Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drie wensen..

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Jan 2017 13:36

Drie wensen..

Mijn vriend en ik keken gisteren brak Alladin.. dan moeten er natuurlijk ethische vraagstukken beantwoord worden!

Stel: jij vindt die lamp en krijgt drie wensen! De regels zijn duidelijk, je kunt niet om liefde vragen, je mag niemand doden en je mag ook geen doden terug tot leven wekken.

Wat zijn je wensen? En wens je de geest vrij?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 13:44

Re: Drie wensen..

Ik zou dan dingen wensen waar ik nu wat aan zou hebben. Ik zou ook geen geldprijs wensen, want dat vind ik een te makkelijke wens.

1: Mijn studie succesvol afronden in 2017
2: Een mooi huis kopen wat bij ons past (het liefste ook in 2017)
3: Mijn derde wens zou zijn dat mijn man tegen mij zou zeggen dat hij nu ook klaar is voor een kindje van ons samen :love: (Zou mooi zijn als dit ook in de nabije toekomst zou gebeuren haha).

Wat zou jij wensen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Jan 2017 13:51

Re: Drie wensen..

1. Gezond voor altijd voor onze kinderen
2. Geluk voor altijd voor onze kinderen
3. Ik wens de geest vrij. Vind ik zo'n mooi stuk in de film. En als hij bovenstaande 2 wensen kan vervullen. Dan heeft hij die derde wens van mij meer dan verdient.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Jan 2017 13:52

Re: Drie wensen..

Wij concludeerden dat we toch ook die arme geest wel vrij zouden wensen, dus dat zouden we dan aan het einde van de rit doen.. Maar dan hebben we samen vijf wensen ipv 2x3... We wilden ook wel iets goed doen voor de mensheid, maar een medicijn tegen kanker oid is toch niet heel handig, want mensen moeten ook aan dingen doodgaan... Overbevolking is een probleem..

Dus waarschijnlijk zou ik gaan voor:
1) Geen oorlog en gerelateerd geweld meer in de wereld
2) Dat mijn naasten en ikzelf gezond oud mogen worden (of zijn dat er twee? Of zelfs 4? dan moet ik opnieuw denken)
3) Kneiter materialistisch: doe me maar 100 miljoen, dan kan je alles kopen wat je ooit kunt verzinnen qua huis of wat dan ook, studies doen die je wilt, reizen maken wat je wilt, investeren, goede doelen en wetenschap steunen, verzin het maar...

Vriend hoefde dan geen wereldvrede meer te wensen (haha), dus hij wenst de geest vrij, kan ook iets wensen qua geluk of gezondheid voor zijn familie en ook nog iets anders (uiteindelijk te ver doorgediscussieerd dat ik ook dubbel geld kan wensen en dat we dan zelfs een wens over hebben enzo dat we dat niet meer besloten hebben wat hij nou zou wensen haha!)
Laatst gewijzigd door Whatever op 02 Jan 2017 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 13:53

Re: Drie wensen..

Ohh je kunt 1 wens opgeven voor de geest. Dat zou ik ook doen!

Dan zou ik die laatste wens opgeven. Dat moment komt echt wel een keer. Ook goed voor mijn eigen geduld haha.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 13:54

Re: Drie wensen..

Jullie komen echt met mooie grote wensen. Het eerste wat ik dacht.. Maar stel nou dat ik over een jaar dood ga.. Dan heb ik bijna niets aan die wensen hahaha. Ben ik een pessimist geworden?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Jan 2017 13:56

Re: Drie wensen..

Maar ik zou ze dan ook meteen wensen Frankie. Niet wachten. Gewoon nu zeg maar haha.

Edit: o je bedoelt het geld enzo.. haha ja dat is een lastige
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Jan 2017 14:00

Re: Drie wensen..

We wilden ook wel alle talen ter wereld kunnen spreken. Of gewoon alles kunnen wat je wilt. Dansen, instrumenten spelen, talen, dingen leren.. Gewoon zo BAM!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 14:03

Re: Drie wensen..

Ik zou ook wel willen wensen dat ik alleen nog maar zou hoeven werken omdat ik het leuk vind. Dus niet de druk van het salaris erachter en daarbij zelf kunnen weten hoeveel vakantie je kunt opnemen haha.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Jan 2017 14:05

Re: Drie wensen..

Frankie schreef:Jullie komen echt met mooie grote wensen. Het eerste wat ik dacht.. Maar stel nou dat ik over een jaar dood ga.. Dan heb ik bijna niets aan die wensen hahaha. Ben ik een pessimist geworden?

Ja maar ik heb ook gewenst dat ik en mijn naasten gezond oud worden!
<<

Anoniem197

Bericht 03 Jan 2017 05:29

Re: Drie wensen..

Whatever schreef:We wilden ook wel alle talen ter wereld kunnen spreken. Of gewoon alles kunnen wat je wilt. Dansen, instrumenten spelen, talen, dingen leren.. Gewoon zo BAM!

Maar dan is er ook geen uitdaging en leermoment meer.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Jan 2017 05:35

Re: Drie wensen..

1. Gezondheid en geluk voor mijn naasten (kinderen, man, familie) en ik zelf. (Of zijn dat allemaal individuele wensen)
2. Als bovenstaande is vervult dan heb ik het belangrijkste al. Dus dit is een wens om maar iets te verzinnen. Maar dan zou ik gaan voor 100.000 euro zodat de hypotheek grotendeels is afgelost. Dan hoeft mijn man minder te werken.
3. Van mij mag de geest ook wel vrij zijn of is dat egoïstisch omdat niemand anders meer een wens kan laten vervullen?
<<

anoniem203

Bericht 03 Jan 2017 16:07

Re: Drie wensen..

1 dat iedereen die ik lief heb (inclusief mezelf) minimaal 85 jaar wordt in goede gezondheid
2 drie nullen achter het bedrag van mijn spaarrekening
3 en als hij dat geregeld heeft wens ik hem vrij :)
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 03 Jan 2017 16:15

Re: Drie wensen..

Mijn eerste ingeving was: een opgeruimd hoofd, die eeuwige chaos is soms best vermoeiend. Maar aan de andere kant, ben ik mezelf dan nog wel en word ik niet ongelukkig van een identiteitscrisis waar ik dan misschien wel in beland?

Ik denk dat ik dan toch zou kiezen voor wat anders:
1) Gezondheid voor mijn gezin
2) Een financiële meevaller, waardoor we een passend huis kunnen kopen. Is nu door verschillende factoren geen optie helaas.
3) Als de geest bovenstaande wensen heeft vervuld, wens ik hem vrij. Als hij dat wil tenminste. Anders mag hij meteen mijn verhuizing regelen :P
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 03 Jan 2017 16:32

Re: Drie wensen..

DdL schreef:
Whatever schreef:We wilden ook wel alle talen ter wereld kunnen spreken. Of gewoon alles kunnen wat je wilt. Dansen, instrumenten spelen, talen, dingen leren.. Gewoon zo BAM!

Maar dan is er ook geen uitdaging en leermoment meer.


Haha zei ik ook gelijk tegen mijn vriend maar die ging toen allemaal dingen roepen die hij ooit nog wel eens zou willen leren, de talen die ik best zou willen kunnen spreken (ik heb echt geen talenknobbel) of gewoon zouden willen kunnen om een keer te doen en toen concludeerden we dat dat kunnen niet opweegt tegen uitdaging en leermomenten. :smile:
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jan 2017 17:15

Re: Drie wensen..

1. Gezondheid en een lang leven voor alle mensen die goed zijn voor deze wereld (als in: naastenliefde, goed voor de aarde, etc.). Mensen die zich niet aan de code houden, verdwijnen gewoon. Zzzzzip!
2. De wereld resetten tot een leefbare status (en dus geen aflopende).
3. De geest vrijlaten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Jan 2017 21:35

Re: Drie wensen..

Ingewikkeld!
Op 1 staat toch wel geluk en gezondheid voor E. (en oké, het zou fijn zijn als wij daar ook van mee mogen profiteren, haha).
Op 2 lekker cliché world peace!
En daarna mag die geest zeker lekker van zijn vrijheid genieten. Als je ervoor kan zorgen dat er geen oorlogen meer zijn, heb je het verdiend om alleen nog maar op je luie reet te liggen en cocktails te drinken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem221

Bericht 03 Jan 2017 21:44

Re: Drie wensen..

Mijn drie wensen zijn absoluut egoïstisch te noemen.

1) Twee ton winnen in de Postcodeloterij.
2) En als dat niet lukt dan wens ik dat we het plan dat we hebben goed kunnen uitvoeren.
3) Want we willen verhuizen.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Jan 2017 22:36

Re: Drie wensen..

Exogenesis schreef:1. Gezondheid en een lang leven voor alle mensen die goed zijn voor deze wereld (als in: naastenliefde, goed voor de aarde, etc.). Mensen die zich niet aan de code houden, verdwijnen gewoon. Zzzzzip!
2. De wereld resetten tot een leefbare status (en dus geen aflopende).
3. De geest vrijlaten.


Dit vind ik wel 3 hele mooie wensen! Die kies ik ook :)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Jan 2017 01:14

Re: Drie wensen..

Als die geest vrijheid wil, dan mag hij die vrijheid.
En ik ben het zoooooo eens met Exo, ik wil ook wel eens 'poef' laten verdwijnen. En de wereld resetten.
En stiekem beetje extra financiele vrijheid. Ik hoef niet rijk, al zou ik dan soort Robin Hood worden denk ik, dus misschien ook wel. Maar werken wil ik wel gewoon ook.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers