Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spijt

<<

Anoniem221

Bericht 29 Dec 2016 17:16

Spijt

Ik weet niet of het echt spijt is, maar het voelt wel zo.

Voor ik mijn vriend leerde kennen vond ik niets in het leven echt leuk. Ik hield niet van zwemmen, niet van het naar en pretpark gaan, niet van shoppen en al helemaal niet van op vakantie gaan. Ik vond gewoon echt helemaal niets leuk in mijn leven.

In 2016 heb ik meerdere malen gezwommen, zijn we twee keer op vakantie gegaan, shop ik mezelf helemaal het apelazarus (niet altijd iets kopend) en geniet ik van het leven en plan ik voor de toekomst nog meer mooie uitstapjes.

Maar als ik dan zie hoe ik nu in het leven sta en hoe gelukkig ik eigenlijk ben, met hier en daar een 'ongelukje', dan heb ik spijt van het feit dat ik niet eerder iets van het leven heb gemaakt en mezelf heb aangepraat dat ik heel veel dingen niet leuk vond.

Kennen meer mensen dit of ben ik de enige?
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2016 18:05

Re: Spijt

Ik herken dat ook wel wat. Alsof ik lang niet alles er uit heb gehaald.

Maar eigenlijk valt het best mee, als ik de balans opmaak. Al denk ik regelmatig: toen ik begin 20 was, had ik moeten reizen. Die ervaring mis ik wel eens wat. Ik ben in verschillende landen geweest, maar ik had meer in het diepe willen durven springen, backpacken. Ik heb nooit 'los' durven leven. Het moest altijd zeker en veilig. En daar vind ik het nu te laat voor.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Dec 2016 18:25

Re: Spijt

Het is niet zo dat ik niets heb gedaan. Ik heb best een leuk leven gehad. Maar het spijt me wel dat ik zoveel jaren heb volgehouden niets leuk te vinden en ik nu weet dat ik hetzelfde leuk vind als ieder ander mens. In dat opzicht heb ik spijt dat ik zoveel jaren heb laten liggen. Ik kan het niet terugdraaien, maar ik weet zeker dat ik nu meer onderneem dan ik in de jaren hiervoor heb gedaan. Misschien komt het wel door het feit dat we weer aan het eind van het jaar zitten en ik een beetje melodramatisch word. Maar ik had dit leven zoveel jaren eerder willen leven.
<<

anoniem203

Bericht 29 Dec 2016 18:35

Re: Spijt

Ik had wel wat meer de 'snol' uit willen hangen haha. Ik ben alleen met jongens seks gehad waar ik een relatie mee heb gehad en met jongens gezoend die ik wat langer kende en leuk vond. Nooit eens een keer wedstrijdje gedaan met een vriendin wie de meeste jongens had gezoend op een avond of eenmalig met iemand gezoend gewoon omdat ik daar zin in had. Ik ben altijd best serieus geweest en nu achteraf denk ik had ik maar wat meer de losbol uit gehangen.

Ook had ik wel iets meer met mijn man willen ondernemen voordat we aan kinderen begonnen. Een paar keer op vakantie, dagjes weg etc. Ik voel me nu best wel beperkt in dingen die ik eigenlijk best zou willen doen maar gewoon niet mogelijk is op dit moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 29 Dec 2016 23:59

Re: Spijt

Dat van Ava herken ik ook. Dat ik in mijn jeugd bijna nooit uit ging (was voor het digitale tijdperk) en dus weinig in contact kwam met meiden buiten school en sociale kring om heb ik wel een beetje spijt van.
<<

Anoniem257

Bericht 30 Dec 2016 00:09

Re: Spijt

Ik heb wel spijt dat ik de wereld niet echt heb gezien. Dit kan natuurlijk altijd nog alleen nu met een kleintje doe je dat niet zo snel.
Dat van Ava herken ik ook, maar als ik zie dat sommigen er zo in blijven hangen (mensen om mij heen) dan ben ik toch blij dat ik dat heb overgeslagen. Is gewoon niet wie ik ben, maar toch wel eens nieuwsgierig hoe zoiets nou gaat etc
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 30 Dec 2016 08:11

Re: Spijt

Dat ik niet eerder ben begonnen met reizen.
Achteraf had ik na mijn middelbare school, en ik niet wist wat ik precies voor vervolgopleiding ik wilde gaan doen, een jaar willen gaan reizen ipv werken.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem313

Bericht 30 Dec 2016 08:14

Re: Spijt

Fedora schreef:Het is niet zo dat ik niets heb gedaan. Ik heb best een leuk leven gehad. Maar het spijt me wel dat ik zoveel jaren heb volgehouden niets leuk te vinden en ik nu weet dat ik hetzelfde leuk vind als ieder ander mens. In dat opzicht heb ik spijt dat ik zoveel jaren heb laten liggen. Ik kan het niet terugdraaien, maar ik weet zeker dat ik nu meer onderneem dan ik in de jaren hiervoor heb gedaan. Misschien komt het wel door het feit dat we weer aan het eind van het jaar zitten en ik een beetje melodramatisch word. Maar ik had dit leven zoveel jaren eerder willen leven.


Mensen reageren hier met voorbeelden van wat zij hadden willen doen. Maar als ik jou zo lees, krijg ik de indruk dat je niet zozeer spijt hebt van dingen die je niet hebt gedaan, maar je gevoel in die periode. Klopt dat? Of gaat het je toch om concrete acties? In dat laatste geval, zou je concreet kunnen maken wat je hebt gemist en kijken of dat nog kan.
Gaat het je om gevoel, dan is het denk ik goed je te realiseren dat daarover spijt hebben niks verandert. Toen was het zo. Hoogstens kun je wat nadenken over waarom het toen zo was en nu anders. Je vriend heeft je uitgedaagd, maar dat is niet het enige. Jij bent ook veranderd, je situatie is veranderd; hoe precies, en hoe zorgt dat ervoor dat die dingen nu wel leuk zijn voor je?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Dec 2016 09:25

Re: Spijt

Nu ik terug kijk kan ik oprecht zeggen dat ik nergens spijt van heb. Het heeft mij gevormd tot wie ik nu ben. Uiteraard heb ik dingen gedaan die niet handig zijn geweest. Maar ik ben er toch ook heel wat sterker door geworden en wijzer van geworden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 30 Dec 2016 09:35

Re: Spijt

Ik heb spijt dat ik niet bij Defensie gebleven ben. Ik mis mijn oude baan heel erg. Het is gewoon de baan die het best bij mij past. Maar ik was 29 en zat zonder enig diploma en met de bezuinigen en de rang en functie die ik had was het erg moeilijk om te blijven. Ik durfde toen de gok niet te wagen maar nu heb ik spijt.
Soms heb ik wel een beetje spijt dat ik nooit echt gestudeerd heb toen ik 18 was. Ik vraag mij echt af hoe mijn leven er dan had uitgezien als ik niet naar het leger was gedaan?
Afbeelding
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 30 Dec 2016 09:38

Re: Spijt

Ava schreef:Ik had wel wat meer de 'snol' uit willen hangen haha. Ik ben alleen met jongens seks gehad waar ik een relatie mee heb gehad en met jongens gezoend die ik wat langer kende en leuk vond. Nooit eens een keer wedstrijdje gedaan met een vriendin wie de meeste jongens had gezoend op een avond of eenmalig met iemand gezoend gewoon omdat ik daar zin in had. Ik ben altijd best serieus geweest en nu achteraf denk ik had ik maar wat meer de losbol uit gehangen.

Ook had ik wel iets meer met mijn man willen ondernemen voordat we aan kinderen begonnen. Een paar keer op vakantie, dagjes weg etc. Ik voel me nu best wel beperkt in dingen die ik eigenlijk best zou willen doen maar gewoon niet mogelijk is op dit moment.


Haha, dit had ik echt niet achter jou gezocht. Ik vind je daar ook helemaal niet het type voor. ;)
Maar je kan nu toch ook leuke dingen met je man ondernemen? Even weg met z'n 2? Of is het juist moeilijk om een oppas te vinden voor de kids?
Afbeelding
<<

Geel

Bericht 30 Dec 2016 10:36

Re: Spijt

Ja, ik herken dit wel. Maar dan met mijn dochter. Ik krijg veel energie van haar en pieker minder door haar. Daardoor voel ik me ondernemender. Maar mét haar gaat dat niet zo goed. Dus nu denk ik: meh, waarom vond ik dat vroeger nou zo moeilijk? Beetje veel time gewastet, voor m'n gevoel. Maar ja, ik kan er niks aan veranderen, dus geniet ik maar gewoon van hoe het nu is.
<<

anoniem203

Bericht 30 Dec 2016 11:30

Re: Spijt

Raaf schreef:
Ava schreef:Ik had wel wat meer de 'snol' uit willen hangen haha. Ik ben alleen met jongens seks gehad waar ik een relatie mee heb gehad en met jongens gezoend die ik wat langer kende en leuk vond. Nooit eens een keer wedstrijdje gedaan met een vriendin wie de meeste jongens had gezoend op een avond of eenmalig met iemand gezoend gewoon omdat ik daar zin in had. Ik ben altijd best serieus geweest en nu achteraf denk ik had ik maar wat meer de losbol uit gehangen.

Ook had ik wel iets meer met mijn man willen ondernemen voordat we aan kinderen begonnen. Een paar keer op vakantie, dagjes weg etc. Ik voel me nu best wel beperkt in dingen die ik eigenlijk best zou willen doen maar gewoon niet mogelijk is op dit moment.


Haha, dit had ik echt niet achter jou gezocht. Ik vind je daar ook helemaal niet het type voor. ;)
Maar je kan nu toch ook leuke dingen met je man ondernemen? Even weg met z'n 2? Of is het juist moeilijk om een oppas te vinden voor de kids?


Nee wel meer mensen niet denk ik haha. Iets met stille wateren hebben diepe gronden of zoiets :smile:

De grootste reden is dat mijn man heel veel werkt en we zitten nu midden in een traject met onze oudste omdat er adhd bij hem wordt vermoed. Mede door zijn gedrag denken we vaak laat maar zitten we gaan niet. Hij wordt bijv. zelf heel erg druk als we de drukte opzoeken. Bijv. naar een braderie, drukke zaal van de bioscoop, drukte in de stad, weekend weg en dat soort dingen. We krijgen als alles goed blijft gaan vóór de zomer de uitslag en daar leven we ook echt even naar toe moet ik zeggen.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Dec 2016 11:48

Re: Spijt

Spijt heb ik nergens van. Overal heb ik van geleerd en ik ben trots op alles wat ik heb bereikt. Tja, dat reizen... Maar dat kan ook op een andere manier nog wel.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 30 Dec 2016 21:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 30 Dec 2016 12:21

Re: Spijt

Caulfield, ik vind het spijtig dat ik mijn vriend niet tien jaar eerder ben tegengekomen. Dan had ik mezelf niet kunnen wijsmaken dat ik niets in het leven leuk vond en was ik misschien ook niet in die bewuste periode gekomen, die mij eigenlijk behoorlijk getekend heeft. Dan dacht ik niet dat alle mensen mij stom vonden en had ik misschien wel de stappen durven te zetten, waar ik altijd angstig voor was. En die stappen zet ik nu alsnog, al vind ik het jammer dat ik voor mijn gevoel veel jaren heb weggegooid met onbelangrijke en nutteloze zaken.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Dec 2016 13:25

Re: Spijt

Je hangt nu toch alles op aan je vriend. Maar hij bepaalt niet hoe jij in het leven staat, dat doe je zelf. Zonder hem ben je ook een compleet persoon. En het is belangrijk ook zonder hem dingen leuk te vinden. Probeer eens te reflecteren op je eigen ontwikkeling, zonder het aan hem op te hangen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Dec 2016 13:35

Re: Spijt

Ik denk dat het goed is dat je vriend je op die manier stimuleert, Fedora. Maar ik denk dat het nog beter is, als je daar zélf vervolgens wat mee gaat doen. Dat lijkt me een mooi streven voor komende jaren toch? Misschien heb je nu spijt dat je de afgelopen jaren jezelf hebt tegengehouden in die dingen. Zorg er dan voor dat je nu, met zijn hulp, alsnog kunt ontpoppen betreft bepaalde dingen.
Ik ben ook enorm ontwikkeld in sommige dingen door mijn man. Maar uiteindelijk moet ik het zelf doen.
Laatst gewijzigd door Marin op 06 Jan 2017 13:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Brooke

Bericht 30 Dec 2016 13:56

Re: Spijt

Ja ik ken het wel.
Ik heb wel spijt dat ik van de een op de andere dag ging verhuizen vanuit ouderlijk huis en bij mijn (nu man) vriend introk. Tussen het idee en het uitvoeren ervan, zat niet meer dan 2,5- 3 weken. Niet dat ik spijt heb van het samenwonen, maar heb wel enorme spijt dat het zo is gegaan en ik nooit echt op mezelf heb gewoond. Het idee vind ik dan soms ook wel eng, wat als mijn man wegvalt? Ik zal me vast wel redden, maar ik had wel graag toch eerst die ervaring opgedaan. Gewoon omdat je dan ook echt alles zelf moet doen en je daarin dan ook wel groeit in je persoonlijke 'ik' zeg maar. Heb ook wel spijt dat ik niet meer tijd heb genomen om bewuster afscheid te nemen van het uit huis gaan.

Ook heb ik spijt dat ik naar mijn ouders heb geluisterd wat opleiding betreft. Ik liet me van alles aanpraten dat het beter was van dit en dat en dat ik niet de stoute schoenen heb aangetrokken om mijn eigen plan te trekken en ipv braaf naar mijn ouders te luisteren. Nu pas ben ik bezig met wat ik wil doen uiteindelijk. Beter laat dan nooit.
<<

Anoniem221

Bericht 30 Dec 2016 14:44

Re: Spijt

Caulfield, misschien staat het er verkeerd. Mijn vriend heeft mij laten zien dat ik meer dingen leuk vind, dan ik dacht leuk te vinden. Door hem vind ik veel meer leuk, maar ook zonder hem.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Dec 2016 21:10

Re: Spijt

Ik heb geen spijt van dingen. Ik kan de tijd toch niet meer terugdraaien. Natuurlijk zijn er wel keuzes waar ik minder positief op terugkijk, maar dit zijn tevens leermomenten geweest.

Jammer dat zoenen of seks zonder hier per se liefde bij te voelen, wordt geassocieerd met snol en slet. Er zijn nog altijd 2 mensen voor nodig en voor zover ik weet is seksualiteit en beleving daarvan geen zonde. Daarbij komt dat niet iedereen relaties heeft/vindt. :)
<<

Anoniem187

Bericht 30 Dec 2016 21:17

Re: Spijt

Spijt heb ik niet, wel had ik achteraf zaken anders willen doen of anders willen aanpakken. Maar ach, je weet nu eenmaal niet alles van te voren.
<<

anoniem203

Bericht 30 Dec 2016 22:14

Re: Spijt

Guattari schreef:Jammer dat zoenen of seks zonder hier per se liefde bij te voelen, wordt geassocieerd met snol en slet. Er zijn nog altijd 2 mensen voor nodig en voor zover ik weet is seksualiteit en beleving daarvan geen zonde. Daarbij komt dat niet iedereen relaties heeft/vindt. :)


Daarmee doel je natuurlijk op mij. Natuurlijk ben je geen snol of slet als je 1x in de 2 weken (ik noem maar iets) met een ander zoend. Vandaar het woord tussen haakjes. Ik moest het beestje even een naam geven. Niet zo zwaar aan tillen.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Dec 2016 22:33

Re: Spijt

Ava schreef:
Guattari schreef:Jammer dat zoenen of seks zonder hier per se liefde bij te voelen, wordt geassocieerd met snol en slet. Er zijn nog altijd 2 mensen voor nodig en voor zover ik weet is seksualiteit en beleving daarvan geen zonde. Daarbij komt dat niet iedereen relaties heeft/vindt. :)


Daarmee doel je natuurlijk op mij. Natuurlijk ben je geen snol of slet als je 1x in de 2 weken (ik noem maar iets) met een ander zoend. Vandaar het woord tussen haakjes. Ik moest het beestje even een naam geven. Niet zo zwaar aan tillen.


Oké. Het viel me op; meer niet.
<<

Anoniem321

Bericht 05 Jan 2017 15:00

Re: Spijt

Ik heb er spijt van dat ik mijn propedeuse niet heb gehaald. Ik heb nota bene al mijn studiepunten behaald destijds maar door nalatigheid van mijn praktijkbegeleider zijn de studiepunten voor praktijkwerk nooit doorgegeven en daardoor heb ik mijn propedeuse gemist. Ik heb nog hemel en aarde bewogen om die studiepunten toch toegekend te krijgen maar zowel mijn begeleider op het praktijkadres als mijn praktijkbegeleider op school (een 4e jaars studente) leken van de aardbodem verdwenen.
Het is nu 16 jaar geleden dus er is nu ook niks meer aan te doen.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2017 15:03

Re: Spijt

Ik vind spijt een groot woord. Maar had wel een aantal dingen anders willen doen.
Al zijn het ook weer dingen die zo bepalend zijn geweest, dat het ergens ook goed is geweest. Maakt je toch tot wat je nu bent, en dat is ook goed.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers