Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pepernoten of kruidnoten

Hoe noem jij ze?

Pepernoten
34
62%
Kruidnoten
21
38%
 
Aantal stemmen : 55
<<

Anoniem304

Bericht 30 Dec 2016 20:09

Re: Pepernoten of kruidnoten

Appelbenwee kan ook. :P

Fedora wat zijn spekkedikken?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Dec 2016 20:09

Re: Pepernoten of kruidnoten

Thunder. Schattig
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem221

Bericht 30 Dec 2016 20:16

Re: Pepernoten of kruidnoten

Cotton schreef:Appelbenwee kan ook. :P

Fedora wat zijn spekkedikken?


Haha, ik krijg de vraag altijd. UN heeft ze dit jaar ook gebakken volgens mij? Soort van pannekoekjes gebakken onder een wafelijzer met metworst en spek.

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 30 Dec 2016 20:23

Re: Pepernoten of kruidnoten

Haha ik sla over sorry!
<<

Anoniem221

Bericht 30 Dec 2016 20:27

Re: Pepernoten of kruidnoten

Cotton schreef:Haha ik sla over sorry!


Het is het meest lekkere wat ik tijdens de laatste dagen van het jaar eet. Ik ben er weleens drie kg van aangekomen. Ik kan niet meer stoppen met eten. Maar dit jaar niets. Dus dan maar eentje kopen tijdens de zomermarkten in het dorp. Even tijdelijk van het geloof af.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Dec 2016 08:34

Re: Pepernoten of kruidnoten

UN heeft ze gebakken inderdaad! Ik stond er wat ambivalent tegenover maar ze zijn verukkelijk - wel heel zwaar op de maag. Door de worst en het spek natuurlijk, maar ook door de samenstelling van het deeg.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Dec 2016 12:04

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een oliebol met krenten een krentenbol noemde. Ik vind dat ook totaal iets anders. Er zijn gewoon oliebollen met of zonder krenten.
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Dec 2016 14:32

Re: Pepernoten of kruidnoten

Als je bij de kraam oliebollen met krenten wil zul je toch krentenbollen bestellen. Al zullen ze je vást wel begrijpen als je oliebollen met krenten vraagt. :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 31 Dec 2016 14:38

Re: Pepernoten of kruidnoten

Silly-One schreef:Het beslag is inderdaad hetzelfde caulfield. Toch is de smaak anders door de vulling.

Ik zou ook zeggen benjee



Huh een appelbeignet is toch met bladerdeeg en spijsvulling?
Niet zo'n driehoek maar dit:
Afbeelding

Die dingen met beslag erom (is ook niet hetzelfde beslag als oliebollenbeslag geloof ik hoor) noemen ze hier appelflappen. En die driehoeken van bladerdeeg noem ik ook appelflappen.
Al zie ik dat de Koopmans mix voor appelbeignets ook juist voor die slappe dingen met een gat erin is. Ik snap het niet.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 31 Dec 2016 16:32

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ik weet het ook niet. Volgens mij is het plaatje van Elliot hierboven een beignet idd. Al noemde onze oliebollenkraam juist die vandaag; appelflap.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Dec 2016 16:36

Re: Pepernoten of kruidnoten

Beignet is voor mij altijd een schijfje appel geweest met daarom heen oliebollen beslag en dat in de frituur. Ik kan er ook naast zitten hoor.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem185

Bericht 31 Dec 2016 18:38

Re: Pepernoten of kruidnoten

Volgens mij klinkt het bij mij meer als binjee dan benjee.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2016 18:40

Re: Pepernoten of kruidnoten

Dat plaatje van elliot is inderdaad de beignet. Héérlijk. Heb er een paar liggen voor vanavond.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Dec 2016 18:46

Re: Pepernoten of kruidnoten

Lekker!!!
<<

Anoniem331

Bericht 31 Dec 2016 18:51

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ja nu al zin in. Al heb ik met de kinderen ook wat gebakken. Dus dat proppen we ook nog ergens tussendoor.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Dec 2016 18:51

Re: Pepernoten of kruidnoten

Ongegeneerd vreten vanavond!
<<

Anoniem244

Bericht 31 Dec 2016 20:19

Re: Pepernoten of kruidnoten

Silly-One schreef:Beignet is voor mij altijd een schijfje appel geweest met daarom heen oliebollen beslag en dat in de frituur. Ik kan er ook naast zitten hoor.



Nee dat is toch een appelflap
En die driehoeken uit de oven heten ook appelflappen volgens mij?
Appelbeignet is dat wat elliot plaatst
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers