Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jan 2017 21:55

Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

N.a.v. het topic over betalen voor de toilet, deze stelling:

Een kind moet overal (winkel, horeca etc) de mogelijkheid krijgen om naar de wc te gaan.

Eens? Oneens? Waarom?
<<

Anoniem184

Bericht 01 Jan 2017 21:59

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens wat betreft winkels, een wat betreft horeca. De horeca heeft een gastentoilet, die zou (in elk geval voor kinderen) ook zonder consumptie gebruikt moeten kunnen worden. Wat winkels betreft is het gewoon lang niet altijd mogelijk om een toilet voor klanten toegankelijk te maken.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 01 Jan 2017 22:01

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Eens, behalve als er echt een zwaarwegende reden is waarom het niet kan. Maar sowieso vind ik dat bij alle winkelcentra openbare toiletten zouden moeten zijn. Het is zo vervelend als je kind nog niet zo lang z'n plas op kan houden en je moet eerst een half uur zoeken naar een toilet.
2010 2012
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Jan 2017 22:04

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik heb dat topic niet gezien. Maar ik ben het er niet mee eens.
Voordat we weg gaan, laat ik mijn dochter altijd even naar de toilet gaan. En als ze dan toch moet, kan ze het best even ophouden tot we ergens zijn waar ze wel naar het toilet kan.
Ik zeg ook altijd duidelijk van de voren, 'thuis naar de wc, want in de winkel kan het niet'.
2012
2016
2020

Instagram
<<

anoniem203

Bericht 01 Jan 2017 22:07

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Tot een bepaalde leeftijd vind ik dat dat ook moet kunnen maar het ligt er dan ook wel weer aan welke winkels. Bepaalde winkels mag het gewoon niet ivm de veiligheid. Bij horeca gelegenheden vind ik dat het voor iedereen gratis moet zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Jan 2017 22:07

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Jezzie schreef:Ik heb dat topic niet gezien. Maar ik ben het er niet mee eens.
Voordat we weg gaan, laat ik mijn dochter altijd even naar de toilet gaan. En als ze dan toch moet, kan ze het best even ophouden tot we ergens zijn waar ze wel naar het toilet kan.
Ik zeg ook altijd duidelijk van de voren, 'thuis naar de wc, want in de winkel kan het niet'.


Ook toen ze net zindelijk was?
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jan 2017 22:08

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik vind in ieder geval dat er veel meer openbare wc's moeten in Nederland . Wij waren laatst een dagje Utrecht. En ik moest heel nodig naar de wc maar nergens een wc te vinden. We waren vlakbij het treinstation en ik wist dat daar een wc was maar je mocht het station niet op zonder een of chip die heb ik dus niet. Uiteindelijk tijd gezocht naar een wc.

Toen ik in een winkel werkte mochten kinderen naar de wc en dan ging er iemand van het personeel mee. Als het druk was mocht het niet omdat er dan niet genoeg personeel was
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 01 Jan 2017 22:15

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Dat vind ik een moeilijke. Enerzijds zeg ik dat kinderen overal moeten mogen plassen. Vooral als ze bezig zijn om zindelijk te worden. Daarentegen is het absoluut niet de verantwoordelijkheid van een winkeleigenaar om je kind te laten plassen. Ze mogen daarom ook weigeren.

Mijn vriend slikt elke ochtend meerdere soorten plasmedicatie en soms vergeten we dat. Dan gaan we te vroeg op pad en moet hij te pas en onpas plassen. Soms gaat hij stiekem achter een muurtje en bij Jumbo mag hij altijd mee naar hun personeelstoilet (Hebben als één van de weinige ketens geen gastentoilet). Ik vind dat ze mogen weigeren, maar het zou ze sieren als ze het gewoon toelaten. En voor kinderen dan ook hetzelfde.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Jan 2017 22:15

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Lejow schreef:
Jezzie schreef:Ik heb dat topic niet gezien. Maar ik ben het er niet mee eens.
Voordat we weg gaan, laat ik mijn dochter altijd even naar de toilet gaan. En als ze dan toch moet, kan ze het best even ophouden tot we ergens zijn waar ze wel naar het toilet kan.
Ik zeg ook altijd duidelijk van de voren, 'thuis naar de wc, want in de winkel kan het niet'.


Ook toen ze net zindelijk was?


Ja. Is nog nooit mis gegaan.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Jan 2017 22:18

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik vind het eerlijk gezegd onzin. Waarom kinderen wel en volwassenen niet?
Sowieso is het in sommige winkels simpelweg niet haalbaar.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 01 Jan 2017 22:21

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Jezzie schreef:Ik heb dat topic niet gezien. Maar ik ben het er niet mee eens.
Voordat we weg gaan, laat ik mijn dochter altijd even naar de toilet gaan. En als ze dan toch moet, kan ze het best even ophouden tot we ergens zijn waar ze wel naar het toilet kan.
Ik zeg ook altijd duidelijk van de voren, 'thuis naar de wc, want in de winkel kan het niet'.


Ik ook en dan vervolgens moet ze plassen en plast ze in haar broek omdat ze het simpelweg niet kan ophouden. Als een kind het niet kan ophouden lukt dat natuurlijk niet opeens wel omdat mama zegt dat je niet kan plassen in de winkel.
2010 2012
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 01 Jan 2017 22:25

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik snap dat winkeld het weigeren vanwege de veiligheid. Wel erg vervelend toen F net zindelijk was. Als hij moest plassen moest hij ook meteen, lang ophouden kon hij nog niet en dan maar zoeken naar een hema of horecagelegenheid. Horeca moet het wel overal kunnen.
<<

Anoniem236

Bericht 01 Jan 2017 22:37

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Mijn zoon kan zijn plas beter ophouden dan ik :smile:

Maar ik weet nog toen hij net zindelijk was, waren we in de Hema, moest hij nodig plassen en moest er een muntje in de deur. Had ik alleen een pinpas bij, heel dom. Toen was er een mevrouw die snel 0,20 had. Anders had ik wel het personeel dringend verzocht die toilet open te maken.

Maar ik verwacht dat niet bij winkels waar geen openbaar toilet is. Dat weet zoon ook. Zelfde als Jezzie eigenlijk. Is nog nooit misgegaan eigenlijk.
En overal waar we echt de stad in gaan is wel ergens een toilet te vinden. Café s, restaurants, Hema, bijenkorf, bakker Bart etc.

Alleen in het bos niet, maar dan is het hebben van zoons wel handig.
Laatst gewijzigd door Anoniem236 op 01 Jan 2017 23:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Jan 2017 22:42

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens. In horecagelegenheden kan het natuurlijk al. Er staat alleen soms tegenover dat je een consumptie moet afnemen (en/of soms wat kleingeld moet betalen).

In een winkel vind ik niet dat een kind altijd en overal maar gebruik mag maken van het personeelstoilet. Als je als ouder weet dat je kind net zindelijk is en/of moeilijk zijn/haar plas kan ophouden, handel je daarnaar. Dan ga je niet ergens naartoe zonder luier, lijkt me. Dat probleem kun je niet bij het personeel van een winkel neerleggen. Het is ook gewoon niet handig en soms zelfs onhaalbaar. Er moet namelijk namelijk ook een medewerker mee naar achteren, wil je er zeker van zijn dat het echt om een toiletbezoek gaat en dan ook nog alleen van het kind.
<<

Anoniem184

Bericht 01 Jan 2017 22:51

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Lexi schreef:
Jezzie schreef:Ik heb dat topic niet gezien. Maar ik ben het er niet mee eens.
Voordat we weg gaan, laat ik mijn dochter altijd even naar de toilet gaan. En als ze dan toch moet, kan ze het best even ophouden tot we ergens zijn waar ze wel naar het toilet kan.
Ik zeg ook altijd duidelijk van de voren, 'thuis naar de wc, want in de winkel kan het niet'.


Ik ook en dan vervolgens moet ze plassen en plast ze in haar broek omdat ze het simpelweg niet kan ophouden. Als een kind het niet kan ophouden lukt dat natuurlijk niet opeens wel omdat mama zegt dat je niet kan plassen in de winkel.

Dat is inderdaad vervelend, maar dan hoeft toch niet iedere winkel zich daaraan aan te passen? Winkels zijn er niet om je toegang tot het toilet te verlenen en jou te ondersteunen in het zindelijk worden van je kind. In veel winkels is het praktisch gezien niet eens mogelijk om klanten naar het toilet te begeleiden, om veel uiteenlopende redenen.
Als je een lange autorit hebt kun je ook niet zomaar even op de snelweg stoppen om je kind te laten plassen, dan moet je ook door tot het eerstvolgende tankstation. Zo is het in een winkelcentrum ook. Zijn er geen openbare toiletten, dan is er vast wel een horecagelegenheid. Ben het er trouwens wel mee eens dat er meer openbare toiletten zouden moeten komen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2017 22:59

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik weet nog dat Y nog niet zo lang zindelijk was en opeens heel nodig moest plassen en dat we samen naar een tearoom gingen. Ik vroeg heel netjes of ze even mocht plassen, en ik wilde ook best een consumptie kopen als het moest, maar ik kreeg de kans niet eens, we werden meteen de tent uit gesnauwd met de mededeling dat het toilet alleen voor klanten was. Dat vond ik wel heel erg stom. Ze mocht toen uiteindelijk plassen bij de Zeeman, een paar deuren verder, terwijl dat eigenlijk geen openbaar toilet was en zij alle reden hadden om te weigeren. Die vrouw van die tearoom vond ik echt een trut. Heb haar later nog een mail gestuurd om te laten weten hoe ik erover dacht.

Wat betreft winkeliers, ze zijn het dus niet verplicht, maar winkels die er niet moeilijk over doen hebben bij mij wel een streepje voor en daar zal ik dan ook sneller terugkomen. Het is voor mij echt positieve reclame als het mag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 01 Jan 2017 23:45

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Wat raar Susan, heeft ze nog gereageerd op je e-mail?

Guattari ik kan me zo voorstellen dat als je bezig bent met het zindelijk maken van je kind een luier omdoen voor bijvoorbeeld tijdens een dagje winkelen ofzo verwarrend kan zijn en het proses niet helpt.
<<

Anoniem190

Bericht 01 Jan 2017 23:46

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens. Ivm veiligheid laat ik klanten (zowel bij mijn vorige werkgever als bij mijn huidige) geen mensen naar het toilet gaan. Gelukkig zit ik nu op een locatie dat een openbaar toilet in de buurt is, vind (vond)het vaak vervelend om dit te weigeren maar na diefstal door een toiletganger was ik snel genezen. (Ik weet het, niet iedereen is zo....)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 01 Jan 2017 23:53

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Maple schreef:
Lexi schreef:
Jezzie schreef:Ik heb dat topic niet gezien. Maar ik ben het er niet mee eens.
Voordat we weg gaan, laat ik mijn dochter altijd even naar de toilet gaan. En als ze dan toch moet, kan ze het best even ophouden tot we ergens zijn waar ze wel naar het toilet kan.
Ik zeg ook altijd duidelijk van de voren, 'thuis naar de wc, want in de winkel kan het niet'.


Ik ook en dan vervolgens moet ze plassen en plast ze in haar broek omdat ze het simpelweg niet kan ophouden. Als een kind het niet kan ophouden lukt dat natuurlijk niet opeens wel omdat mama zegt dat je niet kan plassen in de winkel.

Dat is inderdaad vervelend, maar dan hoeft toch niet iedere winkel zich daaraan aan te passen? Winkels zijn er niet om je toegang tot het toilet te verlenen en jou te ondersteunen in het zindelijk worden van je kind. In veel winkels is het praktisch gezien niet eens mogelijk om klanten naar het toilet te begeleiden, om veel uiteenlopende redenen.
Als je een lange autorit hebt kun je ook niet zomaar even op de snelweg stoppen om je kind te laten plassen, dan moet je ook door tot het eerstvolgende tankstation. Zo is het in een winkelcentrum ook. Zijn er geen openbare toiletten, dan is er vast wel een horecagelegenheid. Ben het er trouwens wel mee eens dat er meer openbare toiletten zouden moeten komen.


Maar dat zeg ik toch ook allemaal helemaal niet. Ik zeg alleen dat het nou eenmaal niet bij elk kind zo werkt dat je dat zegt en dat ze het dan wel ophouden.

Ik zeg ook nergens dat winkels er verantwoordelijk voor zijn om mijn kind zindelijk te maken. Ik zeg in mijn vorige reactie ook nog dat ik het ermee eens ben maar alleen als er geen redenen zijn waarom het niet zou kunnen. Dus als het praktisch gezien onmogelijk is kan het niet. Precies hetzelfde als wat jij zegt.

Overigens heeft mijn dochter een luier om als we een lange autorit hebben of als ik weet dat we ergens heen gaan waar geen wc in de buurt is. Dus ik heb dit probleem bijna nooit. Ik vraag het ook nooit in de winkels omdat ik dat zelf vervelend vind. Als ik boodschappen ga doen doe ik dit bij voorkeur in de wijk naast onze wijk omdat daar wel een horecazaak is waar ze mag plassen dus ik hou er altijd rekening mee.
2010 2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Jan 2017 00:12

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Carrie schreef:Wat raar Susan, heeft ze nog gereageerd op je e-mail?

Guattari ik kan me zo voorstellen dat als je bezig bent met het zindelijk maken van je kind een luier omdoen voor bijvoorbeeld tijdens een dagje winkelen ofzo verwarrend kan zijn en het proses niet helpt.


Ja, werd een heel rare discussie. Ze vond in ieder geval dat ze volkomen in haar recht stond.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 Jan 2017 06:36

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Kinderen van een jaar of 3/4/5 zou ik wel acceptabel vinden. Mijn zoontje plast ook altijd voordat wij op pad gaan maar het gebeurt best wel dat hij na een half uurtje toch nog een beetje moet.

In onze Hoogvliet zit een gastentoilet en ook bij de Jumbo deden ze niet moeilijk.
Van de week in een restaurantje werd verteld dat kinderen altijd gratis mochten. Ik vind dat erg fijn.

Een luier omdoen zoals iemand opperde is inderdaad dan erg verwarrend. Toen hij net zindelijk was deden we korte tripjes en we hebben nu altijd een droge onderbroek en broek bij ons.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 02 Jan 2017 08:14

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Susan schreef:
Carrie schreef:Wat raar Susan, heeft ze nog gereageerd op je e-mail?

Guattari ik kan me zo voorstellen dat als je bezig bent met het zindelijk maken van je kind een luier omdoen voor bijvoorbeeld tijdens een dagje winkelen ofzo verwarrend kan zijn en het proses niet helpt.


Ja, werd een heel rare discussie. Ze vond in ieder geval dat ze volkomen in haar recht stond.

Stom zeg, sommige mensen zijn gewoon onaardig van zichzelf.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 02 Jan 2017 09:01

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens. In winkels kan het gewoon niet ivm veiligheid en in horeca kan het gewoon. Dan ga je maar even koffie drinken bij de hema als je dochter nodig moet.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Jan 2017 09:14

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Oneens. Op sommige plekken kan het ivm veiligheid gewoon niet. Denk bv aan een bank.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

ChiQ

Bericht 02 Jan 2017 09:22

Re: Stelling: Een kind moet overal kunnen plassen

Ik vind betalen helemaal niet erg, er is altijd wel een toilet en anders kan hij goed ophouden, maar waar ik zo'n schijthekel aan heb is dan dat er een lange rij staat maar dat mensen dan niet even zeggen: ga maar even voor als zo'n mannetje roept dat ie t niet meer houdt. Tegenwoordig loop ik gewoon door en als iemand waagt wat te zeggen flip ik. :smile:
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers