Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

<<

Anoniem234

Bericht 31 Dec 2016 14:44

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

O.C.C schreef:Mijn meiden zijn behoorlijk klein voor hun leeftijd dus ja het gebeurd wel eens dat ze zomaar mee naar binnen gaan/mogen.


Je doet nu net alsof het per ongeluk gebeurd. Jij kan op dat moment zeggen dat ze ouder zijn maar dat doe je dan toch bewust niet.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 31 Dec 2016 15:49

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Puggle schreef:
O.C.C schreef:Mijn meiden zijn behoorlijk klein voor hun leeftijd dus ja het gebeurd wel eens dat ze zomaar mee naar binnen gaan/mogen.


Je doet nu net alsof het per ongeluk gebeurd. Jij kan op dat moment zeggen dat ze ouder zijn maar dat doe je dan toch bewust niet.


Huh... eens met puggle het is toch niet zo dat zij "ineens" binnen staan en jij nog moet betalen en je dan denkt laat maar?

Tja en wat parkeren en eigen eten meenemen betreft dat snap ik ook wel. Wij nemen ook altijd zelf wat mee al heeft mijn man met een beetje pech alles in de auto al op :palm:
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Dec 2016 16:03

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Oh jee.. POEF! Staan we toch zo maar binnen zeg :P
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 31 Dec 2016 16:18

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Als er word gezegd, zo te zien zitten ze niet aan de leeftijdsgrens voel ik mij niet verplicht om er eerlijk over te zijn en laat ik ze idd door lopen. Schaam me er ook totaal niet voor. Je moet eens weten hoe vaak het in de praktijk gebeurd hoor! Als ze de meiden vragen hoe oud ze zijn zullen ze ook antwoorden hoe oud ze zijn en betaal ik naar galang. Maar we gaan eigenlijk nooit naar pretparken want we hebben een abbo op julianatoren hier.
Maar het is idd wel eens gebeurd dat ik niet voor ze betaald heb terwijl ze de leeftijdsgrens allang bereikt hadden.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Dec 2016 16:28

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik bijna 26 was en met mijn ouders naar een tentoonstelling ging die tot 16 gratis was. Toen er zonder verder iets te vragen vanuit werd gegaan dat ik onder de 16 was dacht ik wel: bekijk het maar, dan ga ik wel lekker voor niks. Dat vond ik ook gewoon een rare situatie. Maar ik zou er niet bewust om liegen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem184

Bericht 31 Dec 2016 16:30

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Emelin schreef:
Maple schreef:"Dan ga je toch gewoon niet als je het te duur vindt" is natuurlijk ook wel heel erg zwart-wit gesteld. Je mag het natuurlijk ook best absurd vinden dat je voor een kind van 4/5 de volle prijs moet betalen terwijl het waarschijnlijk nog lang niet in alle attracties kan qua lengte. Of je er dan vervolgens voor kiest om thuis te blijven, of om toch te gaan en dan te liegen om de leeftijd, dat is een ander verhaal. Maar die prijzen bij de Efteling vind ik inderdaad wel enorm hoog. Voor volwassenen zelfs al.


Nou ik vind het wel raar om te stellen dat het een prima alternatief is om te liegen als je iets absurd duur vindt. Er zijn wel meer dingen absurd duur maar die neem je toch ook niet gewoon mee uit de winkel als de caissiere niet staat op te letten (hoop ik)?


Tja, zolang er geen ID-controle is oid zullen mensen dat trucje altijd wel blijven gebruiken. Of ik het zelf zou doen, dat weet ik niet, ik denk het eigenlijk niet. Maar ik kan me voorstellen dat mensen wel gaan liegen om de leeftijd, en ik vind daar ook eigenlijk helemaal niks van.
Wat Susan zegt vind ik eigenlijk nog wel een betere, vanaf een bepaalde lengte het volle pond betalen. Lijkt me veel eerlijker. Maar volgens mij doet de Efteling dat bijvoorbeeld nog niet. Met andere Nederlandse pretparken heb ik eigenlijk geen ervaring.
<<

Anoniem211

Bericht 31 Dec 2016 16:36

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Femm schreef:
Puggle schreef:
O.C.C schreef:Mijn meiden zijn behoorlijk klein voor hun leeftijd dus ja het gebeurd wel eens dat ze zomaar mee naar binnen gaan/mogen.


Je doet nu net alsof het per ongeluk gebeurd. Jij kan op dat moment zeggen dat ze ouder zijn maar dat doe je dan toch bewust niet.


Huh... eens met puggle het is toch niet zo dat zij "ineens" binnen staan en jij nog moet betalen en je dan denkt laat maar?

Tja en wat parkeren en eigen eten meenemen betreft dat snap ik ook wel. Wij nemen ook altijd zelf wat mee al heeft mijn man met een beetje pech alles in de auto al op :palm:


Staat er niet bij vrijwel alle parken dat eigen eten en drinken meenemen verboden is? ;)
<<

Anoniem184

Bericht 31 Dec 2016 16:38

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Dat valt best mee, in de meeste parken mag je gewoon zelf je eten en drinken meenemen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 31 Dec 2016 16:51

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Marilyn schreef:
Lexi schreef:
Lejow schreef:

Jep, 34 zelfs.
Dolfinarium heeft vanaf 3 iets van 23 euro en vanaf 12 ofzo 26


Maar dan ga je toch gewoon niet als je dat te duur vindt? Het is niet dat je er recht op hebt om naar de Efteling of het Dolfinarium te gaan ofzo. Je kan ook naar de speeltuin gaan als je het geld er niet voor over hebt.


Dat zou je kunnen doen inderdaad. Er zijn echter mensen die een andere mening hebben en die het niet zo erg vinden om 1 kind voor wat minder naar binnen te laten gaan als ze al voor 4/5 mensen de volle mep moeten betalen en minimaal €10 aan parkeerkosten en nog de kosten van hapjes em drankjes.

Zal allemaal wel niet zo politiek correct zijn, maar wel fijn voor je portomonnee. En er schijnen heel wat mensen het te doen, dus niet iedereen deelt jouw mening ;).


Ja en niet iedereen deel jouw mening. Wat is nou je punt?

Ik vind je argumenten nog steeds raar trouwens. Als ik 4 jurken voor mezelf koop voor 200 euro en ook al 12 euro parkeerkosten kwijt ben omdat ik midden in de stad parkeer jat ik ook niet een jurkje voor m'n dochter mee omdat ik genoeg betaald heb. Ik gok ook zomaar dat als ik dat wel zou doen en ik zou dat hier neerzetten dat mensen dat opeens wel fout zouden vinden, terwijl het resultaat precies hetzelfde is.
2010 2012
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2016 16:53

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Maple schreef:Dat valt best mee, in de meeste parken mag je gewoon zelf je eten en drinken meenemen.


Ik wilde net zeggen, waar niet dan? Efteling en dolfinarium enzo mag je gewoon eten meenemen voor zover ik weet.
<<

Anoniem211

Bericht 31 Dec 2016 17:12

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Mijn punt? Staat gewoon beschreven in de post.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Dec 2016 17:15

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Lexi schreef:
Marilyn schreef:
Lexi schreef:
Maar dan ga je toch gewoon niet als je dat te duur vindt? Het is niet dat je er recht op hebt om naar de Efteling of het Dolfinarium te gaan ofzo. Je kan ook naar de speeltuin gaan als je het geld er niet voor over hebt.


Dat zou je kunnen doen inderdaad. Er zijn echter mensen die een andere mening hebben en die het niet zo erg vinden om 1 kind voor wat minder naar binnen te laten gaan als ze al voor 4/5 mensen de volle mep moeten betalen en minimaal €10 aan parkeerkosten en nog de kosten van hapjes em drankjes.

Zal allemaal wel niet zo politiek correct zijn, maar wel fijn voor je portomonnee. En er schijnen heel wat mensen het te doen, dus niet iedereen deelt jouw mening ;).


Ja en niet iedereen deel jouw mening. Wat is nou je punt?

Ik vind je argumenten nog steeds raar trouwens. Als ik 4 jurken voor mezelf koop voor 200 euro en ook al 12 euro parkeerkosten kwijt ben omdat ik midden in de stad parkeer jat ik ook niet een jurkje voor m'n dochter mee omdat ik genoeg betaald heb. Ik gok ook zomaar dat als ik dat wel zou doen en ik zou dat hier neerzetten dat mensen dat opeens wel fout zouden vinden, terwijl het resultaat precies hetzelfde is.



En als je nou verplicht wordt om voor je dochter een jurk in maat 36 mee te nemen terwijl je weet dat ze er nog helemaal niets aan heeft?
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2016 17:20

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Minx schreef:
Lexi schreef:
Marilyn schreef:
Dat zou je kunnen doen inderdaad. Er zijn echter mensen die een andere mening hebben en die het niet zo erg vinden om 1 kind voor wat minder naar binnen te laten gaan als ze al voor 4/5 mensen de volle mep moeten betalen en minimaal €10 aan parkeerkosten en nog de kosten van hapjes em drankjes.

Zal allemaal wel niet zo politiek correct zijn, maar wel fijn voor je portomonnee. En er schijnen heel wat mensen het te doen, dus niet iedereen deelt jouw mening ;).


Ja en niet iedereen deel jouw mening. Wat is nou je punt?

Ik vind je argumenten nog steeds raar trouwens. Als ik 4 jurken voor mezelf koop voor 200 euro en ook al 12 euro parkeerkosten kwijt ben omdat ik midden in de stad parkeer jat ik ook niet een jurkje voor m'n dochter mee omdat ik genoeg betaald heb. Ik gok ook zomaar dat als ik dat wel zou doen en ik zou dat hier neerzetten dat mensen dat opeens wel fout zouden vinden, terwijl het resultaat precies hetzelfde is.



En als je nou verplicht wordt om voor je dochter een jurk in maat 36 mee te nemen terwijl je weet dat ze er nog helemaal niets aan heeft?


Maar dit is echt een kulargument. Dat is niet zo. Als ze er helemaal niets aan heeft had je haar niet mee moeten nemen of oppas moeten regelen ofzo. Je wilt haar meenemen, jouw keuze, daartoe verplicht niemand je.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 31 Dec 2016 17:21

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Minx schreef:
Lexi schreef:
Marilyn schreef:
Dat zou je kunnen doen inderdaad. Er zijn echter mensen die een andere mening hebben en die het niet zo erg vinden om 1 kind voor wat minder naar binnen te laten gaan als ze al voor 4/5 mensen de volle mep moeten betalen en minimaal €10 aan parkeerkosten en nog de kosten van hapjes em drankjes.

Zal allemaal wel niet zo politiek correct zijn, maar wel fijn voor je portomonnee. En er schijnen heel wat mensen het te doen, dus niet iedereen deelt jouw mening ;).


Ja en niet iedereen deel jouw mening. Wat is nou je punt?

Ik vind je argumenten nog steeds raar trouwens. Als ik 4 jurken voor mezelf koop voor 200 euro en ook al 12 euro parkeerkosten kwijt ben omdat ik midden in de stad parkeer jat ik ook niet een jurkje voor m'n dochter mee omdat ik genoeg betaald heb. Ik gok ook zomaar dat als ik dat wel zou doen en ik zou dat hier neerzetten dat mensen dat opeens wel fout zouden vinden, terwijl het resultaat precies hetzelfde is.



En als je nou verplicht wordt om voor je dochter een jurk in maat 36 mee te nemen terwijl je weet dat ze er nog helemaal niets aan heeft?


Dan ga ik naar een andere winkel?
Ik ben wel benieuwd over welke parken je het dan hebt? Want de Efteling die hier al een paar keer genoemd wordt is betaald vanaf vier en dan mag je op een paar achtbanen na overal in. Als je kind dan alle andere attracties en het sprookjesbos enz. niet leuk vindt, heb je wel echt een zware dag met een verveelde vierjarige lijkt me. Dan ga je toch ook niet voor je eigen lol? Echt oprechte vraag hoor want ik ga best vaak met de kinderen naar parken en ik ben nou volgens mij nooit ergens geweest waar ik wel moest betalen maar ze nog niks mochten doen.
2010 2012
<<

Anoniem210

Bericht 31 Dec 2016 17:23

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Whatever schreef:
Maple schreef:Dat valt best mee, in de meeste parken mag je gewoon zelf je eten en drinken meenemen.


Ik wilde net zeggen, waar niet dan? Efteling en dolfinarium enzo mag je gewoon eten meenemen voor zover ik weet.


Volgens mij is het wel een tijdje verboden geweest. Maar nu mag het op veel plekken wel weer.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 31 Dec 2016 17:25

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Lennox schreef:
Whatever schreef:
Maple schreef:Dat valt best mee, in de meeste parken mag je gewoon zelf je eten en drinken meenemen.


Ik wilde net zeggen, waar niet dan? Efteling en dolfinarium enzo mag je gewoon eten meenemen voor zover ik weet.


Volgens mij is het wel een tijdje verboden geweest. Maar nu mag het op veel plekken wel weer.


Ah ok, dat zou ik niet weten..
<<

Anoniem210

Bericht 31 Dec 2016 18:07

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Whatever schreef:
Lennox schreef:
Whatever schreef:
Ik wilde net zeggen, waar niet dan? Efteling en dolfinarium enzo mag je gewoon eten meenemen voor zover ik weet.


Volgens mij is het wel een tijdje verboden geweest. Maar nu mag het op veel plekken wel weer.


Ah ok, dat zou ik niet weten..


Ik kan mij wel herinneren dat er bordjes stonden bij sommige parken. Sowieso bij de apenheul.
<<

Anoniem184

Bericht 31 Dec 2016 18:11

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Bij de Apenheul is dat natuurlijk wel een beetje een ander verhaal, omdat de apen daar zich tussen de bezoekers door kunnen bewegen.
Bij de Efeling mag je gewoon eigen eten en drinken meenemen, bij alle dierenparken waar ik geweest ben ook. Zelfs in de Apenheul is volgens mij geen algeheel verbod op (eigen) eten en drinken, je mag alleen niet eten in het gebied waar de aapjes los rondlopen.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 31 Dec 2016 18:15

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Er bewust mijn kinderen voor laten liegen zou ik niet doen. In alle andere gevallen dat mijn kinderen jonger geschat zouden worden in mijn (vaak financiele) voordeel zou ik dat absoluut zo laten. Als mij gevraagd zou worden hoe oud mijn zoons zijn dan zou ik daar wel weer eerlijk over zijn. Ik heb er geen enkele moeite mee als er mensen zijn die het wel doen, ieder zijn ding. Als ik dit topic zo lees denk ik dat de mensen die dit doen (zoals Lejow wel doet) niet snel zullen reageren. In een winkel of waar dan ook iets bewust in je tas stoppen met het doel het te stelen vind ik echt iets anders dan een lager tarief betalen dan dat je voor je kind eigenlijk zou moeten betalen. Dat is mijn visie, zo sta ik in het leven. Ik begrijp andere argumenten wel heel prima, maar ik ga er niet anders over denken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Dec 2016 18:17

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Maar dat van dat eten is toch helemaal niet relevant? Daar ging het helemaal niet over. In heel veel parken mag dat gewoon, en je bent ook niet verplicht om betaald te parkeren. Dus waarom zou je dat niet doen als je dat prettiger vindt? Beetje lullig/neerbuigend geformuleerd ook, met die kleffe boterhammen en op de grond zitten. Maar misschien dat het op sommige plekken inderdaad niet mag, eten meenemen (ik kom zelf te weinig in dit soort parken om dit precies te weten, maar ik kan me iig niet herinneren ooit in een park of dierentuin oid te zijn geweest waar het verboden was) maar ik zie hier ook niemand zeggen dat ze dat in die situatie wel doen toch?

On topic, ik zou gewoon betalen.
<<

Anoniem184

Bericht 31 Dec 2016 18:20

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Die kleffe boterhammen vond ik ook neerbuigend beschreven inderdaad. Snap de reden van die opmerking ook niet echt. Maar verder probeer ik gewoon te helpen om die 900.000 posts te halen :)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Dec 2016 18:22

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Susan schreef:Ik heb wel eens meegemaakt dat ik bijna 26 was en met mijn ouders naar een tentoonstelling ging die tot 16 gratis was. Toen er zonder verder iets te vragen vanuit werd gegaan dat ik onder de 16 was dacht ik wel: bekijk het maar, dan ga ik wel lekker voor niks. Dat vond ik ook gewoon een rare situatie. Maar ik zou er niet bewust om liegen.


Dat is ook wel erg ja! Zoietsheb ik trouwens ookeen keer gehad. Dat was in Tsjechie bij een zwembad. Ik was denk ik minstens 25 (misschien nog wel ouder), en toen had ik een kinderkaartje gekregen. Dat was geloof ik t/m 14. Nou word ik best vaak jonger geschat, maar dit sloeg natuurlijk nergens op. Die mevrouw achter de kassa sprak ook geen Engels en er stond een hele lange rij. Toen dacht ik ook, laat maar, hier heb ik geen zin in. Het scheelde ook 50 cent of zo, dus ik hoefde me niet echt schuldig te voelen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Dec 2016 18:23

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Maple schreef:Die kleffe boterhammen vond ik ook neerbuigend beschreven inderdaad. Snap de reden van die opmerking ook niet echt. Maar verder probeer ik gewoon te helpen om die 900.000 posts te halen :)


Dat gaat in elk geval de goede kant op. :P
<<

Anoniem304

Bericht 31 Dec 2016 18:29

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Yeah!
<<

Anoniem210

Bericht 31 Dec 2016 18:38

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Maple schreef:Bij de Apenheul is dat natuurlijk wel een beetje een ander verhaal, omdat de apen daar zich tussen de bezoekers door kunnen bewegen.


Nooit bij stil gestaan. Maar daar heb je een goed punt!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers