Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 30 Dec 2016 19:51

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ik betaal altijd. Naar een all you can eat restaurant ga ik nooit maar als we nu gaan lunchen koop ik voor J. ook gewoon een broodje. Soms eet ze maar één hap. Nou ja pech gehad dan. Soms eet ze heel haar lunch en nog een gedeelte van die van mij. Qua uitstapjes is ze nu meestal nog gratis (op Plopsa na volgens mij) maar ik ga gewoon voor haar betalen zodra ze drie jaar is.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2016 19:53

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Het komt op hetzelfde neer: je betaalt niet terwijl je het eigenlijk wel zou moeten :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 20:01

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Marilyn schreef:
Lejow schreef:Ja en zeker omdat ze zowat nergens in gaat en je vanaf 4 gelijk de volle pond betaald.
Ik heb zelf een abbo (die ik overigens op ga zeggen nu B niet meer gratis mee kan)


Ik vraag me een beetje af waarom ze dan niet gewoon gereduceerde bedragen vragen. Zo vergroot je de kans ook wel dat mensen gaan liegen natuurlijk. Met 3 dus gratis en 4 meteen in de 30 euro? Niet echt logisch.



Jep, 34 zelfs.
Dolfinarium heeft vanaf 3 iets van 23 euro en vanaf 12 ofzo 26
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 30 Dec 2016 20:02

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Lejow schreef:
Marilyn schreef:
Lejow schreef:Ja en zeker omdat ze zowat nergens in gaat en je vanaf 4 gelijk de volle pond betaald.
Ik heb zelf een abbo (die ik overigens op ga zeggen nu B niet meer gratis mee kan)


Ik vraag me een beetje af waarom ze dan niet gewoon gereduceerde bedragen vragen. Zo vergroot je de kans ook wel dat mensen gaan liegen natuurlijk. Met 3 dus gratis en 4 meteen in de 30 euro? Niet echt logisch.



Jep, 34 zelfs.
Dolfinarium heeft vanaf 3 iets van 23 euro en vanaf 12 ofzo 26


Maar dan ga je toch gewoon niet als je dat te duur vindt? Het is niet dat je er recht op hebt om naar de Efteling of het Dolfinarium te gaan ofzo. Je kan ook naar de speeltuin gaan als je het geld er niet voor over hebt.
Laatst gewijzigd door Lexi op 30 Dec 2016 20:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 2012
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Dec 2016 20:08

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Lexi schreef:
Lejow schreef:
Marilyn schreef:
Ik vraag me een beetje af waarom ze dan niet gewoon gereduceerde bedragen vragen. Zo vergroot je de kans ook wel dat mensen gaan liegen natuurlijk. Met 3 dus gratis en 4 meteen in de 30 euro? Niet echt logisch.



Jep, 34 zelfs.
Dolfinarium heeft vanaf 3 iets van 23 euro en vanaf 12 ofzo 26


Maar dan ga je toch gewoon niet als je dat te duur vindt? Het is niet dat je er recht om hebt om naar de Efteling of het Dolfinarium te gaan ofzo. Je kan ook naar de speeltuin gaan als je het geld er niet voor over hebt.


Precies mijn punt. Echt een rare gedachtegang om te denken dat het oké is om zoiets te doen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Dec 2016 20:11

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik betaal! Ik zou dat echt niet kunnen. Zou met een rotgevoel daar rondlopen
2016
<<

Anoniem304

Bericht 30 Dec 2016 20:13

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik ga alleen naar pretparken en dierentuinen met korting via sites of bonnen, anders vind ik het te duur. Het komt niet in me op om kleine kinderen naar binnen te 'smokkelen'.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 30 Dec 2016 20:19

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik ben er eerlijk over. Zo rekent de kinderkapper hier in de stad een gereduceerd tarief voor kinderen onder de 2. N. ging voor het eerst naar de kapper op exact haar 2e verjaardag, toen heb ik netjes het hogere tarief voor een 2-jarige betaald. Omdat ik dat het eerlijkste vind en omdat ik een te grote schijterd ben wanneer ik 'betrapt' zou worden als ik daarover zou liegen.

Overigens vind ik sommige entreeprijzen voor die kleintjes echt absurd en dat zou me dus inderdaad weerhouden om daarheen te gaan.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 30 Dec 2016 20:23

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Laatst gingen we naar de dierentuin met mijn vader. Hij had kaartjes gekocht maar niet voor de jongste ( die eigenlijk wel moest betalen) Ik heb bij de kassa er niets van gezegd maar had er wel buikpijn van. Ik durf zoiets ook niet en mijn kinderen zijn ook veel te eerlijk. Ik denk wel eens van ik ga dat doen maar puntje bij paaltje ben ik veel te braaf.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 30 Dec 2016 20:36

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Wij betalen gewoon. Ook in restaurants. Soms delen de meisjes een gerecht omdat ze niet zoveel eten. Vaak hebben we wel korting door airmiles ofzo.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 20:40

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik vind het bij Plopsa bijv goed geregeld, daar betaal je, uit mijn hoofd gezegd, vanaf 1 meter. Dan kunnen ze namelijk in praktisch alle attracties.
Dit is duidelijk meetbaar en hier is dus niet mee te smokkelen.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 30 Dec 2016 20:45

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Lejow schreef:Ik vind het bij Plopsa bijv goed geregeld, daar betaal je, uit mijn hoofd gezegd, vanaf 1 meter. Dan kunnen ze namelijk in praktisch alle attracties.
Dit is duidelijk meetbaar en hier is dus niet mee te smokkelen.


Tot 85 cm is gratis, vanaf 85 EUR 10,- vanaf 1 meter normaal tarief.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 30 Dec 2016 20:47

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Mijn 3 jarige zoons zeggen al tegen iedereen dat ze 4 zijn ;-) maar zonder dat, ik zou gewoon eerlijk betalen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 20:51

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Olivia schreef:
Lejow schreef:Ik vind het bij Plopsa bijv goed geregeld, daar betaal je, uit mijn hoofd gezegd, vanaf 1 meter. Dan kunnen ze namelijk in praktisch alle attracties.
Dit is duidelijk meetbaar en hier is dus niet mee te smokkelen.


Tot 85 cm is gratis, vanaf 85 EUR 10,- vanaf 1 meter normaal tarief.


Ah, ja nou dit dus hehe.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 30 Dec 2016 20:54

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik denk overigens dat normaal in de '' echte'' wereld het wel vaak gebeurd dat mensen liegen over de leeftijd van hun kind bij bijv de Efteling.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 30 Dec 2016 21:19

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik denk dat het veel vaker gebeurd dan men denkt.

Hier is het sowieso geen optie. Y. roept al een half jaar voor hij jarig is dat hij de volgende leeftijd heeft. :laughcry:

De prijzen van tegenwoordig vind ik echt te erg en dan nog parkeerkosten van gemiddeld 10 euro erbij. Feit blijft alleen dat iedereen toch wel gaat, ook al gooien ze er nog een paar euro bovenop.
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 30 Dec 2016 21:20

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Eerlijk gezegd hebben we dat wel eens een paar keer gedaan, geen idee meer waar. Denk 2 keer ofzo.
Ik zou ze nooit laten liegen om hun leeftijd.
04-2014
10-2015
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 30 Dec 2016 21:22

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

De Efteling, Dolfinarium, Disney etc vind ik inderdaad ook echt idioot. We wilden een weekend in zo'n huisje maar viel stijl achterover vd prijs. Ik denk dat we een heel gemiddeld salaris hebben maar die prijzen daar....nee dat gaat echt te ver.

Maar zolang er inderdaad toch ieder jaar nog zo ontzettend veel bezoekers heen gaan..tsja waarom zou je dan de prijs verlagen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 30 Dec 2016 21:26

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Wij betalen gewoon. Ik durf het ook niet om niets te zeggen.
Mijn zusje heeft wel eens mijn neefje mee naar de efteling genomen zonder te betalen toen hij net 4 was.

Ik vind de prijzen wel bizar bij sommige parken. Vind dat het best iets minder mag voor hele kleine kinderen die niet overal in kunnen/mogen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 30 Dec 2016 21:44

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Wij betalen gewoon of gaan niet als we het te duur vinden.
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 21:31

Bericht 30 Dec 2016 22:11

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Altijd. Zou mezelf echt niet prettig voelen als ik zou liegen.
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 22:34

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Heksenketel schreef:Ik denk overigens dat normaal in de '' echte'' wereld het wel vaak gebeurd dat mensen liegen over de leeftijd van hun kind bij bijv de Efteling.


Dit ja..
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 30 Dec 2016 22:50

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Lejow schreef:
Heksenketel schreef:Ik denk overigens dat normaal in de '' echte'' wereld het wel vaak gebeurd dat mensen liegen over de leeftijd van hun kind bij bijv de Efteling.


Dit ja..


Mijn man zou het als hij zonder mij zou gaan wel proberen denk ik.

Oh en wat betreft voorbeeld van all you van wat en kind wat amper eet. Dat kun je toch gewoon zeggen. Hebben wij ook wel eens gedaan en dan hoefde we niet te betalen voor kind omdat het eten amper aanraakte. En als we gewoon gaan uit eten vraag ik meestal een bordje bij en eten ze wat mee van ons.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 30 Dec 2016 23:00

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Ik vraag me ook af of er hier mensen überhaupt nu nog durven vertellen dat ze zoiets zouden doen. Ik vind de reacties tot nu toe niet bepaald mals... dus ik vraag me af of iemand nog echt eerlijk durft te zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 23:02

Re: Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

Heksenketel schreef:Ik vraag me ook af of er hier mensen überhaupt nu nog durven vertellen dat ze zoiets zouden doen. Ik vind de reacties tot nu toe niet bepaald mals... dus ik vraag me af of iemand nog echt eerlijk durft te zijn.


En ook hier weer mee eens.
Maar dat vind ik in al die andere topics die in dit straatje passen ook altijd.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers