Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 13:14

Re: Healthy en fit in 2017

Ik denk ook dat het water drinken niet zoveel uitmaakt wanneer of hoeveel.

Whoop heb net een uur gesport! Heb 3 schema's van Pinterest gehaald. Een voor de billen/benen, een schema voor de armen, schouders en rug en een schema voor de core. Wil drie dagen per week sporten en dan die schema's afwisselen. Heb net het hele billen/benen schema gedaan en sta nu echt te trillen op mijn benen haha.

Ook kwam mijn body en fit pakketje binnen toen ik in mijn sportkleding de deur openen deed. Kreeg nog aanmoediging van de pakjesbezorger haha. Er zat een proefje in van een chocolade eiwit shake. Heb hem net met warm water gemixt en het lijkt net warme chocolademelk. Eigenlijk wilde ik niet weer aan die eiwitshakes beginnen (want ik vind ze gewoon zo vies) maar op deze manier is het best aangenaam.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Jan 2017 13:21

Re: Healthy en fit in 2017

Goed bezig Frankie! Werkt dat goed, die schema's? Ik ben bang dat ik na drie keer mijn motivatie kwijt ben.

Ik wil ook graag meeschrijven in dit topic. Een van mijn goede voornemens. Ik ben al jaren een actieve meelezer namelijk. Afgelopen jaar ben ik met behulp van een coach veel afgevallen en na volgende week (dan stopt het) ga ik alleen verder. Een beetje support voor elkaar helpt dat zeker! Voor mij staat het gezond en regelmatig eten centraal ipv het afvallen. Ik wil vooral gezond en fit zijn/leven. Het gewicht volgt dan vanzelf.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 13:28

Re: Healthy en fit in 2017

Geen idee of die schema's gaan werken haha. Ik hoop het. Vorige keer was ik voornamelijk bezig met schema's voor billen en benen maar ik merk juist dat ik mijn bovenlichaam ook sterker wil hebben.

Wij hebben ook een bankje, halter en dumbells met gewichten in een aparte kamer. Daar heb ik nu ook een muziekbox neergezet. Maakt het net wat aangenamer. Hopelijk helpen die dingen mee om het vol te houden.

Ik plan mijn sportmomentjes in drukke weken ook 's avonds in. Nu zit ik dan uren achter elkaar te Netflixen. Daar kan echt wel 1 aflevering van iets af om even te sporten haha.

Veel succes Bloom!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Jan 2017 13:31

Re: Healthy en fit in 2017

I'm in! Wil ook 3x per week blijven sporten en gezond blijven eten. Ben nu ziek dus kan niet meteen beginnen en zal straks wel weer even moeten opbouwen maar komt goed.

Ik denk ook niet dat het zo heel veel uitmaakt qua water drinken. Water drinken is goed voor een gevuld gevoel en voor de afvoer van afvalstoffen. Je lichaam pakt aan water wat hij hiervoor nodig heeft. Als je in 1 uur 1 liter drinkt is dit teveel voor je lichaam om allemaal in 1x te gebruiken, dan zal je het ook meteen uitplassen. Als je het meer verdeelt is denk ik wel beter dan blijf je ook wat beter gehydrateerd. En kan je lichaam afvalstoffen blijven afvoeren ipv dat alleen maar in dat uur te doen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Jan 2017 13:34

Re: Healthy en fit in 2017

Ik lees dit met een Bounty in mijn mond....

De afgelopen weken heb ik echt teveel gesnoept dus dat probleer ik te minderen en ik wil meer groenten en fruit eten. Verder wil ik weer wat aankomen maar dan op een gezonde manier. Oja, en ik moet echt meer drinken! (Water, geen wijn) En ik heb een hardloopapp gedownload, zou fijn zijn als die ook eens gebruikt wordt. Ik wandel al best wat samen met mijn dochter in de kinderwagen, dat wil ik lekker blijven doen.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jan 2017 13:59

Re: Healthy en fit in 2017

Ik doe ook mee!
Ik wil strakker en sterker worden. Het afgelopen jaar (in maart) ben ik begonnen met sporten. Ik wil minstens 2 keer in de week (blijven) gaan.
Ik hoef niks meer af te vallen. Ik ben juist teveel afgevallen, dat komt oa door te slecht eten. Dus ik wil echt gezonder gaan eten. Daar begin ik vandaag mee. Gister was een slechte dag. Ik had een feestje tot in de ochtend en ik was zo brak dat ik niks gegeten had. Heel slecht.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2017 14:09

Re: Healthy en fit in 2017

Hardlopen is iets wat ik misschien toch ook wel wil proberen. Heb het al 2x eerder een kans gegeven, maar met 23 kilo extra lopen was toch te zwaar voor me. Misschien gaat het nu wel als een zonnetje!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2017 14:15

Re: Healthy en fit in 2017

Haha SoGood!

Cotton, dat heb ik ook idd, ik kan 's avonds echt niet teveel drinken, zo onhandig is dat.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem250

Bericht 02 Jan 2017 14:33

Re: Healthy en fit in 2017

Ik wil ook healthy en fit zijn. Maar hoe? Ik heb geen tijd (oftewel oppas) om te gaan sporten. Ik kan me eigenlijk maar twee dingen voornemen en dat is:

- minder snoepen (vooral chocolade) en minder frisdrank drinken.
- meer buiten zijn en bewegen. Ik ga in de lente een bakfiets aanschaffen. Elektrisch want ik denk dat ik fietsend in slaap val als ik drie kinderen en zo'n enorme bak moet rondtrappen.
- gevarieerder lunchen.

Ik heb nu vaak buikpijn na het eten. En voel me alles behalve fit. Energie heb ik ook nooit meer. Ik klink wel heel zielig nu. Maar ik ben in januari, februari en maart ben ik ook de sneue versie van mezelf. Dan heb ik het koud en wil ik niet naar buiten. Ik doe het natuurlijk wel met de kinderen. Maar dan loop ik met opgetrokken schouders. Bluh. Het moet dus allemaal wat beter.

Afvallen wil ik niet. Ik weeg nog maar 51 kilo en dat is bij mijn lengte veel te weinig.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Jan 2017 15:12

Re: Healthy en fit in 2017

Dit lijkt mij ook wel een fijn topic. Ik heb afgelopen jaar een beetje meegeschreven in het afvaltopic, maar ik denk er nooit aan om mezelf te wegen, haha. Ik vind het vooral belangrijk om me gezond en fit te voelen door gezonder te gaan eten en te blijven sporten (ik bootcamp meestal 3x per week, dat is alleen vorige week niet gelukt door feestdagen, ziekte en verjaardag). Ik heb op zich een gezond gewicht (bmi tegen de 23 ofzo?), maar wel teveel buikvet. Niet zoveel meer snaaien dus! En ik wilde vanavond weer gaan bootcampen, maar ik loop 24 uur met een bloeddrukmeter rond, dus stel het toch maar uit naar morgen. Dat kastje zit me in de weg en ik mag niet douchen. Komt goed morgen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Jan 2017 15:21

Re: Healthy en fit in 2017

HollyGolightly, ik heb wel een Babboe zonder accu en het gaat zeker niet hard, maar het kán wel. Nou heb ik dan maar twee kinderen van 18 en 13 kilo, maar daarnaast ligt er regelmatig ook nog 5-10 kilo aan boodschappen in de bak. Ik vervloek het heus weleens hoor, maar voor mij is het echt een principedingetje dat ik geen accu wil. Zeker nu ik een tijd absoluut geen energie/tijd/gelegenheid heb gehad om te sporten was ik erg blij dat ik in ieder geval alles met de bakfiets doe. Kun je trouwens misschien sporten als de kinderen slapen 's middags of 's avonds? Dat is wat ik weer ga doen, lang leve het internet. :)

Frankie, ik haal af en toe in de bonus van die zakken met voorgesneden roerbakgroenten, dan maak ik roerei met twee eieren en de helft van zo'n zak. Erg lekker en je kunt makkelijk variëren.

Zora, als je eraan denkt is het beter om wat meer verspreid water te drinken zodat je lichaa, de hele dag door gehydrateerd blijft, maar als je er later aan denkt is twee glazen in een keer natuurlijk nog steeds veel beter dan niets.

Iedereen succes trouwens!

Ik ben weer moeeeeee en hongerig, maar i.p.v. zooi heb ik net maar braaf een bakje kwark gegeten. :ja:
<<

Anoniem250

Bericht 02 Jan 2017 15:49

Re: Healthy en fit in 2017

Bedankt LG! Fiets jij grote afstanden? Ik wil de kinderen ermee naar het kdv brengen en dan doorfietsen naar werk. Dat is in totaal 11km. En ik heb nu helemaal geen conditie en wil ook niet verwilderd aankomen op mijn werk. Ik wil er regelmatig wel wat grotere stukken mee fietsen, zodat ik niet steeds met de auto hoef te gaan.

Ik denk dat ik ook voor de babboe ga. Maar ik zie dat je alleen online kan bestellen. Heb jij een proefrit ergens gemaakt? Heb jij ook andere merken geprobeerd?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Jan 2017 16:02

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb een halfjaar elke week één dag 9 km heen en 9 terug gefietst. Dat vind ik wel op het randje, veel meer en dan elke dag zou ik wel chagrijnig van worden, zeker met rotweer. Doe hier 40 min. over. Het fietst best zwaar, maar zodra de kinderen eruit zijn is het alweer een stuk prettiger. In jouw geval zou ik twijfelen denk ik. Jij hebt ook een auto tot je beschikking toch? Dan is het misschien toch wel erg verleidelijk om die te pakken als je te erg opziet tegen het fietsen. In die zin is het dan misschien wel zinnige om toch met accu te kopen, die kun je dan hopelijk wel echt consequent gebruiken. Heb trouwens een driewieler, een tweewieler fietst schijnbaar veel lichter.

Ik heb destijds een proefrit gemaakt, alleen met de Babboe. Andere waren of te duur of vond ik echt heel goedkoop ogen.
<<

Anoniem336

Bericht 02 Jan 2017 16:49

Re: Healthy en fit in 2017

Wat zijn nu echt gezonde noten? Ik eet wel walnoten en ongezouten cashewnoten, maar verder?
Soms ook pecanoten trouwens.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Jan 2017 16:50

Re: Healthy en fit in 2017

Bloom, leuk dat je actief wilt gaan meeschrijven hier!

Holy, het lijkt me voor jou inderdaad lastig te gaan sporten. Maar je zou dit ook thuis kunnen doen. Bijvoorbeeld met een fitnesselastiek en twee kettlebells (nu te koop bij Action). Ik deed thuis ook weleens een workout van bijvoorbeeld:
- 1 minuut squatten
- 1 minuut push ups
- 1 minuut door je knieën tegen de muur staan
- 1 minuut dippen
- 1 minuut lunches
- 1 minuut planken.

Of je doet alles 15x. In ieder geval drie rondes. Je hebt dan in twintig minuten een total body workout gedaan en je hebt er niks voor nodig. Misschien heb je hier wat aan?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Jan 2017 16:51

Re: Healthy en fit in 2017

Wat nog een tip voor iedereen kan zijn die moeite heeft met voldoende sporten.. meer stappen zetten door de dag heen. Zo richting de 8.000, dan heb je ook een hele actieve dag.

@Elja: volgens mij zijn veel noten wel oké mits ongebrand en ongezouten.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2017 16:55

Re: Healthy en fit in 2017

Ik zet minimaal 8500 stappen op een dag, dat sowieso! Alleen in de winter gaat het wel wat lastiger!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Jan 2017 17:21

Re: Healthy en fit in 2017

Lady schreef:Bloom, leuk dat je actief wilt gaan meeschrijven hier!


Thanks!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 02 Jan 2017 18:02

Re: Healthy en fit in 2017

I'm in. Ben ruim 1,5 jaar bezig geweest met huis verbouwen en heb mijn eet-en sport gewoontes laten verslappen. Had gewoon geen zin om te sporten en leuk gezond te koken. Maar de verbouwing is zo goed als klaar, dus tijd om mijn leven te beteren. (Oh en mijn tweelingzusje gaat trouwen ergens in 2017, no way dat ze kilo's lichter gaat zijn haha!) Voel me ook al tijden futloos, dus hopelijk helpt het daar ook tegen. Ik moet met name mijn porties minderen en minder snaaien savonds en in het weekend.

Ga zo boodschappen doen en haal kwark, fruit en muesli voor in de ochtend; Knäckebröd met kaas/ei/ avocado en iets van komkommer of tomaat als lunch en dus meer groente, minder koolydraten en sausjes met het avondeten. Qua sport is de doelstelling 1x bootcamp en 1x hardlopen per week.

Ga later even inhoudelijke bijdragen leveren maar dan heb ik dit maar alvast gemeld so there is no way back haha. On my way to fit and fabulous Yes!
Smile, it's free!
<<

Anoniem250

Bericht 02 Jan 2017 18:44

Re: Healthy en fit in 2017

Bedankt Lady. Mijn voet is nu het ultieme excuus maar over een week of vier zal ik eens een work-out gaan doen. Moet er nu nog steeds niet aan denken. Heb totaal geen energie/zin in extra beweging. Maar dat moet veranderen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 02 Jan 2017 18:52

Re: Healthy en fit in 2017

Ik doe ook mee..al moet ik voor healthy wel ook nog behoorlijk aankomen en dat u lastig voor mij. Wil dat namelijk wel ook graag op een gezonde manier doen.
Als mensen dus goede tips hebben qua eten? Fijn als het voor vriend zou helpen bij afvallen en dreumes er ook gewoon van mee kan eten. Dat is dus ook het vervelende hier in huis, ik moet aankomen en vriend afvallen. Waar hij halfvolle producten wil, wil ik juist de volle versie.

Bewegen doe ik wel genoeg, wandelen, fietsen en tennissen dus voor mij gaat het echt vooral om gezond eten om healthy en fit te worden.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Jan 2017 19:22

Re: Healthy en fit in 2017

Wanneer ik eenmaal in een ritme zit qua sporten, zoals nu bijvoorbeeld drie maal per week, dan gaat het bij mij heel goed en heb ik er ook plezier in. Wanneer ik het laat versloffen en bijvoorbeeld een week niet ga, dan ben ik uit mijn ritme en wil het niet meer, raak ik gedemotiveerd. Dus die berg zul je nog even moeten nemen Holy. Wellicht gaat je gewicht ook wat omhoog door zulke workouts, doordat je spieren kweekt.

Ik volg op fb Krachttraining voor vrouwen en vind dat echt een hele leuke en handige pagina met veel goede tips en workouts.

Vandaag trouwens nog een lekkere training gedaan, met alleen maar kettlebells en een halter met gewichten. Eergisteren 6,50 km gelopen (nieuw record!), dus ik ben al aardig op weg mijn weekdoel te halen. Hoop donderdag nog even te kunnen hardlopen en heb vrijdag personal training.

Qua snaaien heb ik me vandaag kunnen beperken tot een moment. Wel wat tevee: 2,4 koekje en een blokje chocolade 70%. Had de helft minder gekund, maar ja. Vannacht heb ik dienst dus hopelijk kan ik me dan beheersen. Neem in ieder geval meloen en zelfgemaakte tomatenpaprikasoeo mee.
Laatst gewijzigd door Lady op 02 Jan 2017 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem185

Bericht 02 Jan 2017 19:27

Re: Healthy en fit in 2017

Ik drink sinds twee weken ofzo iedere dag twee liter water. Ik merk dat ik hierdoor minder snel ga snacken, want ik zit altijd vol. Vandaag had ik mijn twee liter al binnen om 18:00. Hier reken ik thee wel bij in...
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 02 Jan 2017 20:20

Re: Healthy en fit in 2017

Ik wil ook mee doen, ik weet nog niet of ik vooral mee lees of ook actief mee ga schrijven.
Ik wil gezonder gaan eten, meer groentes en fruit, 2x per week sporten en 30day challenges doen (doe bewust kleine, zodat ik het vol kan houden), daarnaast veel naar en tijdens het werk te fietsen en tot slot strakker worden.
<<

Bing

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 09 Apr 2016 15:32

Bericht 02 Jan 2017 21:04

Re: Healthy en fit in 2017

Ik weet niet of hij al bekend is in NL maar de workouts van Joe Wicks kan ik jullie echt aanraden. Het zijn HIIT workouts van zo 20 minuten lang en allemaal op YouTube (zoek the body coach tv) en handig om thuis te doen. (Wel in het Engels). Zijn kookboeken zijn ook echt een aanrader!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers