Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Dec 2016 10:53

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wij gaan bijna altijd voor de bedtijd naar huis. Of een van ons gaat en de ander blijft thuis.
Als het wel zo uitkomt laten we de oudste meestal wakker en de jongste is wel gewoon in een campingbedje te leggen. Ik zorg altijd dat ik hetzelfde doe als thuis en neem ook de vaste knuffeltjes mee.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 30 Dec 2016 11:51

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wij doen dat eigenlijk best regelmatig (denk elke maand wel een keer) en de afgelopen dagen met kerst ging hij ook elke dag ergens anders naar bed. Hij vind het allemaal prima en slaapt binnen een paar minuten. Soms wordt hij even wakker met in de auto zetten en zwaait dan nog lief naar iedereen en valt vervolgens weer in slaap. Thuis kunnen we hem dan slapend overleggen en slaapt gewoon netje het klokje rond. Echt ideaal dat hij zo makkelijk slaapt, want daardoor kunnen we gewoon altijd samen naar feestjes of gewoon gezellig afspreken bij vrienden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 30 Dec 2016 15:09

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Ik doe dat gewoon niet. Ik ben allang blij als ze slapen (lichtelijk getraumatiseerd door slechte doorslapers haha), dus kerst duurt bij ons tot max. 20 uur en met Oud & Nieuw blijven we samen thuis, is het een normale avond zoals alle anderen. Ze worden vanzelf ouder, makkelijker (merk ik met de oudste bijv al), en dan komt onze tijd wel weer.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Dec 2016 16:34

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wij doen dat ook vrijwel nooit. Op zich slapen ze prima op een andere plek, maar ik heb zelf geen zin in gesleep met slapende kinderen. Dus blijven we of met z'n allen slapen of we gaan rond 19h naar huis.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 30 Dec 2016 20:32

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wij doen dat niet meer. Maar vooral eigenlijk omdat ik twee kinderen 's nachts over leggen in hun eigen bed teveel gedoe vind. Voor oud en nieuw zou ik wel een uitzondering maken. Met kerst hebben de meisjes dit jaar bij mijn schoonouders een nachtje gelogeerd omdat dit zo uitkwam. Maar meestal eten we vroeg en zijn we uiterlijk om 19.30 uur weer thuis. Langer trekt E. het nog niet.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 30 Dec 2016 21:00

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

De oudste is heel makkelijk. De jongste helaas niet. Morgenavond slapen ze niet thuis. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 30 Dec 2016 21:08

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wij doen dat niet.

Of het moet bij opa/oma zijn, waar ze dan de hele nacht blijven slapen. Ik ga niet 's avonds/'s nachts die kinderen uit bed halen om ze mee naar huis te nemen.
Met kerst hebben we het middagdutje van de jongste opgeschoven. We kwamen precies rond dut-tijd aan, en ze was veel te enthousiast om te gaan slapen. We hebben toen haar laat op bed gelegd (rond 15:30), waardoor ze het s avonds ook beter trok. We zijn toen rond 21:00 naar huis gegaan.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 30 Dec 2016 21:18

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Hier was eerst het plan om te blijven slapen bij familie morgen. Maar man gaat toch liever naar huis. Ik neem nu gewoon dekens mee voor in de auto en sjouw ze dan thuis allemaal wel weer naar binnen. Ik verwacht overigens niet dat ze naar bed gaan, ze hebben haarfijn in de gaten dat er dan allemaal leuke dingen gedaan worden en zij naar bed moeten. En voor die ene keer in het jaar...
<<

Anoniem250

Bericht 30 Dec 2016 22:52

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Ik vind drie kinderen ergens anders in bed leggen, dan overhevelen naar de auto en dan weer thuis in bed leggen veel te veel gedoe. En dan heb ik het niet eens over de spullen die ik mee moet nemen. Ik leg ze alleen bij mijn ouders in bed, maar daar hebben ze een eigen kamer met alle spullen en dan blijf ik zelf ook slapen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 30 Dec 2016 23:14

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Parel schreef:Ik doe dat gewoon niet. Ik ben allang blij als ze slapen (lichtelijk getraumatiseerd door slechte doorslapers haha), dus kerst duurt bij ons tot max. 20 uur en met Oud & Nieuw blijven we samen thuis, is het een normale avond zoals alle anderen. Ze worden vanzelf ouder, makkelijker (merk ik met de oudste bijv al), en dan komt onze tijd wel weer.


Exact dit. Beide meiden bij ons zijn slechte slapers, in eigen bed thuis is het bij beiden al veel gedoe rond inslapen, snel wakker van geluiden, niet doorslapen en vroeg wakker. Bij een ander slapen is geen optie daardoor, ook middagdutjes niet. Met een dagje weg of op familiebezoek doen ze een dutje in de auto of jongste in kinderwagen, de campingbedjes staan hier te verstoffen. Onze families wonen allemaal wat verder weg, minimaal een uur rijden. Wat we dan wel doen is daar blijven eten, meiden in pyjama, rond 19.00 wegrijden waarbij ze dan in slaap vallen en dan thuis overtillen in eigen bed. Dat werkt over het algemeen wel.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 31 Dec 2016 10:53

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wij hebben dit gisteren voor het eerst gedaan met onze 12 weken oude baby. Het ging goed. Hij was wel wakker toen we hem in de autostoel zetten, maar sliep thuis in zijn wieg weer verder (de hele nacht :)).
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Dec 2016 13:29

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

We gaan het vannacht maar eens proberen haha.
Stop hem om 20:00 bij vrienden in bed en we gaan na middernacht naar huis. Ben benieuwd of ik hem zo over kan leggen.
2016
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 31 Dec 2016 15:21

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Ik heb 2 makkelijke slapers. Slapen overal en ook vooral op. Banken, bedden, desnoods in een campingbedje, geen enkel
Probleem voor ze.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 01 Jan 2017 10:40

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Toen ze jonger waren ging dat wel, maar nu doen we dat niet meer. Mijn jongste kan slecht tegen veranderingen en teveel prikkels, dus die zou helemaal over de rooie gaan, denk ik.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 01 Jan 2017 14:28

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Hier bij beide meiden gaat het meestal prima . afgelopen nacht ging helaas minder maar ze zijn nu ook allebei ziek wat een boel verklaard
<<

Anoniem301

Bericht 01 Jan 2017 14:39

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Hoe is het gegaan Salome?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Jan 2017 17:32

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Carrie schreef:Hoe is het gegaan Salome?


Erg goed eigenlijk. We waren er om 20:00. Daar de fles gegeven en eventjes gespeeld.
Toen campingbedje in en hij is om 00.00 wel wakker geworden van al dat geknal.
Daarna thuis weer verder geslapen tot 7 uur.
2016
<<

Anoniem301

Bericht 01 Jan 2017 18:49

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Oh wat fijn!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Jan 2017 09:51

Re: 's Avonds je kinderen bij een ander laten slapen

Wat fijn dat het goed ging Salome!

Wij hebben met oudjaar onze kinderen ook in bed gelegd op de locatie waar wij toen waren. 3u30 gingen we naar huis en we hebben ze gewoon allebei thuis in bed kunnen leggen. Bij de oudste wist ik dat dit sowieso geen probleem zou zijn, maar bij de jongste had ik mijn twijfels, maar ook zij ging thuis gelukkig gewoon verder slapen tot 10u in de ochtend zelfs. Heerlijk!
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers