Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 11:15

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Vond je dat leuk of juist opdringerig, Chaos? Het klinkt mij wel leuk!

Weet je ik zou het hartstikke leuk vinden als we wat meer mensen in de omgeving leren kennen. Dat komt vanzelf ook wel met school en peuterspeelzaal enzo maar dat duurt nog wel even. Echt in de straat wonen volgens mij niet ontzettend veel jonge mensen. Dus als er nu iemand is die ook ongeveer in dezelfde levensfase zit, zou ik dat hartstikke leuk vinden om iig eens een praatje te maken.
Let's discover the world together.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 02 Jan 2017 11:18

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou het omdraaien, hoe zou jij het vinden als er een vrouw aan je deur staat, hoogzwanger, om je te feliciteren en laten weten dat zij ook bijna gaat bevallen? Persoonlijk zou ik dat heel leuk vinden, waarom is dat opdringerig? Zolang ze niet elke dag op de stoep staat is zoiets toch alleen maar leuk? Vind ik dan :smile:
Misschien klikt het heel erg, en misschien ook niet, weet je dat ook weer!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 11:19

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Libelle' schreef:Ik zou het omdraaien, hoe zou jij het vinden als er een vrouw aan je deur staat, hoogzwanger, om je te feliciteren en laten weten dat zij ook bijna gaat bevallen? Persoonlijk zou ik dat heel leuk vinden, waarom is dat opdringerig? Zolang ze niet elke dag op de stoep staat is zoiets toch alleen maar leuk? Vind ik dan :smile:
Misschien klikt het heel erg, en misschien ook niet, weet je dat ook weer!


Nou als ik net bevallen ben, zit ik daar denk ik ook niet echt op te wachten. Hoewel ik het wel heel tof zou vinden als iemand dat zou doen en ik op zich zo iemand graag zou ontmoeten. Maar zoals ik zelf al dacht, bevestigen anderen dat ook dat dat misschien iets too much is. Een kaartje zou ik echt onwijs leuk vinden als mensen dat straks ook doen bij ons, zeker omdat ik ook open sta voor contact.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2017 11:49

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou dat ook echt niet willen nee, poeh hee!

Ik zou wél een borrel organiseren idd! Wij hebben dat gedaan voor ons pleintje, en vanaf dat moment kenden we iedereen (18 huizen). Iedereen was ook echt lyrisch! Maar goed, ik denk wel dat ik dat al wat eerder had gedaan haha :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 11:55

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Hahaha ja Zora, nou wij wilden toen we hier twee jaar geleden kwamen wonen een borrel organiseren. Gingen ook bij de naaste buren even langs. Bij een wat ouder echtpaar hebben we toen binnen even wat gedronken en gekletst, hartstikke aardig al zijn het niet echt onze types, we hebben redelijk contact met ze verder. Maar toen zei die man dus van "jaa en soms heb je van die buurtborrels, nou echt niet leuk.'
Eeeeh... toen durfden we niet meer ;)

Maar we hebben vorig jaar wel van andere buren een borrel gehad in de tuin, gewoon met wat gezinnen en kinderen en dat was hartstikke leuk. We zeggen al die mensen ook wel gewoon gedag. Zijn wel allemaal mensen met schoolgaande kinderen. En de buren aan wie we vast zitten met huis hebben ook wat oudere kinderen maar daar moeten we van de zomer maar gewoon eens een wijntje mee drinken want dat klikt volgens mij best goed.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Jan 2017 12:05

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou een kaartje doen en meer niet.
Ook geen info over dat je zwanger bent.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Jan 2017 12:13

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Gewoon doen dat kaartje. Ik zou niet in kraamtijd met een kleinigheidje aan komen zetten, daar zou ik zelf dan geen belang bij hebben lijkt me. En ik zou wel noemen dat jullie zelf ook een baby verwachten, lijkt me dan toch meer aan te spreken dan dat je alleen naam en huisnummer zou vermelden. Ik gooi trouwens inderdaad wel kaartjes in de bus bij buren verder in de straat als ik een geboortebord zien, ook al heb ik zelf geen geboortekaartje gehad.

En dat van die leeftijdsverschillen daarvan zou ik me zelf niet laten weerhouden voor contacten. Natuurlijk is het leuker met mensen in dezelfde fase maar dat komt denk ik vanzelf wel meer met spelen, school ed. Ik zou die veertigers ook niet laten schieten als ze je wel leuk lijken om een wijntje mee te drinken. Als je er nog langer woont wordt contact maken alleen maar lastiger. Wij hebben ook een mixje van buurvrouwen van verschillende leeftijden met wie we paar keer per jaar 's avonds koffiedrinken etc. Altijd erg gezellig.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 02 Jan 2017 12:27

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Eens met rapa nui!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 12:30

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

rapa nui schreef: Ik zou die veertigers ook niet laten schieten als ze je wel leuk lijken om een wijntje mee te drinken.


Nee gaan we ook niet doen hoor! Van de zomer willen we zeker wat meer contact maken met de echte naaste buren en ze gewoon wat makkelijker uitnodigen voor een wijntje in de tuin. We zijn laatst al bij de opening geweest van de winkel van de buurvrouw en we hebben 't zelfs wel eens over een zakelijke samenwerking gehad tussen de buurvrouw en mij. Dus ik zie daar wel genoeg raakvlakken. Alleen voel(de) ik me wel steeds heel erg 'jong' tussen die vrouwen, dat vind ik dan wel lastig.
Let's discover the world together.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 02 Jan 2017 12:33

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Haha Marin ik snap dat je geen borrel meer durfde te organiseren :smile:
Ik zou ook een kaartje sturen, leuk toch.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 02 Jan 2017 12:41

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou ook een kaartje sturen met alleen felicitatie en het huisnr.
Toen onze zoon geboren was hebben wij ook veel kaartjes gekregen van buren die we verder niet kenden. Heel leuk vond ik dat.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2017 15:26

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Emma schreef:Haha Marin ik snap dat je geen borrel meer durfde te organiseren :smile:
Ik zou ook een kaartje sturen, leuk toch.


Haha nou idd!

Of dat je dan iedereen behalve hen uitnodigt :angel: haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem245

Bericht 02 Jan 2017 16:21

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Hoi Marin!
Ik lees voornamelijk dat je meer contacten zou willen, niet zozeer met deze personen maar in het algemeen. Ik kom hier redelijk veel buiten door de honden eigenlijk, en heb leuker contact met de oudere mensen dan met mensen van mijn eigen leeftijd eigenlijk. Ik zou gewoon vaker een praatje met mensen aanknopen, en de leuksten eens op de koffie vragen. Zo heb ik een hele leuke vriendin leren kennen (ok, wel van mijn leeftijd) alleen die is nu 300 km verder verhuisd.
Op het kaartje zou ik verder alleen de namen zetten en het huisnummer. Ik vind 10 deuren verder toch al best veel ook.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 02 Jan 2017 16:30

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

In jullie situatie zou ik ook een kaartje in de bus doen! Ik zou er blij mee zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 16:35

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Kira schreef:Hoi Marin!
Ik lees voornamelijk dat je meer contacten zou willen, niet zozeer met deze personen maar in het algemeen. Ik kom hier redelijk veel buiten door de honden eigenlijk, en heb leuker contact met de oudere mensen dan met mensen van mijn eigen leeftijd eigenlijk. Ik zou gewoon vaker een praatje met mensen aanknopen, en de leuksten eens op de koffie vragen. Zo heb ik een hele leuke vriendin leren kennen (ok, wel van mijn leeftijd) alleen die is nu 300 km verder verhuisd.
Op het kaartje zou ik verder alleen de namen zetten en het huisnummer. Ik vind 10 deuren verder toch al best veel ook.


Hoi Kira :)

Kan me voorstellen dat de honden ook goed helpen inderdaad! Jammer dat je vriendin verhuisd is!

Ik ken deze personen niet dus geen idee of ik contact met ze zou willen haha. Dat ze een baby hebben gekregen en in dezelfde straat betekent niet persé dat ze leuk zijn, maar het betekent wel dat er misschien een raakvlak kan zijn.
Ik vind het totaal niet eng om vreemden aan te spreken (komt door m'n tijd in Amerika) en ben wel open, maar echt vreemden zomaar op straat vind ik wel een beetje raar. Bovendien ben ik nu natuurlijk nooit thuis overdag. Maar daar komt wel verandering in dus ik denk dat ik met baby wel meer aanspraak krijg. Dat hoop ik in elk geval! Dat zou ik namelijk heel leuk vinden, om wat mensen in de buurt te kennen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem257

Bericht 02 Jan 2017 16:44

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Kaartje kan altijd. Aanbellen zou ik niet doen. Zou het ook niet fijn vinden als dat bij mij zelf zou gebeuren haha.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 02 Jan 2017 16:52

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

In zou een felicitatiekaartje in de brievenbus doen.
En dan iets er op schrijven als, wat leuk en baby in de straat, wij verwachten ... ons eerste kindje
En op welk nummer jullie wonen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 02 Jan 2017 16:57

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou ook een kaartje sturen.
Aanbellen en een kleinigheidje geven vind ik too much voor mensen die je niet kent.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Jan 2017 18:39

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

De suggestie van Exo vind ik leuk en zou ik andersom waarderen. In de kraamweek/eerste weken zou ik het niet zo nodig vinden dat er vreemde mensen aan mijn deur staan.
L2014 & H2017
<<

Anoniem239

Bericht 02 Jan 2017 18:54

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wij wonen hier nu een jaar en hebben nog niet heel veel contact. Afgelopen zomer was onze overbuurvrouw zwanger en toen hadden we soms even een praatje op het einde hoe het ging. Toen ze bevallen was hebben we een kaartje in de bus gedaan. Twee weken later stond haar man bij ons aan de deur met beschuit met muisjes. Ze vonden het erg leuk en we hebben afgesproken met binnenkort eens iets te drinken bij elkaar. Dat drankje is er nog niet van gekomen maar met oud en nieuw was het wel gezellig om 12 uur toen we buiten stonden.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 02 Jan 2017 20:34

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou zoals velen ook een kaartje sturen met felicitatie erin, jullie namen en je huisnummer.
Toevallig heb ik dit ook gedaan bij iemand vier huizen verderop, kregen wij een geboortekaartje terug en toen het wat warmer was een keer met elkaar gesproken op straat. Zo heb je inderdaad een aanknopingspunt.
Aanbellen bij iemand die net een kleintje heeft gekregen, zou ik niet zo snel doen.
<<

Anoniem260

Bericht 02 Jan 2017 20:39

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Marin schreef:
Libelle' schreef:Ik zou het omdraaien, hoe zou jij het vinden als er een vrouw aan je deur staat, hoogzwanger, om je te feliciteren en laten weten dat zij ook bijna gaat bevallen? Persoonlijk zou ik dat heel leuk vinden, waarom is dat opdringerig? Zolang ze niet elke dag op de stoep staat is zoiets toch alleen maar leuk? Vind ik dan :smile:
Misschien klikt het heel erg, en misschien ook niet, weet je dat ook weer!


Nou als ik net bevallen ben, zit ik daar denk ik ook niet echt op te wachten. Hoewel ik het wel heel tof zou vinden als iemand dat zou doen en ik op zich zo iemand graag zou ontmoeten. Maar zoals ik zelf al dacht, bevestigen anderen dat ook dat dat misschien iets too much is. Een kaartje zou ik echt onwijs leuk vinden als mensen dat straks ook doen bij ons, zeker omdat ik ook open sta voor contact.



Dit dus, ik zou er echt niet op zitten te wachten in zo'n hectische tijd :smile: Dus Marin wat je zelf al zegt, ik zou een kaartje doen, hartstikke leuk! Dan laat je daarna het initiatief bij hun en kunnen ze ermee doen wat ze willen! Leuk zeg, straks twee kindjes in dezelfde leeftijd! Leuk om dan nu te kijken of jullie 'n beetje contact kunnen leggen!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 02 Jan 2017 20:40

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou ook zeker een kaartje sturen, vind dat zelf erg attent. Wij kregen ook een felicitatiekaartje van buren waarbij wij geen kaartje in de bus hadden gedaan. Daar stonden felicitaties op en hun namen en huisnummer. 2 maanden later is die buurvrouw ook bevallen en kregen we van hen ook een geboortekaartje, wij hebben dus ook een kaartje in hun bus gedaan met felicitaties en sindsdien hebben we meer contact met hen, erg leuk!
2012 & 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Jan 2017 20:45

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wat leuk dat je eraan denkt om een kaartje te sturen! Ik zou gewoon feliciteren en jullie namen en adres opschrijven.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 02 Jan 2017 21:34

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Kaartje doen met huisnummer erop, eventueel iets in de trant van leuk, een speelmaatje voor onze kleine straks.
En als jullie kleine man er is een geboortekaartje daar in de bus doen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers