Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 09:49

Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik ben benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen (als je ons was).

We wonen nu twee jaar in onze straat en hebben niet bijster veel contact met onze buren. De meeste buren om ons heen zijn ouder (50 a 60+) al woont er ook een heel aantal gezinnen. Wel allemaal gezinnen met oudere kinderen, tussen de 3 en 10 zou ik schatten en de meeste gezinnen zijn dus een flinke stap verder (ook in leeftijd, zo mid 40). We hebben niet heel veel contact met hen maar zeggen wel gedag, maken praatje etc. We zouden graag meer contact met wat meer mensen in de straat willen, want dat lijkt ons leuk, maar we merken ook dat er voor een groot deel dus een leeftijdsverschil is.

Nou zagen we gisteren dat er pakweg zo'n 10 huizen verderop een meisje is geboren. Hee, een baby in de straat! Wellicht wat jongere mensen en wellicht een leuk contact? Zeker als wij straks een kleintje hebben. Maar we hebben geen idee wie deze mensen zijn. 10 huizen verder is net verder weg dan de mensen die in ons 'rijtje' vallen. Nou kwam ik met het idee om gewoon een kaartje bij hen in de bus te doen, met iets van een tekst van 'Hoi, we kennen jullie niet, maar we zagen dat jullie een meisje hebben gekregen, gefeliciteerd. Wij wonen op nr xxx en verwachten ook een kleintje, mochten we jullie eens zien, hallo.' Zoiets.

Mijn man zei zelfs dat we misschien aan kunnen bellen met een kleinigheidje omdat je dan dus wél direct een gezicht er bij hebt. Maar dat durf ik misschien niet zo goed, want mensen zitten daar misschien helemaal niet op te wachten.

Wat zouden jullie doen? Iets van een kaartje? Wat zou je er op schrijven? Of toch aanbellen met iets kleins? Wat zou je dan zeggen? Of helemaal niets?
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jan 2017 10:11

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Hebben die mensen geen geboortekaartje in de bus gedaan? Dat deden wij wel bij alle buren. Als ze dat niet hebben gedaan...hmm kan zijn dat ze gewoon alleen hun naast buren hebben gedaan (wij wonen op een pleintje, in een lange straat kun je natuurlijk moeilijker een grens leggen) maar het kan ook betekenen dat ze gewoon niet zoveel behoefte hebben aan felicitaties van mensen die ze niet of nauwelijks kennen.

Ondanks dat ik helemaal voor spontaniteit ben normaal gesproken zou ik in dit geval niet gaan voor een kleinigheidje. Met name vanwege dat aanbellen. Het kan zo'n turbulente tijd zijn, ik had iig echt geen onbekende buren aan mijn deur willen hebben, die dan ook nog iets voor me hebben haha. Dan zou ik me helemaal bezwaard voelen! Een kaartje zou ik wél doen. Leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Jan 2017 10:12

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

10 huizen verder vind ik niet écht dichtbij dus ik zou het dan bij een kaartje laten.
Ik zou hun feliciteren en naam en huisnr er onder zetten. Verder niet al teveel poespas. Niet eronder zetten dat je ook zwanger bent, dat zien ze straks wel in de tuin bij jullie. Ik zou anders bang zijn dat ze zich verplicht voelen om straks bij jullie dingen terug te moeten doen.

Als de kleine er straks is ga je waarschijnlijk toch veel wandelen dus dan kom je ze wellicht wel tegen en is een praatje maken mét baby ook makkelijker.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 10:15

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Zora schreef:
Ondanks dat ik helemaal voor spontaniteit ben normaal gesproken zou ik in dit geval niet gaan voor een kleinigheidje. Met name vanwege dat aanbellen. Het kan zo'n turbulente tijd zijn, ik had iig echt geen onbekende buren aan mijn deur willen hebben, die dan ook nog iets voor me hebben haha. Dan zou ik me helemaal bezwaard voelen!


Ja dat heb ik zelf ook een beetje, denk ik. Ik weet ook helemaal niet wanneer dat meiske geboren is natuurlijk, hoewel het vast recent is want we zagen de slinger nu pas na de feestdagen. Kan me voorstellen dat nieuwe buren het laatste is waar je op zit te wachten in die hectische tijd en ik zou me zelf absoluut niet op willen dringen.

Ik denk dat ik dan gewoon een kaartje doe, want ik vind het wel leuk om iets te laten weten, omdat ik het gewoon leuk vind dat er een baby in de straat is geboren (dat komt volgens mij niet zoveel voor bij onze straat, is de eerste keer in 2 jaar tijd iig en dan ook nog relatief kort op onszelf).

Nee, geen geboortekaartje gehad. Ik denk dat wij dat straks wel doen bij de buren die we kennen, maar niet tien huizen ver zeg maar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2017 10:16

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou een kaartje doen en dan eindigen met iets ongedwongens, zoals: '..in het voorjaar verwachten wij ook een baby, misschien komen we elkaar nog wel eens tegen.'

Sowieso kan een kaartje nooit kwaad. Gewoon doen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 10:16

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Exogenesis schreef:Ik zou een kaartje doen en dan eindigen met iets ongedwongens, zoals: '..in het voorjaar verwachten wij ook een baby, misschien komen we elkaar nog wel eens tegen.'

Sowieso kan een kaartje nooit kwaad. Gewoon doen!


Ja zo'n soort tekst zat ik aan te denken. Leuk, bedankt voor de suggestie :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2017 10:19

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Tien huizen verderop zou ik uit mezelf niets bij hebben gedaan, als ik geen geboortekaartje had gekregen. Ik zou deze 'buren' niet het gevoel willen kunnen geven dat ze mij moeten bedanken o.i.d. Ik weet niet eens wie er tien huizen verderop wonen, dus zou me ook nog kunnen voorstellen dat dit omgekeerd zo is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 10:19

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Salome schreef:
Als de kleine er straks is ga je waarschijnlijk toch veel wandelen dus dan kom je ze wellicht wel tegen en is een praatje maken mét baby ook makkelijker.


Ja dat denk ik ook! En met een kaartje er voor kan je misschien wat makkelijker aanspreken van goh, jij woont hier he, ja ik was diegene van dat kaartje toen en blablabla.
Let's discover the world together.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 02 Jan 2017 10:21

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wij kregen ook kaartjes van mensen die in een andere straat wonen (zijn hier allemaal hofjes ligt niet ver uit elkaar) maar die hadden geen geboorte kaartje van ons gekregen maar zagen natuurlijk wel van alles in de tuin.

Vond het super lief dat ze bij ons een kaartje in de bus hadden gedaan. Er stond iets op van gefeliciteerd met hun naam en dan het huisnummer en de straat. Vond het erg attent.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 10:21

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Guattari schreef:Tien huizen verderop zou ik uit mezelf niets bij hebben gedaan, als ik geen geboortekaartje had gekregen. Ik zou deze 'buren' niet het gevoel willen kunnen geven dat ze mij moeten bedanken o.i.d. Ik weet niet eens wie er tien huizen verderop wonen, dus zou me ook nog kunnen voorstellen dat dit omgekeerd zo is.


Precies, ik weet het ook niet. Maar dat betekent toch niet dat je ze nooit kan leren kennen?

Wie weet zijn het helemaal geen leuke mensen hoor, maar wie weet wel! Hoeven niet direct beste vrienden te worden, maar ik zou iets van contact in de straat hartstikke leuk vinden.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Jan 2017 10:22

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Exogenesis schreef:Ik zou een kaartje doen en dan eindigen met iets ongedwongens, zoals: '..in het voorjaar verwachten wij ook een baby, misschien komen we elkaar nog wel eens tegen.'

Sowieso kan een kaartje nooit kwaad. Gewoon doen!


Eens met Exo.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Jan 2017 10:22

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Guattari schreef:Tien huizen verderop zou ik uit mezelf niets bij hebben gedaan, als ik geen geboortekaartje had gekregen. Ik zou deze 'buren' niet het gevoel willen kunnen geven dat ze mij moeten bedanken o.i.d. Ik weet niet eens wie er tien huizen verderop wonen, dus zou me ook nog kunnen voorstellen dat dit omgekeerd zo is.

Eens.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2017 10:23

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik ben het ook eens met Exo!
<<

Anoniem286

Bericht 02 Jan 2017 10:24

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Een kaartje is altijd leuk, gewoon doen! En misschien eens een borrel organiseren om de mensen uit de straat beter te leren kennen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Jan 2017 10:26

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik deed alleen felicitatie kaartjes in de bus bij buren die ik wel eens spreek. Anders had ik de afgelopen jaren wel bij ieder huis een kaartje in de bus kunnen doen, haha.

Wat ik wel leuk vond, was na onze buurtBBQ, dat we van een aantal felicitatie kaartjes hadden gekregen voor ons trouwen. Al wist ik niet meer wie wie was...

Ik zou alleen een kaartje doen met felicitaties en je huisnummer. Niet een heel verhaal erbij, kan opdringerig overkomen en al zeker geen kleinigheidje brengen.

Wat ik wel gedaan heb bij buren die een baby gekregen hebben, maar dat was bij buren die we dus wel eens spreken, is een felicitatie kaartje door de bus gedaan en erin gezet dat we het leuk vinden dat onze baby mogelijk een speelmaatje heeft in de toekomst. (Toen hadden we nog niets en public bekend gemaakt)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2017 10:27

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik heb de reacties niet allemaal gelezen.

Maar ik zou een kaartje doen en dan met jullie Namen en (eventueel de straatnaam) en huisnummer.
Dat contact komt vast later wel.

Wij wonen hier nu 2.5 jaar. Toen wij hier kwamen konden wij ook weinig mensen. Een dik jaar later was er dorpsfeest. Daar kwam ik een buurvrouw verderop in de straat tegen. (Wij kunnen hun huis zo niet zien). Zij hadden een meisje van een jaar jonger. Wij hebben toen wat afgesproken. Wij komen nu ongeveer 1 keer per maand bij elkaar.
2014 2016
<<

Anoniem282

Bericht 02 Jan 2017 10:38

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Marin schreef:
Guattari schreef:Tien huizen verderop zou ik uit mezelf niets bij hebben gedaan, als ik geen geboortekaartje had gekregen. Ik zou deze 'buren' niet het gevoel willen kunnen geven dat ze mij moeten bedanken o.i.d. Ik weet niet eens wie er tien huizen verderop wonen, dus zou me ook nog kunnen voorstellen dat dit omgekeerd zo is.


Precies, ik weet het ook niet. Maar dat betekent toch niet dat je ze nooit kan leren kennen?

Wie weet zijn het helemaal geen leuke mensen hoor, maar wie weet wel! Hoeven niet direct beste vrienden te worden, maar ik zou iets van contact in de straat hartstikke leuk vinden.


Het zal wellicht ook samenvallen waar en in welke wijk je woont. Waar ik woon is het verloop nog niet eens zo heel groot, maar wel ieder voor zich. Het is maar net waar je zelf behoefte aan hebt. Als ik nu een kaartje zou krijgen van 10 huizen verderop, zou ik eerlijk gezegd niet weten van wie het kaartje afkomstig is. Maar je geeft aan dat je het leuk lijkt om contact te krijgen, dus dan is dit wel een laagdrempelige manier. Er is hierin geen goed of fout; als jullie dit een leuk idee lijkt, kun je gewoon een kaartje door de brievenbus doen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 02 Jan 2017 10:41

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik woon in een klein dorp en daar krijg je van heel veel mensen kaartjes, ook die je zelf geen geboortekaartje gestuurd hebt.
Zeker in jullie geval is het wel leuk om een kaartje in de bus te doen. Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat iemand het ongemakkelijk kan vinden om een kaartje te krijgen van iemand die ze niet kennen. Ik ben trouwens ook nooit bedankt voor het sturen van een kaartje (dat ik me kan herinneren).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 02 Jan 2017 10:45

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou het zeker doen!
Zo kregen wij bij de geboorte van onze dochter ook 2 kaartjes van buren (paar huizen verderop).
Zij hadden beide ook net een kleintje gekregen en hadden er ook een leuke tekst op geschreven.
Dan heb je daarna toch wat meer aanspraak. Zeker als jullie kleine man straks geboren is en je veel aan de wandel gaat.
Dan kom je elkaar vanzelf een keer tegen en heb je echt wel even een praatje.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 02 Jan 2017 10:55

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou zeker wel een kaartje in de brievenbus doen, leuk toch. Gewoon een felicitatie met jullie namen en huisnummer eronder. Eventueel een kleine verwijzing naar jullie situatie. Het is zeer vrijblijvend. Vinden ze het niks, ook prima. Een kleinigheidje langs brengen zou ik zelf niet doen en ook wel te vinden.

Toen ik geslaagd was, 100 jaar geleden, en er een vlag bij ons thuis hing, kreeg ik ook een kaartje van een van de buren verderop. Ik kende ze niet echt, maar vond ik wel heel erg leuk.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 02 Jan 2017 10:57

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wij hebben ook van buren die we niet kenden kaartje in de bus gehad toen de ooievaar in de tuin stond. Alleen maar leuk! Ik zou er zelf geen tekst op zetten dat jullie ook kleintje verwachten, zou zelf dan de indruk hebben dat iemand alleen daarom een kaartje in de bus doet, merkt ze vanzelf wel als je jullie huisnummer er bij schrijven.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 10:58

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Leuk, bedankt voor de reacties.
Nou dan ga ik vanavond even een kaartje kopen uit m'n werk en inderdaad zo'n soort tekst er op schrijven (ik denk zelf wel met dat we een kleintje krijgen want dan is het makkelijker aanspreken volgende keer mocht die er een keertje komen), maar met name om hen te feliciteren. Vrijblijvend maar wel vriendelijk.
Let's discover the world together.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Jan 2017 11:02

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Ik zou wel een kaartje in de bus doen, maar alleen met een felicitatie, jullie namen en huisnmr. Niet dat je ook zwanger bent, dat zien ze straks wel in jullie tuin en je komt ze straks in je verlof vast vaker tegen met de wandelwagen of als je zelf bevallen bent. En dan komt een eventueel contact vast vanzelf op gang of kun je eens aanbellen om te vragen of ze zin hebben om mee te wandelen naar de kinderboerderij.
In het kaartje schrijven dat jullie ook een kleintje verwachten kan ook overkomen alsof je iets van ze verwacht of dat je alleen een kaartje stuurt omdat je zelf ook een kindje verwacht en anders niets gestuurd had.

Zou trouwens er ook niet bijzetten dat je ze niet kent. Dat weten ze zelf ook wel. :smile:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 02 Jan 2017 11:06

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Chaos schreef:Ik zou wel een kaartje in de bus doen, maar alleen met een felicitatie, jullie namen en huisnr.


Dit zou ik ook doen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Jan 2017 11:13

Re: Wat zouden jullie doen? Kindje geboren in straat

Wij kregen trouwens heel veel kaarten van buren uit ons complex bij Isam en Nora. We woonden er toen net een paar maanden en bij de trap naar de uitgang en kwamen dus niet zoveel mensen tegen nog toen. We woonden in een rond complex met in het midden een binnentuin maar kregen echt kaarten van een heleboel mensen die we echt nog nooit gezien hadden. Totdat we met de lift moesten, toen begonnen alle kletspraatjes en wilde iedereen even in de kinderwagen kijken en vertelden van welk huisnmr ze waren en dat ze een kaartje hadden gestuurd.
Afbeelding

I & N juni 2010
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers