Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaald?

<<

Anoniem33

Bericht 03 Sep 2013 20:19

Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaald?

Vandaag ben ik bij de verloskundige geweest en is er besloten dat ik per komende vrijdag overgedragen word aan het ziekenhuis. Dit geeft een hoop rust bij mij, vind het een hele fijne gedachte. Zoals het er nu uitziet zal ik me maandag moeten melden voor inleiding.

Eenmaal thuis kwamen er een aantal vragen naar boven waar ik pas vrijdag antwoord op kan krijgen, dus ik dacht, ik vraag het hier even!

- kun je gestript worden als de baby niet volledig ingedaald is?

- kunnen je vliezen gebroken worden als de baby niet ingedaald is maar je wel 1 cm ontsluiting hebt en je baarmoedermond verstreken is?

- iemand ervaring met één van bovenstaande?
<<

Anoniem16

Bericht 03 Sep 2013 20:21

Re: Kan dat? Bij 1cm al vliezen breken?

Wat spannend zeg! Ik heb er geen ervaring mee, mijn vliezen zijn gebroken bij 5 cm door de vk, weet eigenlijk niet of et eerder kan. Ze moeten er natuurlijk wel goed bij kunnen denk ik.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 03 Sep 2013 20:39

Re: Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaa

Word spannend zeg!!
Ik heb er geen ervaring mee.
<<

Anoniem2

Bericht 03 Sep 2013 20:44

Re: Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaa

Ik werd ingeleid tot 2x toe. En ik kwam was het nu bij de 1e of de 2e met iets meer als 1cm. (dit was de 2e herinner ik me nu).
En toen hebben ze ook de vliezen gebroken en de weeenopwekkers aangesloten...maar dat was helemaal niet nodig, het kwam eigenlijk al vrijwel direct heel goed op gang.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Sep 2013 20:46

Re: Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaa

Ik heb met ingeleid worden geen ervaring.
Maar je kan wel gestript worden als de baby niet ingedaald is, mijn verloskundige deed het toen niet bij mij omdat mijn zoon nog heel hoog in mijn buik lag (en ik weet niet meer waarom ze het nog meer niet deed). Maar als jij toch al in het ziekenhuis bent om ingeleid te worden zullen ze het misschien wel proberen.
Vliezen breken zal ook wel kunnen, mijn vliezen zijn gebroken met 10 cm ontsluiting toen mijn zoon nog steeds hoog lag. De kraamverzorgster heeft via mijn buik zijn hoofd 'vastgehouden' en ervoor gezorgd dat hij goed in mijn bekken ging.
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 03 Sep 2013 21:10

Re: Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaa

Guusje is ook nog niet ingedaald, maar ik wordt sowieso dinsdag ingeleid. Heb er eigenlijk niet over nagedacht of dit erg is, maar ik denk t niet, anders zouden ze vast niet inleiden (althans, dat hoop ik dan maar) ik heb nu 2 centimeter ontsluiting, en bij mij beginnen ze met de vliezen te breken, ze gaan niet meer eerst strippen oid. Maar of dat met 1 centimeter ook zo is weet ik natuurlijk ook niet. Spannend hoor! Ben benieuwd wie van ons eerder is! ;) voor het geval dat ik het vergeet: alvast heel veel succes!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 03 Sep 2013 21:25

Re: Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaa

- kun je gestript worden als de baby niet volledig ingedaald is?
Ja hoor dit kan! Je kan wel alleen gestript worden als je al wat ontsluiting hebt.

- kunnen je vliezen gebroken worden als de baby niet ingedaald is maar je wel 1 cm ontsluiting hebt en je baarmoedermond verstreken is?
Bij 1 cm ontsluiting zullen ze er over het algemeen niet voor kiezen om dan de vliezen te breken, maar eerst te gaan primen. Dus er eerst voor zorgen dat de baarmoedermond nog rijper wordt. Daarna zullen ze waarschijnlijk ( ondanks dat de baby dan niet ingedaald is ) wel de vliezen breken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Sep 2013 22:00

Re: Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaa

Bij de jongste zijn mijn vliezen gebroken met 4 cm ontsluiting. Hij was niet ingedaald en is weer 'terug geschoten'. Ik heb dus tot de persweeën moeten blijven staan ivm de zwaartekracht.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Sep 2013 07:21

Re: Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaa

.
Laatst gewijzigd door Marie op 01 Jan 2019 18:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 04 Sep 2013 08:22

Re: Bij 1cm al vliezen breken? Strippen ondanks niet ingedaa

Mijn baarmoedermond was ook helemaal verweekt en ik had een ruime centimeter ontsluiting. De gynaecoloog zei toen dat als het niet mijn eerste kindje was geweest dat ze mijn vliezen hadden gebroken. Ik heb dus nog wel een ballonkatheter gekregen.

R. lag al wel helemaal ingedaald.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers