ook alleen maar leuk en ze kan nog altijd zelf kijken of ze daarmee iets wil tegen de tijd dat er bij jullie de slingers uit kunnen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jan 2017 18:54

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ja dat heb ik uiteindelijk toch ook geschreven en dat we elkaar misschien een keer tegenkomen met de wandelwagen. Dan hebben we direct soort aanknopingspunt. Mocht dat ooit gebeuren. Wie weet!
Let's discover the world together.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 04 Jan 2017 18:57

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wat leuk Marin!
Wij hebben afgelopen kerst ook een kerstkaart bij nieuwe buren van 5 deuren verder (wel een pleintje dus alsnog dichtbij) door de brievenbus gegooid. Dag later hadden we al een kaartje terug met dat ze zich zo meteen welkom voelden enzo. Lijkt me dat een kaartje echt nooit kwaad kan op deze manier :)
09-07-2018
11-07-2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2017 17:56

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Jippie, we hebben een geboortekaartje in de bus terug gekregen van ze! Hartstikke leuk, nu hebben we iig een naam bij het huis.
Let's discover the world together.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 06 Jan 2017 18:08

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wat leuk dat je een geboortekaartje hebt gekregen. Dan weet je zeker dat ze jullie kaartje waarderen :)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 06 Jan 2017 18:11

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Leuk dat er zo snel reactie volgt. Dat geeft vast een mooie opening voor contact na de geboorte van jullie mannetje.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Jan 2017 19:07

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Leuk Marin!

Wij kregen ook een kaartje van onze nieuwe overburen. We zijn toen een paar weken later even langs gelopen om kennis te maken. Heel leuk stel, ook met een jong kindje. We gaan binnenkort even bij hen op de koffie (maar dat vind ik dan altijd zo lastig; wanneer doe je dat? Haha)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2017 19:14

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ja haha dat is dan zo'n afspraak die in de lucht hangt. Eigenlijk moet je elkaar weer even tegen komen en dan iets concreets afspreken. Wel leuk om zulke overburen te hebben Dee.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jan 2017 19:26

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ooh no, ik heb ze net even opgezocht op Facebook aan de hand van de namen op het geboortekaartje en we hebben ze dus wel vorig jaar op de burenborrel getroffen en gesproken :palm: Ik herken de foto nu.
Maar dan weet ik iig tegen wie ik gedag moet zeggen!
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 06 Jan 2017 19:33

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Leuk dat je een kaartje gestuurd hebt Marin, en dat het gewaardeerd wordt.

6 jaar geleden hebben wij dat ook eens gedaan bij een stel hier in de straat. Mijn man had al wel eens met die man staan praten maar verder kenden we ze niet. Na een keer afgesproken te hebben bleek het heel goed te klikken. Het zijn nu hele goede vrienden van ons.
<<

Anoniem210

Bericht 06 Jan 2017 20:25

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wat leuk! Misschien lijkt het hen ook wel leuk om nader contact te leggen.
Wat was je eerste indruk van hen? Omdat je ze al gesproken blijkt te hebben.
<<

Anoniem316

Bericht 06 Jan 2017 21:54

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Marin schreef:Ja haha dat is dan zo'n afspraak die in de lucht hangt. Eigenlijk moet je elkaar weer even tegen komen en dan iets concreets afspreken. Wel leuk om zulke overburen te hebben Dee.

Haha precies. We treffen ze niet zo vaak. Denk dat ik haar ook maar even op facebook op zoek.
Grappig dat je ze alsnog herkent. Wie weet komt er wat leuks uit!
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers