Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 30 Dec 2016 23:06

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Heksenketel schreef:Ik vraag me ook af of er hier mensen überhaupt nu nog durven vertellen dat ze zoiets zouden doen. Ik vind de reacties tot nu toe niet bepaald mals... dus ik vraag me af of iemand nog echt eerlijk durft te zijn.


Ik vind dit eigenlijk best wel meevallen. In andere soortgelijke topics werd er naar mijn mening veel heftiger op gereageerd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Dec 2016 23:08

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Maar dat begrijp ik dan weer niet, die opmerking. Als je er voor kiest om je niet aan de regels te houden dan heb je daar een reden voor neem ik aan. Ik ga er tenminste van uit dat je weet hoe de regels zijn en dat je er dus bewust voor kiest je hier niet aan te houden. Als anderen dan zeggen dat ze dat stom vinden, dan is dat toch niet gek? Heb je daar dan echt last van?
#teammaple🍁
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 23:33

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik heb er geen last van hoor en al zou ik etgrns de mogelijkheid hebben doe ik t gerust weer.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Dec 2016 23:39

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Urban Naked schreef:Maar dat begrijp ik dan weer niet, die opmerking. Als je er voor kiest om je niet aan de regels te houden dan heb je daar een reden voor neem ik aan. Ik ga er tenminste van uit dat je weet hoe de regels zijn en dat je er dus bewust voor kiest je hier niet aan te houden. Als anderen dan zeggen dat ze dat stom vinden, dan is dat toch niet gek? Heb je daar dan echt last van?


Wij hebben het gedaan als geintje. Op de dag dat ze 8 werd gingen we all you can eat eten. Haar keuze, maar ze is pas 's avonds geboren, dus eigenlijk was ze op het moment van naar binnen gaan nog 7 en bij het naar buiten gaan 8. We hebben het 2-3 keer gedaan en nu is ze gewoon 8, ook al we all you van eat gaan eten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem286

Bericht 30 Dec 2016 23:40

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Nee daar voel ik mezelf niet prettig bij, maar we gaan niet zo vaak naar dergelijke pretparken dus het is nog nooit voorgekomen. De dierentuin hier hebben we gewoon een abonnement op.
<<

Anoniem211

Bericht 31 Dec 2016 08:23

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Lexi schreef:
Lejow schreef:
Marilyn schreef:
Ik vraag me een beetje af waarom ze dan niet gewoon gereduceerde bedragen vragen. Zo vergroot je de kans ook wel dat mensen gaan liegen natuurlijk. Met 3 dus gratis en 4 meteen in de 30 euro? Niet echt logisch.



Jep, 34 zelfs.
Dolfinarium heeft vanaf 3 iets van 23 euro en vanaf 12 ofzo 26


Maar dan ga je toch gewoon niet als je dat te duur vindt? Het is niet dat je er recht op hebt om naar de Efteling of het Dolfinarium te gaan ofzo. Je kan ook naar de speeltuin gaan als je het geld er niet voor over hebt.


Dat zou je kunnen doen inderdaad. Er zijn echter mensen die een andere mening hebben en die het niet zo erg vinden om 1 kind voor wat minder naar binnen te laten gaan als ze al voor 4/5 mensen de volle mep moeten betalen en minimaal €10 aan parkeerkosten en nog de kosten van hapjes em drankjes.

Zal allemaal wel niet zo politiek correct zijn, maar wel fijn voor je portomonnee. En er schijnen heel wat mensen het te doen, dus niet iedereen deelt jouw mening ;).
<<

anoniem196

Bericht 31 Dec 2016 08:50

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ja ik ben zo'n moeder die liegt om haar leeftijd.
Toen ze 4 was ging ze nog voor de prijs van een 3 jarige mee naar het zwembad.
Ze vroegen altijd: 2 volwassenen en 1 kind en dan zei ik ja.
Ze vroegen nooit hoe oud ze was. En ze is klein dus dat kon makkelijk. Het gaat maar om een paar euro, maar binnen een uur stonden we weer buiten omdat ze het dan zat was.

En op vakantie hadden we een parkpark waar je vanaf 4 jaar moest betalen, en ze was ruim 4,5 jaar
Dus ook hier ging ze gratis mee naar binnen.
Ze is klein en gaat bijna nergens in.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 31 Dec 2016 09:14

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik heb het 1x bij de Efteling gedaan. Wilde die ochtend voor J een abonnement afsluiten net als wij hebben maar die vrouw deed zo moeilijk over vanalles en nog wat dat het dus uiteindelijk niet kon.
Toen ben ik gewoon alsnog naar binnen gegaan met haar, werd niet eens gevraagd naar haar leeftijd. Vond het zo sneu om bij de ingang van de Efteling weer om te moeten draaien maar ik weiger ook €35,- te gaan betalen omdat zij een of andere belachelijke regel hebben die destijds nog niet op de website vermeld werd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Dec 2016 09:34

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

9 van de 10 keer wordt er inderdaad totaal niet naar gekeken. Toen bij het Dolfinarium ook, die vrouw had het zo druk met praten met haar collega, dat ik me afvraag of ze B uberhaupt wel gezien heeft.
<<

Anoniem184

Bericht 31 Dec 2016 09:46

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

"Dan ga je toch gewoon niet als je het te duur vindt" is natuurlijk ook wel heel erg zwart-wit gesteld. Je mag het natuurlijk ook best absurd vinden dat je voor een kind van 4/5 de volle prijs moet betalen terwijl het waarschijnlijk nog lang niet in alle attracties kan qua lengte. Of je er dan vervolgens voor kiest om thuis te blijven, of om toch te gaan en dan te liegen om de leeftijd, dat is een ander verhaal. Maar die prijzen bij de Efteling vind ik inderdaad wel enorm hoog. Voor volwassenen zelfs al.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Dec 2016 09:56

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik denk dat het heel veel gedaan wordt, en dat die parken dat ook wel weten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 31 Dec 2016 10:06

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik vind het echt een kul argument dat de kassamedewerkers niet goed opletten. In de supermarkt leg je toch ook alle boodschappen op de band, ook al let de kassamedewerker niet goed op? Dat je besluit je niet aan de regels te houden is je eigen keus, leg die verantwoordelijkheid dan niet bij een ander.

Mijn ouders deden dit dus ook altijd fanatiek en ik vond het als kind onwijs gênant. Zo was er in een natuurgebied in Zwitserland een draaideur waar je een munt in moest gooien en dan met 1 persoon tegelijk door het poortje kon. Van mijn ouders moesten we er met z'n tweeen tegelijk door. We zaten bijna vast en er waren ook andere mensen bij, ik kon wel door de grond zakken!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem236

Bericht 31 Dec 2016 11:16

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Zoals eerder gezegd doen wij dit niet omdat zoon te groot is en te eerlijk, maar mochten wij het wel doen, weet ik zeker dat wij bij zo n dagje Efteling of dierentuin meer geld uitgeven dan sommige mensen die voor hun 4,5 jarige netjes betalen maar de auto in een woonwijk erachter neerzetten en lunchen op de grond met kleffe broodjes en pakjes drinken.

Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden als deze vraag op t viva forum gesteld zou worden
<<

Anoniem251

Bericht 31 Dec 2016 11:30

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Maple schreef:"Dan ga je toch gewoon niet als je het te duur vindt" is natuurlijk ook wel heel erg zwart-wit gesteld. Je mag het natuurlijk ook best absurd vinden dat je voor een kind van 4/5 de volle prijs moet betalen terwijl het waarschijnlijk nog lang niet in alle attracties kan qua lengte. Of je er dan vervolgens voor kiest om thuis te blijven, of om toch te gaan en dan te liegen om de leeftijd, dat is een ander verhaal. Maar die prijzen bij de Efteling vind ik inderdaad wel enorm hoog. Voor volwassenen zelfs al.


Nou ik vind het wel raar om te stellen dat het een prima alternatief is om te liegen als je iets absurd duur vindt. Er zijn wel meer dingen absurd duur maar die neem je toch ook niet gewoon mee uit de winkel als de caissiere niet staat op te letten (hoop ik)?
<<

Patsy

Bericht 31 Dec 2016 11:58

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Het is nog niet aan de orde geweest, maar ik geloof niet dat ik dat zou durven.

Daarbij hoop ik mijn kinderen te leren dat ze altijd eerlijk moeten zijn, ook als dat meer geld kost. Maar, dat is misschien makkelijk gezegd wanneer de situatie zich nog nooit voorgedaan heeft.
<<

Anoniem197

Bericht 31 Dec 2016 12:28

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik zou het ook niet doen. Maar ik vind het voor ons al te duur dus wij gaan zelf ook niet. Een week camperen is goedkoper dan een dagje Efteling. Dus ik kies meer voor mijn geld en zou dan dus liever op vakantie gaan.
<<

Anoniem258

Bericht 31 Dec 2016 12:34

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Marin schreef:
mzcharlotte schreef:Met een all-you-can eat achtig format gaat dat niet en wordt je gewoon pp afgerekend. Oh, mosterd hahaha



Kijk, dat wist ik niet. Dan is het inderdaad zonde van het geld maar ja, ik zou dat denk ik toch gewoon niet doen.


Zouden wij dat bij wijze van bij alle 4 hebben kunnen doen. 4 slechte eters die ook nog eens klein van stuk zijn. Zou me daar echt niet prettig bij voelen. Ze eten weinig, en ja, zonde van het geld, maar dan moet je maar niet gaan vind ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Dec 2016 12:43

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Bij veel pretparken gaat het tegenwoordig op lengte en dan moet je ter plekke meten, dus dan valt er weinig te liegen. Ik vind het dan wel terecht dat ik voor Y minder betaal aangezien ze ook nog niet overal in mag door haar lengte, ik kan me wel voorstellen dat het oneerlijk is als je een lange peuter hebt die nog te jong is voor die attracties en je moet dan de volle mep betalen.

Verder zeg ik altijd eerlijk de leeftijd, maar ik heb al wel vaak meegemaakt dat ik met Y ergens was, dat ze de leeftijd had dat ik moest betalen (en ik dat ook zei) en dat ze dan toch gratis door mocht lopen. Dan bedank ik vriendelijk en gaat ze gratis, ik ga er ook niet op staan om te betalen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem258

Bericht 31 Dec 2016 12:47

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Lotus schreef: dan sommige mensen die voor hun 4,5 jarige netjes betalen maar de auto in een woonwijk erachter neerzetten en lunchen op de grond met kleffe broodjes en pakjes drinken.



Maar dat is hun goed recht toch? Is tenminste wel eerlijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Dec 2016 12:50

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Dat commentaar op mensen die hun auto verderop parkeren en lunchen met eigen broodjes snap ik ook niet zo. Dat mag inderdaad toch?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem258

Bericht 31 Dec 2016 12:52

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Susan schreef:Dat commentaar op mensen die hun auto verderop parkeren en lunchen met eigen broodjes snap ik ook niet zo. Dat mag inderdaad toch?


Wij nemen meestal ook broodjes en drinken mee. Bespaart toch weer flink maar wel op een eerlijke manier.
Vind dat echt heel normaal ook. Vind het zonde om voor 6 personen eten en drinken te moeten kopen wat daar toch meestal al zo duur is.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Dec 2016 12:53

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Eten meenemen doe ik altijd, maar ik eet meestal ook wel een frietje als ik ergens ben. Vind dat ook helemaal geen vergelijking eigenlijk.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 31 Dec 2016 13:02

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik probeer zeker bij dure uitjes wel te besparen. Zoals de Efteling, echt heel leuk, maar schreeuwend duur helaas. Dan probeer ik wel kaartjes met korting te kopen en neem ik broodjes en drinken mee. Al koop ik meestal ook nog wel een frietje, ijsje of iets dergelijks voor de kinderen. Maar alles in zo'n park kopen wordt me te gek, de entree is vreselijk duur en het eten en drinken ook.

Als het even kan koop ik kaartjes met korting en het meeste eten en drinken neem ik ook zelf mee. Dan blijft het nog een beetje te doen. En parken als de Efteling gaan we maar heel af en toe heen, omdat de toegang daar wel heel erg prijzig is.
<<

Anoniem234

Bericht 31 Dec 2016 13:08

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik moest van mijn ouders ook altijd zeggen dat ik jonger was en verplicht in de buggy blijven zitten. Doet dat nu zelf dus niet omdat ik me daar echt niet goed bij voel.
Wij hebben een Efteling abonnement en van de zomer ook gelijk dochter aangemeld voor een eigen abonnement toen ze 4 werd. Ja zij kost nu ook 15,- per maand maar ja erover liegen vind ik niks en wij hebben het er wel voor over zijn echt fan :smile:
Nemen trouwens vaak wel drinken en broodjes mee, maar eten daar meestal ook een frietje in de middag.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 31 Dec 2016 13:18

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Mijn meiden zijn behoorlijk klein voor hun leeftijd dus ja het gebeurd wel eens dat ze zomaar mee naar binnen gaan/mogen.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers