Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vuurwerk verbod: voor of tegen?

<<

Anoniem282

Bericht 31 Dec 2016 21:35

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Voor. Al was het alleen maar om (huis)dieren die hier zo bang voor zijn. Ik vind dat zo zielig. Dat weegt voor mij zwaarder dan dat ik er zelf ook niets mee heb. Net als in andere landen/hoofdsteden, vind ik een centraal geregeld siervuurwerk een beter alternatief (wat ook nog eens heel veel ongelukken voorkomt). (Huis)dieren die een uur van slag zijn, vind ik van een andere orde dan soms dagen/weken. Ik schrik mezelf trouwens ook kapot als er vanaf begin december opeens keihard vuurwerk afgaat. Op 31 dec. stel ik me erop in, maar ook dan ga ik niet door het plafond van blijdschap.

Siervuurwerk onder particulieren vind ik nog wel iets sfeervols hebben, ook al kan dat net zo goed misgaan. Knalvuurwerk en echt van die vuurwerkbommen vind ik geen enkele toegevoegde waarde hebben en associeer ik met een bepaald type persoon.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Dec 2016 21:45

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Siervuurwerk is wel mooi, maar ook (erg) belastend voor het milieu door de zware metalen. Een oud en nieuw zonder vuurwerk kan ik me echter niet voorstellen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem221

Bericht 01 Jan 2017 01:55

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tot vandaag zou het me niet uitmaken. Nederlands vuurwerk is zo niet leuk. Het sputtert wat en daarna kun je het volgende potje afsteken. Vandaag hebben we vanuit meerdere hoeken buitenlands vuurwerk gezien. We wonen tegen de grens met onze oosterburen, wat kun je verwachten? Maar ik heb nog nooit zulk mooi vuurwerk gezien. Ik vroeg mijn vriend of hij ooit zoiets had gezien en zijn antwoord was:"Ja, op televisie".

Het mag van mij best door gemeentes worden afgestoken, op een centraal punt, maar dan wel in de vorm zoals ik vandaag heb gezien. Echt een mooie lichtshow. Van mij mogen ze ook wel iets doen aan het alles maar in de fik steken, want ik moest vandaag omrijden omdat de straat in de fik stond. Ik vind mensen zo verschrikkelijk baldadig. En dat was vroeger niet zo.
<<

Anoniem184

Bericht 01 Jan 2017 02:51

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

In de wijk waar mijn ouders wonen zijn er al zo lang als ik me kan heugen vreugdevuren. Vroeger was dat juist veel heftiger, er zijn jaren geweest dat het dusdanig escaleerde incl gevaarlijk vuurwerk afsteken, dat de ME er aan te pas moest komen. Tegenwoordig gaat het allemaal heel gemoedelijk en vriendelijk. Er wordt wel behoorlijk wat uit de kast getrokken, kerstbomen gaan erop, oud papier, er zijn zelfs een jaar houten meubelen op de stapel gegaan. Dit jaar helaas geen vuur...
Die vreugdevuren mogen van mij wel blijven, dat vind ik wel leuk. Mits het veilig gaat.
<<

Anoniem244

Bericht 01 Jan 2017 02:53

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tegen. Ik vind het echt mooi en ja er zijn mensen die er onverantwoord mee omgaan, maar ik denk als het verboden zal worden dit alleen maar meer zal worden door meer illegaal en gevaarlijker vuurwerk.
En toen ik klein was vond ik het echt geweldig en dat gun ik elk kind nog steeds.
Vriend had ook echt prachtig sier vuurwerk gekocht
<<

Anoniem197

Bericht 01 Jan 2017 03:20

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Voor! Ik ben al 3,5 uur aan het vechten met mijn zoon. Hij is wakker geschrokken van de knallen en krijg hem met geen mogelijkheid aan het slapen en mijn man is werken. Weet echt niet meer wat ik moet doen.
<<

Anoniem221

Bericht 01 Jan 2017 03:54

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Vreugdevuren tot daar aan toe. Hier stonden hele straten in de fik. We zagen zelfs jongeren slaags raken met de politie die op een rotonde een vuurtje probeerde te blussen. Het was hier een oorlogsgebied. En dat kennen we echt niet.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers