Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat alleen laten met Oud en Nieuw

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Dec 2016 12:21

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Wij blijven ook heel bewust thuis voor onze hond. Maar die is eigenlijk nooit bang geweest in huis als het buiten knalt.

Wellicht kun je ook nog de radio aanzetten? Beetje hard op een praatprogramma?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 29 Dec 2016 13:53

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Aziraphale schreef:
Urban Naked schreef:Maar voor degenen die thuis willen zijn om te kjjken hoe poes reageert: wat denk je te kunnen doen dan? Zo'n beest heeft er volgens mij echt maling aan of er mensen zijn als hij in paniek is, dat valt niet te troosten ofzo. Bij honden wordt troosten zelfs afgeraden omdat je het dier dan in principe gelijk geeft in z'n angst.



Dat laatste schijnt niet zo te zijn, is een inmiddels ouderwetse opvatting.

http://www.moniquebladder.nl/steun/

op die site klinkt het zo mooi. Er wordt aangeraden om het dier(in dat geval de hond) te steunen door aanraking.
Bij een kat die door vuurwerk in paniek is lijkt me dat niet haalbaar. mijn ervaring is dat dat uitloopt op een ritje huisartsenpost.
Afbeelding
<<

anoniem224

Bericht 29 Dec 2016 13:56

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Cotton schreef:Onze kat is een bange haas qua harde geluiden, maar vuurwerk boeit haar niets.


De mijne precies zo, raar beest haha. Ik laat haar dus ook gewoon alleen, doe de gordijnen dicht en zorg dat ze lekker kan gaan liggen ergens. Vind het wel zielig dat ze alleen is, maar dat vind ik ook al als ik ga werken of zelfs als ik boodschappen ga doen :palm:
<<

Anoniem273

Bericht 29 Dec 2016 16:37

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Elska schreef:
Aziraphale schreef:
Urban Naked schreef:Maar voor degenen die thuis willen zijn om te kjjken hoe poes reageert: wat denk je te kunnen doen dan? Zo'n beest heeft er volgens mij echt maling aan of er mensen zijn als hij in paniek is, dat valt niet te troosten ofzo. Bij honden wordt troosten zelfs afgeraden omdat je het dier dan in principe gelijk geeft in z'n angst.



Dat laatste schijnt niet zo te zijn, is een inmiddels ouderwetse opvatting.

http://www.moniquebladder.nl/steun/

op die site klinkt het zo mooi. Er wordt aangeraden om het dier(in dat geval de hond) te steunen door aanraking.
Bij een kat die door vuurwerk in paniek is lijkt me dat niet haalbaar. mijn ervaring is dat dat uitloopt op een ritje huisartsenpost.


Het stukje is ook voor honden, niet voor katten. Ik reageerde op UN die aangaf dat je honden niet mocht troosten.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 30 Dec 2016 20:21

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Inderdaad zorgen dat er plekjes zijn waar je kat zich kan verstoppen: onder het bed, een dekentje over de bank (zodat de kat eronder kan kruipen) etc. Ik vind vuurwerk zo sneu voor dieren, ben altijd blij als het weer voorbij is wat dat betreft.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem331

Bericht 30 Dec 2016 21:18

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Mijn hond is trouwens niet bang voor voorwerk, die kan ik gerust uitlaten. Ook morgenavond om 10u nog wel. Uiteraard wel aangelijnd.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 31 Dec 2016 01:58

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Ik denk wel dat je een kat troost kan bieden door te laten zien dat iets niet eng is.
Of door er gewoon te zijn.
Als ik ga stofzuigen blijft de kat best lang naast mijn vriend zitten als hij er is tot ik te dicht in de buurt kom.
Is hij er niet zit ze gelijk onder de bank of tafel.

Als je ziet dat ze in paniek raken kun je wel nog deuren open doen van verschillende ruimtes en kijken waar ze graag willen gaan zitten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem245

Bericht 31 Dec 2016 13:31

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Mijn kat is niet zo bang meer, voorheen wel maar ze loopt nu redelijk normaal door het huis. Terwijl het buiten echt tekeer gaat.
Mijn kleine hond is wel bang, buiten loopt hij zo dicht tegen me aan dat ik nog amper kan lopen en in huis kruipt hij tegen ons aan zodra het kan. Ik praat als ik buiten loop geruststellend tegen hem en als hij naast me ligt leg ik mijn hand op hem. Ik ga hem niet verder aanmoedigen in zijn angst maar ben er wel.
Grote hond boeit het niet zoveel, vorig jaar heeft hij fascinerend door het raam zitten kijken naar de vuurpijlen en kleuren in de lucht.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Jan 2017 12:41

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Hoe is het uiteindelijk met alle katten gegaan?

Hier was het per kat heel verschillend.
Ik heb zaterdagochtend het kattenluik op slot gezet zodat ze allemaal binnen bleven.
En de kamerdeur op een kier zodat ze ook naar boven konden.

1 kat sprintte meteen naar boven onder het bed en is tot half 2 vannacht er niet meer vandaan gekomen.

De andere dame wist niet goed wat ze wilde. Dan weer boven en dan weer beneden voor wat aandacht. In de avond heeft ze op de trap gelegen, daar zijn geen ramen en dus ook minder lawaai.

De 2 heren bleven gewoon beneden.
1 wel veel onder de eettafel of op schoot.
De ander gewoon in het radiator mandje en in de vensterbank om naar buiten te kijken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 01 Jan 2017 12:49

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Met die van mij goed. Eentje ging rustig op de bank zitten en af en toe zelfs even naar buiten kijken achter het gordijn, de andere liep af en toe wat onrustig heen en weer maar was niet echt bang of zo.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Jan 2017 13:02

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Overdag best onrustig en mij volgen. Ik was rond half 1 's nachts weer thuis omdat J echt op was. En pas rond half 2 kwam de kat weer tevoorschijn.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Jan 2017 13:02

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Eentje heeft de hele avond of op schoot of op de overloop op zijn kussen gelegen. De ander onder de bank en eventjes bij ons op de bank. Bij het echte vuurwerk vanaf 0:00 bleef de ene op de overloop, maar wel in elkaar gekropen. De andere onder de bank, maar volgde ons wel toen we naar boven gingen. Tijdje op schoot gezeten in de badkamer en wilde het liefst mee de slaapkamer in toen we naar bed gingen, maar dan mocht niet van ons.

Nu doen ze weer gewoon. De stoerste is ook alweer even buiten geweest.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 01 Jan 2017 13:37

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Ik heb dit jaar voor het eerst mijn kat alleen gelaten. Voorgaande jaren deed het vuurwerk haar helemaal niets, dus heb ik haar met een gerust hart achtergelaten.
Toen ik rond kwart over één weer thuiskwam, lag ze op de bank en rende ze miauwend op mij af, zoals ze altijd doet. Ze is daarna op schoot gekropen om vervolgens in slaap te vallen, terwijl er buiten nog hard geknald werd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem316

Bericht 01 Jan 2017 13:54

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Een van de beiden katten waren we vanaf de middag kwijt. Die was buiten maar kwam niet meer binnen. We waren dus ook even bang dat we die niet weer zouden zien. Uiteindelijk kwam ze om 2:30 vannacht binnen.

De andere kat spitste wel z'n oren af en toe maar was verder rustig.

We hebben er totaal geen aandacht aangegeven of dingen anders gedaan. Denk dat dat ook geholpen heeft.
<<

anoniem203

Bericht 01 Jan 2017 14:30

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Onze kat is heel de dag onrustig geweest. Hij wist niet waar hij wilde liggen en steeds was het na een paar minuten dat hij weer opstond om naar een ander plekje te verhuizen. Hier was het in de middag al veel geluid van het vuurwerk. Achter onze tuin loopt een brandgang en daar werd vaak wat afgestoken. Vanaf 13.00 durfde hij dan ook niet meer naar buiten tot vanmorgen. Toen heeft hij even snel 2 plasjes in de tuin gedaan en nu ligt hij boven diep in coma op ons bed zijn slaap in te halen. Gisteren om 0.00 was hij dan ook echt heel bang en heeft zich alleen maar verstopt. Om 1.15 was hier gelukkig al het vuurwerk afsteken wel een heel eind voorbij en zijn we naar bed gegaan.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Jan 2017 15:00

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Onze katten lagen al sinds gistermiddag onder ons bed. Toen we om 02:30 thuis kwamen zaten ze gelukkig weer in de woonkamer, nu liggen ze hun slaap in te halen haha.
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 15:17

Bericht 01 Jan 2017 19:26

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Mijn kat maakte zich overdag nergens druk om en toen ik weer thuis kwam lag ze gewoon op de bank te slapen!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jan 2017 11:31

Re: Kat alleen laten met Oud en Nieuw

Onze katten waren op de slaapkamer vanaf 6 uur ook ivm visite. We zijn een paar keer wezen kijken bij ze. En om half 3 los gelaten ze vlogen door het huis heen zoals altijd. De oudste vond het overdag wel eng. Mijn man ging net voor ze naar boven gingen een sierpot afsteken hij zat mooi mee te kijken en ineens viel die pot op en knalden die dingen op straat af daar schrok die van
Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron