Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schema baby 2 maanden

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Dec 2016 09:22

Schema baby 2 maanden

Pff nou het loopt qua drinken hier helemaal in de soep. David krijgt nu normaal 5 flessen van 180+6. Voorheen kreeg hij overdag om de drie uur 150+5 maar hij werd steeds sneller wakker en alle flessen gingen schoon op dus in overleg met het cb krijgt hij nu grotere flessen. Hij drinkt nu alleen om de 4 uur waardoor zijn schema helemaal in de war is. Gister heb ik het hem zelf laten aangeven en toen heeft hij dus zoals ik al dacht 4 flessen gekregen, omdat zijn laatste fles rond 0.00 uur zou zijn en daar wordt bij niet wakker voor.. Toen hij rond 19.00 uur wakker werd (half 8 was het weer etenstijd) voelde hij heel warm. Temperatuur was 38,3 dus toch maar de dokter gebeld. Bij het cb zeiden ze dar koorts van de vaccinaties tot maximaal 24 uur na de prikken kon voorkomen en het was langer geleden. De huisarts wilde hem daarom toch even zien, dus moesten we naar de HAP. Hij is helemaal nagekeken maar gelukkig zag alles er goed uit en z'n temperatuur was ook weer gezakt naar 37,9. We mochten dus weer naar huis. Thuis heeft hij rond half 9 zijn laatste fles gekregen.
Vanmorgen werd ik wakker in de veronderstelling dar het nog heel vroeg was, maar toen was het al half 9. David kaf nog te tukken dus ik heb hem maar wakker gemaakt voor een fles. Maar nu komt zijn hele schema dus weer niet uit. Ik loop nu even vast, ben bang dat hij nu te weinig binnen gaat krijgen. Hij zou nu rond half 1, half 5, half 9 weer een fles krijgen en dan dus eigenlijk om half 1 's nachts weer. Die van half 9 is al een uitdaging maar die van half 1 gaat sowieso niet lukken.
Wakker maken voor een fles werkt niet zo goed, dan drinkt hij heel slecht.
Zal ik hem dan vandaag toch maar 150 geven en dan om de drie uur?
Hoe werkt dit? Wat is een normaal schema voor een baby van twee maanden die 5 voedingen krijgt? Ik heb het boek van Stephanie Lampe hier liggen maar daar gaan ze van veel meer voedingen per dag uit.

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Dec 2016 09:45

Re: Schema baby 2 maanden

Ons schema was op die leeftijd

7.00
11.00
14.00/14.30
18.00
22.00

Ze kreeg iedere keer 180+6. Soms ging die fles wel leeg, maar meestal liet ze een bodempje staan en kwam het neer op 150+5
Dit is trouwens het schema van Gina Ford (de tevreden baby). Werkte bij ons onze oudste ook perfect.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 31 Dec 2016 09:51

Re: Schema baby 2 maanden

Hier kregen ze al heel snel 4 flessen, ik heb hun nooit wakker gemaakt voor een fles savonds laat, als ze zelf kwamen kregen ze hem en anders niet. Met 7 weken sliep de jongste van 19 - 8. Je kan ook 4x 210 geven, als je bang bent dat hij te weinig krijgt. Je ziet vanzelf wel wat hij opdrinkt, toch? En niet te veel vasthouden aan schema's, dan geef je eens een fles een half uur eerder of later omdat je dan beter uitkomt, ook prima. Het is een kind, geen machine.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 31 Dec 2016 09:51

Re: Schema baby 2 maanden

Met die laatste zin wil ik trouwens zeggen dat natuurlijk geen elk kind hetzelfde is en je lekker moet inspelen op zijn behoeftes.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Dec 2016 10:02

Re: Schema baby 2 maanden

Wij hadden/hebben het schema inderdaad ook vooral als leidraad. In het begin (dus ook nog rond 2 maanden) waren we er strikter in dan nu (6 mnd) om er een soort van regelmaat in te krijgen. Maar de tijden hebben bij ons altijd een half uurtje speling. Soms krijgt ze dan een fles wat eerder en de volgende wat later, maar ik zonniger een fles extra gaan geven en al helemaal niet flessen van 210+7. Dat is echt teveel voor zo'n ukkie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Dec 2016 10:02

Re: Schema baby 2 maanden

Ik denk ook als hij honger heeft hij wel wakker wordt..
Wel even aankijken nu met de verhoging, maar dit is iets wat hij ook al eerder deed toch?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Dec 2016 10:57

Re: Schema baby 2 maanden

Ik ben zelf ook niet zo van het wakker maken maar hij is nog zo klein en dan nog maar 4 flessen.. het is gevoelsmatig zo weinig.

♥♥
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 31 Dec 2016 11:01

Re: Schema baby 2 maanden

'Kinderen groeien in hun eigen tempo' ook zo'n mooie reclame regel ;)
Dan geef je toch iets grotere flessen? Als hij honger heeft komt hij echt wel.
Kinderen kunnen op heel weinig groeien. Het kan ook nog zo zijn dat hij nu niet in een groeispurt zit, en volgende week ineens weer meer wil drinken.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Dec 2016 12:38

Re: Schema baby 2 maanden

Ik zou proberen om een beetje op de tijden van Ooh lala uit te komen. Met wat speling.
Dan eventueel maar een flesje wat minder trek, maar dan komt hij weer in zijn ritme
2016
<<

Anoniem257

Bericht 31 Dec 2016 12:47

Re: Schema baby 2 maanden

Eventueel de laatste fles wat meer geven? En dan niet wakker maken om half 1
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Dec 2016 12:57

Re: Schema baby 2 maanden

Betty schreef:Eventueel de laatste fles wat meer geven? En dan niet wakker maken om half 1

Oh dat wakker maken doe ik sowieso niet hoor! Als hij slaapt slaapt hij. Ik geef vandaag maar wat kleinere flesjes zodat hij wat eerder honger heeft en dan probeer ik richting een vast schema te werken. Maar ik vind het sneu om er tegen heug en meug een fles in te proppen als hij geen trek heeft.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 31 Dec 2016 13:28

Re: Schema baby 2 maanden

Ja ik snap je gevoel helemaal. Ik heb in het begin ook heel wat gerekend of hij genoeg binnenkreeg.
Iedere keer als het schema lekker liep dat kwam er weer een sprong of iets anders en dan klopte er niets van.
Dat is heel moeilijk. Maar hij laat het echt wel merken als hij te weinig krijgt :laughcry:
2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Dec 2016 14:18

Re: Schema baby 2 maanden

Ik zou kleinere flessen geven zodat hij zichzelf sneller meldt en er minder uur tussen zit. Maar dat is vanuit mijn ervaring/referentiekader. Ik ken vrij weinig flesvoeding kinderen.
R. 2013
D. 2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 31 Dec 2016 17:18

Re: Schema baby 2 maanden

Maar Elliot, als hij 4 flessen van 180+6 krijgt is dat in totaal 24 schepjes voeding. 30 schepjes was in mijn tijd de max, geen idee hoe dat nu is. Dan is 24 schepjes niet zo weinig toch? Dan doe je het volgens mij helemaal goed door hem een beetje te volgen en toch ook het schema in de gaten te houden en mocht hij toch nog trek hebben kun je altijd nog een klein flesje extra aanbieden.
<<

Anoniem260

Bericht 01 Jan 2017 19:55

Re: Schema baby 2 maanden

Waarom 'tegen heug en meug' op vijf flessen willen blijven als hij zelf een ritme aangeeft waarbij hij misschien op 4 komt? Groeit hij goed of is hij wat te licht?
S zat ook vrij snel op 4 voedingen (gekolfde melk, weet niet of het uitmaakt) en ken verschillende kindjes die rond 2 maand al op 4 voedingen zaten, of sommige dagen 4, soms 5, soms 4,5... Je zou het eens op z'n beloop kunnen laten, kijken wat hij zelf aangeeft. Mocht dat voor jullie niet werken, dan kun je alsnog anders.
Ik bedoel het niet vervelend (maar weet even geen ander woord) maar het komt zo 'krampachtig' over. Baby'tjes kunnen heel goed aangeven wat ze willen, probeer daar vertrouwen in te hebben! Zolang hij goed groeit, levendig is en plasluiers heeft, gaat er niet zo snel iets mis! :)
<<

Anoniem281

Bericht 01 Jan 2017 19:56

Re: Schema baby 2 maanden

Elliot, vooralsnog is-ie zelf redelijk met een goed ritme gekomen, toch? Je kan ook proberen om te blijven voeden op verzoek, waardoor je misschien 3 dagen even aanrommelt, maar je hebt grote kans dat-ie daarna zelf weer in een ander ritme valt die voor iedereen werkt!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Jan 2017 21:48

Re: Schema baby 2 maanden

Volgens mij is zijn ritme nu geworden: tussen 8.00 en 8.30 uur eerste fles, rond 11.30-12.00 uur tweede fles, rond 14.30-15.00 uur derde fles, rond 18.00 uur vierde fles en rond 20.30-21.00 uur laatste fles. Prima schema zo. Ik bied steeds 180+6 aan en dat gat de ene keer schoon op en de andere keer laat hij er van staan.

Jerry je geeft aan dat je je reactie niet vervelend bedoelt en dat geloof ik ook wel, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo heel leuk overkomen. Ik ben echt alles behalve krampachtig vind ik zelf, ik ben nu alleen een beetje zoekende. Lijkt me niet raar. Het is volgens mij niet zo heel gebruikelijk dat een kindje van nog geen twee maanden oud al op 4 voedingen zit, op het cb vonden ze het vorige week al uitzonderlijk dat hij nog maar 5 flessen kreeg. Dus ja als hij dan ineens daarna nog een fles laat vallen dan ben ik een beetje bezorgd of hij dan niets tekort komt. Volgens mij is het ook wel normaal om als kersverse moeder een beetje bang te zijn iets verkeerd te doen. Om dan te horen te krijgen dat je krampachtig overkomt is niet heel leuk vind ik.

♥♥
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 01 Jan 2017 21:55

Re: Schema baby 2 maanden

Ik deed niet aan schema's en volgde geen richtlijnen die op pakken Nutrilon staan, vanwege borstvoeding.
Met 8 weken dronk ze nog minimaal 12x etmaal.

Ik vind 4-5 flessen wel heel weinig klinken, maar de flessen groot.
Zelf drink je ook vaker lijkt mij?
Mijn tip: maak de flessen kleiner en voed overdag om de drie uur minimaal, zo blijft zijn bloedsuikerspiegel stabieler.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem260

Bericht 01 Jan 2017 22:01

Re: Schema baby 2 maanden

Sorry ik wil je er echt geen rotgevoel van geven! Misschien gebruik ik dat woord omdat ik dat, terugkijkend op de eerste periode bij mezelf, zo zou noemen. Niet eerlijk naar jou toe. Misschien heb ik je Posts verkeerd geïnterpreteerd.
En tuurlijk, volledig met je eens, je bent als moeder bezorgd en wil het beste voor je kindje!
Mss ook verschillend wat voor arts/vpk je treft op het cb. Hier wordt heel erg gezegd 'volg je kindje' en heb ze nog nooit gehoord over of het vroeg/laat is voor het laten vallen van een fles
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Jan 2017 22:15

Re: Schema baby 2 maanden

Fauve, kleinere flessen werkt dus niet; dat kreeg hij eerst maar hij heeft gewoon echt nog trek dan. Hij is ook al best groot (bijna 5800 gram) dus hij hoeft niet perse meer om de drie uur een voeding. Om de 4 uur een grotere fles werkt prima alleen ik was even zoekende hoe ik hem dan 5 flessen kon geven. Inmiddels lukt het goed en slaapt hij de nachten ook goed door dus volgens mij komt het nu helemaal goed.

Jerry, ik snap dat dat niet je bedoeling was hoor :)
Ik snap ook wel wat je wil zeggen, het kwam alleen wat rottig op mij over.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Jan 2017 06:50

Re: Schema baby 2 maanden

Fijn Elliot!
2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 02 Jan 2017 06:56

Re: Schema baby 2 maanden

Ik snap je gevoel helemaal, ik was zelf bij de eerste ook vaak enorm zoekende en als zo'n kleintje dan eigenwijs minder vaak wil drinken dan de gemiddelde mens goed voor hem vindt, kan dat best frustrerend zijn. Ik vond persoonlijk die reacties van 'ik zou minder tegelijk geven zodat ze vaker komt want dat is beter' heel irritant, want dat wilde mijn dochter helemaal niet. Mijn advies: luister en kijk goed naar je kind en probeer vertrouwen te hebben in hem/haar. Pas als je kindje meer dan een paar dagen veel minder binnen krijgt dan wat hij of zij normaal drinkt, moet je gaan opletten of t wel genoeg is. Zolang je kindje goed groeit, is het prima.
<<

Anoniem260

Bericht 02 Jan 2017 07:01

Re: Schema baby 2 maanden

Daarom m'n toelichting. Sorry dat t zo verrot overkwam :eyes:
Fijn dat er n beetje n ritme lijkt te zijn dat voor jullie goed werkt!

Wat sublimo zegt, is hier ook zo. Een beetje 'bijsturen' kan wel maar over het algemeen bepaalt m'n kind :P (Ben benieuwd hoe dat over 10 jaar is :smile: )
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Jan 2017 09:52

Re: Schema baby 2 maanden

Hoe gaat het nu Elliot? Houdt hij zijn nieuwe ritme gewoon aan?
2012 & 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers