Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Jan 2017 10:27

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

ChiQ schreef:Ik vind betalen helemaal niet erg, er is altijd wel een toilet en anders kan hij goed ophouden, maar waar ik zo'n schijthekel aan heb is dan dat er een lange rij staat maar dat mensen dan niet even zeggen: ga maar even voor als zo'n mannetje roept dat ie t niet meer houdt. Tegenwoordig loop ik gewoon door en als iemand waagt wat te zeggen flip ik. :smile:


Oh ik zou daar helemaal niet aan denken als ik een jochie in de rij zie! Wel als hij je het hem hoort zeggen natuurlijk maar ik sta er niet bij stil als ik een kindje in de rij zie een dan moet je hem maar net horen. Maar als je het zou vragen zou ik echt zeggen van "ja tuuuuurlijk GA! Snel!". Dus wellicht gewoon een spontane "mensen hij red het echt niet meer hier mag hij heel even voor?" hardop?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Jan 2017 10:53

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Chiq, ik zou het ook gewoon even vragen.

Ik ben het er verder niet mee eens ivm de veiligheid dat je niet overal zomaar moet kunnen plassen met/voor je kind.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2017 10:57

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Whatever schreef:
ChiQ schreef:Ik vind betalen helemaal niet erg, er is altijd wel een toilet en anders kan hij goed ophouden, maar waar ik zo'n schijthekel aan heb is dan dat er een lange rij staat maar dat mensen dan niet even zeggen: ga maar even voor als zo'n mannetje roept dat ie t niet meer houdt. Tegenwoordig loop ik gewoon door en als iemand waagt wat te zeggen flip ik. :smile:


Oh ik zou daar helemaal niet aan denken als ik een jochie in de rij zie! Wel als hij je het hem hoort zeggen natuurlijk maar ik sta er niet bij stil als ik een kindje in de rij zie een dan moet je hem maar net horen. Maar als je het zou vragen zou ik echt zeggen van "ja tuuuuurlijk GA! Snel!". Dus wellicht gewoon een spontane "mensen hij red het echt niet meer hier mag hij heel even voor?" hardop?


Ja dit wat Whatever zegt. Ik zou daar ook niet persé aan denken, maar als iemand het vraagt (en ik houd het zelf nog even op) dan zou ik dat helemaal prima vinden.

Ik vind niet dat elke winkel of gelegenheid verplicht moet zijn een wc beschikbaar te stellen voor kinderen. Wel kan ik me voorstellen dat het heel fijn is wanneer je met je kindje wel kan gaan plassen als het echt moet. Ik zou dan zelf even kijken of er niet een openbare plek is zoals een bibliotheek ofzo. Maar misschien denk ik er straks met een huilende kleuter die bijna in z'n broekje plast heel anders over hoor. Ik weet zelf iig hoe vervelend het is om f*king nodig te moeten plassen. Maar zelf probeer ik dan altijd even iets te vinden waar dat wel kan, gewoon tegen betaling of evt een kopje koffie er na in een tentje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2017 11:30

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Carrie schreef:Wat raar Susan, heeft ze nog gereageerd op je e-mail?

Guattari ik kan me zo voorstellen dat als je bezig bent met het zindelijk maken van je kind een luier omdoen voor bijvoorbeeld tijdens een dagje winkelen ofzo verwarrend kan zijn en het proses niet helpt.


Dit is idd de keerzijde, maar om nou een luier mee te nemen en pas om te doen als het kind aangeeft te moeten plassen en er geen gelegenheid toe is, lijkt me ook niet ideaal. In dit opzicht kun je er niet volledig op rekenen dat er op een tijd een toilet beschikbaar is. Het is trouwens proces; verbeteringen mogen bij jou, toch? :)
<<

Anoniem301

Bericht 02 Jan 2017 11:32

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Guattari schreef:
Carrie schreef:Wat raar Susan, heeft ze nog gereageerd op je e-mail?

Guattari ik kan me zo voorstellen dat als je bezig bent met het zindelijk maken van je kind een luier omdoen voor bijvoorbeeld tijdens een dagje winkelen ofzo verwarrend kan zijn en het proses niet helpt.


Dit is idd de keerzijde, maar om nou een luier mee te nemen en pas om te doen als het kind aangeeft te moeten plassen en er geen gelegenheid toe is, lijkt me ook niet ideaal. In dit opzicht kun je er niet volledig op rekenen dat er op een tijd een toilet beschikbaar is. Het is trouwens proces; verbeteringen mogen bij jou, toch? :)

Altijd! Ik twijfelde nog en m'n iPhone corrigeerde niet, dus tnx!

Nee ik zou ook geen luier meenemen en deze omdoen als hij moet plassen hoor! Dan kan het kind net zo goed op de wc want een luier omdoen moet je toch ook op een toilet doen. Ik zou sowieso geen luiers meer meenemen of aandoen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 02 Jan 2017 11:40

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Het ligt aan de winkel, maar ik ben in elk geval heel blij dat de supermarkten hier in de omgeving waar wij altijd komen de mogelijkheid bieden. Gelukkig komt het nu nauwelijks nog voor.
Toen ik zelf in een schoenenwinkel werkte lieten we kinderen van klanten ook altijd naar de wc gaan. Het toilet was de trap op en dan meteen voor de magazijndeuren, dus daar was een goed zicht op. Volwassenen verwezen we door naar naastgelegen horecagelegenheden.

In de zomer waren mijn kinderen met de gastouder spelen bij het Vennenbos (Landal Park) en moest N naar de wc. De dichtstbijzijnde was gesloten en toen moesten ze een eind verder lopen. Inmiddels moest hij echt heel erg nodig, maar er stond een rij. De gastouder vroeg netjes of ze misschien voor mocht omdat N nog niet zo goed op kon houden (hij was toen net 3 en is behoorlijk klein voor zijn leeftijd, dus ook duidelijk nog een peuter), maar de man die voor haar stond zei gewoon botweg nee. Hij vond dat N maar moest leren ophouden. Toen plaste N dus in zijn broek, hij was helemaal overstuur. Ik was echt zo boos toen ik dat hoorde.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 02 Jan 2017 11:41

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik vind het een beetje dubbel. Bij ons reageren mensen soms best erg boos als ze niet naar het toilet mogen. Ik ben selectief en het ligt er soms bij mij aan wie het vraagt en hoe. Het toilet is naast de grote kluis en alle cameraschermen en nog iets specifieks wat betreft onze beveiliging en ook nog eens naast de whiteboarden met targets, omzetten en andere notes die echt niet voor klanten bestemd zijn. Plus dat het een enge steile trap is.

Ik krijg de vraag echt meerdere keren per week. Regelmatig gewoon zelfs gehad 'Waar is het toilet?' :nopompom: Van volwassenen he. Of mensen die direct bij binnenkomst al vragen of ze even kunnen plassen. Euh nee.

Ter info: de Hema zit 150 meter verderop, evenals de Bijenkorf en zelfs een 2theloo.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2017 11:43

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Reva schreef:
Ter info: de Hema zit 150 meter verderop, evenals de Bijenkorf en zelfs een 2theloo.


Ja, daar zou ik dan dus inderdaad heen gaan. Genoeg mogelijkheden. Ik denk te weten waar je dan ongeveer werkt maar in die Bij zit toch geen wc omdat de 2theloo daar vlakbij zit? In elk geval zijn er dus inderdaad opties.

Alleen als een kindje écht niet meer volhoud zou ik het wel vragen in een andere winkel hoor maar zou me denk ik ook bezwaard voelen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2017 11:45

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

ChiQ: ik snap wel wat je zegt, maar gaan flippen lijkt me ook niet geheel gepast. Je weet immers niet waarom anderen hun plekje dan niet afstaan. Er zijn ook volwassenen die weinig controle hebben over hun blaas en/of darmen. Als ik iemand wiebelend zie staan in de rij, bied ik het altijd aan. Maar dat zou ik niet doen als ik daardoor zelf ga wiebelen. :)
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 02 Jan 2017 11:48

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Marin schreef:
Reva schreef:
Ter info: de Hema zit 150 meter verderop, evenals de Bijenkorf en zelfs een 2theloo.


Ja, daar zou ik dan dus inderdaad heen gaan. Genoeg mogelijkheden. Ik denk te weten waar je dan ongeveer werkt maar in die Bij zit toch geen wc omdat de 2theloo daar vlakbij zit? In elk geval zijn er dus inderdaad opties.

Alleen als een kindje écht niet meer volhoud zou ik het wel vragen in een andere winkel hoor maar zou me denk ik ook bezwaard voelen.


Op de 1e etage zijn in de Bijenkorf nog toiletten. Kinderen vind ik wel anders, maar 9 van de 10 mensen vragen het voor zichzelf. Bizar.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2017 11:52

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oh dat wist ik niet! maar inderdaad, hoeveel moeite is het, zelfs als je superontzettendnodig moet plassen, om even naar een plek te gaan waar de faciliteiten gewoon er voor zijn.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het laatst wel voor mezelf heb gevraagd of ik aub mocht in de AH en toen mocht ik mee naar achteren. Hartstikke lief meisje van wie dat mocht. Ik moet gewoon als zwangere nu echt vreselijk veel en nodiger plassen. De AH waar ik normaal naar toe ga heeft een klantentoilet (heel fijn, voor mij haast zelfs een reden om daar naar toe te gaan) maar de AH waar ik toen was, had dat niet en ik hield het gewoon niet meer. Maar heb dat meisje heel erg bedankt.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 02 Jan 2017 11:59

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Mist iedereen mijn :smile:

Trouwens, weet je hoe fakking brutaal mensen zijn?! We waren in de bijenkorf en natuurlijk moet de muppet plassen. Ik vroeg dus netjes aan de eerste mevrouw in lijn: sorry mevrouw, mijn zoontje moet echt heel nodig plassen, zouden wij even voor mogen? Zegt dat sekreet: nee. Dus ik vroeg het aan de mevrouw achter haar, zegt die ook nee.. en de meneer daarachter zei: ga maar voor mevrouw, maar Julian hield het niet meer dus die plast terplekke in die rij in zijn broek! Vind het echt heel naar als mensen dat doen. Dus tegenwoordig loop ik gewoon naar voren en zeg gewoon, sorry we gaan even voor want deze man moet plassen. Vragen kan dus tot nee lijden en daar heb ik geen zin in.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jan 2017 12:06

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Dat is natuurlijk heel sneu ChiQ , maar het is niet verplicht om dan ja te zeggen. Ik zou dat zelf wel doen hoor want ik vind dat veel te zielig zo'n wiebelend kind dat nog niet zo lang zindelijk is, mits ik niet zelf ontzettend nodig moet plassen (sorry little dude), maar in principe sta je gewoon achterin de rij met je kind. Mensen met een beetje goed fatsoen laten 'm dan wel voor gaan maar je kan het anderen denk ik ook niet kwalijk nemen als ze 't niet doen.

Het lastige van kleine kindjes is natuurlijk dat ze 't ook vaak niet altijd even goed aan (kunnen) geven wanneer ze moeten en dan moeten ze ineens NU HIER EN NU.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2017 12:31

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

ChiQ schreef:Mist iedereen mijn :smile:

Trouwens, weet je hoe fakking brutaal mensen zijn?! We waren in de bijenkorf en natuurlijk moet de muppet plassen. Ik vroeg dus netjes aan de eerste mevrouw in lijn: sorry mevrouw, mijn zoontje moet echt heel nodig plassen, zouden wij even voor mogen? Zegt dat sekreet: nee. Dus ik vroeg het aan de mevrouw achter haar, zegt die ook nee.. en de meneer daarachter zei: ga maar voor mevrouw, maar Julian hield het niet meer dus die plast terplekke in die rij in zijn broek! Vind het echt heel naar als mensen dat doen. Dus tegenwoordig loop ik gewoon naar voren en zeg gewoon, sorry we gaan even voor want deze man moet plassen. Vragen kan dus tot nee lijden en daar heb ik geen zin in.


Haha, ja de :smile: had ik even gemist. Nog niet helemaal wakker, geloof ik. Maar dan nog vind ik dat een klein kind niet meer recht heeft om naar een toilet te kunnen dan een volwassene. Precies om wat ik al aangaf. Ik zou het wel heel flauw vinden als iemand gewoon zijn/haar plekje niet wil afstaan, maar als diegene zelf heel nodig moet kan ik het me wel voorstellen. Hoe lullig dan ook voor het kleine kind in kwestie.
<<

Anoniem236

Bericht 02 Jan 2017 12:40

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

De verhalen van chiq en mrsmath vind ik echt heel onvriendelijk, maar je weet natuurlijk niet waarom ze nee zeggen. Sinds de bevalling van de jongste moet ik vaak ineens heel nodig, en zou dan wel behoorlijk balen als het nog langer duurt. Maar toch denk ik dat ik zo n kleintje wel voor zou laten gaan.
En als mijn zoon in zo n situatie zou zitten zou ik hetzelfde als chiq doen denk ik, gewoon doorlopen.

(Ooit waren we ergens in een winkelcentrum in Duitsland, ik moest zo ontzettend nodig, ik hield het niet meer. Kwam ik bij de toiletten, mega rij voor zo n betaal poort, ben ik bukkend door het kinderluikje gegaan, doorgelopen, voorste mevrouw aangesproken en gezegd dat ik echt eerst moest, als blikken konden doden, was ik morsdood geweest ;))
<<

Anoniem252

Bericht 02 Jan 2017 13:40

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens met de stelling. Toch van de zotte dat jij als ondernemer over jouw eigendom namelijk je toilet. Niet je eigen regels mag hanteren? Ik snap best dat je niet in elke winkel mag plassen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 02 Jan 2017 14:06

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens wat betreft winkels. Wel vind ik dat er veel meer openbare toiletten mogen komen zodat er altijd de mogelijkheid is om in de buurt naar het toilet te kunnen gaan. Wat betreft horeca vind ik wel dat iemand altijd naar het toilet mag gaan en dat ze iets mogen vragen als je er geen consumptie nuttigt.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Brooke

Bericht 02 Jan 2017 14:33

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens. Een kind moet leren vooraf te plassen en dat het niet altijd onderweg kan. Natuurlijk kan het wel eens voorkomen en dan is het erg aardig als je in een winkel zou mogen, maar verplicht is het absoluut niet.
In een horecagelegenheid waar je al wat hebt genuttigd, vind ik het het wel stom als je dan ook nog voor het toilet moet betalen.
Maar ik moet ook zeggen, dat ik de keus van het aantal toiletten wel flink beperkt vind in sommige steden sinds de V&D weg is, vooral als er ook geen Bijenkorf is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jan 2017 14:36

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Mijn dochter kan niet op commando plassen als ze niet echt moet, dus leren vooraf te plassen gaat niet altijd op. Nu kan zij het tegenwoordig wel heel goed ophouden, maar niet toen ze nog kleiner was.
Ik snap dat je niet letterlijk overal kan plassen, ik vind wel dat er altijd wel een toilet in de buurt moet zijn, dus in elke winkelstraat wel een paar openbare toiletten. Je kunt van kleine kinderen niet verwachten dat ze het ophouden tot thuis.

Die man in Landal waar Mrs. Math het over heeft vind ik een gigantische hufter. Die mag zich wat mij betreft de ogen uit zijn hoofd schamen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Jan 2017 14:38

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Atelier Madame schreef:Oneens met de stelling. Toch van de zotte dat jij als ondernemer over jouw eigendom namelijk je toilet. Niet je eigen regels mag hanteren? Ik snap best dat je niet in elke winkel mag plassen.


Je wilt niet weten hoe vaak mijn man boze 'klanten' heeft dat ze niet kunnen plassen. Volwassenen dan meestal die denken dat dat wel even kan. De wc zit in een beveiligde ruimte oa bij de kluis en andere privé dingen. Heeft een klant niks te zoeken inderdaad.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Jan 2017 16:20

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

ChiQ schreef:Mist iedereen mijn :smile:

Trouwens, weet je hoe fakking brutaal mensen zijn?! We waren in de bijenkorf en natuurlijk moet de muppet plassen. Ik vroeg dus netjes aan de eerste mevrouw in lijn: sorry mevrouw, mijn zoontje moet echt heel nodig plassen, zouden wij even voor mogen? Zegt dat sekreet: nee. Dus ik vroeg het aan de mevrouw achter haar, zegt die ook nee.. en de meneer daarachter zei: ga maar voor mevrouw, maar Julian hield het niet meer dus die plast terplekke in die rij in zijn broek! Vind het echt heel naar als mensen dat doen. Dus tegenwoordig loop ik gewoon naar voren en zeg gewoon, sorry we gaan even voor want deze man moet plassen. Vragen kan dus tot nee lijden en daar heb ik geen zin in.


Ha, ik zou jou dan weer vét brutaal vinden als je het mij niet even zou vragen en gewoon zo hoppa voor zou piepen. Je zou van mij altijd voor mogen, maar heb dan wel het lef het ff te vragen. Zou ik dan op zo'n moment denken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Jan 2017 16:32

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik vind niet dat het overal maar moet kunnen maar als ik ergens ben en ik of R moet plassen dan vraag ik het gewoon.
Toen ik zwanger van hem was moest ik ook zo vaak zo nodig, toen ging ik echt overal.

Op mijn werk mag er niemand naar binnen als we binnen gesloten zijn. Heel veel boze mensen al gehad maar het mag gewoon niet, daar kan ik zelf ook vrij weinig aan doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 02 Jan 2017 20:29

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens met de stelling, maar er zouden inderdaad meer openbare toiletten moeten zijn. Mijn jongens konden het meestal wel ophouden tot de 1e wc die we tegenkwamen, maar ik heb er ook wel eens 1 tegen een boom gezet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Jan 2017 20:38

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Laatst was ik in een winkel waar iemand (een volwassen man) om een toilet vroeg. Toen heel beleefd werd geantwoord dat er helaas geen bezoekerstoillet was, maar dat er een toilet was in het gebouw tegenover, reageerde de man met: 'Oke dan pis ik wel op jullie parking'. Het meisje stond natuurlijk met haar mond vol tanden.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 02 Jan 2017 20:44

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik vind het absoluut geen verplichting, maar ik vind het een bedrijf wel bijzonder sieren als het geen probleem is. Zéker bij (heel) jonge kinderen. Meer openbare toiletten zou inderdaad wel fijn zijn, maar dan moet ik er wel erg in hebben om kleingeld mee te nemen.

In het geval van ChiQ, zou ik eerder antwoorden 'sorry, maar ik weet ook niet hoe lang ik het nog kan houden' in plaats van een botte 'nee'.

Mijn zoon gaf een keer in de Zeeman aan dat hij naar de wc moest. Hij mocht daar dus naar het toilet, gaat hij daar rustig zitten bouten :palm:.
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers