Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reisjaar 2016 (terugblik)

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jan 2017 17:26

Reisjaar 2016 (terugblik)

Waar en jij vorig jaar allemaal geweest? Hoe lang en met wie? Wat waren de hoogte- en dieptepunten van jouw reisjaar?
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 01 Jan 2017 17:34

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Ik ben vorig jaar twee keer in Londen geweest (2 dagen), op Cuba (9 dagen) en in New York (8 dagen).
Londen was beide keren met een vriendin en Cuba en New York was in mijn eentje.

Absolute hoogtepunt was het concert van Carrie Underwood in New York.
Geen dieptepunt, nou ja, dat ik voor mijn doen zo weinig weg ben geweest, misschien.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jan 2017 17:42

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Ikmoet zelf even diep nadenken.
In februari zijn we een paar dagen naar Edinburgh geweest. Dat was echt fantastisch, wat een heerlijke stad.
In mei een paar dagen naar mijn oude woonplaats, in het huis van mijn ouders (zij waren er niet). Was wel grappig, we hadden bv. ook fietsen gehuurd, dus het voelde alsof we toerist in eigen omgeving waren.
In juli zijn we 2,5 naar Canada en Amerika geweest. Dat was een hele mooie reis.
In oktober een paar dagen Duitsland, aan de Moezel. Heerlijk relaxed was dat.
In november een nachtje Rotterdam, en een paar dagen geleden nog een nachtje in de omgeving van Zwolle.

Ik dacht dus echt dat we dit jaar heel veel weg geweest waren, maar dat valt best tegen haha, het is iig veel minder dan normaal. Ik dacht ook dat we heel veel nachtjes weggeweest waren, maar dat was dus helemaal niet zo.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 02 Jan 2017 06:32

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

2016 was echt supervet! Zoals sommige van jullie weten ben ik op wereldreis.
Ik ben in het voorjaar eerst naar Frankrijk gegaan. In juni is mn reis begonnen in Thailand, daarna naar Myanmar,Laos, Cambodja,Indonesie, Japan,Taiwan,Vietnam,Australie,Nieuw Zeeland.
Elk land heeft zn eigen charmes, maar vond Nieuw Zeeland zo mooi, zo overweldigende mooie natuur, dat je somsdat echt even moet knipperen met je ogen. Indonesie vond ik vooral heel gaaf omdat ik daar veel contact had met locals en mensen zo lief zijn. Australie vond ik in begin niks aan, maar toen ik eenmaal aankwam in Sydney was ik om. Supergave stad! Grappige is dat de mensen die ik tegenkom, of helemaal verliefd zijn op de stad of het helemaal niks vinden haha.
Heb tot nu toe niet echt dieptepunten gehad, wel dat ik er soms helemaal klaar mee was om uit een backpack te leven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jan 2017 09:14

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

2016 was wel een goed reisjaar.

In januari zijn we drie weken naar Azie geweest: Begonnen in Noord Vietnam naar Hanoi en Halong Bay. Daarna naar Hoi An, een erg leuk maar toeristisch plaatsje. Vanuit daar afzakken naar Ho Chi Minh City, wat een chaotische stad was maar met behulp van de food tours hebben we daar ontzettend veel plezier gehad. Toen met de boot over de Mekong van Vietnam naar Cambodja. In Cambodja eerst de nare gebeurtenissen herdacht in Phnom Penh (wat een verrassend leuke stad was) en daarna naar de oude tempels rondom Siem Riep, zoals Angkor Wat. Mooi, maar erg toeristisch. Een hoogtepunt daar was om 3 uur op staan en he-le-maal vooraan staan bij zonsopkomst. Dieptepunt van deze reis was tot paar keer zeer ziek worden. En tot slot zijn we nog over land (en boot) van Cambodja naar Thailand gegaan, naar het eilandje Koh Chang, waar we paar nachten aan het strand hebben verbleven. Lekker, maar toch niet echt iets voor ons.

In maart zijn we een midweekje naar Spanje geweest met vrienden voor het jaarlijkse golf weekend, bij Alicante. Was lekker even om bij te komen.

In september zijn we een dagje naar Gent geweest, eigenlijk vanwege de NIPT test in Brussel, maar we hadden geen zin om Brussel in te gaan. Daar hebben we een lekker dagje doorgebracht.

En in november zijn we nog naar Amerika geweest, toen ik intussen 20 weken zwanger was. M'n man was voor zaken al in Chicago en ik ben daar naar toe gevlogen (op de dag nadat Trump was gekozen en ik was super grieperig). Niet de beste vlucht ooit, maar het ging wel goed. Het was bizar om midden van alle demonstraties tegen Trump lopen. Hoogtepunt van Chicago was het lekkere eten en de mooie architectuur, vooral tijdens een boottochtje over de rivier. Daarna zijn we naar Washington DC gevlogen en vanuit daar met vrienden naar Philadelphia (erg leuke stad!) en Amish country en Gettysburg geweest. Een zeer leerzaam en eigenlijk best politiek/historisch getint tripje, erg leuk en anders dan anders. En uiteraard ook nog even flink geshopt in de outlets voor onszelf en de baby.

Al met al vond ik het wel een goed reisjaar!
Let's discover the world together.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 02 Jan 2017 09:51

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

.
Laatst gewijzigd door Believe op 27 Feb 2017 15:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Jan 2017 10:06

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Kerstavond 2015 zijn we voor drie en een halve week naar Thailand gevlogen, dus 2016 begon voor ons daar. Heerlijke relaxte backpacken vakantie gehad.

In juli zijn we een klein weekje naar Duitsland geweest voor een sportevenement. We zijn daar als supporters geweest. Het was lekker eruit, maar voelde niet echt als vakantie.

In oktober zijn we nog 11 dagen naar Kos geweest.

Met twee echte vakanties is het best een goed reisjaar geweest!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jan 2017 10:12

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Wij zijn alleen in het voorjaar 4 dagen naar Frankrijk geweest. Ik was in de zomer uitgerekend van ons tweede kind en we zijn verhuisd, dus het was geen interessant reisjaar.

Komend jaar wil ik wel écht even er uit, dus misschien gaan we in de meivakantie of aan het begin van de zomer even naar de Ardennen. Het moet reisbaar zijn met de auto i.v.m. 3-jarige en baby.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 02 Jan 2017 11:11

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Ook hier sinds jaren een niet heel spectaculair reisjaar. Dat vind ik wel erg jammer, maar het was niet anders.

In april ben ik met mijn ex naar Cyprus geweest voor een weekje. Was heerlijk rustig en lekker warm.
In juni ben ik met mijn moeder en drie tantes een weekendje naar Gent gegaan. Was de eerste keer, maar heel erg gezellig met z'n alle.
Eind augustus/begin september ben ik een paar dagen alleen naar Boedapest geweest via srprs.me Ook heel goed bevallen. Zowel de plaats als via srprs.me
En in het laatste weekend van september/eerste van oktober zijn we met mijn moeders zussen en hun gezinnen een weekendje weg geweest in Limburg. Elk gezin had een eigen bungalow en op het ontbijt na waren we het hele weekend samen. Was ook heel erg gezellig.
<<

Anoniem252

Bericht 02 Jan 2017 12:42

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Wij hadden wel een goed reisjaar in 2016!
Begonnen in februari met een weekendje manchester.
In april met de schoonfamilie een weekend zeeland.
Juni 3 weken naar de usa geweest. Hele mooie rondreis gemaakt.
Juli een weekendje gekampeerd met een vriendin.
Augustus weekend kamperen op Terschelling.
November nog een week gran canaria.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Jan 2017 14:42

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Ik ben in maart een aantal dagen naar Londen geweest. Classical Spectacular in The Royal Albert Hall was fantastisch qua sfeer. Uitzicht over Londen vanaf The Shard bekeken.

In mei of juni ben ik 8 dagen naar de Baltische Staten geweest. Eerste keer dat ik Estland, Letland en Litouwen bezocht. Leuke indruk gekregen van vooral de hoofdsteden. Zou er nog wel uitbreider naar toe willen.

In de zomer ben ik eerst een naar Trier in Duitsland geweest, ik heb de Volklinger Hutte in Saarland bezocht die al langer op mijn lijstje stond. Daarna aantal dagen verbleven in Clervaux Luxemburg want was ik nog nooit geweest. Luxemburg stad bezocht, museum over de Slag om de Ardennen in Diekirch en ook de diverse musea en gedenktekens in en rond Bastogne over het Ardenneroffensief bekeken.

Daarna ben ik naar Minsk, Wit Rusland gevlogen. Ik vond Minsk bijzonder en heb me er prima vermaakt en heel veel gezien. Vervolgens meegegaan op een 12-daagse rondreis door Wit-Rusland, Kaliningrad die eindigde in Gdanks in Polen. Ik ben aantal dagen langer in Gdanks in Polen gebleven. Ik vond het Noord-oosten van Polen erg mooi, zou daar nog wel een keer uitgebreider naar toe willen. Idem Wit-Rusland vond ik ook fascinerend.

Na thuiskomst volgende dag door naar Limburg ivm het Draaksteken in Beessel dat eens in de zeven jaar wordt opgevoerd. Erg bijzonder.

En vorige week ben ik nog 4 dagen in Antwerpen geweest. 7 musea bezocht dus even genoeg cultuur gehad. Van veel frietjes, stoofvlees en lekkere biertjes genoten.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Jan 2017 16:11

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

In februari ben ik met mijn man voor mijn verjaardag naar Milaan geweest. Was echt heel erg leuk. We vlogen heen op vrijdag en de zondag weer terug. We hebben lekker gegeten, gewandeld en geshopt.

In april ben ik met mijn ouders, zus en kinderen en mijn man in Burgh Haamstede geweest voor een week. Het was de week van Koningsdag en het was echt ijskoud en veel regen. Toch heb ik het heel erg leuk gehad. Ik ben met mijn neefjes wezen zwemmen, we hebben op het strand gewandeld, ik ben met mijn man bij Pure C in Cadzand geweest en we zijn met zijn tweeën een dagje naar Gent geweest.

In augustus ben ik naar Bali geweest. Heel erg tof was het. Eigenlijk wilde we naar Italie maar ineens hadden we tickets naar Bali geboekt haha. We zijn van het schiereiland Uluwatu naar Ubud gegaan, vanuit daar naar het eiland Nusa Lembongan en als laatste nog een paar dagen naar de surfhotspot Changgu. Daar kon je echt heel erg leuk eten maar qua vibe vonden wij het iets te toeristisch. Ik vond het mega tof om een scooter te hebben en (achterop.. Want ik durf niet te rijden haha) het landschap te ontdekken en te verdwalen. Mijn man voelt ineens ook veel meer voor Azië. Wie weet waar we de volgende keer belanden.

In november zijn we voor de verjaardag van mijn man een lang weekend in Berlijn geweest. Was ook zeer geslaagd maar wel erg, erg koud haha. Volgende keer wil mijn man liever naar een zuidelijkere stad in de hoop dat het daar wat warmer is :sunny:

Al met al een heel fijn reisjaar gehad. Ook de periodes tussen de reizen waren erg fijn. Elke keer iets om naar uit te kijken. Heel erg leuk!
<<

Anoniem282

Bericht 03 Jan 2017 19:02

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

In mei ben ik 5 dagen naar Berlijn geweest met een goede vriend. In tegenstelling tot veel mensen om me heen, vond ik Berlijn an sich geen sfeervolle stad. Dat het veel regende, hielp ook niet mee. Wel lekker gegeten en tot rust gekomen. Was ook leuk om Berlijn fietsend te verkennen!

In mei ben ik ook een vriendin op gaan zoeken in Zweden. We zijn ook een dagje vanuit haar woonplaats naar Kopenhagen gegaan en het was erg leuk! Ik vond Kopenhagen een fijne stad en Malmö juist heel relaxt en rustig. In alle opzichten geslaagd, want het was fijn om elkaar weer te zien.

Eind oktober ben ik nog 3,5 week met dezelfde goede vriend van Berlijn nog op (roots)reis geweest naar India. Onvergetelijk, kleurrijk, overweldigend, confronterend, bijzonder en emotioneel. We zijn, naast mijn geboortestad, verder door Rajasthan gereisd en naar Varanasi geweest. Prachtig! Grote verschillen tussen de steden en hoewel ik het festival met miljoenen lichtjes op de Ganges heel bijzonder vond, was mijn geboortestad toch wel alsof ik thuiskwam. Kijk er met warme gevoelens op terug.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 04 Jan 2017 21:24

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Leuk om te lezen!

In januari ben ik een dag naar Parijs geweest met mijn vriend, en later die maand zijn we een week naar cuba geweest samen. In februari hebben we ook nog een dagtrip naar londen gemaakt.

In de zomer zijn we op vakantie geweest naar duitsland, italie en oostenrijk. En zijn we met vrienden een weekend naar Terschelling geweest en nog een weekend bij familie op bezoek in Brussel.

Heb het jaar afgesloten met een weekendje efteling met mijn familie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jan 2017 21:56

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

M'n vriend en ik begonnen het jaar in Maastricht, daar waren we drie nachten rond de jaarwisseling. Leuke stad!

In mei ben ik met m'n moeder vijf dagen naar Krakau geweest, heel bijzonder. Mooie stad en Auschwitz was enorm indrukwekkend en heftig.

In de zomer zijn m'n vriend en ik twee weken gaan roadtrippen door Frankrijk. We zijn in Nîmes, Lorgues, Avignon en Nancy geweest. Was heerlijk! Lekker onbezorgd genieten.

In oktober zijn we een nachtje naar een luxe hotel in Amersfoort geweest, gewoon even quality time.

Dat was het! Gelukkig net weer wat plannen voor dit jaar gemaakt.
❤ 7 juni 2018
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Jan 2017 22:04

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Weinig gereisd afgelopen jaar helaas.
In april zijn we een weekendje naar Drenthe geweest met zijn viertjes en in augustus/september 10 dagen Frankrijk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 04 Jan 2017 22:40

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Ik ben meerdere keren weekendjes weg geweest met mijn inmiddels ex-vriend.. en met mijn moeder 1x. Mijn absolute hoogtepunt was op vakantie naar Italië (Gardameer) met mijn kinderen en mijn beste vriendin.
Ik heb geen dieptepunten wat vakantie betreft.
<<

Anoniem321

Bericht 05 Jan 2017 14:48

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

ik heb niet zo'n spectaculair reisjaar gehad.
Ik ben in augustus alleen op stedentrip geweest naar Palma en in oktober zijn we met z'n drietjes een weekje weer naar Mallorca geweest.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 05 Jan 2017 22:36

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

- Vorig jaar met O&N en dagen daarna zat ik in Berlijn. Echt top stad! Ga zeker nog een keer terug.
- In februari ben ik een weekje naar Krakau geweest. Hele gave stad en Auschwitz stond al heel lang op mijn lijstje. Ontzettend veel gezien en gedaan. Erg gave stad!
- In mei ben ik een lang weekend met 6 vriendinnen naar Gent geweest. Was ook erg leuk!
- In juli een weekje naar Ibiza. Ik hou van dat eiland! Alweer de 5de keer, maar blijf telkens nieuwe dingen ontdekken
- In augustus met vriendin naar Maastricht geweest. Was ook erg leuk!
- In september naar Portugal bij Lissabon. Dat vond ik echt een tegenvaller. Vond Lissabon niet zo bijzonder als wat ik verwachtte, maar misschien had ik wel te grote verwachtingen. We hadden overigens wel een top hotel. Het elftal van Portugal zat ook in het hotel, dat was wel erg grappig.
- In november naar Boedapest geweest. Wat een geweldige stad! Wil zeker nog een keer terug
- En net terug uit Praag,heb daar O&N gevierd. Was ook helemaal super!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 06 Jan 2017 01:18

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

2016 was niet zo interessant hier. Ik ben in Milaan geweest (dat was meteen het dieptepunt) en heb oud & nieuw gevierd in Berlijn (En dit is dan automatisch het hoogtepunt). Beide keren met twee vriendinnen.
<<

Anoniem245

Bericht 06 Jan 2017 08:55

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Ik ben twee dagen in de eiffel geweest met mijn vriend en 2 dagen in Londen met zoon, en dat was het haha!
Wel allebei ontzettend leuke reisjes maar niet heel spectaculair.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 07 Jan 2017 19:16

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Toet schreef:2016 was niet zo interessant hier. Ik ben in Milaan geweest (dat was meteen het dieptepunt) en heb oud & nieuw gevierd in Berlijn (En dit is dan automatisch het hoogtepunt). Beide keren met twee vriendinnen.


Gaaf he, O&N in Berlijn?! Heb ik vorig jaar gedaan. Ben je ook naar het feest bij de Brandenburger Tor geweest?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 15 Jan 2017 12:20

Re: Reisjaar 2016 (terugblik)

Toet, wat jammer dat Milaan het dieptepunt was, viel de stad zelf zo tegen dan? Ik ben er nog nooit geweest dus geen idee!
Jeanette, jammer dat Lissabon tegenviel, daar ben ik ook nog nooit geweest.
Berlijn lijkt me ook mooi! Het lijkt me trouwens sowieso fantastisch om oud en nieuw eens heel ergens anders te vieren (maar tot nu toe nog niet mogelijk met het werk van mijn vriend omdat hij ook vaak op feestdagen moet werken).

Wij zijn vorig jaar in mei naar Litouwen geweest, we hebben daar Vilnius, Kaunas en Trakai bezocht. Was een prachtige reis, en zo mooi! Ook nog niet zo toeristisch (behalve bij Trakai Castle dan, prachtig kasteel en die omgeving :love:).

In december zijn we naar Praag geweest, ik wist eigenlijk niet goed wat te verwachten want dacht dat het zo toeristisch ging zijn maar eigenlijk viel het mee. Alleen op de Charles Bridge, vlakbij het kasteel en de John Lennon Wall viel het ons op. Praag is echt geweldig en zo mooi! De stad doet me aan Boedapest denken trouwens.

Voor de rest hebben we nog wel leuke uitstapjes gemaakt, of we nog weekendjes weg zijn geweest kan ik me niet meer herinneren.
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers