Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vuurwerk verbod: voor of tegen?

<<

Anoniem249

Bericht 31 Dec 2016 10:47

Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Ben jij voor of tegen een algeheel vuurwerk verbod? Dan word er dus alleen nog professioneel vuurwerk afgestoken om 00:00 uur.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Dec 2016 10:52

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tegen.

Ik ben wel voor strengere handhaving voor 31 december. Er werd hier vanaf eind oktober regelmatig vuurwerk op de snelweg gegooid, levensgevaarlijk.
<<

Anoniem249

Bericht 31 Dec 2016 10:55

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Oh dat is zeker gevaarlijk, lijkt me echt schrikken!
Ik ben een beetje bang voor vuurwerk. Heb altijd het idee dat iedereen maar wat doet, vooral die jonge kinderen. Vind het vooral vanavond op de fiets eng. Ik heb zelf nooit vuurwerk afgestoken, dus heb er ook geen traditie gevoel mee. Van mij mag het dus wel verdwijnen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Dec 2016 11:09

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Voor! Vuurwerk geeft overlast, het is gevaarlijk voor mensen en voor dieren. Gisteravond waren de knallen zo hard hier in de buurt, de katten waren doodsbang.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 31 Dec 2016 11:11

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tegen, ik kijk liever vanuit huis naar vuurwerk in de buurt dan met enorme mensenmassa's naar een centraal georganiseerd vuurwerk. Maar ben wel ook voor strengere handhaving inderdaad.
<<

Anoniem211

Bericht 31 Dec 2016 11:11

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Ik ben voor een vuurwerkverbod. Er vallen elk jaar weer tig slachtoffers, mensen en dieren en dan nog mag iedereen het gewoon afsteken. Het geeft ook nog eens een hoop troep. Ik ben al jaren voor een vuurwerkverbod en hoop dat het er eindelijk eens van komt.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 12:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 31 Dec 2016 11:24

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Van mag mag het uberhaupt worden afgeschaft. Zie er alleen maar nadelen aan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Dec 2016 11:46

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Ik ben tegen. Ik ben wel voor meer vuurwerkvrije zones en inderdaad een stevigere handhaving.
Waar ik nu woon vind ik het nog wel meevallen qua knallen en zo wat ik nu hoor.

Ik kan heel slecht tegen grote mensenmassa's en dat ga je meer krijgen met professioneel vuurwerk. Dat zou betekenen dat ik dus ieder jaar vanaf de bank vuurwerk mag gaan kijken. Gezellig achter het raampje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem197

Bericht 31 Dec 2016 11:48

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Ik ben voor! Wij hebben al weken last van verschrikkelijke knallen! Slapen de kinderen en wij net, knalt er weer iets en is weer het hele huis wakker. En dat dus al weken een paar keer op een nacht.
<<

Anoniem236

Bericht 31 Dec 2016 11:48

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tegen. Het is niet te handhaven. Vroeger mocht het vanaf 10.00, nu vanaf 18.00. Hier is niets veranderd.
Daarnaast zou ik niet snel met 2 kinderen s nachts naar een show gaan in een drukke mensen massa.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Dec 2016 12:22

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Voorheen zou ik tegen hebben gezegd, nu ben ik voor.
Ik word echt knettergek al de hele week van de absurd harde knallen die blijkbaar nu normaal zijn. Mijn tv stoort er gewoon van.
En de hond is doodsbang, laat staan de kat. Afschaffen die handel.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Dec 2016 12:27

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tegen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem257

Bericht 31 Dec 2016 12:33

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tegen, wel ben ik voor meer vuurwerkvrije zones
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Dec 2016 12:40

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Ik vind het lastig. Ik ben met de jaren steeds meer bang voor het ongecontroleerd knallen en onverantwoord omgaan van met name kinderen met dingen als rotjes. Gister reed hier een auto stapvoets door te straat, waar kinderen rotjes uit aan het gooien waren. Wat als T opeens de deur uit komt. Wat doe je dan? Het rotje niet de auto uitgooien? Echt ongelooflijk. Ik zou willen dat er een manier was waarop dát beter te reguleren was.

Aan de andere kant vind ik het zoveel charme en gezelligheid hebben om om 00:00 met de buren wat mooie pijlen af te steken. Dat hoort er voor mij gewoon bij. Ik vind siervuurwerk gewoon echt leuk om te zien, en het spannende van de knallen rond 00:00 vind ik er ook bij horen. Dat het zo om 00:00 overal door de stad los gaat. Ik zou nooit bij zo'n show gaan zitten. Wat doe je dan met je kind? Ik vind het de saamhorigheid en gezelligheid (zomaar mensen gelukkig nieuwjaar enzo wensen!!) wegnemen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem245

Bericht 31 Dec 2016 12:47

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Zora schreef:
Aan de andere kant vind ik het zoveel charme en gezelligheid hebben om om 00:00 met de buren wat mooie pijlen af te steken. Dat hoort er voor mij gewoon bij. Ik vind siervuurwerk gewoon echt leuk om te zien, en het spannende van de knallen rond 00:00 vind ik er ook bij horen. Dat het zo om 00:00 overal door de stad los gaat. Ik zou nooit bij zo'n show gaan zitten. Wat doe je dan met je kind? Ik vind het de saamhorigheid en gezelligheid (zomaar mensen gelukkig nieuwjaar enzo wensen!!) wegnemen.


Dit vind ik ook, en dat vond ik als kind al heel leuk, dat om 00.00 alles los ging en je tot die tijd 's avonds amper iets hoorde.
Alleen die charme is er hier al lang niet meer, hier wordt serieus geknald alsof het al 00.00 is, de ene mat naar de andere, afgewisseld door vuurpijlen en die bommen die je voelt trillen.
Nee, voor mij hoeft het zo niet.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 31 Dec 2016 12:52

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tegen. Ik vind vuurwerk geweldig.
Maar wij letten wel erg op met afsteken, en doen het echt voornamelijk op de toegestane tijd.

Hier kwamen net een paar pubers aan de deur om te vragen waar een bepaalde buurvrouw precies woonde. Die schijn gisteravond overleden te zijn dus wilden ze niet daar in de buurt staan knallen, mocht ze thuis zijn met familie.
10.04.17
<<

Anoniem245

Bericht 31 Dec 2016 12:54

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Saga schreef:Tegen. Ik vind vuurwerk geweldig.
Maar wij letten wel erg op met afsteken, en doen het echt voornamelijk op de toegestane tijd.

Hier kwamen net een paar pubers aan de deur om te vragen waar een bepaalde buurvrouw precies woonde. Die schijn gisteravond overleden te zijn dus wilden ze niet daar in de buurt staan knallen, mocht ze thuis zijn met familie.


Wauw wat netjes zeg!
Ik heb nieuwe buurjongens en die zijn gewoon aso. De halve buurt stopt met afsteken als je langs loopt, maar zij gooien snel een rotje neer. En net zelfs een mat. Ben benieuwd vanavond..
<<

Brooke

Bericht 31 Dec 2016 13:43

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Claire**** schreef:Oh dat is zeker gevaarlijk, lijkt me echt schrikken!
Ik ben een beetje bang voor vuurwerk. Heb altijd het idee dat iedereen maar wat doet, vooral die jonge kinderen. Vind het vooral vanavond op de fiets eng. Ik heb zelf nooit vuurwerk afgestoken, dus heb er ook geen traditie gevoel mee. Van mij mag het dus wel verdwijnen.


Ja ik vind het ook wel beetje eng. Vooral als je er nu ergens heen moet en er zijn jongeren vuurwerk aan het afsteken, dan heb ik het er niet op. Van mij mag het ook verdwijnen en ben meer van een professionele vuurwerkshow om 0.00 uur. Helemaal zonder vuurwerk oud&nieuw kan ik mij niet voorstellen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Dec 2016 14:13

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Tegen. Het hoort erbij. Ik zou niet naar een show gaan en dat doen ze ook niet in alle dorpen dan.
Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 31 Dec 2016 16:33

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Ik was altijd tegen, maar ik begin toch wel voor te raken. Het valt gewoon niet te handhaven. Stond van de week ook weer zo'n filmpje op Facebook van zo'n jonge agente die wat vertelde over oud en nieuw van vorig jaar en hoe ze bekogeld werd met zwaar vuurwerk wat de hele ruit van het politiebusje opblies en hoe ze prullenbakken in de fik steken en daar dan vuurwerk in gooien en ze opblazen. Je hebt gewoon zulk TUIG...

Je kunt hier gewoon al weken je hond niet normaal uitlaten als hij bang is. En het knalt gisteren en vandaag al de hele dag door.

Zo vaak is letsel ook bij mensen die er zelf niets mee te maken hadden. Mensen zijn vaak dronken terwijl ze wel zwaar en/of illegaal vuurwerk afsteken..

En te hoog percentage gaat er gewoon dom en onverantwoord mee om en hoe liberaal ik van oorsprong ook ben en het liefst heb dat dit niet verboden wordt en mensen gewoon zelf moeten kunnen beslissen of ze dit wel of niet doen.... blijkbaar kan men er niet normaal mee omgaan....

Dus kappen maar dan. Dan maar geen vuurwerk meer.
<<

Anoniem184

Bericht 31 Dec 2016 16:35

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Voor alle dieren ben ik ervoor. Voor mezelf was ik ertegen maar daar raak ik ook steeds meer vanaf. Wel denk ik áls er een vuurwerkverbod zou komen, dat mensen dan veel meer illegaal vuurwerk gaan aanschaffen en er veel meer vreugdevuren zouden zijn. Hoewel ik dat laatste altijd nog wel het leukst vind van oud en nieuw op straat.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 31 Dec 2016 16:36

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Marilyn schreef:Ik ben voor een vuurwerkverbod. Er vallen elk jaar weer tig slachtoffers, mensen en dieren en dan nog mag iedereen het gewoon afsteken. Het geeft ook nog eens een hoop troep. Ik ben al jaren voor een vuurwerkverbod en hoop dat het er eindelijk eens van komt.


Hier sluit ik me bij aan. Ik denk ook dat het er uiteindelijk wel gaat komen.
2010 2012
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 31 Dec 2016 18:49

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Ik ben voor een vuurwerkverbod. Het hoort er idd bij en zou het jammer vinden, maar wij ondervinden nu ontzettend veel nadeel van het vuurwerk door de angst voor onze hond. Kunnen de deur niet uit (en dan niet alleen met oudjaar, maar ook regelmatig in de dagen ervoor), slapen enorm slecht doordat hond steeds in paniek is etc. Hij krijgt door de stress zelfs extra epileptische aanvallen.
Overgens scheelt het hier wel al een hoop dat het nu vanaf 18.00 mag. Bij ons straat verderop was namelijk altijd een carbidschiet festijn. Dat mag nu niet meer.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem315

Bericht 31 Dec 2016 21:09

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Voor. Ik vind siervuurwerk sowieso mooier en boeiender en ik vind ook dat er te veel gekken en domme mensen rondlopen om verantwoord met vuurwerk om te gaan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Dec 2016 21:20

Re: Vuurwerk verbod: voor of tegen?

Voor. Ik hoef het niet zo nodig in het eggie te zien en kijk dus net zo lief op tv. Ik zie in het afsteken van particuliere vuurwerk meer nadelen dan voordelen. Ik vind ook niet dat 'omdat het altijd zo is geweest', dat het zo moet blijven.
L2014 & H2017
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers