Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeg eens eerlijk..Betaal jij?

<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 30 Dec 2016 16:17

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ik heb wel iets soortgelijks met mijn neefje gedaan. We gingen naar een speelpark. Tot 3 jaar was er een gereduceerd tarief, hij was op dat moment ruim 3,5. Ik kwam aanlopen en ik zei dat ik entree voor ons beide wou. En zonder te vragen ging ze ervan uit dat hij onder de drie was. Hij was toen ook nog extreem klein door de ondervoeding dus menig tweejarige was groter. Ik heb daar toen niks van gezegd en dus het gereduceerde tarief voor hem betaald.

Mijn ouders deden het trouwens ook wel eens met mijn broer. Die zag er jonger uit dus kon dan nog wel door voor 11 toen hij eigenlijk 12 was. Bij mij zou dat niet gewerkt hebben omdat ik heel groot voor mijn leeftijd was en daarbij ook iedereen aan mij zou zien dat ik dan zou liegen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 16:19

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Nou daar komt de dief van t topic hoor whahaha

B is denk een stuk of 3 keer gratis mee geweest naar de Efteling, terwijl ze al 4 was en ik zei dat ze 3 was.
Ze is een keer gratis mee geweest naar het Dolfinarium, omdat je daar vanaf 2 praktisch de volle pond moet betalen, toen zei ze dat ze 2 was (ze doet zelf gelukkig ook altijd mee whahahaha).

Oh en een keer bij Ecomare ook trouwens, gratis tm 3.

Ze is best wel lang, dus we hoeven het nu niet meer te proberen, maar ach, zal dan wel een el cheapo Nederlander zijn, maar elk voordeeltje is er 1 :P
<<

Anoniem250

Bericht 30 Dec 2016 16:20

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ja ik betaal. Ik houd er helemaal niet van als mensen niet betalen, terwijl ze wel ergens gebruik van maken. En in het geval van liegen over de leeftijd van een kind geef je ook nog eens het verkeerde voorbeeld aan je kind.
<<

Brooke

Bericht 30 Dec 2016 16:22

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ik zou dus ook in de stress raken, je weet het echt nooit of ze wel een keer echt checken. En ik kan ook niet goed liegen mochten ze het vragen. Dat voelt toch ongemakkelijk.

En ook je maakt gebruik van het park, tuin etc. dus een bijdrage is wel op zijn plaats vind ik.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 30 Dec 2016 16:51

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Toen ik studeerde kwam mijn 10 jaar jongere broertje logeren en gingen we naar de bioscoop. Ik had uiteraard weinig geld en zag dat kaartjes t/m 11 jaar goedkoper waren. Mijn broertje was op dat moment 12 jaar, dus ik dacht ik zeg gewoon dat hij 11 is. De caissière keek mee heel serieus aan en zei: "weet u dat wel zeker? De film is namelijk voor 12 jaar en ouder."

Ik zou dit dus nooit weer proberen en gewoon betalen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Dec 2016 16:57

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ik zou mijn zoon niet vragen om te liegen overigens en ik zou er zelf vanuit gaan dat ik de volle pond moet betalen. Verder weet ik nog niet wat ik zou doen als de situatie zich voordoet.
L2014 & H2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Dec 2016 17:03

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ligt er aan. We gaan nog wel eens met een groepje naar zo'n indoor speelding. Dan is het vanaf 1 betalen. J speelt ook al echt dus ik betaal. Had hij alleen maar op schoot gezeten dan had ik ook gedacht bekijk het hij is nog 1. Tot nu toe altijd nog alles netjes betaald maar idd die dingen als all you can eat ed. kan ik het me voorstellen tis nou eenmaal duur om te betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt.
2015 💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Dec 2016 17:06

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ooh La La! schreef:Nee daar ga ik niet aan beginnen. Vind het inderdaad ook een vorm van diefstal.

Vraag me ook echt af waarom mensen dat doen? Als je bepaalde uitjes daardoor te duur vindt, dan ga je toch gewoon niet? Of heb je er een andere reden voor om over zoiets te liegen?
Same thoughts.
#teammaple🍁
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 30 Dec 2016 17:37

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Urban Naked schreef:
Ooh La La! schreef:Nee daar ga ik niet aan beginnen. Vind het inderdaad ook een vorm van diefstal.

Vraag me ook echt af waarom mensen dat doen? Als je bepaalde uitjes daardoor te duur vindt, dan ga je toch gewoon niet? Of heb je er een andere reden voor om over zoiets te liegen?
Same thoughts.


Ook eens. Als je het te duur vindt moet je lekker thuisblijven. Het is gewoon stelen, hetzelfde als niet betalen in een winkel maar het toch meenemen.
2010 2012
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Dec 2016 18:07

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Nou in sommige gevallen kan ik het me best voorstellen dat je zou willen liegen. Zoals Marilyn volgens mij ook noemde: als je jongste van 1 of 2 ofzo meegaat met een ouder kind, maar zelf niet echt iets heeft aan het uitje, vind ik het best zonde dat dat kind dan vanwege net een paar weken eerder of later opeens zou moeten betalen.

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt met T maar ik denk dat ik niet zou durven haha, als ik het al zou overwegen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 30 Dec 2016 18:08

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

we hebben het wel eens andersom gehad, dat het betreffende kind was jonger dan de leeftijdsgrens maar degene bij de kassa dat niet wilde geloven. "jaja dat zeggen ze allemaal"
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 30 Dec 2016 18:21

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ik zou mn kind zeker niet laten liegen en als er om wordt gevraagd, zelf ook niet liegen. Maar als ze bij de kassa zouden aannemen dat ie jonger is, zou ik er niet tegenin in gaan, denk ik.

Maar goed, dat zeg ik nu. Ik dacht ook altijd aan de kassa te verzwijgen als een cassiere in mijn voordeel een fout maakt, maar uiteindelijk ben ik daar ook altijd weer eerlijk in.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2016 18:28

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

In principe doe je dan toch hetzelfde Bazinga?
<<

Anoniem245

Bericht 30 Dec 2016 18:30

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ja dat doe ik, nu gaat het niet meer, mijn zoon ziet er zelfs ouder uit dan dat hij is. Maar dat heb ik wel eens gedaan ja.
Ben zelf ook al regelmatig in het zwembad gelaten met jeugdtarief. Omdat ik er blijkbaar uit zie als 15 :)
Bij de kassa gaan ze er dan vanzelf van uit, en dan ga ik dat niet corrigeren. Vraag er dan naar, denk ik dan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 18:31

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Overigens is t nog nooit aan B zelf gevraagd en ook pas 1x aan mij. De andere keren kraaide er geen haan naar.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2016 18:32

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Lejow schreef:Nou daar komt de dief van t topic hoor whahaha

B is denk een stuk of 3 keer gratis mee geweest naar de Efteling, terwijl ze al 4 was en ik zei dat ze 3 was.
Ze is een keer gratis mee geweest naar het Dolfinarium, omdat je daar vanaf 2 praktisch de volle pond moet betalen, toen zei ze dat ze 2 was (ze doet zelf gelukkig ook altijd mee whahahaha).

Oh en een keer bij Ecomare ook trouwens, gratis tm 3.

Ze is best wel lang, dus we hoeven het nu niet meer te proberen, maar ach, zal dan wel een el cheapo Nederlander zijn, maar elk voordeeltje is er 1 :P


Oh bij de Efteling had ik dat geloof ik ook wel gedaan. Wat een schofterig duur park is dat.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 18:33

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ja en zeker omdat ze zowat nergens in gaat en je vanaf 4 gelijk de volle pond betaald.
Ik heb zelf een abbo (die ik overigens op ga zeggen nu B niet meer gratis mee kan)
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2016 18:39

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ik verwacht overigens niet dat er veel mensen gaan reageren hier die het wel eens gedaan hebben, omdat meteen het algemene oordeel behoorlijk aanwezig is. Maar ik denk dat er heel wat mensen zijn die het doen, of bij de kassa niks zeggen. Als het oordeel al meteen zo staat, zullen maar weinig mensen het ook daadwerkelijk toegeven denk ik.
<<

Anoniem211

Bericht 30 Dec 2016 18:42

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Lejow schreef:Ja en zeker omdat ze zowat nergens in gaat en je vanaf 4 gelijk de volle pond betaald.
Ik heb zelf een abbo (die ik overigens op ga zeggen nu B niet meer gratis mee kan)


Ik vraag me een beetje af waarom ze dan niet gewoon gereduceerde bedragen vragen. Zo vergroot je de kans ook wel dat mensen gaan liegen natuurlijk. Met 3 dus gratis en 4 meteen in de 30 euro? Niet echt logisch.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 30 Dec 2016 18:43

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ik lieg ook niet als ze er om vragen, maar als ze niet vragen dan betaal ik niet voor mijn kabouters. De Efteling of Centerparcs kan daar wel tegen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Brooke

Bericht 30 Dec 2016 18:56

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Marilyn schreef:
Lejow schreef:Ja en zeker omdat ze zowat nergens in gaat en je vanaf 4 gelijk de volle pond betaald.
Ik heb zelf een abbo (die ik overigens op ga zeggen nu B niet meer gratis mee kan)


Ik vraag me een beetje af waarom ze dan niet gewoon gereduceerde bedragen vragen. Zo vergroot je de kans ook wel dat mensen gaan liegen natuurlijk. Met 3 dus gratis en 4 meteen in de 30 euro? Niet echt logisch.


Ja precies. Ik kan me daarom ook wel voorstellen dat mensen in de verleiding worden gebracht om hun kind gratis mee naar binnen te nemen als de kans zien, door die grote bedragen. Ik keur het niet goed, het is niet netjes en zou het zelf niet doen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het wel doen.
<<

Anoniem221

Bericht 30 Dec 2016 19:04

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Mijn vriend en ik waren laatst ergens, weet niet eens meer waar, en daar werden ook gereduceerde prijzen gevraagd voor jongere mensen. Was nog niet eens voor de allerkleinsten. En mijn vriend zegt:"Zullen we doen alsof ik nog maar 17 jaar ben?" Toen moest ik lachen, want hij ziet er echt als 30+ uit met zijn baard. En bedacht me toen dat er veel mensen zijn die doen alsof ze onder de grens komen en dus minder betalen. Persoonlijk zie ik mezelf het niet doen. Vind het ook niet eerlijk. En wat als je betrapt wordt? Geen zin in.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 30 Dec 2016 19:05

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Ik heb dat nog nooit gedaan, altijd gewoon voor ze betaald als dat moest. Ik zie het wel als stelen inderdaad.

Vwb de Efteling, ik vind het wel logisch dat je vanaf 4 jaar de volle mep betaalt. Als ik zie dat onze jongste van 2 zich al de hele dag kan vermaken daar vind ik het wel logisch dat je vanaf een bepaalde leeftijd gewoon moet betalen. Grappig is het niet nee, wij waren laatst ook naar de Efteling en moesten nu al €150 betalen om binnen te komen maar kom op, dat weet je ook als je naar de Efteling gaat.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 30 Dec 2016 19:07

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Het is wel eens gebeurd met m'n jongste, maar dan was het omdat ze dachten dat hij jonger was en ons niets gevraagd hebben.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Dec 2016 19:43

Re: Ze eens eerlijk..Betaal jij?

Marilyn schreef:In principe doe je dan toch hetzelfde Bazinga?


Nouja als zij al een kaartje zouden aanslaan, zeg ik niks. Zouden ze zeggen 'En hij is al *Leeftijd*?' dan zou ik eerlijk zijn. Vind ik niet helemaal 't zelfde.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers