Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2016 17:44

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Wij gingen vandaag naar zo'n indoor speeltuin, en die kassa dame vroeg of mijn kinderen boven de 4 zijn. Ik denk serieus als ik gezegd had van nee dat ze voor goedkoper naar binnen hadden gekund. Vond ik van haar ook niet bijster handig gezien mijn dochter bijna 8 is.
Gewoon eerlijk gezegd dat ze beide ouder zijn, om die laat euro's ga ik niet liegen.
Moest nog wel even aan dit topic denken.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 31 Dec 2016 17:51

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik betaal altijd eerlijk, is voor mij en mijn man gewoon een principekwestie.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Dec 2016 18:16

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Eerlijk is eerlijk, ik overweeg in ieder geval om de boel te besodemieteren. Maar in de praktijk komt het er uiteindelijk op neer dat ik het of niet durf of dat ik liever eerlijk ben. Daar komt nog bij dat die kleine van ons eerder voor ouder dan jonger wordt aangezien dus het waarschijnlijk sowieso niet zal lukken :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 31 Dec 2016 20:06

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik zou daar wel eerlijk over zijn, ik zou er ook echt last van hebben als ik dat niet zo zijn, voel me dan heel schuldig of ben bang dat ze er toch achter komen ofzo. Afgelopen maandag gingen we naar het Nijntje museum. D. was gewoon nog gratis, en toch denk ik dan al 'zullen ze denken dat ik de boel besodemieter?'

Deze week zijn we ook gaan wokken en hoefden we voor D. niet te betalen (alleen voor haar drinken). Nav dit topic heb ik de site van het restaurant even opgezocht, omdat ik me zat af te vragen of we niet duidelijker over haar leeftijd hadden moeten zijn ofzo, maar zie dat zij sowieso pas vanaf 3 jaar rekenen voor de kinderen.

Overigens ben ik wel eens niet helemaal eerlijk geweest met railrunnerkaartjes op excursie. Op mijn vorige werk gingen we 1x per jaar met de trein op excursie naar het Rembrandthuis in Amsterdam. Dat was met groep 7, in principe worden kinderen dat schooljaar 11, maar een enkele keer zit er een twaalfjarige bij. Ik kocht dan gewoon voor alle kinderen railrunnerkaartjes, maar was wel altijd eerlijk in het aantal kaartjes, ook voor de volwassenen, ook al werden de kinderen en ouders nooit geteld.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 31 Dec 2016 20:47

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Lady schreef:Eerlijk is eerlijk, ik overweeg in ieder geval om de boel te besodemieteren. Maar in de praktijk komt het er uiteindelijk op neer dat ik het of niet durf of dat ik liever eerlijk ben. Daar komt nog bij dat die kleine van ons eerder voor ouder dan jonger wordt aangezien dus het waarschijnlijk sowieso niet zal lukken :smile: .


Eerlijk is eerlijk ik denk achteraf wel altijd van oh wat stom ik had gewoon kunnen liegen.. Maar dan weerleg ik altijd dat ik dat heel stom en oneerlijk vind... maar misschien ben ik dus eigenlijk wel gewoon jaloers op mensen die wel zo gehaaid zijn en is het keiharde ontkenning. :smile:
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2016 20:55

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik heb dat zelf vroeger wel gedaan bij de ballonfeesten in ons dorp. Dan moest je vanaf 13 jaar meer betalen. Nou, ik zag er tot m'n 15e uit als 11, dus dat heb ik jarenlang kunnen volhouden. Heb ik geen spijt van.

M'n oudste dochter is nu 3, dus nu komen we ook op zo'n grensleeftijd. Ik denk dat de waarheid verzwijgen niet gaat lukken, aangezien ze zichzelf verraadt met haar geklets.
<<

anoniem203

Bericht 31 Dec 2016 21:53

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Lady schreef:Eerlijk is eerlijk, ik overweeg in ieder geval om de boel te besodemieteren. Maar in de praktijk komt het er uiteindelijk op neer dat ik het of niet durf of dat ik liever eerlijk ben. Daar komt nog bij dat die kleine van ons eerder voor ouder dan jonger wordt aangezien dus het waarschijnlijk sowieso niet zal lukken :smile: .


Dit :) Al hebben we onze oudste wel 1x ergens voor 2 jaar door laten gaan. Hij was net 2 weken 3 jaar en we probeerde het gewoon. We hoefde geen id of ander pasje te laten zien met geboortedatum en konden zo door. Scheelde toch een bedrag in de 20 euro. Als hij nou een half jaar ouder was hadden we het niet gedaan maar 2 weken viel te proberen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 31 Dec 2016 23:47

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik betaal ook gewoon.
Laatst waren we naar zo'n indoor speeltuin en heb ik wel gedaan of de zoon van een vriendin van mij was en heb voor hem betaald. Want dan kreeg ik een gratis parkeer kaart. En in de stad parkeren is best duur voor een hele dag.
Zij betaalde dan voor haar dochter.

Bij een all you can eat kun je wel aangeven dat er iemand minder eet of niet mee eet. Meestal vragen ze dan minder. Ik ben in mijn zwangerschap nog meegeweest naar zo'n all you can eat tapas restaurant. Maar kon niet mee eten vanwege mijn zwangerschaps diabetes. Ik.vond het wel leuk om mee te gaan. Dus heb ik gebeld of ik mee kon komen, maar zonder te betalen (buiten het drinken dan dat zou ik natuurlijk wel betalen.)
Ik heb thuis gegeten en ben mee gegaan. Was wel vreemd daar zitten zonder te eten hahaha.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 14:26

Bericht 01 Jan 2017 10:37

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik ben wel eerlijk in zulke dingen. Nu worden mijn kinderen vaak ouder geschat dan dat ze zijn en heb ik het ook weleens meegemaakt dat er gezegd werd dat we voor hen moesten betalen, terwijl dat voor hun leeftijd nog niet moest.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2017 13:11

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Raven schreef:Ik betaal ook gewoon.
Laatst waren we naar zo'n indoor speeltuin en heb ik wel gedaan of de zoon van een vriendin van mij was en heb voor hem betaald. Want dan kreeg ik een gratis parkeer kaart. En in de stad parkeren is best duur voor een hele dag.
Zij betaalde dan voor haar dochter.

Bij een all you can eat kun je wel aangeven dat er iemand minder eet of niet mee eet. Meestal vragen ze dan minder. Ik ben in mijn zwangerschap nog meegeweest naar zo'n all you can eat tapas restaurant. Maar kon niet mee eten vanwege mijn zwangerschaps diabetes. Ik.vond het wel leuk om mee te gaan. Dus heb ik gebeld of ik mee kon komen, maar zonder te betalen (buiten het drinken dan dat zou ik natuurlijk wel betalen.)
Ik heb thuis gegeten en ben mee gegaan. Was wel vreemd daar zitten zonder te eten hahaha.


Of je die parkeerkaart krijgt hangt er toch neem ik aan alleen maar van af of je dat kaartje koopt, niet of je wel of niet verwant bent aan degene voor wie je het kaartje koopt? Lijkt me wel raar dat alleen mensen die met hun eigen kinderen naar de indoorspeeltuin recht hebben op een parkeerkaart en dat je moet betalen voor je parkeerkaart als je met je neefjes en nichtjes gaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 01 Jan 2017 14:01

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Als tiener heb ik trouwens ook wel eens minder betaald. Dan gingen cassieres ervan uit dat ik onder de 16 was zonder mijn om mijn leeftijd te vragen (vanaf 16 betaalde je volledig). Ik kon dan meer zakgeld in mijn zak houden.

Dat is voor mij ook het grote verschil. Als ze erom vragen en dan liegen vind ik erg. Maar als ze zelf denken goed te kunnen schatten en gelijk een prijs doorgeven die je moet betalen dan ga ik er niets van zeggen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 01 Jan 2017 14:11

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik heb zelf bij de kassa van een park gewerkt en inderdaad veel mensen proberen het, maar het echt recht in je gezicht liegen valt mee. Het is vaak een cominatie van ouders die het proberem en het scherp zijn van de cassiere.
Want ik had regelmatig (vaak vaders) die gewoon zeggen 2 volwassenen en 3 kinderen. Niks mis mee, want zij tenslotte kinderen en er wordt niet speciefiek om een kinder kaartje gevraagd. Als ik dan wel 3 kinderkaartje geef, hebben ze massel. Maar ik vroeg meestal (als je de kinderen niet ziet of twijfelt) hoe oud de kinderen zijn. En dan kwam er toch wel netjes 12 uit in plaats van liegen dat ze 11 zijn.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 01 Jan 2017 14:14

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Susan schreef:
Raven schreef:Ik betaal ook gewoon.
Laatst waren we naar zo'n indoor speeltuin en heb ik wel gedaan of de zoon van een vriendin van mij was en heb voor hem betaald. Want dan kreeg ik een gratis parkeer kaart. En in de stad parkeren is best duur voor een hele dag.
Zij betaalde dan voor haar dochter.


Of je die parkeerkaart krijgt hangt er toch neem ik aan alleen maar van af of je dat kaartje koopt, niet of je wel of niet verwant bent aan degene voor wie je het kaartje koopt? Lijkt me wel raar dat alleen mensen die met hun eigen kinderen naar de indoorspeeltuin recht hebben op een parkeerkaart en dat je moet betalen voor je parkeerkaart als je met je neefjes en nichtjes gaat.


Als je daar naar binnen gaat met twee kinderen en jij betaald voor twee kinderen krijg je één parkeerkaart.
E waren met vier volwassen en twee kinderen (allebei van vriendin) dus om voor onze auto een parkeerkaart te krijgen heb ik voor haar zoon betaald en dus gedaan of het mijn zoontje was.

Edit: als.ze weten dat het beide haar kinderen zijn, moet zij voor allebei betalen.
Nu is het wel zo dat wij zijn entree betalen, maar het ook niet terug hoeven van onze vrienden. Entree is wel goedkoper dan het parkeren.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Brooke

Bericht 01 Jan 2017 15:06

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Dot schreef:Ik ben wel eerlijk in zulke dingen. Nu worden mijn kinderen vaak ouder geschat dan dat ze zijn en heb ik het ook weleens meegemaakt dat er gezegd werd dat we voor hen moesten betalen, terwijl dat voor hun leeftijd nog niet moest.


Dat lijkt mij dan ook wel weer vervelend. Dat je moet 'bewijzen' dat ze jonger zijn om naar binnen te mogen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2017 15:25

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Raven schreef:
Susan schreef:
Raven schreef:Ik betaal ook gewoon.
Laatst waren we naar zo'n indoor speeltuin en heb ik wel gedaan of de zoon van een vriendin van mij was en heb voor hem betaald. Want dan kreeg ik een gratis parkeer kaart. En in de stad parkeren is best duur voor een hele dag.
Zij betaalde dan voor haar dochter.


Of je die parkeerkaart krijgt hangt er toch neem ik aan alleen maar van af of je dat kaartje koopt, niet of je wel of niet verwant bent aan degene voor wie je het kaartje koopt? Lijkt me wel raar dat alleen mensen die met hun eigen kinderen naar de indoorspeeltuin recht hebben op een parkeerkaart en dat je moet betalen voor je parkeerkaart als je met je neefjes en nichtjes gaat.


Als je daar naar binnen gaat met twee kinderen en jij betaald voor twee kinderen krijg je één parkeerkaart.
E waren met vier volwassen en twee kinderen (allebei van vriendin) dus om voor onze auto een parkeerkaart te krijgen heb ik voor haar zoon betaald en dus gedaan of het mijn zoontje was.

Edit: als.ze weten dat het beide haar kinderen zijn, moet zij voor allebei betalen.
Nu is het wel zo dat wij zijn entree betalen, maar het ook niet terug hoeven van onze vrienden. Entree is wel goedkoper dan het parkeren.



Het lijkt mij echt flauwekul dat als zij weten dat het allebei haar kinderen zijn, zij voor allebei moet betalen. Dat zijn hun zaken niet. Het zou toch krankzinnig zijn als de speeltuin gaat bepalen dat wie voor wie betaalt? Als je het geld nou achteraf had teruggevraagd, alleen deed alsof je dat kaartje kocht, oké, dan was het anders, maar je hebt gewoon dat kaartje voor hem betaald en had daardoor recht op die parkeerkaart. Of het wel of niet jouw zoon was gaat de speeltuin geen r**t aan. Dit vind ik niet echt te vergelijken met liegen over leeftijd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 01 Jan 2017 15:58

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Als ze weten dat het haar zoon is en ik voor hem betaal krijg ik geen kaart. Ze hebben ons namelijk al eens "gesnapt" toen hij mama tegen haar zei en toen kreeg ik geen kaart.
Vind het ook belachelijk, maar daarom doen we het op die manier.
De eerste keer vroegen we of we twee parkeerkaarten konden krijgen en toen kregen we er ook maar een ook al waren er twee betalende kinderen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 01 Jan 2017 16:11

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Meestal betaal ik gewoon. Behalve bij een all you can eat sushizaak. Daar zeg ik altijd dat de oudste nog 11 is. Anders betaal je de volle mep en hij eet echt lang niet zoveel.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 01 Jan 2017 16:13

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Raven schreef:Als ze weten dat het haar zoon is en ik voor hem betaal krijg ik geen kaart. Ze hebben ons namelijk al eens "gesnapt" toen hij mama tegen haar zei en toen kreeg ik geen kaart.
Vind het ook belachelijk, maar daarom doen we het op die manier.
De eerste keer vroegen we of we twee parkeerkaarten konden krijgen en toen kregen we er ook maar een ook al waren er twee betalende kinderen.


Wat bizar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 02 Jan 2017 09:11

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik heb het een keer gedaan.
Ik had via de ah actie efteling kaartjes gekocht met korting. Door het werk van mijn vriend is het er niet van gekomen om eerder te gaan dan 2 dagen na de 4e verjaardag van mijn dochters. Ik had dus tijdens de kortingsactie alleen maar 2 kaartjes voor ons gekocht. En ik dacht toen wel nu 2 dagen na hun 4e verjaardag is het voor een keer wel oke.. Heel prettig vond ik het niet.. maar goed ik vond het zo belachelijk om dan nu ineens 60 euro voor hun twee te moeten betalen. Ik las dat iemand zei dat ze dan speciale tarieven voor kinderen van die leeftijd moeten hebben daar ben ik het helemaal mee eens.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers